Миколаївський окружний адміністративний суд вул. Заводська, 11, м. Миколаїв, 54001 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И Вступна та резолютивна частини м. Миколаїв. 27 листопада 2013 року справа № 814/4206/13-а Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Єнтіної А.П., секретаря судового засідання Западнюк К.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом Територіального управління Держгірпромнагляду у Миколаївській області, вул. Маршала Василевського, 40/1, м. Миколаїв, 54003 до Селянської спілки приватних паїв "Сергіївка", вул. Леніна, 2, с. Сергіївка, Братський район, Миколаївської області, 55440 про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, керуючись ст. 2, 7, 17, 94, 158, 161, 162, 163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - П О С Т А Н О В И В: 1. Адміністративний позов Територіального управління Держгірпромнагляду в Миколаївській області до Селянської спілки приватних паїв "Сергіївка" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - задовольнити. 2. Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Селянської спілки приватних паїв "Сергіївка" (вул. Леніна, 2, с. Сергіївка Братського району Миколаївської області, код ЄДРПОУ 31388515) шляхом повної заборони експлуатації крана електричного одно балкового в майстерні механізованого загону. 3. Відшкодувати судові витрати в сумі 34,41 грн. з Державного бюджету України на користь Територіального управління Держгірпромнагляду у Миколаївській області (код ЄДРПОУ 37992161). 4. Постанова підлягає негайному виконанню. Апеляційна скарга подається до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом 10 днів з дня її проголошення/отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду. Суддя А. П. Єнтіна Миколаївський окружний адміністративний суд вул. Заводська, 11, м. Миколаїв, 54001 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И м. Миколаїв. 27 листопада 2013 року справа № 814/4206/13-а Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Єнтіної А.П., секретаря судового засідання Западнюк К.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом Територіального управління Держгірпромнагляду у Миколаївській області, вул. Маршала Василевського, 40/1, м. Миколаїв, 54003 до Селянської спілки приватних паїв "Сергіївка", вул. Леніна, 2, с. Сергіївка, Братський район, Миколаївської області, 55440 про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, В С Т А Н О В И В: Територіальне управління Держгірпромнагляду у Миколаївській області звернулось до суду з позовом до Селянської спілки приватних паїв "Сергіївка" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), а саме повної заборони експлуатації крана електричного однобалкового в майстерні механізованого загону. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 21 серпня 2013 року відповідно до наказу за №416 територіального управління Держгірпромнагляду у Миколаївській області на підставі направлення на проведення перевірки від 30 серпня 2013р. №314 головним державним інспектором - Чорним С.В. проведено планову оперативну перевірку на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці і промислової безпеки на Селянській спілки приватних паїв "Сергіївка", що знаходиться за адресою: вул. Леніна, 2 с. Сергіївка Братського району Миколаївської області. За результатами проведеної перевірки виявлено ряд порушень вимог нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров'ю працівників, у зв'язку з чим, позивач звернувся до суду із зазначеним позовом для захисту прав та законних інтересів та працівників через застосування до відповідача заходів реагування в порядку ч. 5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності". В судовому засіданні представник позивача свої позовні вимоги підтримав в повному обсязі. Відповідачем жодних заяв про визнання позовних вимог чи заперечень на адміністративний позов до суду не надано, разом з цим відповідачем не надано до суду доказів того, що виявлені під час перевірки, порушення усунуті в теперішній час. Дослідивши матеріали справи, діюче законодавство, заслухавши пояснення сторін, суд дійшов наступного: Відповідно до Указу Президента України "Про Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України" від 6 квітня 2011 року №408/2011 (далі - Указ) Держгірпромнагляд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра надзвичайних ситуацій України. Відповідно до Указу одним з основних завдань Держгірпромнагляд України є організація та здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням законів та інших нормативно-правових актів з питань: промислової безпеки, охорони праці, безпечного ведення робіт юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю. Судом встановлено, що 21 серпня 2013 року відповідно до наказу за №416 територіального управління Держгірпромнагляду у Миколаївській області на підставі направлення на проведення перевірки від 30 серпня 2013р. №314 головним державним інспектором - Чорним С.В. проведено планову оперативну перевірку на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці і промислової безпеки на Селянській спілки приватних паїв "Сергіївка", що знаходиться за адресою: вул. Леніна, 2 с. Сергіївка Братського району Миколаївської області. За результатами проведеної перевірки складено акт від 18.09.2013 року № 113/5, примірник якого отримано відповідачем, про що свідчить його підпис у акті. Як вбачається з акту, перевіркою встановлено ряд порушень (11 порушень) нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей. Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України "Про охорону праці", державна політика в галузі охорони праці визначається відповідно до Конституції України Верховною Радою України і спрямована на створення належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням. Разом з цим вказаним Законом передбачено, роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів устаткування підвищеної небезпеки. З матеріалів справи вбачається, що відповідачем дозволу на експлуатацію (застосування) зазначених машин, механізмів, устаткування не отримано. Відповідно до Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 року № 826 (далі - Положення), заборона виробництва - зупинення виробництва суб'єкта господарювання (у тому числі експлуатації підприємства, виробничого об'єкта, окремого виробництва, робочого місця, будівлі, споруди, приміщення, машин і механізмів) шляхом видачі розпорядчого документа Держгірпромнагляду України (розпорядження), заборона виконання робіт - зупинення або недопущення виконання певних видів робіт, які здійснюються суб'єктом господарювання на стадії будівництва, експлуатації, реконструкції або ліквідації; виготовлення, застосування або реалізації продукції, небезпечних речовин; користування надрами шляхом видачі розпорядчого документа Держгірпромнагляду України (розпорядження); Пунктами 2.26 та 2.27 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України та уніфікованої форми Акта перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) затвердженого наказом Міністерство надзвичайних ситуацій України, від 11.08.2011 року № 826 передбачено, що у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра; відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки; виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку в посадової особи Держгірпромнагляду України виникає право заборони виконання робіт, виробництва. Заборона виконання робіт або виробництва, обмеження виробництва здійснюються на підставі відповідного акта перевірки. Згідно преамбули Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", цей Закон визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю). Частиною 5 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" встановлено, що повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом. На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом (ч.7 ст.7 ЗУ "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності"). У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня. Відповідно до підпункту 11 п. 5 Положення про Держгірпромнагляд України для виконання покладених на Службу завдань вона має право в установленому порядку зупиняти, припиняти, обмежувати експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд, приміщень та інших виробничих об'єктів, виготовлення та експлуатацію машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва, виконання певних робіт. Аналізуючи наведені норми, суд вважає, що позовні вимоги Територіального управління Держгірпромнагляду в Миколаївській області є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі, оскільки, подальша експлуатація зазначених в акті перевірки механізмів безспірно призведе до виникнення аварійної ситуації та несе загрозу для життя та здоров'я працівників. Суд роз'яснює відповідачу, що у відповідності до частин 12-13 ст. 183-2 КАС України особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю). Заява про скасування заходів реагування підлягає розгляду та вирішенню суддею одноособово з повідомленням осіб, які беруть участь у справі, протягом п'яти днів з дня її отримання судом. Неприбуття у судове засідання осіб, яким належним чином повідомлено про час і місце розгляду, не перешкоджає розгляду такої заяви. У разі якщо суд дійде висновку про можливість ухвалення законного судового рішення без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, він розглядає заяву у порядку письмового провадження. За результатами розгляду заяви суд постановляє ухвалу про задоволення заяви або про відмову в її задоволенні, яка не підлягає оскарженню. Відмова у задоволенні заяви не перешкоджає повторному зверненню до суду із заявою про скасування заходів реагування. Відповідно до частини першої статті 256 КАС України, негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно - монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та здоров'ю людей. Отже, постанова підлягає негайному виконанню. Керуючись ст. 2, 7, 17, 94, 158, 161, 162, 163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - П О С Т А Н О В И В: 1. Адміністративний позов Територіального управління Держгірпромнагляду в Миколаївській області до Селянської спілки приватних паїв "Сергіївка" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - задовольнити. 2. Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Селянської спілки приватних паїв "Сергіївка" (вул. Леніна, 2, с. Сергіївка Братського району Миколаївської області, код ЄДРПОУ 31388515) шляхом повної заборони експлуатації крана електричного одно балкового в майстерні механізованого загону. 3. Відшкодувати судові витрати в сумі 34,41 грн. з Державного бюджету України на користь Територіального управління Держгірпромнагляду у Миколаївській області (код ЄДРПОУ 37992161). 4. Постанова підлягає негайному виконанню. Апеляційна скарга подається до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом 10 днів з дня її проголошення/отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду. Суддя А. П. Єнтіна
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2013 |
Оприлюднено | 20.12.2013 |
Номер документу | 36029096 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Єнтіна А. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні