Постанова
від 10.12.2013 по справі 807/4038/13-а
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 грудня 2013 рокум. Ужгород№ 807/4038/13-а

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Маєцька Н.Д.

за участю секретаря судового засідання Сологуб Д.Я. та сторін, які беруть участь у справі:

представника позивача : Данканич О.В.,

представника відповідача : Рішко І.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Державної фінансової інспекції в Закарпатській області до Бедевлянської сільської ради Тячівського району Закарпатської області про зобов'язання виконати вимогу , -

В С Т А Н О В И В:

Відповідно до статті 160 частини 3 КАС України 10 грудня 2013 року було проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст постанови виготовлено та підписано 16 грудня 2013 року.

Державна фінансова інспекція в Закарпатській області звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом до сільського голови Бедевлянської сільської ради Тячівського району Закарпатської області про зобов'язання виконати вимогу від 26.04.2013 року № 11-20-08/435 в частині усунення порушень, виявлених ревізією, на загальну суму 20568,51 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідно до п.5.5.6.2 Плану роботи Рахівської міжрайонної державної фінансової інспекції на І квартал 2013 року проведено ревізію стану дотримання бюджетного законодавства щодо складання і виконання бюджету та фінансово-господарської діяльності в Бедевлянській сільській раді за період: друге півріччя 2010 року, 2010-2013 рр. та січень 2013 р. Результати ревізії відображені в акті ревізії від 19.04.2013 року №11-27-08/29, який підписано посадовими особами без заперечень. Керуючись п. 7 ст. 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ, Рахівською Державною фінансовою інспекцією направлено Бедевлянській сільській раді вимоги про усунення виявлених порушень від 26.04.2013р. №11-20-08/435, якими зобов'язано у встановлений термін до 17.05.2013р. вжити заходи щодо усунення виявлених ревізією порушень та проінформувати про виконання вимог. Однак, станом на 13.11.2013 року залишаються не відшкодованими фінансові порушення на загальну суму 20568,51 грн.

В судовому засіданні протокольною ухвалою суду було замінено неналежного відповідача - сільського голову Бедевлянської сільської ради Тячівського району Закарпатської області на належного відповідача - Бедевлянську сільську раду Тячівського району Закарпатської області.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав з підстав, викладених у позовній заяві, та просив суд позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги визнав. Пояснив суду, що на даний час вимога позивача частково виконана, про що надав суду відповідні докази. Крім того, зобов"язався найближчим часом повністю усунути виявлені перевіркою порушення.

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», головними завданнями органу державного фінансового контролю є здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за рішенням суду, винесеним на підставі подання прокурора або слідчого для забезпечення розслідування кримінальної справи.

Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування.

Згідно положень ст. 4 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», інспектування здійснюється органом державного фінансового контролю у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.

Відповідно до п.5.5.6.2 Плану роботи Рахівської міжрайонної державної фінансової інспекції на І квартал 2013 року проведено ревізію стану дотримання бюджетного законодавства щодо складання і виконання бюджету та фінансово-господарської діяльності в Бедевлянській сільській раді за період: друге півріччя 2010 року, 2010-2013 рр. та січень 2013 р.

Результати ревізії відображені в акті ревізії від 19.04.2013 року №11-27-08/29, який підписано посадовими особами без заперечень. Керуючись п. 7 ст. 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ, Рахівською Державною фінансовою інспекцією направлено Бедевлянській сільській раді вимоги про усунення виявлених порушень від 26.04.2013р. №11-20-08/435, якими зобов'язано у встановлений термін до 17.05.2013р. вжити заходи щодо усунення виявлених ревізією порушень та проінформувати про виконання вимог. Однак, станом на 13.11.2013 року залишаються не відшкодованими фінансові порушення на загальну суму 20568,51 грн.

Виявлені порушення, що залишаються не усунутими полягають у наступному.

Зустрічною звіркою встановлено, що приватному підприємстві «ТРАСТ-БУД» в актах виконаних робіт за серпень 2011-го року по об'єкту «Реконструкція зовнішніх інженерних мереж і благоустрою території дитячого садка по вул. Вайнагія №33 » та по об'єкту за березень 2012 року «Капітального ремонту прилеглої території ДНЗ » в с. Бедевля Тячівського району завищено вартість виконаних робіт із-за відсутності фактичної наявності використаних механізмів на суму - 5300,00 грн., (єдиний податок 530,0грн.), які склалися внаслідок: - зайво включених витрат на утримання служби замовника (включаючи витрати на технічний нагляд) в сумі -876,00грн, - зайво включених витрат на кошторисну вартість проектно-вишукувальних робіт в сумі - 3500,00грн., - зайво включених витрат на кошторисну вартість комплексної державної експертизи проектно-кошторисної документації в сумі - 221,00грн., - зайво включено кошти (включаючи витрати на технічний нагляд) на загальну суму 703,0 грн.

Крім того, ревізією встановлено, що ПП «ТРАСТ-БУД» в акти виконаних робіт за серпень, вересень, жовтень 2011 року та березень 2012 року по вищевказаних об'єктах, включено витрат «Вартість експлуатації будівельних машин» на суму 5473,10грн., (єдиний податок - 547,31 грн.), витрати не підтверджені обліковими документами (Договори про найм даного механізму також відсутні).

Таким чином, зустрічною звіркою ПП «ТРАСТ-БУД» встановлено завищення вартості виконаних підрядних робіт по об'єктах «Реконструкція зовнішніх інженерних мереж і благоустрою території дитячого садка по вул. Вайнагія №33» та «Капітального ремонту прилеглої території ДНЗ» в с. Бедевля зайво включено витрат на загальну суму 11850,41 грн. ( в т. ч. єдиний податок 1077,31 грн.), по яких не підтверджено фактичні витрати.

Констатуючи дане порушення по об'єктах контролю «Реконструкція зовнішніх інженерних мереж і благоустрою території дитячого садка по вул. Вайнагія №33» та «Капітального ремонту прилеглої території ДНЗ»в с. Бедевля, відповідно до п.9 вимоги зобов'язано провести претензійно-позовну роботу, щодо повернення до відповідного бюджету коштів на суму 11850,41 грн.

Зустрічною звіркою в МП «Енергосервіс» встановлено, що в акт приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2010 року по об'єкту «поточний ремонт вуличного освітлення вулиць О. Вишні, Волошина, Вайнагія, І.Франка, Річна, Петлюри » в с. Бедевля включено податок на додану вартість (20%) в той час, як згідно наданих до зустрічної звірки документів ( Свідоцтва про право сплати єдиного податку суб'єктом малого підприємства -юридичною особою за ставкою єдиного податку 6% та застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності у 2010 році) МП «Енергосервіс» являється платником єдиного податку.

Крім того, підтверджено фактично понесені витрати по статті „Інші супутні витрати", встановлено, що в вищезазначеному акті приймання виконаних підрядних робіт включено інші супутні витрати із врахування ПДВ в загальній сумі 319,20 грн., та одночасно в цей же акт включено «Кошти на доплату різниці в розмірі страхових внесків у Пенсійний фонд України» в загальній сумі 821,00 грн., які в ході зустрічної звірки не підтверджені фактичними витратами.

Таким чином, зустрічною звіркою встановлено завищення вартості виконаних підрядних робіт об'єкту «поточний ремонт вуличного освітлення вулиць О. Вишні, Волошина, Вайнагія, І.Франка, Річна, Петлюри » в с. Бедевля, в загальній сумі 7160,10 грн.

Згідно п. 9 вимоги, крім іншого, зобов'язано об'єкт контролю провести претензійно-позовну роботу, щодо повернення до відповідного бюджету коштів на суму 7160,10 грн.

В ході ревізії направлено запит від 25.02.2013 року №13-16/232 у Державну податкову інспекцію Тячівського району Закарпатської області з метою якісного проведення ревізійних дій для підтвердження , чи перебуває на обліку, як платник податку на додану вартість мале підприємство «Енергосервіс» ОСОБА_5 за 2010 рік.

Відповідно до наданої інформації Державною податковою інспекцією від 14.03.2013 року № 255/18-06 підтверджено дані про те, що МП «Енергосервіс» (код ЄДРПОУ 22085770) було зареєстровано платником податку на додану вартість з 10.01.2007р. по 14.12.2012 рік.

З метою достовірності документального підтвердження виду обсягу операцій та розрахунків з об'єктом контролю в ході ревізії Рахівською міжрайонною Держфінінспекцією направлено запити ПП «СКВ» ОСОБА_6, TOB «Закарпаття енергосервіс», ПП ОСОБА_7 від 25.02.2013 року за № 11-20-16/228, №11-20-16/229, №11-20-16/230 відповідно для надання інформації щодо підтвердження достовірності розрахунків з Бедевлянською сільською радою. В ході ревізії надійшла інформація тільки від ПП « СКВ» ОСОБА_6

З метою підтвердження видів та обсягів виконаних будівельних робіт, в ході проведення ревізії головним державним фінансовим інспектором з питань будівництва відділу інспектування у сфері матеріального виробництва та фінансових послуг Держфінінспекції в Закарпатській області Савко І.В. у відповідності до направлення на проведення ревізії № 293 від 04.04.2013 року проведено ревізію окремих питань стану дотримання бюджетного законодавства щодо складання і виконання бюджету та фінансово-господарської діяльності у Бедевлянській сільській раді за період друге півріччя 2010 року, 2011-2012 роки, та січень2013 рік.

За результатами ревізії встановлено завищення вартості робіт на загальну суму 14187,95 грн.,(в т.ч. ПДВ 950,00 грн.), чим порушено п.3.3.9 ДБН Д. 1.1-1-2000 „Правила визначення вартості будівництва", які затверджені наказом державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 27.08.2000 №174 (із змінами та доповненнями) (далі - ДБН Д. 1.1-1-2000).

Так, ревізією встановлено, що по об'єкту «Реконструкція зовнішніх інженерних мереж і благоустрою дитячого садка в с. Бедевля, вул. Вайнагія, 33» в акті форми КБ-2в №1за серпень 2011 року на суму 49973,0 грн., підрядною організацією ПП «ТРАСТ-БУД» зайво включено «Кошти на доплату різниці в розмірі страхових внесків у Пенсійний фонд України» тоді як другим блоком загально виробничих витрат враховано внески у Пенсійний фонд в сумі 1416 грн. чим порушено вимоги п.3.3.9 та 4.2.1.5 ДБН Д. 1.1-1-2000 та завищено вартість виконаних робіт за серпень 2011 на суму 1558,00 грн.

Таким чином, п. 11 вимоги зобов'язано об'єкта контролю провести претензійно-позовну роботу з підрядною організацією ПП «ТРАСТ-БУД», щодо повернення до відповідного бюджету коштів в сумі 1558,00 грн.

Таким чином, враховуючи викладені обставини, пред'явлені голові Бедевлянської сільської ради Тячівського району Закарпатської області Рішко І.М., законні вимоги від 26.04.2013 року №11-20-08/435, про усунення виявлених порушень, залишаються не виконаними на загальну суму 20568,51 гривень.

Відповідно до п.7 ст.10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" органу державного фінансового контролю надається право: пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства.

З метою повного усунення виявлених порушень, попередження їх виникнення в подальшому, відповідно до п. 7 ст. 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" начальником інспекції Фіцай В.В. голові Бедевлянської сільської ради Тячівського району Закарпатської області Рішко І.М. надіслано вимогу про усунення виявлених порушень від 26.04.2013 року № 11-20-08/435.

Відповідача було зобов"язано інформацію про вжиті заходи та виконання вимог надіслати до 17.05.2013 року до Рахівської міжрайонної державної фінансової інспекції з копіями завірених первинних, розпорядчих та інших документів, що підтверджують усунення виявлених порушень.

Разом з тим, залишаються не відшкодованими фінансові порушення на загальну суму 20568,51 грн.

Дії або бездіяльність посадових осіб органу державного фінансового контролю можуть бути оскаржені в судовому або адміністративному порядку (ч.1 ст.13 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні").

Вимога Рахівської міжрайонної державної фінансової інспекції від 26.04.2013 року № 11-20-08/435 не була в законному порядку оскаржена відповідачем, відповідно не визнана незаконною, а згідно ст. 15 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" від 26.01.1993 № 2939-ХП (зі змінами та доповненнями) законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються.

Відповідно до ч.1, 2 ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Докази суду надають особи, які беруть участь у справі.

Згідно ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В судовому засіданні представник відповідача надав суду докази часткового виконання вимоги від 26.04.2013 року № 11-20-08/435, а саме копію платіжного доручення № 26 від 22.11.2013 року на суму 1200,00 грн., у зв'язку з чим залишаються не відшкодованими фінансові порушення на загальну суму 19368,51 грн.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги Державної фінансової інспекції в Закарпатській області до Бедевлянської сільської ради Тячівського району Закарпатської області про зобов'язання виконати вимогу 26.04.2013 року № 11-20-08/435 щодо усунення виявлених порушень, підлягають задоволенню частково.

Керуючись ст.ст. 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний позов Державної фінансової інспекції в Закарпатській області до Бедевлянської сільської ради Тячівського району Закарпатської області про зобов'язання виконати вимогу - задовольнити частково.

2. Зобов'язати Бедевлянську сільську раду Тячівського району Закарпатської області виконати пункти 9,11 вимоги Рахівської міжрайонної державної фінансової інспекції від 26.04.2013 року № 11-20-08/435 щодо повернення до відповідного бюджету коштів на загальну суму 19 368,51 (дев'ятнадцять тисяч триста шістдесят вісім гривень 51 коп.) грн.

3. У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

4. Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається через Закарпатський окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

СуддяН.Д. Маєцька

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.12.2013
Оприлюднено19.12.2013
Номер документу36091243
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/4038/13-а

Постанова від 10.12.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Маєцька Н.Д.

Постанова від 10.12.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Маєцька Н.Д.

Ухвала від 20.11.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Маєцька Н.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні