Постанова
від 13.12.2013 по справі 823/3538/13-а
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 грудня 2013 року справа № 823/3538/13-а

09 год. 45 хв. м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Гараня С.М.,

при секретарі - Рахліній В.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом управління Пенсійного фонду України в Черкаському районі Черкаської області до державного закладу «Черкаська районна санітарно-епідеміологічна станція» Міністерства охорони здоров'я України про стягнення заборгованості,

встановив:

До Черкаського окружного адміністративного суду з позовною заявою звернулось управління Пенсійного фонду України в Черкаському районі Черкаської області (надалі - УПФУ в Черкаському районі), в якій ставить питання про стягнення з державного закладу «Черкаська районна санітарно-епідеміологічна станція» Міністерства охорони здоров'я України (надалі - ДЗ «Черкаська районна санітарно-епідеміологічна станція») заборгованості зі сплати штрафної санкції на загальну суму 169,14грн.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що ДЗ «Черкаська районна санітарно-епідеміологічна станція», як страхувальник зобов'язаний подавати до територіального органу Пенсійного фонду за місцем реєстрації комплект документів первинної звітності до системи персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб за попередній рік. Разом з тим, ДЗ «Черкаська районна санітарно-епідеміологічна станція» подав недостовірні відомості, що використовуються в системі персоніфікованого обліку, що стало підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій в сумі 170,00грн. Відповідач частково сплатив борг в сумі 0,86грн. З урахуванням часткової сплати, сума заборгованості ДЗ «Черкаська районна санітарно-епідеміологічна станція» перед Пенсійним фондом України становить 169,14грн. Отже, оскільки відповідач самостійно, в повному обсязі не сплатив зазначені санкції, позивач просив стягнути вказану суму у судовому порядку.

Сторони, належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, у судове засідання не з'явились.

Позивач надав суду заяву про розгляд справи за відсутності представника УПФУ в Черкаському районі.

Відповідач у судове засідання також не з'явився, 12.12.2013р. засобами факсимільного зв'язку надіслав заяву про розгляд справи за відсутності представника відповідача.

Відповідно до частини 4 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо всіма особами, які беруть участь у справі, буде заявлено клопотання про розгляд справи за їх відсутності, то судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами.

Пунктом 10 частини 1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, письмовим провадженням у справі є розгляд і вирішення адміністративної справи судом першої, апеляційної чи касаційної інстанції без виклику осіб та проведення судового засідання на основі наявних у суду матеріалів у випадках, встановлених цим Кодексом.

За таких обставин, суд вирішив провести розгляд справи за відсутності сторін на підставі наявних матеріалів справи в порядку письмового провадження.

Частиною 1 статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Частиною першою статті 67 Конституції України закріплено обов'язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Судом встановлено, що державний заклад «Черкаська районна санітарно-епідеміологічна станція» Міністерства охорони здоров'я України зареєстрований як юридична особа 05.01.1996р. Черкаською РДА Черкаської області, ідентифікаційний код - 02010221 (а.с.14).

У відповідності до відомостей, які містяться в ЄДРПОУ по ДЗ «Черкаська районна санітарно-епідеміологічна станція», відносно останнього внесено відомості, що з 15.10.2012р. юридична особа перебуває в стані припинення.

Суд зазначає, що згідно ч.2 ст.33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до ЄДРПОУ запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Тобто, припинення державної реєстрації юридичної особи, проводиться лише після внесення відповідного запису державним реєстратором в ЄДРПОУ про припинення юридичної особи. Проте з матеріалів справи не вбачається, що юридична особа припинена, оскільки у витягу з ЄДРПОУ міститься запис про перебування особи в стані припинення. А тому відповідач повинен сплачувати податки та інші обов'язкові платежі, визначені законодавством.

Відповідно до п.1 ст. 14 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003р. №1058 (надалі: Закон №1058), страхувальниками є - підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - підприємці та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - підприємців, які обрали особливий спосіб оподаткування (єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.

З огляду на викладені норми Закону №1058, відповідач є страхувальником в розумінні цього Закону, та зареєстрований як платник страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України.

Відповідно до п.п.4, 6 п.2 ст. 17 Закону №1058 (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) страхувальник, зокрема, зобов'язаний: подавати звітність територіальним органам Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом; нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Управлінням Пенсійного фонду України в Черкаському районі було проведено позапланову перевірку ДЗ «Черкаська районна санітарно-епідеміологічна станція» щодо достовірності відомостей, поданих до Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування по найманому працівникові - ОСОБА_1 за 2007р., про що складено відповідний акт №44 від 02.10.2013р. (а.с.10-13).

Зазначеним актом встановлено зокрема, що відповідачем порушено п.п.8.3 п.8 «Порядку формування та подання органам Пенсійного фонду України відомостей про застраховану особу, що використовується в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування», затвердженого постановою ПФУ від 10.06.2004р. №7-6, в наслідок чого відповідачем до УПФУ в Черкаському районі по застрахованій особі ОСОБА_1 було подано недостовірні відомості, що використовуються в системі персоніфікованого обліку, а саме: індивідуальні відомості про застраховану особу (ІНДАНІ) за 2007р.

На підставі вказаного акту перевірки, у відповідності до п.5 ч.9 ст.106 Закону №1058, за подання недостовірних відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку УПФУ в Черкаському районі до ДЗ «Черкаська районна санітарно-епідеміологічна станція» застосовано штрафну (фінансову) санкцію в розмірі 170,00грн., про що прийнято рішення №89 від 02.10.2013р. (а.с.6).

Зазначене рішення було отримано уповноваженою особою відповідача 04.10.2013р., що підтверджується копією корінця рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.7).

Крім цього, УПФУ в Черкаському районі прийнято розпорядження №13 від 02.10.2013р., яким ДЗ «Черкаська районна санітарно-епідеміологічна станція» було зобов'язано усунути допущені порушення в акті перевірки від 02.10.2013р. №44 та подати коригуючі індивідуальні відомості до СПОВ по застрахованій особі ОСОБА_1 за 2007р., до 01.11.2013р. (а.с.9).

Станом на час звернення УПФУ в Черкаському районі з позовом до суду, ДЗ «Черкаська районна санітарно-епідеміологічна станція» вимоги розпорядження №13 від 02.10.2013р. не виконав, рішення про застосування штрафної (фінансової) санкції не оскаржив та в повному обсязі його не погасив (відповідачем було частково сплачено суму заборгованості в розмірі 0,86грн., що підтверджується розрахунком суми боргу, а.с.5).

В зв'язку з частковою сплатою штрафної (фінансової) санкції, УПФУ в Черкаському районі просить стягнути з ДЗ «Черкаська районна санітарно-епідеміологічна станція» суму заборгованості в розмірі 169,14грн. (170,00грн. - 0,86грн.).

Частиною 6 ст. 21 Закону №1058 встановлено, що відомості про осіб, зазначених у пунктах 1, 2, 5 - 10, 12 - 15, 18 статті 11 цього Закону, подаються до територіального органу Пенсійного фонду страхувальниками-роботодавцями, відповідними підприємствами, установами, організаціями, військовими частинами та органами, які виплачують цим особам заробітну плату, грошове забезпечення (заробіток), допомогу. Форми документів, порядок та строки їх подання встановлюються правлінням Пенсійного фонду.

У відповідності до п.5 ч.9 ст.106 Закону №1058 (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин), виконавчі органи Пенсійного фонду застосовують до страхувальників такі фінансові санкції, а саме: за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою або подання недостовірних відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку та іншої звітності, передбаченої законодавством, до територіальних органів Пенсійного фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків суми страхових внесків, які були сплачені або підлягали сплаті за відповідний звітний період, за кожний повний або неповний місяць затримки подання відомостей, звітності, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а в разі повторного протягом року такого порушення - у розмірі 20 відсотків зазначених сум та не менше 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Беручи до уваги те, що сума заборгованості до Пенсійного фонду України у розмірі 169,14грн. відповідач у встановлені законом строки не сплатив, а також ту обставину, що рішення про застосування штрафної (фінансової) санкції у встановленому законом порядку не оскаржувалось, суд знаходить вимоги позивача обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись статтями 86, 122, 128, 159, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

постановив:

Адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в Черкаському районі Черкаської області до державного закладу «Черкаська районна санітарно-епідеміологічна станція» Міністерства охорони здоров'я України про стягнення заборгованості - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з державного закладу «Черкаська районна санітарно-епідеміологічна станція» Міністерства охорони здоров'я України (19604, Черкаська область, Черкаський район, с. Червона Слобода, вул. Пирогова, 3, ідентифікаційний код - 02010221) на користь управління Пенсійного фонду України в Черкаському районі Черкаської області (18008, м. Черкаси, вул. Вернигори, 17, ідентифікаційний код - 21366780) заборгованість зі сплати штрафної санкції в сумі 169 (сто шістдесят дев'ять) грн. 14 коп.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення в порядку, передбаченому ст.185-187 цього Кодексу.

Суддя С.М. Гарань

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.12.2013
Оприлюднено19.12.2013
Номер документу36056180
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/3538/13-а

Ухвала від 04.12.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

Постанова від 13.12.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

Ухвала від 18.11.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні