8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
12 грудня 2013 року Справа № 812/9678/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі :
Головуючого судді: Чиркіна С.М.
при секретарі: Барашко М.В.
за участю:
представника позивача: Волошина Ю.О.
представника відповідача: Шеховцова О.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративної справи за позовом Державної податкової інспекції в Жовтневому районі м.Луганська Головного управління Міндоходів у Луганській області до Комунального підприємства Луганська міська госпрозрахункова поліклініка про стягнення з розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих платника податків, заборгованості з податку на доходи фізичних осіб у розмірі 38455,51 грн. ,-
ВСТАНОВИВ:
21 листопада 2013 року на адресу Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції в Жовтневому районі м.Луганська Головного управління Міндоходів у Луганській області до Комунального підприємства Луганська міська госпрозрахункова поліклініка про стягнення з розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих платника податків, заборгованості з податку на доходи фізичних осіб у розмірі 48628,50 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що Комунальне підприємство Луганська міська госпрозрахункова поліклініка, код ЄДРПОУ 21780315, зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності виконавчим комітетом Луганської міської ради № 1 382 120 0000 014175 від 21.11.2007, перебуває на обліку як платник податків в ДПІ у Жовтневому районі м.Луганська з 05.02.1997 року № 2798.
Посилаючись на п.п. 16.1.4 п.16.1 ст.16, п.п.14.1.156 п.14.1 ст.14, п.57.1, 57.2 ст.57 ПКУ зазначає, що заборгованість відповідача перед бюджетом з податку на доходи фізичних осіб складає - 48628,50 грн., а саме :
- за основним платежем - 39044,50 грн., що виникли на підставі прийнятого податковим органом податкового повідомлення - рішення № 0000921720 від 14.05.2013, прийнятого на підставі акту від 23.04.2013 № 777/17-20/23/21780315.
- за штрафними санкціями -4794,63 грн., що виникли на підставі прийнятого податковим органом податкового повідомлення -рішення № 0000921720 від 14.05.2013, прийнятого на підставі акту від 23.04.2013 № 777/17-20/23/21780315.
- пеня -4789,37 грн.
Позивач просить стягнути податковий борг на загальну суму 48628,50 грн. з розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих відповідача.
В судовому засіданні представником позивача зменшено суму позовних вимог, про що надано відповідну заяву, в якій зазначає, що на час розгляду справи заборгованість відповідача перед бюджетом з податку на доходи фізичних осіб складає -38455,51 грн., а саме:
- за основним платежем -28368,73 грн., що виникли на підставі прийнятого податковим органом податкового повідомлення - рішення № 0000921720 від 14.05.2013, прийнятого на підставі акту від 23.04.2013 № 777/17-20/23/21780315;
- за штрафними санкціями -4794,63 грн., що виникли на підставі прийнятого податковим органом податкового повідомлення -рішення № 0000921720 від 14.05.2013, прийнятого на підставі акту від 23.04.2013 № 777/17-20/23/21780315;
- пеня - 5292,15 грн.
Просить стягнути з розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих відповідача, заборгованість перед бюджетом з податку на доходи фізичних осіб у розмірі 38455,51 грн.
Представник відповідача в судовому засіданні визнав наявність заборгованості за підприємством в розмірі 38455,51 грн., з посиланням на тяжкий фінансовий стан просив встановити спосіб та порядок виконання судового рішення шляхом розстрочення сплати заборгованості з податку на доходи фізичних осіб на 36 місяців згідно графіку.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України , суд прийшов до наступного.
Суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (п.7 ч.1 ст. З КАС України).
Як зазначено в п. 1 ч. 1 ст. З КАС України справа адміністративної юрисдикції - публічно-правовий спір у якому хоча б однією із сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства.
З урахуванням викладеного, зазначена справа відносяться до юрисдикції адміністративних судів, оскільки учасником спору є суб'єкт владних повноважень (орган державної податкової служби, наділений публічно-владними повноваженнями).
Відповідач - Комунальне підприємство Луганська міська госпрозрахункова поліклініка , і.к. 21780315, зареєстроване ВК Луганської міської ради 28.01.1997 року.(а.с.6-16).
Перебуває на обліку як платник податків у позивача з 05.02.1997 року, що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків від 22.04.2009 №2798 (а.с.17).
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно із п.п.16.1.3-16.1.4 п.16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний: подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з підпунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки,встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
П.п. 54.3.5 п.54.3. ст. 54 ПКУ передбачено, що контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом.
Згідно акту перевірки від 23.04.2013 року № 777/17-20/23/21780315 «Про результати документальної позапланової перевірки дотримання вимог податкового законодавства з питань своєчасності внесення до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб, повноти та своєчасності виплати заробітної плати відповідача за період з 01.01.2010 по 31.03.2013 року ( а.с.21-24) встановлено порушення п.п.168.1.2, п.168.1 ст.168, п.п. «а» п.176.2 ст.176 ПКУ, а саме КП ЛМГП перерахував до бюджету податок з доходів фізичних осіб не своєчасно та не у повному обсязі. Станом на 31.03.13 на підприємстві існує заборгованість по податку на доходи фізичних осіб у сумі 39044,50 грн.
У зв'язку з зазначеними порушеннями податковим повідомленням - рішенням від 14.05.2013 № 0000921720 відповідачу визначено суму грошового зобов'язання, за основним платежем -39044,50 грн., за штрафними санкціями -4794,63 грн.( а.с.27).
Відповідно до п. 57.3. ст. 57 ПКУ у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Податкове повідомлення рішення № 0000921720 від 14.05.2013 року отримане уповноваженим представником відповідача 14.05.2013 року ( а..27) та у встановлений чинним законодавством строк не оскаржене.
Згідно п.п.129.1.1 п.129.1 ст.129 ПКУ пеня нараховується: після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Нарахування пені розпочинається:
а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом.
б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом;
Відповідно до пункту 129.4 статті 129 Податкового кодексу України пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його ( його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
Пеня, визначена підпунктом 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті, нараховується із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день заниження.
Згідно статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога може не надсилатися, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.
Пунктами 59.4 та 59.5 ст.59 Податкового кодексу України визначено,що податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
У разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
Пунктами 42.1 та 42.2 ст.42 Податкового кодексу України передбачено, що податкові повідомлення - рішення, податкові вимоги або інші документи, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та завірені печаткою відповідних органів.
На виконання вищезазначених вимог позивачем відповідачу було направлено податкову вимогу № 3245-17 від 01.08.2013, в якій визначено загальну суму податкового боргу платника податків за узгодженими грошовими зобов'язаннями, яка станом на 31.07.2013 року становить 48628,50 грн.
Зазначена вимога отримана відповідачем 02.08.2013 року ( а.с.29).
Згідно п.п.59.5 ст.59 ПКУ погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
Сторонами складено акт звірки від 10.12.2013 року, який підписаний уповноваженими представниками сторін, та згідно якого основний платіж 28368,73 грн. (39044,50 грн.-10675,77 ( проведено платіж)), штрафні санкції -4794,63 грн., пеня -5292,15 грн.
Враховуючи вищевикладене, податкова заборгованість відповідача з податку на доходи фізичних осіб на загальну суму 38455,51 грн. підтверджена матеріалами справи та на час розгляду справи не погашена.
Відповідно до п.п.20.1.18, 20.1.34 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України державна податкова інспекція має право визначати у порядку, встановленому цим Кодексом, суми податкових та грошових зобов'язань платників податків;звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини;
Згідно з п. 95.1 -95.3 ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органами державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
На підставі вищевикладеного, суд дійшов висновку, що зменшені позовні вимоги обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи та підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ст.257 КАС України у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні.
Згідно п.п.2.2. статуту завданням підприємства є забезпечення різноманітних потреб населення в галузі охорони здоров'я шляхом поєднання медико-санітарної допомоги, включаючи широкий спектр профілактичних і лікувальних заходів та послуг медичного характеру, а також виконання інших функцій на основі професійної діяльності медичних працівників.
Беручи до уваги фінансовий стан підприємства, відсутність достатніх коштів на розрахунковому рахунку, завдання підприємства згідно статуту, враховуючи згоду позивача, суд приходить до висновку про задоволення клопотання відповідача та встановлення строку та порядку виконання судового рішення шляхом розстрочення сплати заборгованості з податку на доходи фізичних осіб на загальну суму 38455,51 грн. на 36 місяців.
При прийнятті рішення суд керується нормами матеріального права, які діяли на момент виникнення правовідносин та розгляду справи по суті.
З урахуванням вимог п. 6 ст. 71 КАС України, суд розглянув справу на підставі доказів, наявних в матеріалах справи.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 87, 94, 158-163, 167, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції в Жовтневому районі м.Луганська Головного управління Міндоходів у Луганській області до Комунального підприємства Луганська міська госпрозрахункова поліклініка про стягнення з розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих платника податків, заборгованості з податку на доходи фізичних осіб у розмірі 38455,51 грн. задовольнити повністю.
Стягнути з розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих Комунальне підприємство Луганська міська госпрозрахункова поліклініка, код 21780315, заборгованість перед бюджетом з податку на доходи фізичних осіб у розмірі 38455,51 грн.( тридцять вісім тисяч чотириста п'ятдесят п'ять гривень 51 коп.) на р/р 3321800700004, ГУ ДКСУ у Луганській області, одержувач: Управління державної казначейської служби України у Жовтневому районі м.Луганська Луганської області, код 37991477, МФО 804013, код платежу 11010100.
Встановити строки та порядок виконання судового рішення шляхом розстрочення Комунальному підприємству Луганська міська госпрозрахункова поліклініка (код 21780315) сплату заборгованості з податку на доходи фізичних осіб у сумі 38455,51 грн.(тридцять вісім тисяч чотириста п'ятдесят п'ять гривень 51 коп.) на 36 місяців з січня 2014 року по 1068,21 грн. щомісячно.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Суддя С.М. Чиркін
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2013 |
Оприлюднено | 20.12.2013 |
Номер документу | 36094482 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.М. Чиркін
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні