Постанова
від 17.12.2013 по справі 823/3857/13-а
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ  17 грудня 2013 року                                                                                 справа № 823/3857/13-а                                                                                           08 год. 30 хв.                                                                                                                    м. Черкаси Черкаський окружний адміністративний суд в складі: головуючого – судді  Кульчицького С.О., при секретарі – Кулик О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом управління Пенсійного фонду України в Монастирищенському районі Черкаської області до багатопрофільного приватного малого підприємства «VICTOR» про стягнення заборгованості, ВСТАНОВИВ: Управління Пенсійного фонду України в Монастирищенському районі Черкаської області звернулось до Черкаського окружного адміністративного суду з позовною заявою до багатопрофільного приватного малого підприємства «VICTOR» про стягнення штрафної санкції та пені в сумі 1814 грн. 93 коп. Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач  зазначає, що відповідач, в порушення вимог Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003р. № 1058 та Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003р. за № 21-1 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України від 16.01.2004р. за № 64/8663 невчасно та не в повному обсязі сплачував страхові внески, внаслідок чого утворилась заборгованість зі сплати страхових внесків в сумі в сумі 1814 грн. 93 коп. Позивач надав суду клопотання про розгляд справи без участі представника позивача. Відповідач до зали судового засідання не з'явився, однак надав суду заяву про здійснення розгляду справи без участі представника відповідача, проти задоволення адміністративного позову заперечував в повному обсязі. Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд встановив. Багатопрофільне приватне мале підприємство «VICTOR» зареєстрований платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, а тому відповідно до підпункту 6 пункту 2 статті 17 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” страхувальник зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески. На підставі п. 2 ч. 9 ст. 106 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” управлінням Пенсійного фонду України було прийнято рішення про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом  Пенсійного фонду № 4 від 08.07.2013 року та № 305 від 24.09.2013 року. Вказаними рішеннями до відповідача застосовано штрафні санкції 31 грн. 09 коп. (рішення № 4), 55 грн. 68 коп. (рішення № 305) та пеню в розмірі 703 грн. 31 коп. (рішення № 4), 1024 грн. 85 коп. (рішення № 35), відповідно. Таким чином, загальна сума боргу відповідача перед  Пенсійним фондом становить 1814 грн. 93 коп. Зазначені рішення відповідачем не оплачені, у передбаченому законодавством порядку оскаржені не були. Частиною першою статті 67 Конституції України (№ 254к/96-ВР) закріплено обов'язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Відповідно до статті третьої Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" від 26.06.97 р. № 400/97-ВР (надалі за текстом – “Закон № 400/97-ВР”), збір на обов'язкове державне пенсійне страхування платники збору сплачують до Пенсійного фонду України в порядку визначеному законодавством України. Частиною першою статті першої Закону № 400/97-ВР визначено, що платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників. Спеціальним законом, який визначає принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом, а також регулює порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам, є Закон України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 9 липня 2003 року № 1058-IV (далі за текстом – “Закон № 1058-IV”). Статтею першою Закону № 1058-IV визначено, що страхувальниками є роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування. Статтею 14 Закону № 1058-IV встановлено, що страхувальниками, відповідно до цього Закону, є роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру. Відповідно до статті 15 Закону № 1058-IV платниками страхових внесків до солідарної системи є страхувальники, зазначені в статті 14 цього Закону. Відповідно до частини шостої статті 17 Закону № 1058-IV страхувальник зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески. Частиною другою статті 20 зазначеного Закону встановлено, що обчислення страхових внесків застрахованих осіб здійснюється страхувальником на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких проводиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) заробітної плати, на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески. Пунктом шостим статті 20 Закону № 1058-IV передбачено, що страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду незалежно від виплати заробітної плати (доходу), на суми яких нараховуються страхові внески. Для страхувальників, що мають найманих працівників, базовим звітним періодом є календарний місяць. Згідно частини 12 статті 20 вищезазначеного Закону страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків. Згідно із ч. 4 ст. 18 Закону страхові внески не включаються до складу податків, інших обов'язкових платежів, що складають систему оподаткування. Відповідно до статті четвертої Закону № 400/97-ВР страхувальники повинні сплачувати внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 33,2 % від фонду оплати праці підприємства та відрахування на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 1 - 5 % сукупного оподатковуваного доходу фізичних осіб, які працюють на підприємстві за трудовим договором. Відповідно до ч. 10 ст. 20 Закону № 1058-ІV якщо страхувальники несвоєчасно або не в  повному обсязі сплачують страхові внески, до них застосовуються фінансові санкції,  передбачені цим Законом.   Відповідно до п. 2 ч. 9 ст. 106 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”,  за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум. Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу. Беручи до уваги те, що сума заборгованості до Пенсійного фонду України у розмірі 1814 грн. 93 коп. відповідач у встановлені законом строки не сплатив, а також ту обставину, що рішення про застосування фінансових санкцій у встановленому законом порядку не оскаржувалось, суд знаходить вимоги позивача обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.   Відповідно  до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на  яких ґрунтуються її вимоги та  заперечення, крім  випадків, встановлених статтею 72 цього кодексу. Відповідно до частини четвертої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати, здійснені позивачем – суб'єктом владних повноважень, з відповідача не стягуються. Інших доказів сторони суду не назвали та не надали. Керуючись ст. ст. 9, 69-71, 86, 94, 97, 122, 128, ст. ст. 158-163 КАС України, Черкаський окружний адміністративний суд,   ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов задовольнити повністю. Стягнути з багатопрофільного приватного малого підприємства «VICTOR» (19100, Черкаська область, м. Монастирище, вул. Щорса, буд. 52, ідентифікаційний код 21376086) на користь управління Пенсійного фонду України в Монастирищенському районі Черкаської області (19100, Черкаська область, м. Монастирище, вул. Леніна, 125, ідентифікаційний код  21366685) заборгованість в сумі 1814 (одна тисяча вісімсот чотирнадцять) грн. 93 коп. Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд в порядку передбаченому ст. ст. 185 – 187 Кодексу адміністративного судочинства України. Головуючий                                                                                                     С.О.Кульчицький

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.12.2013
Оприлюднено19.12.2013
Номер документу36060416
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/3857/13-а

Ухвала від 10.12.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О.Кульчицький

Постанова від 17.12.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О.Кульчицький

Ухвала від 03.12.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О.Кульчицький

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні