Постанова
від 11.12.2013 по справі 801/10820/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

11 грудня 2013 р. об 11:38 Справа №801/10820/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Циганової Г.Ю., при секретарі судового засідання Лоза М.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в Автономній Республіці Крим

до Обслуговуючого кооперативу «Садово-огороднічеське товариство «Гвоздіка»

про стягнення 58359,76 грн.

Суть спору: Державна податкова інспекція у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в Автономній Республіці Крим (далі - позивач) звернулась 27.11.2013 року до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовною заявою до Обслуговуючого кооперативу «Садово-огороднічеське товариство «Гвоздіка» (далі - відповідач) про стягнення з рахунків відповідача заборгованості у сумі 58359,76 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем у встановлений законом термін не сплачено нараховані податковим органом штрафні санкції та пеня.

Ухвалами суду від 28.11.2013 року відкрито провадження у справі, після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.

Позивач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, надіслав клопотання про розгляд справи за його відсутністю.

Відповідач у судове засідання не з'явився, про місце, час та день його проведення був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив.

Відповідачу було надіслано повідомлення про судовий розгляд справи рекомендованою кореспонденцією за адресою, вказаною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, але конверт був повернутий з відміткою поштового відділення про причини невручення "житловий масив не має статусу населеного пункту".

Відповідно до ч.3 ст.33 КАС України судовий виклик або судове повідомлення осіб, які беруть участь у справі, свідків, експертів, спеціалістів, перекладачів здійснюється рекомендованою кореспонденцією (листом, телеграмою), кур'єром із зворотною розпискою за адресами, вказаними цими особами.

Згідно з ч. 4 ст.33 КАС України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам та фізичним особам-підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.

Враховуючи, що матеріали справи містять достатньо доказів для з'ясування обставин у справі, суд, керуючись статтею 128 КАС України вважає можливим розглянути справу за відсутності представників сторін.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Відповідач зареєстрований як юридична особа (ідентифікаційний код 35338253), взятий на облік в органах державної податкової служби (а.с. 9-10).

Таким чином, відповідач є суб'єктом господарювання, платником податків, зобов'язаний виконувати обов'язки, покладені на нього законами у зв'язку зі здійсненням господарської діяльності, у тому числі стосовно належного нарахування та сплати податків.

Відповідно до ст.67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України.

Відповідно до п. 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Відповідно до пункту 31.11 статті 31 Податкового кодексу України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

Підпунктом 54.3.3 п. 54.3. ст. 54 ПК України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

Згідно з п.57.3 ст.57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Судом встановлено, що заборгованість, про стягнення якої заявлено позов, складається з несплаченої суми грошового зобов'язання, суми якого було донараховані податковим органом за результатами перевірки, а також сум нарахованих податковим органом штрафних санкцій та пені.

Так, посадовими особами позивача проведено позапланову документальну виїзну перевірку відповідача з питань дотримання податкового та іншого законодавства за період 01.04.2008р. по 31.03.2011р., за результатами якої складено акт №8584/23-7/35338253 від 05.07.2011 року (а.с. 14-15).

В ході перевірки встановлено порушення відповідачем пп.4.1.1 п.4.1, пп.11.3.1 п.11.3 ст.11 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»; п.44.1, п.44.3 ст.44, п.п.135.4.1 п.135.4 ст.135, п.137.1 ст.137 Податкового кодексу України; п.2.6, п.2.11 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, п.1, п.2 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

На підставі акту перевірки позивачем складено та надіслано на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення податкові повідомлення-рішення: №0007602301 від 15.07.2011 року, яким відповідачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток у сумі 6795 грн. (у тому числі за основним платежем 5464 грн. та штрафними (фінансовими) санкціями 1331 грн.); №0007612301 від 15.07.2011 року, яким за порушення п.1, п.2 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» до відповідача застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій 24513,50 грн.; №0007622301 від 15.07.2011 року, яким за порушення п.2.6, п.2.11 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні до відповідача застосовано штрафні санкції у сумі 26180,30 грн.; №0007632301 від 15.07.2011 року, яким за порушення п.44.1, п.44.3 ст.44 Податкового кодексу України до відповідача застосовано штрафні санкції у сумі 510 грн. (а.с.11-12).

Відповідно до п.58.3. ст.58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.

У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Відповідно до відмітки працівника відділення поштового зв'язку, поштове відправлення не було вручено з причини не обслуговування, повернуто 07.07.2011 року (а.с.13).

Крім того, позивачем надані докази надіслання та вручення 18.07.2011 року відповідачу податкових повідомлень-рішень, на підставі яких заявлено позовні вимоги про стягнення, - за іншою, ніж податкова адресою (а.с.13, зв.бік).

Таким чином, зазначені податкові повідомлення-рішення вручені відповідачу, не були оскаржені відповідачем у встановленому законом порядку, отже, сума визначеного ними грошового зобов'язання є узгодженою у розумінні Податкового кодексу України.

Відповідно до п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. Відповідно до п.п.14.1.39 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків - це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Отже, відповідно до п.14.1.175 ст.14 Податкового кодексу України, сума податкового зобов'язання визначеного за податковими повідомленнями-рішеннями є податковим боргом.

Відповідно до наданих позивачем доказів, сума податкового боргу за зазначеними податковими повідомленнями-рішеннями не сплачена (а.с. 4-7).

Згідно з пп. 129.1.1. п.129.1 ст.129 Податкового кодексу України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Як вбачається з картки особового рахунку відповідача та розрахунку позовних вимог, на суму податкового боргу з податку на прибуток відповідачу донараховано пеня у сумі 386,01 грн.

У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.1 ст. 59 ПК України).

Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання (п. 59.3 ст. 59 ПК України).

Судом встановлено, що позивач сформував і надіслав 02.08.2011 року на адресу відповідача рекомендованою кореспонденцією податкову вимогу №4682 від 29.07.2013 року про сплату податкового боргу у розмірі 57973,75 грн., але відправлення не було отримано адресатом та повернуто 08.08.2011 року за зворотною адресою (а.с.8).

Згідно з ч. 3 п. 58.3 ст. 58 ПК України у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

У підпункті 59.5 ст.59 ПК України визначено, що у разі, коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

Судом встановлено, що згідно з даними особового рахунку, що досліджувалися в судовому засіданні, з моменту виставлення позивачу податкової вимоги податковий борг відповідачем в повному обсязі не сплачувався, а сума податкового боргу, що заявлений в позові, відповідачем не погашена.

Згідно з п.п.20.1.18 п.20.1 ст.20 ПК України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Пунктом 95.1 ст.95 ПК України встановлено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до п.95.3 ст.95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Приймаючи до уваги, що податковий борг у розмірі 58359,76 грн. відповідачем станом на день розгляду справи не сплачений, а позивачем повністю дотриманий порядок стягнення такого боргу, визначений Податковим кодексом України, суд відповідно до п.20.1.18 п.20.1 ст.20, ст.95 ПК України вважає необхідним задовольнити позов шляхом стягнення з відповідача коштів в рахунок погашення податкового боргу в сумі 58359,76 грн.

Відповідач у порядку статті 71 КАС України не надав суду доказів оскарження та скасування прийнятих позивачем податкових повідомлень-рішень та доказів сплати заборгованості, її наявність і розмір підтверджуються матеріалами справи.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

В судовому засіданні 11.12.2013 року проголошені вступна та резолютивна частини постанови, постанова у повному обсязі складена 16.12.2013 року

Керуючись статтями 94, 158-163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Обслуговуючого кооперативу "Садово-огороднічеське товариство "Гвоздіка" (95049, АР Крим, м. Сімферополь, Київський район, Каменський масив, ідентифікаційний код 35338253) кошти в рахунок погашення заборгованості у розмірі 58359,76 грн. (П'ятдесят вісім тисяч триста п'ятдесят дев'ять гривень 76 копійок), у тому числі: з податку на прибуток приватних підприємств (код платежу 3011021000) у сумі 7155,96 грн.; адміністративні штрафи та інші санкції (код платежу 3021081100) у сумі 510 грн.; штрафні санкції за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки (код платежу 302108905) у сумі 26180,30 грн.; штрафні санкції за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки (код платежу 302108905) у сумі 24513,50 грн.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Циганова Г.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення11.12.2013
Оприлюднено19.12.2013
Номер документу36028041
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/10820/13-а

Постанова від 11.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Циганова Г.Ю.

Ухвала від 28.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Циганова Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні