Постанова
від 16.12.2013 по справі 801/11378/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

16 грудня 2013 р. (18год. 08 хв.) Справа №801/11378/13

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кузнякової С.Ю., за участю секретаря судового засідання Лєбєдєвої О.М., представника позивача (Товариства з обмеженою відповідальністю "Де Проект") Щербашиної О.О., представника відповідача Попової О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Де Проект", Управління житлово-комунального господарства Феодосійської міської ради

до Управління Державної казначейської служби України у м. Феодосії в АР Крим

про визнання протиправною бездіяльність та спонукання до виконання певних дій.

Обставини справи: Позивачі звернулись до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Управління Державної казначейської служби України у м. Феодосії в АР Крим, в якому просять:

- зобов'язати відповідача розглянути звернення Управління житлово-комунального господарства Феодосійської міської ради про реєстрацію бюджетних, бюджетних фінансових зобов'язань;

- визнати протиправною бездіяльність відповідача в частині не реєстрації та не взятті на облік бюджетних, бюджетних фінансових зобов'язань Управління житлово-комунального господарства Феодосійської міської ради по об'єкту - «роботи з влаштування шатрової покрівлі на житловому будинку по Сімферопольському шосе, 31 «в» в м. Феодосія - реконструкція» в сумі 366740,52 грн.;

- зобов'язати відповідача зареєструвати та взяти на облік бюджетні, бюджетні фінансові зобов'язання Управління житлово-комунального господарства Феодосійської міської ради по об'єкту - «роботи з влаштування шатрової покрівлі на житловому будинку по Сімферопольському шосе, 31 «в» в м. Феодосія - реконструкція» в сумі 366740,52 грн. перед товариством з обмеженою відповідальністю "Де Проект" (Підрядник) (в тому числі 366740,52 грн. кредиторської заборгованості перед товариством з обмеженою відповідальністю "Де Проект" по договору № 140 від 27.08.2012р. на виконання «роботи з влаштування шатрової покрівлі на житловому будинку по Сімферопольському шосе, 31 «в» в м. Феодосія - реконструкція», укладеного між товариством з обмеженою відповідальністю "Де Проект" (Підрядник) та Управлінням Державної казначейської служби України у м. Феодосії в АР Крим (Замовник)

Позовні вимоги мотивовані тим, що між товариством з обмеженою відповідальністю "Де Проект" (Підрядник) та Управлінням Державної казначейської служби України у м. Феодосії в АР Крим (Замовник) був укладений договір № 140 від 27.08.2012р. про закупівлю робіт за державні кошти, предметом якого є виконання робіт - улаштування шатрової покрівлі на житловому будинку по Сімферопольському шосе, 31 «в» в м. Феодосія - реконструкція. ТОВ "Де Проект" зазначає, що ним були виконані всі зобов'язання наведеного договору, проте оплата за вказаним договором не проведена. ТОВ "Де Проект" наполягає на тому, що саме неправомірна бездіяльність відповідача порушує його права та законні інтереси з отримання оплати за виконані роботи по договору № 140 від 27.08.2012р., оскільки Управлінням Державної казначейської служби України у м. Феодосії в АР Крим не виконана реєстрація бюджетних зобов'язань та бюджетних фінансових зобов'язань, що не дає можливості замовнику - Управлінню житлово-комунального господарства Феодосійської міської ради погасити підряднику заборгованість.

Представник позивача (Товариства з обмеженою відповідальністю "Де Проект") в судовому засіданні підтримав позовні вимоги з підстав, викладених у позовній заяві, та просив їх задовольнити у повному обсязі, надавши пояснення по суті спору.

Представник відповідача у судовому проти позовних вимог заперечував та просив відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.

Позивач (Управління житлово-комунального господарства Феодосійської міської ради) у судове засідання явку свого представника не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, враховуючи, що адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, суд вважає можливим, на підставі ч. 6 ст. 71, ст. 128 КАС України, розглядати справу за наявними у ній матеріалами у відсутності нез'явившегося позивача (Управління житлово-комунального господарства Феодосійської міської ради).

Дослідивши матеріали справи, заслухавши думку з'явівшихся представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши надані докази, суд -

ВСТАНОВИВ:

27.08.2012р. між Управлінням Державної казначейської служби України у м. Феодосії в АР Крим (Замовник) та товариством з обмеженою відповідальністю "Де Проект" (Учасник) був укладений договір № 140 від 27.08.2012р. про закупівлю робіт за державні кошти, згідно з предметом якого Учасник зобов'язується у 2012 році виконати Замовникові роботи, зазначені в зведеному кошторисному розрахунку вартості будівництва згідно додатка 1, а Замовник - прийняти і оплатити такі роботи: улаштування шатрової покрівлі на житловому будинку по Сімферопольському шосе, 31 «в» в м. Феодосія - реконструкція.

27.12.2012р. між Управлінням Державної казначейської служби України у м. Феодосії в АР Крим (Замовник) та товариством з обмеженою відповідальністю "Де Проект" (Учасник) був укладений додатковий договір до договору № 140 від 27.08.2012, якою п. 3.1 розділу 3 «Ціна договору» викладений у наступній редакції:

«3.1. Ціна цього Договору становить згідно зі зведеним кошторисним розрахунком вартості будівництва, згідно додатка 1 та твердої договірної ціни, згідно додатка 2, які є невід'ємною частиною договору і складає з урахуванням ПДВ 859 667,15 грн. (Вісімсот п'ятдесят дев'ять тисяч шістсот шістдесят сім гривень 15 копійок), у тому числі утримання служби Замовника 16 650,93 грн. (Шістнадцять тисяч шістсот п'ятдесят гривень 93 копійки), зокрема:

- за рахунок коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій складає з урахуванням ПДВ 859 667,15 грн. (Вісімсот п'ятдесят дев'ять тисяч шістсот шістдесят сім гривень 15 копійок), у тому числі утримання служби Замовника 16 650,93 грн. (Шістнадцять тисяч шістсот п'ятдесят гривень 93 копійки).»

На виконання умов цього договору Управлінням Державної казначейської служби України у м. Феодосії в АР Крим та товариством з обмеженою відповідальністю "Де Проект" (Учасник) були складені наступні документи бухгалтерського обліку: календарний графік виконання робіт на об'єкті «Улаштування шатрової покрівлі на житловому будинку по Сімферопольському шосе, 31 «в» в м. Феодосія - реконструкція» від 27.08.2012р., план фінансування робіт на об'єкті від 27.08.2012, протокол узгодження договірної ціни до договору № 140 від 27.08.2012р., дефектний акт, зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва, пояснювальна записка, кошторисний розрахунок № П147, кошторисний розрахунок № П130, зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва, договірна ціна, локальний кошторис № 2-1-1, підсумкова відомість ресурсів, довідка про вартість виконаних будівельних робіт / та витрати за листопад 2012р., акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт з розрахунком одиничної вартості за листопад 2012р., підсумкова відомість ресурсів (витрати по факту), розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 2-1-1 на ремонт покрівлі, довідка про вартість виконаних будівельних робіт / та витрати за грудень 2012р., акт № 2 приймання виконаних будівельних робіт з розрахунком одиничної вартості за грудень 2012р., підсумкова відомість ресурсів (витрати по факту), розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 2-1-1 на ремонт покрівлі.

Отже, Товариство з обмеженою відповідальністю "Де Проект" виконало свої зобов'язання відповідно до зобов'язань наведеного вище договору в повному обсязі та належної якості, що підтверджується актом виконаних робіт, наявним у матеріалах справи, проте, як свідчать матеріали справи, замовником - Управлінням капітального будівництва Феодосійської міської ради не проведена оплата за вказаним договором.

Станом на 01.12.2013 року заборгованість перед Товариством з обмеженою відповідальністю "Де Проект" становить 366740,52 грн..

Статтею 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти на підстава, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Оцінюючи правомірність дій та рішень органу власних повноважень суд керується критеріями, закріпленими у статті 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта., встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Перевіряючи обґрунтованість заявлених позивних вимог судом встановлено наступне.

Управлінням капітального будівництва Феодосійської міської ради, як одержувачем бюджетних коштів, на адресу Управління Державної казначейської служби України у м. Феодосії АР Крим був підготовлений і направлений пакет документів для реєстрації та взяття на облік бюджетних та бюджетних фінансових зобов'язань по об'єкту - улаштування шатрової покрівлі на житловому будинку по Сімферопольському шосе, 31 «в» в м. Феодосія - реконструкція в сумі 1604819,16 грн.

Управлінням Державної казначейської служби України у м. Феодосії АР Крим 13.12.2013 року були повернути без виконання реєстри бюджетних зобов'язань та бюджетних фінансових зобов'язань від 11.12.2013 №№ 197,256 на підставі підпункту а пункту 2.9. Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2012 № 309, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20.03.2012 за №419/20732, у зв'язку з невідповідністю напрямів витрачання бюджетних коштів паспорту бюджетної програми на 2013 рік за КПКВК 7711800 (відсутність у пункті 5 «Підстави для виконання бюджетної програми» посилання на розпорядження Кабінету Міністрів України від 03.07.2013 №472-р та у пункті 8 «Напрями використання бюджетних коштів» об'єктів, по яких взяті зобов'язання), що відповідно до пункту 21 частини 1 статті 116 Бюджетного кодексу України є порушенням бюджетного законодавства.

Згідно зі ст. 23 Бюджетного кодексу України будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення.

Згідно з пунктом 7 статті 48 Бюджетного Кодексу України Міністерством фінансів України визначено Порядок реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2012 №309 (далі-Порядок).

Відповідно до п. 2.1 Порядку розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання в межах бюджетних асигнувань, установлених кошторисами (планами використання бюджетних коштів), враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов'язань минулих років, узятих на облік органами Казначейства; щодо завдань (проектів) Національної програми інформатизації - після їх погодження з Генеральним державним замовником Національної програми інформатизації - центральним органом виконавчої влади, визначеним Кабінетом Міністрів України.

Органи Казначейства не реєструють зобов'язання у разі:відсутності у розпорядника бюджетних коштів бюджетних асигнувань, встановлених кошторисом; відсутності документів, які підтверджують факт узяття бюджетного зобов'язання; відсутності затвердженого в установленому порядку паспорта бюджетної програми (крім випадків, у яких законодавством не передбачено його затвердження); невідповідності напрямів витрачання бюджетних коштів бюджетному асигнуванню, паспорту бюджетної програми; неподання або подання неповного пакета підтвердних документів щодо проведення процедур закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти; недотримання розпорядниками бюджетних коштів бюджетних повноважень та обмежень, які вводяться законодавчими та іншими нормативно-правовими актами; недотримання вимог щодо оформлення поданих документів (п. 2.9 Порядку).

Згідно з п. 2.14 Порядку у міру прийняття рішень розпорядником бюджетних коштів про погашення бюджетних зобов'язань та бюджетних фінансових зобов'язань, які були зареєстровані в органах Казначейства та залишились не погашеними на кінець минулого бюджетного періоду, органами Казначейства такі зобов'язання відображаються в обліку у поточному бюджетному періоді на підставі поданого розпорядником бюджетних коштів Реєстру та/або Реєстру фінансових зобов'язань і відповідних підтвердних документів.

Бюджетні фінансові зобов'язання за загальним фондом, які залишились не погашеними на кінець минулого бюджетного періоду (бюджетна кредиторська заборгованість) та обліковуються органами Казначейства за бюджетними програмами, за якими відсутні бюджетні асигнування або обсяг бюджетної кредиторської заборгованості перевищує бюджетні асигнування відповідно до встановлених законом про Державний бюджет України на поточний бюджетний період та/або переданих в установленому порядку бюджетних призначень, відображаються в обліку органами Казначейства у поточному бюджетному періоді після прийняття рішення головним розпорядником бюджетних коштів за погодженням з Міністерством фінансів України (місцевим фінансовим органом) щодо визначення бюджетної програми за загальним та/або спеціальним фондами, в межах бюджетних асигнувань якої будуть погашатись бюджетні фінансові зобов'язання, на підставі поданого розпорядником бюджетних коштів Реєстру та/або Реєстру фінансових зобов'язань і відповідних підтвердних документів (п. 2.14 Порядку).

Як встановлено судом, бюджетні призначення для здійснення фінансування по об'єкту - улаштування шатрової покрівлі на житловому будинку по Сімферопольському шосе, 31 «в» в м. Феодосія - реконструкція в сумі 361,1 тис. грн. були визначені розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2013 № 737-р «Про внесення змін у додаток 2 до розпорядження Кабінету Міністрів України від 03.07.2013 № 472».

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 03.07.2013р. № 472-р вказана вище сума визначена як кредиторська заборгованість.

Матеріали справи свідчать про те, що між Товариством з обмеженою відповідальністю «Де Проект» та Управлінням житлово-комунального господарства Феодосійської міської ради підписано акти прийому виконаних будівельних робіт за листопад 2012р. та за грудень 2012р., згідно яких Товариством з обмеженою відповідальністю «Де Проект» виконані умови договору № 140 від 27.08.2012 року на загальну суму 366740,52 грн.

Враховуючи наведене, беручи до уваги наявність доказів виконання Товариством з обмеженою відповідальністю «Де Проект» робіт відповідно до договору № 140 від 27.08.2012 року на суму 366740,52 грн., їх прийняття відповідно до актів приймання виконаних будівельних робіт, не проведення їх оплати, суд вважає, що існують підстави для задоволення адміністративного позову в частині зобов'язання Управління Державної казначейської служби України у м. Феодосії в АР Крим зареєструвати та взяти на облік бюджетні зобов'язання та бюджетні фінансові зобов'язання Управління житлово-комунального господарства Феодосійської міської ради по об'єкту - улаштування шатрової покрівлі на житловому будинку по Сімферопольському шосе, 31 «в» в м. Феодосія - реконструкція в сумі 366740,52 грн. по договору № 140 від 27.08.2012 року, укладеного між позивачами.

Щодо позовних вимог про зобов'язання відповідача розглянути звернення Управління житлово-комунального господарства Феодосійської міської ради про реєстрацію бюджетних, бюджетних фінансових зобов'язань та про визнання протиправною бездіяльність відповідача в частині не реєстрації та не взятті на облік бюджетних, бюджетних фінансових зобов'язань Управління житлово-комунального господарства Феодосійської міської ради по об'єкту - «роботи з влаштування шатрової покрівлі на житловому будинку по Сімферопольському шосе, 31 «в» в м. Феодосія - реконструкція» в сумі 366740,52 грн., суд зазначає наступне.

Суд звертає увагу, що бездіяльність суб'єкта владних повноважень - це пасивна поведінка суб'єкта владних повноважень, яка може мати вплив на реалізацію прав, свобод та інтересів фізичної чи юридичної особи. Відповідач зробив певні заходи щодо реалізації прав позивача, а саме листом за № 05.1-20/3143 від 13.12.2013р. повернув без виконання реєстри бюджетних зобов'язань та бюджетних фінансових зобов'язань від 11.12.2013 №№ 197,256,

Таким чином, матеріалами справи підтверджується отримання Управлінням Державної казначейської служби України у м. Феодосії в АР Крим документів для реєстрації бюджетних зобов'язань та фінансових зобов'язань, їх розгляд та прийняття рішення згідно з Порядком реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, а тому не має підстав вважати поведінку відповідача у спірних правовідносинах як бездіяльність, в зв'язку з чим позовні вимоги в цій частині задоволенню не підлягають.

У судовому засіданні, яке відбулось 16.12.2013 року, було проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Відповідно до ч. 3 ст. 160 КАС України постанову складено у повному обсязі 16.12.2013 року.

Керуючись ст. ст. 9, 69-71, ст.ст. 158-159, 161-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Зобов'язати Управління державної казначейської службі України м. Феодосія в АР Крим зареєструвати та взяти на облік бюджетні, фінансові зобов'язання Управління житлово-комунального господарства Феодосійської міської ради: улаштування шатрової покрівлі на житловому будинку по Сімферопольському шосе, 31 «в» в м. Феодосія - реконструкція в сумі 366740,52 грн., по договору № 140 від 27.08.2012р., який укладений між товариством з обмеженою відповідальністю "Де Проект" та Управлінням Державної казначейської служби України у м. Феодосії в АР Крим.

3. Стягнути з Державного бюджету України н користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Де Проект" (ЄДРПОУ 35109449) судовий збір у розмірі 68,82 грн.

4. В іншій частині позову відмовити.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Кузнякова С.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення16.12.2013
Оприлюднено23.12.2013
Номер документу36082310
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/11378/13-а

Ухвала від 25.02.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дугаренко Ольга Володимирівна

Ухвала від 23.01.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дугаренко Ольга Володимирівна

Постанова від 16.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кузнякова С.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні