cpg1251
Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
13 грудня 2013 р. № 820/11407/13-а
Харківський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого - судді Самойлової В.В.
за участю секретаря судового засідання - Таранової О.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Харкові адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "НПН-2012" до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до належного суду з адміністративним позовом, в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог просить:
- визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо проведення зустрічної звірки стосовно нього, за результатами якої 24.10.2013 року складено акт № 180/20/-31-22-03-07/38383686 "Про неможливість проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю "НПН-2012", код ЄДРПОУ 38383686, щодо документального підтвердження господарських відносин із платниками податків ТОВ "Електрогурт", код ЄДРПОУ 38062550, за період 01.06.2013 р. по 30.06.2013 р., ТОВ "Р.Є.К.А." код ЄДРПОУ 37163948, за період 01.07.2013 р. по 31.07.2013 р. та подальшому ланцюгу постачання";
- визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо самовільного коригування показників податкової звітності товариства з обмеженою відповідальністю "НПН-2012" в інформаційній системі "Податковий блок" із платниками податків ТОВ "Електрогурт" за період 01.06.2013 р. по 30.06.2013 р. та ТОВ "Р.Є.К.А." за період 01.07.2013 р. по 31.07.2013 р., що викладені в акті № 180/20/-31-22-03-07/38383686 від 24.10.2013 року;
- зобов'язати Державну податкову інспекцію у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області вчинити дії щодо коригування і відновлення сум податкового кредиту та податкових зобов'язань товариства з обмеженою відповідальністю "НПН-2012" в інформаційній системі "Податковий блок", задекларованих у податкових деклараціях з податку на додану вартість за період з 01.06.2013 р. по 31.07.2013 р.
Позивач обґрунтовує свої вимоги наступним чином.
Так, він посилається на те, що оскаржувані дії відповідача вчинені без дотримання вимог податкового законодавства, а тому порушують його права та інтереси, що потребує судового захисту.
В судовому засіданні представник позивача за довіреністю Іванова О.І. позовні вимоги підтримала в повному обсязі та просила їх задовольнити.
Представники відповідача за довіреністю Щербак Л.О., Волкова-Трубіцина В.Є. проти позову заперечували, посилаючись на те, що зазначені дії податкового органу вчинено у відповідності до приписів п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України, а тому підстави для задоволення адміністративного позову відсутні, також надали заяви про закінчення розгляду справи за їх відсутності, що суд вважає можливим на підставі наявних у ній доказів, відповідно до вимог ст. 128 ч. 6 КАСУ.
Заслухавши представників сторін, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Встановлено, що 24.10.2013 р. ДПІ у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області було складено акт № 180/20/-31-22-03-07/38383686 "Про неможливість проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю "НПН-2012", код ЄДРПОУ 38383686, щодо документального підтвердження господарських відносин із платниками податків ТОВ "Електрогурт", код ЄДРПОУ 38062550, за період 01.06.2013 р. по 30.06.2013 р., ТОВ "Р.Є.К.А." код ЄДРПОУ 37163948, за період 01.07.2013 р. по 31.07.2013 р. та подальшому ланцюгу постачання", в якому викладені висновки стосовно відсутності можливості реального здійснення позивачем господарських операцій з його контрагентами за червень - липень 2013 р.
З наведеним суд не погоджується, враховуючи наступне.
Так, відповідно до п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.
Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року № 1232 затверджений Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок.
Пунктами 1-9 названого порядку встановлено наступне.
Пункт 1. Цей Порядок визначає механізм проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок.
Зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Пункт 2. Зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
Пункт 3. З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних.
Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.
Пункт 4. Орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
Пункт 5. Облік запитів на проведення зустрічних звірок у суб'єктів господарювання здійснюється органами державної податкової служби (як ініціаторами, так і виконавцями).
Пункт 6. У разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.
Пункт 7. За результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.
Пункт 8. Довідка про проведення зустрічної звірки підлягає реєстрації в органах державної податкової служби (як ініціатора, так і виконавця).
Пункт 9. Матеріали зустрічної звірки надсилаються до органу державної податкової служби (ініціатора).
Отже, з вказаних норм вбачається, що проведення зустрічних звірок спрямовано на співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Відповідно до п. 4 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.10 р. за № 1232, зазначається, що орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
Також, відповідно до п. 3.1 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок затвердженого наказом ДПА України від 22.04.2011 р. за № 236 зазначається, що з метою проведення зустрічної звірки орган ДПС, що ініціює проведення такої звірки (далі - орган ДПС - ініціатор) надсилає органу ДПС, на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання (далі - орган ДПС- виконавець).
Таким чином, зустрічна звірка позивача була проведена без дотримання вищезазначеного, а саме: на адресу позивача запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних відповідачем не було направлено та складено було акт замість довідки, окрім того відсутній факт співставлення податковим органом даних первинних бухгалтерських та інших документів позивача, як суб'єкта господарювання, з метою документального підтвердження його господарських відносин з іншим платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Відповідно до вимог статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, де передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
В даному випадку відповідач не надав належних доказів правомірності оскаржуваних дій стосовно наявності законних підстав для проведення зазначеної звірки та її висновків, що не узгоджується з приписами чинного законодавства.
Також, суд при вирішені даного спору враховує наступні обставини.
Наказом Державної податкової служби України № 1197 від 24.12.2012 року "Про введення в експлуатацію інформаційної системи "Податковий блок" з 01.01.2013 року було введено в експлуатацію ІС "Податковий блок» в органах державної податкової служби всіх рівнів".
Згідно п. 2.1. наказу Державної податкової служби України № 1197 від 24.12.2012 року "Про введення в експлуатацію інформаційної системи "Податковий блок" існуючі інформаційні системи, в тому числі АС "Деталізована інформація по платнику податку на додану вартість щодо результатів автоматичного співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України", експлуатувалися паралельно з інформаційною системою "Податковий блок" до 31.01.2013 року.
Наказом ДПС України № 1198 від 24.12.2012 року "Про введення в дію Тимчасового регламенту експлуатації інформаційної системи "Податковий блок" з 01.01.2013 року затверджено та введено в дію Тимчасовий регламент експлуатації інформаційної системи "Податковий блок".
Відповідно до ст. 74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.
У п.п. 14.1.171. п. 14.1 ст. 14 ПК України вказано, що податкова інформація - у значенні, визначеному Законом України "Про інформацію".
Згідно ст. 16 Закону України "Про інформацію" від 02.10.1992 р., № 2657-ХІІ (далі по тексту - Закон № 2657-ХІІ) податкова інформація - сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб'єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України. Правовий режим податкової інформації визначається Податковим кодексом України та іншими законами.
Отже, відповідно до діючого законодавства дії вчинені відповідачем щодо коригування показників податкової звітності в інформаційній системі "Податковий блок" по взаємовідношенням з ТОВ "Електрогурт", код 38062550, за період 01.06.2013 р. по 30.06.2013 р. ТОВ "Р.Є.К.А.", код 37163948, за період 01.07.2013 р. по 31.07.2013 р., викладені в акті від 24.10.2013 р. № 180/20/-31-22-03-07/38383686 "Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "НПН-2012", суд вважає протиправними.
Виходячи з приписів ст. 19 ч. 2 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч. 1 статті 9 КАСУ суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 2 ч. 1 КАСУ завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Таким чином, в даному випадку відповідна сторона, як суб'єкта владних повноважень, не дотримала вимоги закону про захист охороняємих прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а тому її оскаржувані дії є неправомірними, що дає суду підстави для задоволення адміністративного позову.
Згідно до ст. 94 КАСУ позивачеві підлягають відшкодуванню судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 68,72 грн.
Керуючись ст. ст. 2, 9, 11, 94, 128, 159, 160, 162 КАСУ, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити.
Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю "НПН-2012", за результатами якої 24.10.2013 року складено акт № 180/20/-31-22-03-07/38383686 "Про неможливість проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю "НПН-2012", код ЄДРПОУ 38383686, щодо документального підтвердження господарських відносин із платниками податків ТОВ "Електрогурт", код ЄДРПОУ 38062550, за період 01.06.2013 р. по 30.06.2013 р., ТОВ "Р.Є.К.А." код ЄДРПОУ 37163948, за період 01.07.2013 р. по 31.07.2013 р. та подальшому ланцюгу постачання".
Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо самовільного коригування показників податкової звітності товариства з обмеженою відповідальністю "НПН-2012" в інформаційній системі "Податковий блок" із платниками податків ТОВ "Електрогурт" за період 01.06.2013 р. по 30.06.2013 р. та ТОВ "Р.Є.К.А." за період 01.07.2013 р. по 31.07.2013 р., що викладені в акті № 180/20/-31-22-03-07/38383686 від 24.10.2013 року.
Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області вчинити дії щодо коригування і відновлення сум податкового кредиту та податкових зобов'язань товариства з обмеженою відповідальністю "НПН-2012" в інформаційній системі "Податковий блок", задекларованих у податкових деклараціях з податку на додану вартість за період з 01.06.2013 р. по 31.07.2013 р.
Стягнути з Державного бюджету України (УДКСУ в Червонозаводському районі м. Харкова, код: 3799628, р/р 31217206784011, МФО 851011) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "НПН-2012" (код ЄДРПОУ: 38383686) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 68,72 (шістдесят вісім) грн. 72 коп.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складання постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАСУ - з дня отримання копії постанови, шляхом подачі апеляційної скарги, з направленням її копії до апеляційної інстанції.
Повний текст постанови виготовлено 16.12.2013 р.
Суддя Самойлова В.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2013 |
Оприлюднено | 19.12.2013 |
Номер документу | 36029782 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Самойлова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні