Справа № 825/4447/13-а
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 грудня 2013 року м. Чернігів
Чернігівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючої судді Тихоненко О.М.,
за участі секретаря Тищенко М.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Чернігівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Чернігівській області до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Льонок» про стягнення податкового боргу, -
В С Т А Н О В И В:
02.12.2013 Чернігівська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Чернігівській області (далі - Чернігівська ОДПІ) звернулось до суду з адміністративним позовом до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Льонок» (далі - відповідач) про стягнення з відповідача коштів в погашення податкового боргу в сумі 6 066,51 грн. Свої позовні вимоги Чернігівська ОДПІ обґрунтовує тим, що відповідач не виконує вимоги Закону України від 19.12.1995 за № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», в зв'язку з чим за порушення норм даного Закону до відповідача застосовано фінансова санкція, яка відповідачем в добровільному порядку не сплачена.
Представники позивача в судове засідання не з'явився, про день та час розгляду справи повідомлений належним чином, надав заяву, в якій позовні вимоги підтримує в повному обсязі та просить розглянути справу за його відсутності.
Представник відповідача повторно в судове засідання не з'явився, про день та час розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується поштовими зворотніми повідомленнями.
Відповідно до ч. 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Судове засідання здійснювалось в порядку передбаченому ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, суд встановив наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач зареєстрований в якості юридичної особи 09.04.2004 про, що внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.5-7).
Судом встановлено, що Регіональним управлінням Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів ДПС України у Чернігівській області проведена фактична перевірка магазину, що розташований за адресою: Куликівський район, с. Жуківка, вул. Центральна, 76 та належить відповідачу. Перевірка проведена в присутності продавця магазину ОСОБА_1.
Перевіркою встановлені порушення вимог Закону України від 19.12.1995 № 481/95- ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» із змінами та доповненнями, зокрема зберігання тютюнових виробів з акцизними марками з ознаками підроблення.
З матеріалів справи вбачається, що марки акцизного податку направлено для проведення експертизи.
Відповідно до висновку експертизи від 15.05.2013 № 124-03-13 марки акцизного податку для маркування тютюнових виробів вітчизняного виробництва з реквізитами 20ААБО № 949668, 25ААБТ № 958637, 20 ААВО № 134577, 25 ААГИ № 422071 державним підприємством «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» не виготовлялись і є підробленими. Порушено вимоги ст. 11 вищезазначеного Закону та п.20 Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 № 1251.
За результатами перевірки складено акт про результати фактичної перевірки з питань додержання суб'єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов'язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами від 16.04.2013 № 064/21/31328545 (далі - акт перевірки), який продавець магазину ОСОБА_1 підписала без зауважень та отримала один примірник (а.с.8-9).
Відносини у сфері виробництва та обігу алкоголю і тютюну регулюються Законом України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі - Закон № 481/95-ВР).
Згідно зі ст. 16 Закону № 481/95-ВР контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.
Суб'єкти господарювання, які здійснюють торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами, повинні дотримуватися законодавчо встановлених правил здійснення зазначеної діяльності, а у разі порушення нести відповідальність, передбачену Законом № 481/95-ВР.
На виконання вищезазначених вимог Закону та за розглядом матеріалів перевірки РУ Департаменту САТ ДПА України у Чернігівській області винесено рішення про застосування до відповідача фінансових санкцій від 04.06.2013 № 0000392200 в розмірі 8 500,00 грн., яке 06.06.2013 отримане відповідачем.
Закон України № 481/95-ВР визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України.
Відповідно до частини 5 статті 17 Закону № 481/95-ВР та пункту 10 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону № 481/95-ВР у разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду.
Згідно з п.13 Порядку прийняття рішень про застосування штрафних санкцій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 № 790 рішення про застосування фінансових санкцій може бути оскаржено у місячний термін в установленому законодавством порядку.
Рішення про застосування фінансових санкцій відповідачем не оскаржувалось, фінансові санкцій не сплачено.
Станом на 25.11.2013 сума штрафних санкцій відповідачем частково погашена, а саме в розмірі 2 500,00 грн.
Підпункт 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України встановлює, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно п.129.1.1. ст.129 ПК України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
В зв'язку з несвоєчасною сплатою відповідачем заборгованості, останньому нарахована пеня в розмірі 66,51 грн.
Таким чином, загальна сума заборгованості відповідача з урахуванням часткової сплати та нарахуванням пені складає 6 066,51 грн.
Відповідно до ст. 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу.
Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.
Податкова вимога вважається врученою, якщо її надіслано листом з повідомленням про вручення.
В зв'язку з непогашенням суми податкового боргу, на підставі ст.59 ПК України відповідачу направлено податкову вимогу № 10-22 від 20.09.2013 (а.с.18).
Згідно п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 ПК України органи державної податкової служби України мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Стаття 61 ПК України передбачає, що контроль за правильністю нарахування, повнотою і своєчасністю сплати податків і зборів покладено на органи державної податкової служби.
З огляду на встановлене, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами і підлягають задоволенню в повному обсязі.
Враховуючи викладене та керуючись ст. ст. 41, 122, 158 - 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Льонок» (код 31328545, смт. Куликівка, вул. Перемоги, 18) кошти в погашення податкового боргу в розмірі 6 066 (шість тисяч шістдесят шість) грн. 51 коп. на р/р 31115106700522, код бюджетної класифікації 21081100, код 38053813, банк: ГУДКСУ в Чернігівській області, МФО 853592, призначення платежу: *;131.
Постанова суду набирає законної сили в порядку статей 167,186 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання її копії.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Суддя О.М. Тихоненко
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2013 |
Оприлюднено | 19.12.2013 |
Номер документу | 36082815 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Тихоненко О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні