Постанова
від 18.05.2009 по справі 2а-10728/08/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                     

ЛЬВІВСЬКИЙ  

ОКРУЖНИЙ   АДМІНІСТРАТИВНИЙ   СУД

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

 

29  квітня 2009 року                                                

Справа №2а-10728/08/1370

16  год. 03 хв.                                                            

м. Львів, вул. Чоловського, 2

                                                                                   

Зал судових засідань № 7

 

Львівський

окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді                                  Карп'як

О.О.                                                     

 

при

секретарі судового засідання      

Занов'як О.П.

за

участю   представників сторін:

від позивача - ОСОБА_1 (довіреність від 02.01.2009

року №20/06)

від

відповідача - ОСОБА_2,

ОСОБА_3 (довіреність від 01.04.2009 року №1)

 

розглянувши

у відкритому судовому засіданні у м. Львові адміністративну справу за

позовом  Управління Пенсійного фонду

України в м. Дрогобичі Львівської області до Приватного підприємства «Бурова

компанія «Надра»» про стягнення боргу в розмірі 44 960,35 грн., -

в с т а н о в и в :

            Управління Пенсійного фонду України

в м. Дрогобичі Львівської області звернулось до суду із адміністративним

позовом до Приватного підприємства «Бурова компанія «Надра»» про стягнення

боргу в розмірі 44 960,35 грн.

Ухвалою суду від 12 січня 2009 року відкрито провадження

у справі.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач являється

страхувальником відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне

пенсійне страхування». Згідно статей 17, 20 цього Закону, відповідач

зобов'язаний сплатити нараховані страхові внески не пізніше ніж через 20

календарних днів із дня закінчення звітного періоду. Згідно поданих відповідачем

розрахунків сум страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне

страхування, що підлягають сплаті за період з травня по жовтень 2008 року,

належить до сплати 44010,84 грн. (з врахуванням сплачених відповідачем сум).  Відповідно до статті 20 Закону України «Про

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», вказана сума є недоїмкою.

Крім того, позивачем нараховані фінансові санкції у розмірі 753,58 гривень та

пені - 195,93 гривень на підставі рішення №280 від 03.09. 2008 року. Право звернення

до суду виникло в позивача на підставі статті 106 цього Закону.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги

підтримав повністю.

Представник відповідача у судовому засіданні  суму боргу 

у розмірі 44 960,35 грн. визнав, подав відзив на позовну заяву, просять

суд в порядку статей 257, 263 Кодексу адміністративного судочинства України

провести розстрочення виконання судового рішення терміном на шість місяців

у  зв'язку з скрутним матеріальним становищем.  

Суд розглядає справу в порядку ст. 71 КАС України на

основі наявних доказів.

Постанова в повному обсязі складена 05 травня  2009 року.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення

представників сторін,  врахувавши відзив

відповідача на позов, дослідивши наявні у справі докази та давши їм оцінку, суд

дійшов до висновку, що позов підлягає до задоволення з таких підстав.

Згідно зі статтею 5 Закону України від 9 липня 2003 року

N 1058-IV "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування"

(далі - Закон №1058-IV), який набрав чинності з 1 січня 2004 року, він регулює

відносини, що виникають між суб'єктами системи загальнообов'язкового державного

пенсійного страхування. Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися

на ці правовідносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині,

що йому не суперечить.   

Пунктом 1 ст. 11 Закону N 1058-IV установлено, що

загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню підлягають особи,

які  працюють на підприємствах, в

установах, організаціях, створених відповідно до законодавства України,

незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у філіях,

представництвах, відділеннях та інших відокремлених підрозділах цих підприємств

та організацій, в об'єднаннях громадян, у фізичних осіб - суб'єктів підприємницької

діяльності та інших осіб (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів

підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування

(фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок,

придбали спеціальний торговий патент) на умовах трудового договору (контракту)

або працюють на інших умовах, передбачених законодавством.

Згідно з ст. 14 Закону N 1058-IV страхувальниками цих

осіб є їх роботодавці та підприємства, установи, організації, військові частини

та органи, які виплачують заробітну плату (винагороду), грошове забезпечення,

допомогу , та які відповідно до ч. 1 ст. 15 цього Закону є платниками страхових

внесків.

Приватне підприємство «Бурова компанія «Надра»» є

страхувальником, платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне

пенсійне страхування згідно ст.ст. 14, 15 Закону України «Про

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

Згідно п.п. 4, 6 ч.2 ст.17 Закону України «Про

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», страхувальник зобов'язаний:  подавати звітність територіальним органам

Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним

фондом; нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в

повному обсязі страхові внески .

Постановою Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року

№21-1 "Про затвердження Інструкції про порядок обчислення і сплати

страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове

державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України" із змінами та

доповненнями,  зокрема п.11.11

Інструкції, встановлено подання страхувальником розрахунків сум страхових

внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за  формою згідно з додатком 23 цієї Інструкції

та формою згідно з додатком 34 цієї Інструкції.

Частиною 6 статті 20 Закону N 1058-IV встановлено, що с

трахувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний

базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня

закінчення цього періоду.

В силу ч.2 ст.106 Закону N 1058-IV, с уми страхових

внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки,

визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними

органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20

цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових

внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням

фінансових санкцій.

В матеріалах справи наявні розрахунки сум страхових

внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за травень 2008

року (рядок 8 форми 23 - 16425,75 грн.), за червень 2008 року (рядок 8 форми 23

- 15272,00 грн.), за липень 2008 року (рядок 8 форми (додаток) 23 -

16420,71грн.), за серпень 2008 року (рядок 8 форми (додаток) 23 - 18026,26

грн.), за вересень 2008 року (рядок 8 форми (додатку) 23 - 6717,64 грн.), за

жовтень 2008 року (рядок 8 форми (додатку) 23 - 3946,23 грн.), відповідно до

яких платником нараховані страхові внески за вказаний період всього на суму

76808,59 грн. Фактично за відповідний період відповідачем сплачено 32797,75

грн.

Враховуючи вищенаведене, сума недоїмки становить

44010,84 грн.

За несвоєчасну сплату відповідачем страхових на підставі

п.2 ч.9 ст.106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне

страхування», позивачем прийнято рішення №280 від 03.09.2008 року  про застосування фінансових санкцій в розмірі

753,58 грн. та нарахована пеня в розмірі 195,93 грн.(копія рішення є в

матеріалах справи).

Відповідно до п.2 ч.9 статті 106 Закону, виконавчі

органи Пенсійного фонду застосовують до страхувальників такі фінансові санкції:

за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне

перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих

страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається

штраф залежно від строку у разі затримки їх сплати у строк до 30 календарних

днів включно  - 10 відсотків своєчасно не

сплачених зазначених сум. Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих)

страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1

відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення

платежу.

Згідно ч.ч.13, 17 ст.106 Закону, начальники управління

Пенсійного фонду в районах у містах, виносять рішення про нарахування пені та

накладення штрафів, передбачених частинами 9 і 10 цієї статті, які протягом

трьох робочих днів із дня їх винесення надсилаються страхувальнику. Суми пені

та штрафів, передбачених частинами 9 і 10 цієї статті, підлягають сплаті

страхувальником протягом десяти робочих днів з дня одержання відповідного

рішення.

Як вбачається з тексту рішення №280 від 03.09.2008 року,

відповідач його оримав 19.09.2008 року.  

На час розгляду справи відповідач не надав суду доказів

погашення заборгованості перед позивачем.

Отже, станом на момент розгляду справи заборгованість

відповідача перед позивачем становить борг в розмірі: недоїмка 44010,84 грн.,

фінансові санкції в розмірі 753,58 грн., пеня в розмірі 195,93 грн. Всього сума

боргу становить 44960,35 грн.

Відповідно до ч.14 ст.106 Закону, рішення органу

Пенсійного фонду про нарахування пені або накладення штрафу, передбачених

частинами дев'ятою і десятою цієї статті, є виконавчим документом. Суми пені та

фінансових санкцій, застосованих за порушення порядку та строків обчислення,

нарахування та сплати страхових внесків стягуються в тому ж порядку, що й

недоїмка із сплати страхових внесків.

Згідно ч.3 ст.106 Закону 

N 1058-IV ,  орган Пенсійного

фонду також має право звернутися до суду чи господарського суду з позовом про

стягнення недоїмки. У разі звернення органу Пенсійного фонду з позовом про

стягнення недоїмки до господарського суду передбачені законодавством заходи

досудового врегулювання спорів не застосовуються.

Відповідно до ч.15 ст. 106 Закону, строк давності щодо

стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.

Згідно ч.12 ст.20 Закону N 1058-IV,  страхові внески підлягають сплаті незалежно

від фінансового стану платника страхових внесків.  

Стосовно клопотання відповідача про розстрочення сплати

сум боргу слід зазначити, що в силу статті 263 Кодексу адміністративного

судочинства, питання про розстрочення виконання рішення розглядається судом

після винесення рішення за клопотанням сторони виконавчого провадження за наявності

обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на

рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо).

За наведених обставин, суд вважає, що позов є підставний

та обґрунтований, а тому підлягає до задоволення.

Щодо судових витрат, то у відповідності до вимог частин

2,4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати у

формі судового збору, з відповідача не належить стягувати.

На підставі вищенаведеного, керуючись ст.ст. 20, 106

Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», ст. ст.

71, 86, 87, 94, 158, 160, 162, 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства

України, суд, -

 

П О С Т А Н О В И В :

 

1.   Позов

задоволити.

2.   Стягнути з

Приватного підприємства «Бурова компанія «Надра»»  (код ЄДРПОУ 34302190, юридична адреса: 82100,

Львівська область, м. Дрогобич, вул. Самбірська, 80/30) на користь Управління

Пенсійного фонду України м. Дрогобичі Львівської області (код ЄДРПОУ 22408026,

юридична адреса: 82100, Львівська область, м. Дрогобич, пл. Ринок, 3) 44 960

(сорок чотири тисячі дев'ятсот шістдесят) гривень 35 коп. боргу.

3.   Виконавчий

лист видати після набрання постановою законної сили.

 

Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, а

також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні

права, свободи, інтереси чи обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному

порядку постанову суду першої інстанції повністю або частково в порядку і

строки встановлені ст. 186 КАС України.

Про апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції

спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду

апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.

Заява про апеляційне оскарження рішення та апеляційна

скарга подаються до адміністративного суду апеляційної  інстанції через суд першої інстанції, який

ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно

надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої

інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі

складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - з дня

складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції

подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього

подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк,

встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.  

Постанова набирає законної сили після закінчення строку

подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого ст. 186 КАС України,

якщо таку заяву не було подано.

Якщо подано заяву про апеляційне оскарження, але

апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України,

постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо

його не скасовано, набирає законної сили після апеляційного розгляду справи.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то

вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

     

     

 

Суддя                                  Карп'як О.О.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.05.2009
Оприлюднено20.05.2009
Номер документу3609617
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10728/08/1370

Постанова від 18.05.2009

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костів М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні