Постанова
від 10.12.2013 по справі 804/15561/13-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 грудня 2013 р. Справа № 804/15561/13-а

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Горбалінського В.В.

при секретарі судового засідання - Решетнік А.М..

за участю:

представника позивача - Новікова М.А.

представника відповідача - Кубської Л.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до комунального підприємства «Жовтнева районна друкарня» про стягнення пені в розмірі 1303,82 грн., -

ВСТАНОВИВ:

20.11.2013 року Дніпропетровське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до комунального підприємства «Жовтнева районна друкарня» з проханням: стягнути з комунального підприємства «Жовтнева районна друкарня» на користь держави в особі Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів пеню за порушення термінів сплати адміністративно - господарських санкцій у розмірі 1303,82 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що відповідачем порушено строк сплати адміністративно - господарських санкцій за невиконання нормативу з робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2010 рік в розмірі 6963,64 грн., вказана суму сплачена з простроченням 938 днів, що призвело до нарахування пені в розмірі 1303,82 грн., яка добровільно відповідачем не сплачується.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив їх задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання з'явився, позов визнав частково, з тих підстав, що стягнення адміністративно - господарських санкцій за невиконання нормативу з робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2010 рік в розмірі 6963,64 грн. здійснено на підставі рішення Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 12.06.2012 року, тому й строк для визначенні розміру пені повинен відраховуватись саме з 12.06.2012 року а не з 16.04.2011 року.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, та вивчивши письмові докази в ній, встановив.

Рішенням Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 12.06.2012 року по справі № 2а-0470/11441/11 позовні вимоги Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів задоволено частково та присуджено до стягнення з комунального підприємства «Жовтнева районна друкарня» адміністративно - господарські санкції за невиконання нормативу з робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2010 рік у розмірі 6963,64 грн.

Вказаним рішенням встановлено, що комунальним підприємством «Жовтнева районна друкарня» не виконано норматив з робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2010 році за що застосовано адміністративно-господарську санкцію у розмірі 6963,64 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС України визначено, що обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Відповідно до ст. 20 ЗУ «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» визначено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів. Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Сплату адміністративно-господарських санкцій і пені підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів). Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України .

Відповідач повинен був сплатити у строк до 15.04.2011 року адміністративно - господарські санкції у розмірі 6963,64 грн. за невиконання нормативу з робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2010 році.

Відповідно до п.2.2 Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики від 15.05.2007 року № 223, пеня - це штрафна санкція, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно сплаченої адміністративно-господарської санкції, передбаченої ЗУ «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» за кожний календарний день прострочення виконання зобов'язання.

Пунктом 3.1 вказаного Порядку визначено, що порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені у розмірі 120 відсотків річної облікової ставки Національного банку України за кожен календарний день прострочення (наведених у постановах Правління Національного банку України), що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Таким чином, враховуючи те, що відповідачем в строк до 15.04.2011 року не було сплачено адміністративно - господарські санкції в розмірі 6963,64 грн., строк для відрахування пені є саме 16.04.2011 року.

Твердження відповідача про те, що строк для вирахування пені необхідно визначати з 12.06.2012 року, тобто з набрання законної сили судового рішення про стягнення вказаної суми є хибним, оскільки вказаним рішенням встановлено лише обов'язок відповідача сплатити вказану адміністративно - господарську санкцію.

Як підтверджено матеріалами справи, сума адміністративно - господарської санкції в розмірі 6963,64 грн. фактично була сплачена лише 08.11.2013 року, тобто з простроченням у 938 днів.

Згідно з наданим позивачем розрахунком сума пені складає 1303,82 грн.

Таким чином, оскільки відповідачем прострочено строк сплати адміністративно - господарських санкцій у розмірі 6963,64 грн. на 938 днів, позивачем правомірно нарахована пеня в розмірі 1303,82 грн.

За змістом частин 4, 5 ст.11 КАС суд повинен визначити характер спірних правовідносин та зміст правової вимоги, матеріальний закон, який їх регулює, а також факти, що підлягають встановленню і лежать в основі вимог та заперечень; з'ясувати, які є докази на підтвердження зазначених фактів.

Таким чином, суд дійшов висновку, що поданих сторонами доказів достатньо для встановлення обставин справи та для ухвалення судового рішення.

Одним з принципів адміністративного судочинства, передбачених ст.7 Кодексу адміністративного судочинства України, є принцип законності, який відповідно до ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України, полягає в наступному, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із ст.69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а суд згідно ст.86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 158-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до комунального підприємства «Жовтнева районна друкарня» про стягнення пені в розмірі 1303,82 грн. - задовольнити.

Стягнути з комунального підприємства «Жовтнева районна друкарня» (код ЄДРПОУ 31550265) на користь держави в особі Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів пеню за порушення термінів сплати адміністративно - господарських санкцій у розмірі 1303,82 грн. (одна тисяча триста три гривні 82 коп.).

Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова складена в повному обсязі 16.12.2013 року.

Суддя В.В. Горбалінський

Дата ухвалення рішення10.12.2013
Оприлюднено20.12.2013
Номер документу36056045
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/15561/13-а

Постанова від 10.12.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Горбалінський Володимир Володимирович

Постанова від 10.12.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Горбалінський Володимир Володимирович

Ухвала від 21.11.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Горбалінський Володимир Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні