Справа № 567/1567/13-а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 грудня 2013 рокум. Острог
Острозький районний суд Рівненської області у складі:
головуючий суддя - Гуц Ф.Л.
секретар - Самолюк А.В.
за участі представника Острозького міськрайонного центру зайнятості ОСОБА_1
відповідача ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Острозі справу за позовною заявою Острозького міськрайонного центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення боргу,
встановив:
В Острозький районний суд Рівненської області звернувся з позовом Острозький міськрайонний центр зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення боргу мотивуючи тим, що 04.05.2011 року, 26.04.2012 року та 15.05.2013 року, ОСОБА_2 звертався до Острозького міськрайонного центру зайнятості за пошуком роботи. В цей час ним подавалися заяви з проханням надати йому статус безробітного до вирішення питання щодо працевлаштування. 04.05.2011 року йому надавався такий статус та призначалася допомога по безробіттю. 15.10. 2011 року та 15.10. 2012 року, ОСОБА_2 був знятий з обліку. ОСОБА_2 отримував допомогу по безробіттю в зазначені періоди та допомогу по безробіттю у зв’язку з проходженням професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації. Острозьким міськрайонним центром зайнятості та державним реєстратором Реєстраційної служби Острозького районного управління юстиції в Рівненській області було встановлено, що згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 16852055 від 19.07.2013 відповідач був зареєстрований як фізична особа-підприємець з 02.07.2002 року. Станом на 19.07.2013 року ОСОБА_2 не припинив свою діяльність, а тому не міг належати до категорії безробітних. Відповідачу в зазначений період була виплачена допомога по безробіттю (в тому числі допомоги у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації та компенсація витрат на проїзд) під час перебування на обліку в дані періоди становить 8789,69 грн. Крім того, в період проходження навчання він не належав до категорії безробітних, а отже не міг бути направленим на навчання. Витрати на навчання становили 495,02 грн., за навчання, що проводилося в 2011 році, та 94,44 грн. - в 2012 році. Загалом на навчання ОСОБА_2 було витрачено 589,46 грн. Станом на 10.10. 2013 року незаконно отримана допомога по безробіттю в розмірі 8789,69 грн. та витрати на навчання в розмірі 589,46 грн. ОСОБА_2 не повернуті, що змусило звернутись до суду.
В судовому засіданні представник позивача підтримав позов в повному об’ємі посилаючись на підстави викладені в позові.
Відповідач в судовому засіданні позов не визнав пояснивши, що маючи на руках постанову господарського суду Житомирської області від 08.06.2007 року, де зазначено, що було припинено його підприємницьку діяльність фізичної особи- підприємця та зобов’язано було Державного реєстратора здійснити заходи, передбачені ст. 49 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб -підприємців. Ніхто йому не роз’яснив про те, що він повинен був здійснити дії для зняття його з реєстрації як фізичної - особи підприємця. Він згоден повернути отримані ним кошти, однак просить зважити на його матеріальний стан.
Суд вислухавши представника позивача, відповідача, вивчивши та дослідивши матеріали справи, вважає, що позов слід задовольнити із слідуючих підстав.
В судовому засіданні встановлено, що 04.05.2011 року, 26.04.2012 року та 15.05.2013 року, ОСОБА_2 звертався до Острозького міськрайонного центру зайнятості за пошуком роботи. В ці дні ним подавалися заяви з проханням надати йому статус безробітного до вирішення питання щодо працевлаштування. 04.05.2011 року, йому надавався статус безробітного та призначалася допомога по безробіттю відповідно до ч. 1, 3, 4 ст. 22, ч. 1 ст. 23 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття». 15.10.2011 року та 15.10.2012 року він був знятий з обліку. ОСОБА_2 отримував допомогу по безробіттю в періоди з 04.05.2011 року по 15.10.2011 року, з 26.04.2012 року по 15.10.2012 року та з 15.05.2013 року по 22.07.2013 року, а в періоди з 11.07.2011 року по 07.10.2011 року та з 05.09.2012 року по 12.09.2012 року - допомогу по безробіттю у зв’язку з проходженням професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації. Острозьким міськрайонним центром зайнятості та державним реєстратором Реєстраційної служби Острозького районного управління юстиції в Рівненській області було встановлено, що згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 16852055 від 19.07.2013 року, ОСОБА_3 був зареєстрований як фізична особа-підприємець з 02.07.2002 року і станом на 19.07.2013 року не припинив свою діяльність, а тому не міг належати до категорії безробітних. ОСОБА_2 за періоди з 04.05. 2011 року по 15.10.2011 року було нарахована та виплачено допомоги по безробіттю в сумі 4896,22 грн. (в тому числі допомоги у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації та компенсація витрат на проїзд), з 26.04. 2012 року по 15.10. 2012 року - 3121,33 грн. (в тому числі допомоги у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації та компенсація витрат на проїзд), з 15.05.2013 року по 22.07.2013 року - 772,14 грн. Загальна сума отриманої ОСОБА_2 допомоги по безробіттю (в тому числі допомоги у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації та компенсація витрат на проїзд) під час перебування на обліку в дані періоди становить 8789,69 грн. ОСОБА_2 було надіслано повідомлення та копію наказу Острозького міськрайонного центру зайнятості про відшкодування коштів. Острозьким міськрайонним центром зайнятості було встановлено, що ОСОБА_2 при отриманні статусу безробітного приховав обставини, що впливають на виплату забезпечення та надання соціальних послуг, зокрема приховав факт реєстрації як фізичної особи за пошуком роботи. В ці дні ним подавалися заяви з проханням надати йому статус безробітного до вирішення питання щодо працевлаштування. 04.05.2011 року, йому надавався статус безробітного та призначалася допомога по безробіттю.
( а.с.9-11)
4 травня 2011 року, ОСОБА_2 був наданий статус безробітного та призначалася допомога по безробіттю відповідно до ч. 1, 3, 4 ст. 22, ч. 1 ст. 23 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» (надалі - Закон) та п. 2.1. Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України № 307 від 20.11.2000, а 26 квітня 2012 року та 15 травня 2013 року - відповідно до ч. 2, 4 ст. 22 Закону та п. 2.7, 2.8 Порядку.
( а.с.12-15)
Із довідок Острозького міськрайонного центру зайнятості від 27.08.2013 року вбачається, що ОСОБА_2 отримував допомогу по безробіттю в періоди з 04.05 2011 року по 15.10. 2011 року, з 26.04.2012 року по 15.10.2012 року та з 15.05.2013 року по 22.07.2013 року. З 11.07. 2011 року по 07.10.2011 року та з 05.09.12 р. по 12.09.2012 року - допомогу по безробіттю у зв’язку з проходженням професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації.
( а.с.16-18)
Згідно службової записки Головного спеціаліста відділу організації працевлаштування населення від 17.07.2013 року та витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 16852055 від 19.07.2013 року, ОСОБА_2 був зареєстрований як фізична особа-підприємець з 02.07.2002 року і станом на 19.07.2013 року не припинив свою діяльність.
( а.с. 19-22)
Відповідно до статті 2 Закону України «Про зайнятість населення» № 803-ХІІ від 01 березня 1991 року (у редакції, яка була чинною на момент виникнення спірних правовідносин) безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи.
Згідно підпункту «б» пункту 3 статті 1 Закону України «Про зайнятість населення» (у редакції, яка була чинною на момент виникнення спірних правовідносин), до зайнятого населення і відповідно такого, що не можуть бути визнані безробітними, належать громадяни, які самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців, осіб, зайнятих індивідуальною трудовою діяльністю, творчою діяльністю, члени кооперативів, фермери та члени їх сімей, що беруть участь у виробництві.
Особи, визнані у встановленому порядку безробітними, мають право на одержання допомоги по безробіттю.
Розміри та умови надання матеріального забезпечення на випадок безробіття визначаються Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття».
Частиною 2 статті 36 вказаного Закону закріплено, що застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг, а відповідно до пункту 3 цієї статті Закону сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Крім того, відповідно до пункту 6.14 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20 листопада 2000 року № 307, якщо під час одержання допомоги по безробіттю безробітний своєчасно не подав відомості про обставини, що впливають на умови її виплати, з безробітного стягується сума виплаченої допомоги по безробіттю з моменту виникнення цих обставин.
Судом встановлено, що ОСОБА_2 звернувся до Острозького міськрайонного центру зайнятості з заявами про надання йому статусу безробітного. В них відповідач зазначив, що не зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності. Такі заяви ОСОБА_2 були задоволені та йому було надано статус безробітного, і призначено виплату допомоги.
В період перебування на обліку в центрі зайнятості ОСОБА_2 виплачено допомогу по безробіттю в сумі 8789,69 грн. Та витрати на навчання в сумі 589,46 грн.
У липні 2013 року Острозьким міськрайонним центром зайнятості проведено перевірку страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, за результатами якої встановлено, що відповідно до довідки з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб - підприємців, ОСОБА_2 з 02.07.2002 року, був зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності.
В зв'язку з перебуванням відповідача в переліку зареєстрованих суб'єктів підприємницької діяльності йому 01.08.2013 року, було надіслано повідомлення та копію наказу Острозького міськрайонного центру про відшкодування коштів № 85 від 31.07.2013, які він отримав 03.08. 2013 року.
( а.с.23-25)
Однак кошти повернути в добровільному порядку відповідач відмовляється, посилаючись на рішенням Господарського суду Житомирської області від 08.06.2005 року, якою припинено його підприємницьку діяльність, як фізичної особи-підприємця.
Статтею 49 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» передбачений порядок державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця за судовим рішенням, що не пов'язано з банкрутством фізичної особи - підприємця.
За приписами статті 49 вказаного закону суд, який постановив рішення про припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, у тому числі рішення про визнання фізичної особи - підприємця недієздатною або про обмеження її цивільної дієздатності, в день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцем реєстрації фізичної особи - підприємця для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення щодо припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.
Дата надходження судового рішення щодо припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця вноситься державним реєстратором до журналу обліку реєстраційних дій.
Державний реєстратор зобов'язаний не пізніше наступного робочого дня з дати надходження судового рішення щодо припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем внести до Єдиного державного реєстру запис про судове рішення щодо припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця та в той же день повідомити органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування та фізичну особу - підприємця, щодо якої було постановлено судове рішення, про внесення такого запису.
З дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення щодо припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем застосовуються обмеження, які встановлені законом, зокрема частиною восьмою статті 47 цього Закону.
Порядок державної реєстрації припинення підприємницької діяльності за судовим рішенням, що не пов'язано з банкрутством фізичної особи - підприємця, здійснюється за процедурами, встановленими частинами дев'ятою - вісімнадцятою статті 47 цього Закону.
А саме, для проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем за її рішенням фізична особа - підприємець або уповноважена нею особа не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації подає державному реєстратору особисто (надсилає рекомендованим листом з описом вкладення) або через уповноважену особу такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем за її рішенням; свідоцтво про державну реєстрацію фізичної особи - підприємця; довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості по податках, зборах (обов'язкових платежах); довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості; довідки відповідних органів фондів соціального страхування про відсутність заборгованості або про те, що вона не перебувала на обліку.
Документи, які подаються для проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем, приймаються за описом, копія якого в день надходження документів видається (надсилається рекомендованим листом) заявнику з відміткою про дату надходження документів.
Дата надходження документів для проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем вноситься до журналу обліку реєстраційних дій.
За відсутності підстав для залишення документів, які передбачені частиною тринадцятою цієї статті, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.
Дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем є датою державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем.
За таких обставин, суд прийшов до висновку, що навіть за наявності судового рішення, для проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності, Закон зобов'язує саме фізичну особу вчинити певні дії і лише при належному їх виконанні державний реєстратор вносить відповідний запис до Єдиного державного реєстру.
Суд вважає, що наведені положення дають підстави вважати, що позовні вимоги Острозького міськрайонного центру зайнятості про стягнення боргу з ОСОБА_2 підлягають задоволенню.
На підставі наведеного та керуючись ст. ст. 19, 71, 94, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, ст.ст.1,2,36 Закону України « Про зайнятість населення» ст. ст.47,49 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» суд,
постановив:
Стягнути з ОСОБА_2 на користь Острозького міськрайонного центру зайнятості заборгованість в розмірі 9 379 гривень 15 копійок з яких :
8789 гривень 69 копійок боргу на розрахунковий рахунок № 37177001000386, код ЄДРПУО 21083193, МФО 833017, банк отримувач УДКСУ в Рівненській області .
495 гривень 02 копійки повернення витрат на навчання - розрахунковий рахунок № 37170032000017, код ЄДРПУО 05430879, код банку 833017, банк отримувач УДКУ м. Рівне УДКСУ в Рівненській області , отримувач Рівненський обласний центр зайнятості.
94 гривні 44 копійок - повернення витрат на навчання на розрахункоий рахунок № 37173001002010, код ЄДРПУО 21087175, код банку 833017, банк отримувач УДКУ м. Рівне УДКСУ в Рівненській області , отримувач Рівненський навчальний центр ДСЗ.
Стягнути з ОСОБА_2 на користь держави судовий збір в сумі 93 гривні 79 копійок.
Постанова може бути оскаржена до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Острозький районний суд Рівненської області протягом десяти днів з дня її проголошення, або протягом десяти днів з дня отримання копії постанови особами, які брали участь у справі, але не були присутні при її проголошенні. Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Суддя Острозького районного судуОСОБА_4
Суд | Острозький районний суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2013 |
Оприлюднено | 22.01.2014 |
Номер документу | 36001792 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Острозький районний суд Рівненської області
Гуц Ф.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні