ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
місто Київ
05 грудня 2013 року 14:47 справа №826/16770/13-а
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Кузьменка В.А., за участю секретаря Калужського Д.О. та представників:
позивача : Маруженка І.М.;
відповідача: Шкодича Ю.В.
розглянувши у судовому засіданні адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Віп Гард" доДержавної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у місті Києві провизнання дій протиправними На підставі частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 05 грудня 2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Віп Гард" (далі по тексту - позивач, ТОВ "Віп Гард") звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у місті Києві (далі по тексту - відповідач, ДПІ у Печерському районі), в якому просить визнати протиправними дії відповідача щодо складання акта про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Віп Гард" щодо підтвердження господарських відносин платниками податків за січень, грудень 2011 року та січень, лютий 2012 року.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 08 листопада 2013 року відкрито провадження в адміністративній справі №826/16770/13-а, закінчено підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду.
В судовому засіданні 05 грудня 2013 року представник позивача позовні вимоги підтримав; представник відповідача проти задоволення позову заперечив.
Судом встановлено, що постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2013 року №229 "Про утворення територіальних органів Міністерства доходів і зборів" утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Міністерства доходів і зборів, зокрема Державну податкову інспекцію у Печерському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві; реорганізовано шляхом приєднання до відповідних територіальних органів Міністерства доходів і зборів територіальні органи Державної податкової служби, у тому числі Державну податкову інспекцію у Печерському районі міста Києва Державної податкової служби, та визначено, що територіальні органи Міністерства доходів і зборів є правонаступниками територіальних органів Державної податкової служби та Державної митної служби, що реорганізуються, зокрема Державна податкова інспекція у Печерському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві є правонаступником Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва Державної податкової служби (далі по тексту - ДПІ у Печерському районі м. Києва).
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
В С Т А Н О В И В:
ДПІ у Печерському районі м. Києва здійснено заходи з метою проведення зустрічної звірки ТОВ "Віп Гард" щодо підтвердження господарських відносин платниками податків за січень, грудень 2011 року та січень, лютий 2012 року, за результатами яких складено акт від 04 жовтня 2013 року №4119/22-9/36386952 "Про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Віп Гард" (код за ЄДРПОУ 36386952) щодо підтвердження господарських відносин платниками податків за січень, грудень 2011 року та січень, лютий 2012 року" (далі по тексту - Акт про неможливість проведення зустрічної звірки).
Позивач вважає протиправними дії ДПІ у Печерському районі м. Києва щодо складання Акта про неможливість проведення зустрічної звірки, оскільки порушено порядок проведення зустрічної звірки, а в самому Акті викладено безпідставні висновки щодо нереальності господарських операцій позивача з контрагентами та недійсності укладених між ними правочинів.
Представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечив з підстав відповідності своїх дій вимогам Податкового кодексу України та відсутності порушеного права.
Окружний адміністративний суд міста Києва не погоджується з позовними вимогами ТОВ "Віп Гард", виходячи з наступних мотивів.
Відповідно до частини першої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Згідно з частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
За визначенням пункту 1 частини першої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України справа адміністративної юрисдикції (далі - адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Пункт 1 частини другої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Таким чином, до адміністративного суду можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, які породжують, змінюють або припиняють права та обов'язки у сфері публічно-правових відносин, вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, якщо позивач вважає, що цими рішеннями, діями чи бездіяльністю його права чи свободи порушені або порушуються, створено або створюються перешкоди для їх реалізації або мають місце інші ущемлення прав чи свобод.
З наведених норм права випливає, що позивач на власний розсуд визначає, чи порушені його права рішеннями, дією або бездіяльністю суб'єкта владних повноважень. Проте, ці рішення, дія або бездіяльність повинні бути такими, які породжують, змінюють або припиняють права та обов'язки у сфері публічно-правових відносин.
Разом з тим, дії органу державної податкової служби щодо зазначення висновків в актах перевірки чи про неможливість проведення зустрічної звірки, щодо складання самих актів, а також, власне, акти перевірки чи про неможливість проведення зустрічної звірки не можна вважати його рішенням, дією чи бездіяльністю, які породжують, змінюють або припиняють права та обов'язки позивача у сфері публічно-правових відносин, є лише викладенням суб'єктивної думки посадової особи, що здійснила перевірку чи заходи по її проведенню.
Будь-які висновки, викладені в Акті про неможливість проведення зустрічної звірки, зокрема щодо нікчемності укладених правочинів, самі по собі не можуть порушувати права, свободи чи інтереси позивача.
Суд не приймає до уваги доводи позивача щодо порушення порядку проведення зустрічної звірки, оскільки, як підтверджує зміст та назва Акта про неможливість проведення зустрічної звірики, у межах спірних правовідносин зустрічної звірки ТОВ "Віп Гард" не проведено, а вчинено лише заходи з метою її проведення; у свою чергу позивач не оскаржує дії відповідача під час здійснення заходів з метою проведення зустрічної звірки.
При цьому суд вважає за необхідне роз'яснити, що позивач не позбавлений права оскаржити будь-які дії чи рішення ДПІ у Печерському районі, вчинені або прийняті на підставі Акта про неможливість проведення зустрічної звірки, за умови, якщо вони потягли за собою негативні юридичні наслідки для позивача.
Враховуючи викладене, на думку суду, позовні вимоги ТОВ "Віп Гард" нормативно та документально не підтверджується й не підлягають задоволенню.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, позивач не довів обставин, на яких ґрунтуються його вимоги, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов ТОВ "Віп Гард" не підлягає задоволенню.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні адміністративного позову Товариству з обмеженою відповідальністю "Віп Гард" відмовити повністю.
Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя В.А. Кузьменко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 05.12.2013 |
Оприлюднено | 17.12.2013 |
Номер документу | 36029838 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кузьменко В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні