Рішення
від 10.12.2013 по справі 915/2060/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

======================================================================

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 грудня 2013 року Справа № 915/2060/13

За позовом: Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України

54030, м. Миколаїв, вул. Потьомкінська, 41

Відповідач: Казанківська районна державна лікарня ветеринарної медицини

56000, Миколаївська область, смт. Казанка, вул. Робітнича, 13

Про: стягнення штрафу та пені.

Суддя Смородінова О.Г.

ПРЕДСТАВНИКИ:

Від позивача: Грідасова О.С., за довіреністю;

Від відповідача: не з'явився.

СУТЬ СПОРУ:

Позивач 14.11.2013 року звернувся до господарського суду з позовом стягнути з відповідача штраф у розмірі 29 600,00 грн. згідно рішення адміністративної колегії Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 08.08.13 р. № 95-ріш та пеню у розмірі 12 432,00 грн., яка нарахована за прострочення сплати цього штрафу. Зобов'язати Казанківську районну державну лікарню ветеринарної медицини виконати рішення адміністративної колегії Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 08.08.2013 р. № 95-ріш, а саме пункт 6 резолютивної частини вказаного рішення, шляхом оприлюднення за власні кошти пункти 2, 3 резолютивної частини рішення у місцевому друкованому засобі масової інформації з наданням до територіального відділення підтверджуючих документів про оприлюднення.

Позовні вимоги ґрунтуються на підставі рішення № 95-ріш справа № 6-26.213/93-2013 від 08.08.13 р., копії супровідного листа від 09.08.2013 р. № 6-292/80-2229, ст. ст. 13, 52, 56, 60 Закону України «Про захист економічної конкуренції», ст. 25 Закону України "Про антимонопольний комітет України", пункту 3 Положення про територіальне відділення АКУ та мотивовані тим, що у передбачений законом термін та станом на час подання цього позову відповідачем до територіального відділення не надано доказів виконання п. 6 резолютивної частини рішення № 95-ріш.

06.12.2013 р. позивач заявою № 2-292/80-3154 від 09.12.13 р. зменшив позовні вимоги в частині стягнення штрафу та збільшив позовні вимоги в частині стягнення пені, отже, просить суд стягнути з відповідача штраф в розмірі 14 568,00 грн. згідно рішення адміністративної колегії Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 08.08.13 р. № 95-ріш та пеню у розмірі 19 428,78 грн., яка нарахована за прострочення сплати цього штрафу.

Вказана заява подана позивачем у відповідності з приписами ст. 22 Господарського процесуального кодексу України. Отже, справу розглянуто з урахуванням заявлених позивачем остаточних вимог.

Відповідач в судове засідання свого представника не направив, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про що свідчить поштове повідомлення.

Але, 09.12.13 р. відповідач скерував до суду лист, в якому погоджується з позовними вимогами, враховуючи важке фінансове становище установи просить суд прострочити сплату штрафу і пені на протязі 24 календарних місяців та просить розглянути справу за відсутності представника.

Необхідно зазначити, що представник позивача в судовому засіданні усно заперечив на відстрочення або розстрочення судового рішення на вказаний відповідачем період.

10.12.13 р. за результатами розгляду справи суд, на підставі ст. 85 Господарського процесуального кодексу України, оголосив вступну та резолютивну частини рішення.

Ознайомившись з матеріали справи, вислухавши представника позивача, господарський суд, -

В С Т А Н О В И В:

08 серпня 2013 року адміністративна колегія Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України відносно відповідача прийняла рішення № 95 - ріш у справі № 6-26.213/93-2013 "Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу", яким вирішила:

1. Визнати, що Казанківська районна державна лікарня ветеринарної медицини (56000, Миколаївська обл., смт. Казанка, вул. Робітнича, 1, ідентифікаційний код 0070248) протягом 2010-2011-2012 роках та в січні-травні 2013 року займала монопольне (домінуюче) становище в межах Казанківського району Миколаївської області з часткою 100% на товарних ринках з проведення ветеринарно-санітарної експертизи продуктів рослинного та тваринного походження на продовольчих ринках та послуг, пов'язаних з видачею ветеринарних документів (ветдовідки, ветсвідоцтва Ф №1 та Ф №2) як така, що немає жодного конкурента на цьому ринку.

2. Визнати дії, Казанківської районної державної лікарні ветеринарної медицини, які полягали:

- у застосуванні завищеної вартості адміністративних послуг з видачі ветеринарних свідоцтв Форми № 2 за період з 01.03.2011 р. по 30.06.2011 років, які були введені в дію наказом від 28.02.2011 № 27, шляхом включення до вартості адміністративної послуги виду роботи «клінічний огляд тварин», які не відносяться до витрат часу на виписування Форми №2, порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим пунктом 2 статті 50 та пунктом 1 частини 2 статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку, шляхом встановлення таких цін (тарифів) реалізації товару, які неможливо було б встановити за умов існування значної м конкуренції на ринку.

3. Визнати дії, Казанківської районної державної лікарні ветеринарної медицини, які полягають:

- у завищенні витрат за статтею «накладні витрати» шляхом включення вартості придбання бланків ветеринарних документів (ветеринарних довідок, ветеринарних свідоцтв Ф-1, Ф-2, Ф-1 СНГ, Ф-2 СНГ) в розмірі 10524,00 грн. та вартості придбання меблів в розмірі 10486,00 грн., до загальної суми накладних витрат на 3,54%, що призвело до встановлення Лікарнею економічно необґрунтованих тарифів на свої послуги з 01.03.2011 року по 17.12.2012,

- у застосуванні завищених норм часу (витрат часу) на проведення лікувально - профілактичних робіт з 01.03.2011 року по 17.12.2012, порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим пунктом 2 статті 50 та пунктом 1 частини 2 статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку, шляхом встановлення таких цін (тарифів) реалізації товару, які неможливо було ф встановити за умов існування значної конкуренції на ринку.

4. За порушення, вказане у пункті 2 цього рішення, відповідно до абзацу другого частини першої, абзацу другого частини другої статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції» накласти на Казанківську районну державну лікарню ветеринарної медицини штраф у розмірі 14 800,00 гривень .

5. За порушення, вказане у пункті 3 цього рішення, відповідно до абзацу другого частини першої, абзацу другого частини другої статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції» накласти на Казанківську районну державну лікарню ветеринарної медицини штраф у розмірі 14 800,00 гривень .

6. Зобов'язати Казанківську районну державну лікарню ветеринарної медицини оприлюднити за власні кошти пункти 2, 3 резолютивної частини рішення у справі в місцевому друкованому засобі масової інформації протягом двох місяців з дня його отримання з наданням до територіального відділення підтверджуючих документів про оприлюднення.

Штраф підлягає сплаті у двомісячний строк з дня одержання цього рішення.

Відповідно до частини восьмої статті 56 Закону України .«Про захист економічної конкуренції» протягом п'яти днів з дня сплати штрафу надіслати до Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України документи, що підтверджують сплату штрафу.

В рішенні адміністративної колегії Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України визначено, що воно може бути оскаржено до господарського суду Миколаївської області у двомісячний строк з дня його отримання.

За твердженнями позивача, у передбачений законом термін та станом на час подання цього позову штраф відповідачем не сплачено.

Але, після звернення з даним позовом до суду відповідач сплатив штраф частково в розмірі 15 032,00 грн., що підтверджується платіжними дорученнями № 174 від 19.11.2013 р. на суму 1300,00 грн.; № 175 від 25.11.13 р. на суму 1300,00 грн.; № 176 від 26.11.13 р. на суму 12 432,00 грн.

Отже, на день прийняття рішення загальна сума несплаченого штрафу дійсно складає в розмірі 14 568,00 грн. (29600,00-15032,00).

Дослідивши матеріали даної справи відповідно до вимог ст. 43 ГПК України, оцінивши наявні в ній докази, проаналізувавши їх з вимогами діючого законодавства, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого позову та його задоволення в повному обсязі виходячи з наступного:

Частинами другою та третьою статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" (далі - Закон) передбачено, що рішення та розпорядження органів АМК України, голів його територіальних відділень є обов'язковими до виконання. Особа, на яку накладено штраф за рішенням органу АМК України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу.

Як вбачається з матеріалів справи, прийняте колегією територіального відділення 08.08.13 р. рішення було отримано Казанківською районною державною лікарнею ветеринарної медицини 16.08.2013 року про що свідчить поштове повідомлення № 5600208572011, однак у передбачений законодавством строк, штраф відповідачем не було сплачено.

Відповідно до приписів п. 1 ст. 60 Закону України «Про захист економічної конкуренції» заявник, відповідач, третя особа мають право оскаржити рішення органів Антимонопольного комітету України повністю або частково до господарського суду у двомісячний строк з дня одержання рішення. Цей строк не може бути відновлено.

Приписами ст.ст. 60, 47 Закону передбачено, що строки оскарження рішень органу Антимонопольного комітету України є присічними.

Слід зазначити, що у встановлені строки рішення відділення № 95-ріш від 08.08.2013 р. до господарського суду не оскаржувалося, отже воно є чинним.

Предметом розгляду даної справи є стягнення з відповідача штрафу та пені згідно рішення територіального відділення, яке було прийнято 08.08.2013 року.

Відповідно до п. 1 та п. 20.2 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 15 від 26.12.2011 року правовідносини, пов'язані з обмеженням монополізму та захистом суб'єктів господарювання від недобросовісної конкуренції, є предметом регулювання господарського законодавства, у тому числі й Господарського кодексу України (далі - ГК України), і відтак - господарськими, а тому справи, що виникають з відповідних правовідносин, згідно з частиною третьою статті 21 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" розглядаються господарськими судами. До того ж відповідно до частини першої статті 60 Закону України "Про захист економічної конкуренції" заявник, відповідач, третя особа мають право оскаржити рішення органів Антимонопольного комітету України повністю або частково до господарського суду. З огляду на зміст наведеної норми, статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення, справи зі спорів про оскарження рішень (розпоряджень) органів Антимонопольного комітету України підвідомчі господарським судам і підлягають розглядові за правилами Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК). Це стосується й розгляду справ за позовами органів Антимонопольного комітету України про стягнення з суб'єктів господарювання сум штрафів та пені у зв'язку з порушенням конкурентного законодавства, оскільки таке стягнення здійснюється згідно саме з рішеннями відповідних органів, прийнятими на підставі приписів названого Закону. Водночас і пунктом 3 частини першої статті 12 ГПК встановлено, що справи за заявами органів Антимонопольного комітету України з питань, віднесених законодавчими актами до їх компетенції, підвідомчі господарським судам. Розгляд справ за участю органів Антимонопольного комітету України здійснюється господарськими судами на загальних засадах рівності перед законом і судом та змагальності, визначених статтями 42 і 43 ГПК.

Частиною 5 ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України.

Нарахування пені припиняється з дня прийняття господарським судом рішення про стягнення відповідного штрафу.

Нарахування пені зупиняється на час розгляду чи перегляду господарським судом:

справи про визнання недійсним рішення органу Антимонопольного комітету України про накладення штрафу;

відповідного рішення (постанови) господарського суду.

Беручи до уваги заяву позивача № 2-292/80-3154 від 09.12.13 р. про збільшення позовних вимог в частині стягнення пені, то суд зазначає таке:

Відповідачем згідно платіжних доручень: № 174 від 19.11.2013 сплачено 1300,00 грн. штрафу; № 175 від 25.11.2013 сплачено 1300,00 грн. штрафу; № 176 від 26.11.2013 сплачено 12 432,00 грн. штрафу.

З урахуванням вказаних часткових проплат відповідачем штрафу розрахунок пені, що підлягає стягненню здійснюється наступним чином:

За період з 18.10.2013 (наступний день після закінчення двохмісячного строку для

сплати штрафу) по 14.11.2013 (день подання позовної заяви від 13.11.2013 № 2-292/80-2978) нарахована пеня у розмірі 12 432 грн.

Оскільки з 15.11.2013 (наступний день, який слідує за днем по який була нарахована

пеня згідно позовної заяви від 13.11.2013 № 2-292/80-2978) по 20.11.2013 (день, що передує дню у який було сплачено частину штрафу у розмірі 1300 грн. згідно платіжного доручення №174 від 19.11.2013) штраф не сплачено, то у цей період нараховується пеня.

З 15.11.2013 по 20.11.2013 прострочено 6 днів сплати штрафу. Розмір пені за один день прострочення сплати штрафу складає: 29 600 грн. * 1,5% = 444 грн., де: 29 600 грн. - розмір штрафу, накладеного вказаним рішенням відділення; 1,5 % р- розмір пені за один день прострочення сплати штрафу складає:

За вказаний період часу сума пені за прострочення сплати штрафу склала: 6 днів х 444 грн. = 2 664 грн.

Згідно платіжного доручення № 175 від 25.11.2013 сплачено 1300 грн. штрафу

25.11.2013 р.

Отже з 22.11.2013 (наступний день який слідує за днем сплати штрафу згідно платіжного доручення від 19.11.2013 № 174) по 24.11.2013 (день, що передує дню сплати штрафу згідно платіжного доручення № 175 від 25.11.2013) нараховується пеня.

З 22.11.2013 по 24.11.2013 прострочено 3 дні сплати штрафу.

Оскільки згідно платіжного доручення № 174 від 19.11.2013 сплачено 1300 гривень штрафу 21.11.2013, то сума штрафу, що підлягає стягненню зменшується і складає: 29600 грн.(сума штрафу накладеного рішенням відділення) - 1300 грн. (сума сплаченого штрафу ) = 28 300 грн., тому пеня за вказаний період нараховується саме з суми штрафу у розмірі 28 300 грн.

Розмір пені за один день прострочення сплати штрафу розраховується із суми штрафу 28300 грн. складає: 28 300 * 1,5 % = 424,5 грн.

За період 22.11.2013 по 24.11.2013 сума пені за прострочення сплати штрафу склала: 3 дні х 424,5 грн. = 1 273,5 грн.

Згідно платіжних доручень № 174 від 19.11.2013, № 175 від 25.11.2013 та № 176 від 26.11.2013 відповідачем всього сплачено штрафу на загальну суму 15 032грн. (1300 + 1300 + 12 432).

Враховуючи, що згідно рішення відділення накладено штраф у розмірі 29600 грн., а всього сплачено 15 032 грн., то відповідачу залишилося сплатити 14 568 грн. (29 600 грн. -15 032 грн.).

Згідно ухвали суду від 15.11.2013 розгляд даної справи призначено на 10.12.2013.

Оскільки сума штрафу у розмірі 14 568 грн. до наступного часу не сплачена, то нараховується пеня за період з 27.11.2013 (наступний день, що слідує за днем сплати штрафу згідно платіжного доручення № 176 від 26.11.2013) по 10.12.2013 (день на який призначено розгляд судової справи).

За період з 27.11.2013 по 10.12.2013 прострочено 14 днів сплати штрафу.

Розмір пені за один день прострочення сплати штрафу розраховується із суми штрафу 14 568 грн., що залишився до сплати після попередніх оплат, і складає: 14 568 грн. * 1,5% = 218,52 грн.

За період 27.11.2013 по 10.12.2013 сума пені за прострочення сплати штрафу склала: 14 днів х 218,52 грн. = 3059,28 грн.

Отже, з наданого позивачем розрахунку та вищенаведених підстав вбачається правомірне нарахування позивачем відповідачу до стягнення пені, нарахованої за прострочення сплати штрафу за період з 18.10.13 р. по 10.12.13 р. в розмірі 19 428,78 грн .

За змістом статті 25 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" з метою захисту інтересів держави, споживачів та суб'єктів господарювання органи Комітету у зв'язку з порушенням законодавства про захист економічної конкуренції органами, влади, юридичними чи фізичними особами подають заяви, позов , скарги до суду, в тому числі про зобов'язання виконати рішення органів Комітету та стягнення не сплачених у добровільному порядку штрафів та пені.

За приписами ч.1 ст. 32, ст. 33 Господарського процесуального кодексу доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Судом перевірено розмір нарахування позивачем санкцій до стягнення з відповідача, та встановлено, що їх розрахунок відповідає фактичним обставинам справи та вищенаведеним нормам Закону.

Таким чином, позовні вимоги заявлені обґрунтовано та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Додатково, суд звертає увагу відповідача на процесуальну можливість мотивованого звернення останнього з відповідною заявою про відстрочку або розстрочку виконання судового рішення за правилами ст. 121 Господарського процесуального кодексу України.

Керуючись ст. ст. 32, 33, 43, 44, 49, 82, 82-1, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд -

ВИРІШИВ :

1. Позов задовольнити в повному обсязі.

2. Стягнути з Казанківської районної державної лікарні ветеринарної медицини (56000, Миколаївська область, смт. Казанка, вул. Робітнича, 13, код ЄДРПОУ 00702481) штраф у розмірі 14 568,00 грн. та пеню в сумі 19 428,78 грн., згідно рішення адміністративної колегії Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 08.08.13 р. № 95-ріш до загального фонду Державного бюджету України на рахунок, відкритий в Управлінні Держказначейства України за місцем знаходження платника податків за кодом бюджетної класифікації доходів 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції».

3. Зобов'язати Казанківську районну державну лікарню ветеринарної медицини (56000, Миколаївська область, смт. Казанка, вул. Робітнича, 13, код ЄДРПОУ 00702481) виконати рішення адміністративної колегії Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 08.08.2013 р. № 95-ріш, а саме пункт 6 резолютивної частини вказаного рішення, шляхом оприлюднення за власні кошти пункти 2, 3 резолютивної частини рішення у місцевому друкованому засобі масової інформації з наданням до територіального відділення підтверджуючих документів про оприлюднення.

4. Стягнути з Казанківської районної державної лікарні ветеринарної медицини (56000, Миколаївська область, смт. Казанка, вул. Робітнича, 13, код ЄДРПОУ 00702481) в дохід Державного бюджету судовий збір в розмірі 1720,50 грн.

Накази видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання.

Повне рішення складено 16 грудня 2013 року.

Суддя О.Г.Смородінова

СудГосподарський суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення10.12.2013
Оприлюднено18.12.2013
Номер документу36082268
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —915/2060/13

Ухвала від 17.02.2014

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Смородінова О.Г.

Рішення від 10.12.2013

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Смородінова О.Г.

Ухвала від 15.11.2013

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Смородінова О.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні