Постанова
від 09.04.2009 по справі 2а-6576/08/6
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

09.04.09 Справа №2а-6576/08/6

Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим у складі голову ючого судді Латиніна Ю.А.,

при секретарі Усковій О.І.

за участю представника поз ивача Конопльова В.М., предста вника відповідача Бардецько ї І. А.,

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за позовом Відділення фонд у соціального страхування з тимчасової втрати працездат ності в АР Крим

до Республіканського навч ального закладу «Євпаторійс ька міська загальноосвітня с анаторна школа - інтернат I-II I ступеню»

про стягнення заборговано сті.

Суть спору: позивач зверну вся до Окружного адміністрат ивного суду АР Крим з позовом до Республіканського навчал ьного закладу «Євпаторійськ а міська загальноосвітня сан аторна школа - інтернат I-III ст упеню» про стягнення 17981,70 грн. з аборгованості з страхових вн есків на загальнообов' язко ве державне соціальне страху вання у зв' язку з тимчасово ю втратою працездатності, з я ких: 674,70 грн. заборгованість з с трахових внесків, 7,00 грн. пеня, 17300,00 грн. штраф за неповну сплат у страхових внесків. Позовні вимоги мотивовані тим, що на п ідставі акту перевірки № 06-4/07-66 в ід 22.02.2006 року відповідачу було в изначено суму платежів та шт рафних (фінансових) санкцій н а загальну суму 18645,05 грн., про що було винесено рішення № 06-4/07-191 в ід 10.03.2006 року. Добровільно сума заборгованості не відшкодов ується, що і стало підставою д ля звернення до суду.

У судовому засіданні предс тавник позивача на позовних вимогах наполягав з підстав викладених у позовній заяві.

Представник відповідача п исьмових пояснень на позовну заяву не надав, у судовому зас іданні позовні вимоги визнав у сумі 681,70 грн., з яких 674,70 грн. заб оргованість з страхових внес ків, 7,00 грн. пеня. Штрафні санкц ії просив скасувати, так як шк ола є бюджетною установою і м ожливості сплатити 17300,00 грн. не має.

Розглянув матеріали справ и, заслухав пояснення предст авників сторін, дослідив док ази, надані сторонами, всебіч но і повно з'ясував всі фактич ні обставини, на яких ґрунтую ться позовні вимоги, об'єктив но оцінив докази, які мають юр идичне значення для розгляду справи і вирішення спору по с уті, суд -

ВСТАНОВИВ:

Республіканський навчальн ий заклад «Євпаторійська міс ька загальноосвітня санатор на школа - інтернат I-III ступен ю» зареєстрований як страхув альник у Євпаторійській місь кій виконавчій дирекції відд ілення Фонду соціального стр ахування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим.

Правові, організаційні та ф інансові основи загальнообо в'язкового державного соціал ьного страхування громадян н а випадок тимчасової втрати працездатності, у зв'язку з ва гітністю та пологами, народж енням дитини та необхідністю догляду за нею, у разі смерті, а також надання послуг із сан аторно-курортного лікування та оздоровлення застрахован им особам та членам їх сімей в изначені Законом України “Пр о загальнообов'язкове держав не соціальне страхування у з в'язку з тимчасовою втратою п рацездатності та витратами, зумовленими народженням та п охованням”№2240-ІІІ від 18.01.2001 р.

Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 2 цього Зако ну страхувальниками є:

а) роботодавець - для осіб, за значених у частині першій ст атті 6 цього Закону;

б) особи, зазначені у частин ах другій та третій статті 6 ць ого Закону.

Ч. 1 ст. 6 Закону України №2240-ІІІ передбачено, що загальнообо в'язковому державному соціал ьному страхуванню у зв'язку з тимчасовою втратою працезда тності та витратами, зумовле ними народженням та похованн ям, підлягають:

1) особи, які працюють на умов ах трудового договору (контр акту) на підприємствах, в уста новах, організаціях незалежн о від форм власності та госпо дарювання або у фізичних осі б, у тому числі в іноземних дип ломатичних та консульських у становах, інших представницт вах нерезидентів, а також обр ані на виборні посади в орган ах державної влади, органах м ісцевого самоврядування та в інших органах;

2) члени колективних підприє мств, сільськогосподарських та інших виробничих коопера тивів.

П. 2 ч. 2 ст. 27 Закону України “Пр о загальнообов'язкове держав не соціальне страхування у з в'язку з тимчасовою втратою п рацездатності та витратами, зумовленими народженням та п охованням” встановлений обо в'язок страхувальників нарах овувати і сплачувати в устан овлені строки та в повному об сязі страхові внески.

Відповідно до п. 4.4 Інструкці ї про порядок надходження, об ліку та витрачання коштів Фо нду соціального страхування з тимчасової втрати працезд атності, затвердженої Постан овою правління Фонду соціаль ного страхування з тимчасово ї втрати працездатності від 26 червня 2001 р. N 16, перерахування к оштів на рахунки Фонду страх увальниками-роботодавцями з дійснюється одночасно з одер жанням коштів на оплату прац і в установах банків. У разі ви плати заробітної плати за пе ршу половину або іншу частин у місяця нараховані страхові внески повинні бути перерах овані до Фонду не пізніше дня , встановленого для виплати з аробітної плати за другу пол овину місяця. Не сплачені в це й строк кошти вважаються нед оїмкою.

Частиною 1 ст. 30 Закону Україн и №2240-ІІІ та п. 5.1 Інструкції №339 пе редбачено, що страхувальник - роботодавець несе відповід альність за несвоєчасність с плати та неповну сплату стра хових внесків, у тому числі ст рахових внесків, що сплачуют ь застраховані особи через р ахунки роботодавців, а також за порушення порядку викори стання страхових коштів.

Відповідно до ст. 57 Закону Ук раїни «Про освіту», держава з абезпечує педагогічним та на уково-педагогічним працівни кам: … виплати надбавок за вис лугу років щомісячно у відсо тках до посадового окладу (ст авки заробітної плати) залеж но від стажу педагогічної ро боти …, допомоги на оздоровле ння у розмірі місячного поса дового окладу (ставки заробі тної плати) при наданні щоріч ної відпустки.

Виплати, з огляду на приписи статті 2 Закону України «Про о плату праці», відносяться до фонду оплати праці.

Законом України «Про рестр уктуризацію заборгованості з виплат, передбачених статт ею 57 Закону України «Про освіт у» № 1994-IVвід 09.09.2004р. педагогічним, науково-педагогічним та інши м категоріям працівників нав чальних закладів» врегульов ано правовідносини, що склал ися у зв'язку з нефінансуванн ям з бюджету виплат, передбач ених статтею 57 Закону України «Про освіту».

Згідно зі ст.ст. 1, 5 цього Зако ну вказані виплати визнані к редиторською заборгованіст ю.

Кредиторська заборгованіс ть погашається працівникам щ омісяця разом з виплатою пот очної заробітної плати.

Водночас, визнання цих випл ат кредиторською заборгован істю державного бюджету не з мінює їх природи.

З огляду на приписи ст. 21 Зако ну України «Про загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування у зв'язку з тимчас овою втратою працездатності та витратами, зумовленими на родженням та похованням» № 2240 -III від 18.01.2001р., ст. 1 Закону України «Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального стра хування» № 2213-III від 11.01.2001р., базою д ля нарахування страхових вне сків до Фонду є суми фактични х витрат на оплату праці, які в ключають основну та додатков у заробітну плату, а також інш і заохочувальні та компенсац ійні виплати, у тому числі в на туральній формі, які визнача ються згідно з нормативно-пр авовими актами, прийнятими в ідповідно до Закону України «Про оплату праці».

Аналогічні приписи містит ь Порядок обчислення середнь ої заробітної плати (доходу) д ля розрахунку виплат за зага льнообов'язковим державним с оціальним страхуванням, затв ерджений постановою Кабінет у Міністрів України № 1266 від 26.09. 2001р..

Відповідно до п. 4 Порядку по гашення кредиторської забор гованості державного бюджет у педагогічним і науково-пед агогічним працівникам навча льних закладів та установ ос віти з виплати надбавки за ви слугу років та допомоги на оз доровлення при наданні щоріч ної відпустки, затвердженим постановою Кабінету Міністр ів України № 934 від 19.09.2005р., відрах ування, передбачені законода вством, з виплат здійснюютьс я в установленому порядку.

Постановою Кабінету Мініс трів України «Деякі питання, пов'язані із сплатою страхов их внесків на загальнообов'я зкове державне соціальне стр ахування» № 745 від 25.05.2006р., яка наб рала чинності з 02.06.2006р. (моменту опублікування), доповнено По рядок погашення кредиторськ ої заборгованості державног о бюджету педагогічним і нау ково-педагогічним працівник ам навчальних закладів та ус танов освіти з виплати надба вки за вислугу років та допом оги на оздоровлення при нада нні щорічної відпустки, затв ерджений постановою Кабінет у Міністрів України № 934 від 19.09.2 005 р., пунктом 32 такого змісту: «С трахові внески на загальнооб ов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимча совою втратою працездатност і та витратами, зумовленими н ародженням та похованням, на випадок безробіття і від нещ асного випадку на виробництв і та професійного захворюван ня, які спричинили втрату пра цездатності, на виплати не на раховуються».

До сум фактичних витрат на о плату праці (для роботодавці в) чи сум оплати праці (для най маних працівників), що обчисл юються відповідно до пункту 7 Порядку обчислення середнь ої заробітної плати (доходу) д ля розрахунку виплат за зага льнообов'язковим державним с оціальним страхуванням, затв ердженого постановою Кабіне ту Міністрів України № 1266 від 26 .09.2001р., не включаються суми випл ат, що здійснюються згідно із Законом України «Про рестру ктуризацію заборгованості з виплат, передбачених статте ю 57 Закону України «Про освіту » педагогічним, науково-педа гогічним та іншим категоріям працівників навчальних закл адів».

Судом встановлено, що з 17.02.2006 р . по 21.02.2006 року Євпаторійською м іською виконавчою дирекцією відділення Фонду соціальног о страхування у зв' язку з ти мчасовою втратою працездатн істю в АР Крим було проведено документальну перевірку пра вильності нарахування, повно ти сплати та використання ко штів загальнообов' язковог о державного соціального стр ахування у зв' язку з тимчас овою втратою працездатністю Республіканським навчальни м закладом «Євпаторійська мі ська загальноосвітня санато рна школа - інтернат I-III ступе ню» за період з 01.01.2005 року по 31.01.2006 року.

За результатами перевірки було складено акт № 06-4/07-66 від 22.02.2 006 року, згідно з висновками та пропозиціями якого відповід ач повинен відобразити у зві ті Ф4-ФССзТВП додатково нарах овані платежі, а саме: 674,70 грн. вн есків та 13,00 грн. пені, а також ві добразити витрати у стр. 14 таб л. Ш у сумі 3975,00 грн. з розшифровк ою за видами допомоги у табли ці IV звіту Ф4-ФССзТВП з надання м письмового повідомлення до органу реєстрації Фонду.

На підставі зазначеного ак ту перевірки 10.03.2006 року позивач ем було прийнято рішення № 06-4/07 -191 про застосування та зараху вання до бюджету Фонду соціа льного страхування з тимчасо вої втрати працездатності, в ідображені у звіті ( Ф4-ФССзТВП ) сум фінансових(штрафних) сан кцій, неправомірних витрат, д онарахованих сум внесків і п ені за порушення законодавст ва про загальнообов' язкове державне пенсійне страхуван ня, яким Республіканському н авчальному закладу «Євпатор ійська міська загальноосвіт ня санаторна школа - інтерн ат I-III ступеню» було додатково нараховано страхові внески у розмірі 674,70 грн., пеня у розмір і 13,00 грн. та застосовано штраф за неповну сплату страхових внесків у розмірі 17300,00 грн.( у ро змірі прихованої (заниженої) суми заробітної плати) і 657,35 гр н. за несвоєчасну сплату стра хових внесків ( 50% суми страхов их внесків, що підлягають спл аті).

З матеріалів справи вбачає ться, що із загальної суми штр афних санкцій погашено страх увальником (платником) в поря дку взаємозаліку: пеня - 6,00 гр н., штраф за несвоєчасну сплат у страхових внесків - 657,35 грн. .

Остаточна заборгованості за страхувальникам становит ь 17981,70 грн., у тому числі : 674,70 грн. за боргованість з страхових вне сків, 7,00 грн. пеня, 17300,00 грн. штраф з а неповну сплату страхових в несків.

Дослідивши рішення № 06-4/07-191 ві д 10.03.2006 року та обставини, внасл ідок яких його винесено, суд д ійшов висновку, що його не мож на вважати прийнятим обґрунт овано, тобто з урахуванням ус іх обставин, що мають значенн я для прийняття рішення та пр опорційно, зокрема з дотрима нням необхідного балансу між будь-якими несприятливими н аслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на д осягнення яких спрямоване це рішення.

Прийняття рішень, вчинення дій пропорційно, зокрема з до триманням необхідного балан су між будь-якими несприятли вими наслідками для прав, сво бод та інтересів особи і ціля ми, на до сягнення яких спрямо вані ці рішення (дії), є критер ієм, який випливає з принципу пропорційності (адекватност і). Дотримання прин ципу пропо рційності особливо важливе п ри прийнятті рішень або вжит ті заходів, які матимуть впли в на права, свободи та ін терес и особи. Метою дотримання цьо го принципу є досягнення роз умного балансу між публічним и інтересами, на забезпеченн я яких спрямовані рішення аб о дії суб'єкта владних повнов ажень, та інтересами конкрет ної особи.

Суд вважає, що у спірних пра вовідносинах підлягає засто суванню принцип пропорційно сті між застосованими захода ми та переслідуваною метою, о скільки відсутня шкода чи за гроза її завдання державі аб о якій-небудь конкретній осо бі, а застосовані відповідач ем заходи не відповідають пе реслідуваній меті .

Принцип пропорційнос ті зокрема передбачає, що:

- здійснення повноваж ень, як правило, не повинно спр и чиняти будь-яких негативни х наслідків, що не відповідал и б цілям, які заплановано дос ягти;

- якщо рішення або дія м ожуть обмежити права, свобод и чи інтереси осіб, то такі обм еження повинні бути виправда ні необхідністю досягнення б ільш важливих цілей;

- несприятливі наслід ки для прав, свобод та інтерес ів особи внаслідок рішення ч и дії суб'єкта владних повнов ажень, повинні бути значно ме ншими від тієї шкоди, яка могл а б настати за відсутності та кого рішення чи дії;

- для досягнення суспі льно-корисних цілей необхідн о обирати найменш “шкідливі” засоби.

Таким чином, принцип пропор ційності має на меті досягне н ня балансу між публічним ін тересом та індивідуальним ін тересом особи, а також між ціл ями та засобами їх досягненн я.

Відповідач є бюджетною уст ановою. Органом управління ш коли є Міністерство освіти т а науки АР Крим. Заклад фінанс ується Міністерством освіти та науки АР Крим. Фінансово-го сподарська діяльність школи здійснюється на підставі її бюджету.

Так відповідно до п. 6.1 Статут у Республіканського навчаль ного закладу «Євпаторійська міська загальноосвітня сана торна школа - інтернат I-III сту пеню» джерелом формування бю джету школи є: кошти власника - Автономної Республіки Кр им, кошти бюджету в розмірі, пе редбаченому нормативами фін ансування загальної середнь ої освіти.

Згідно до ч. 1 ст. 102 Бюджетного кодексу України № 2542-ІІІ від 21.06 .2001 року фінансування видаткі в місцевого бюджету здійснює ться за рахунок субвенцій з Д ержавного бюджету України, т обто міжбюджетних трансферт ів для використання на певну мету в порядку, визначеному т им органом, який прийняв ріше ння про надання субвенції.

В Положенні про районні (між районні), міські виконавчі ди рекції відділень Фонду соціа льного страхування з тимчасо вої втрати працездатності, з атвердженого Розпорядження м Голови правління Фонду соц іального страхування з тимча сової втрати працездатності від 18.10.2001 року № 71, одним з видів ф інансування Фонду є бюджетні асигнування.

Таким чином, суд приходить д о висновку, що задоволення по зовних вимог в частині стягн ення з відповідача 17300,00 грн. штр афних санкцій за неповну спл ату страхових внесків призве де до порушення принципу про порційності судового рішенн я, та порушення балансу між не сприятливими наслідками для відповідача та метою, з якою з вернувся до суду позивач. За т аких обставин суд вважає, що у разі стягнення вказаного шт рафу значна сума бюджетних к оштів з однієї строки Держав ного бюджету має бути перера хована до іншої, що призведе д о незбалансованості та неефе ктивності бюджетної політик и.

За таких обставин позовні в имоги Відділення Фонду соціа льного страхування з тимчасо вої втрати працездатності в АР Крим підлягають задоволен ню в частині стягнення з Респ убліканського навчального з акладу «Євпаторійська міськ а загальноосвітня санаторна школа - інтернат I-III ступеню» 674,70 грн. додатково нарахованих страхових внесків та 7,00 грн. пе ні.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС Укр аїни, у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові вит рати, здійснені позивачем, з в ідповідача не стягуються. Вр аховуючи, що позивач не здійс нював судових витрат по спра ві, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають .

Під час судового засідання , яке відбулось 09.04.09 р. були огол ошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповід но до ст. 163 КАС України постан ову складено 13.04.09 року.

Керуючись ст. ст. 94, 160-163, 167 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити частко во.

Стягнути з Республіканськ ого навчального закладу «Євп аторійська міська загальноо світня санаторна школа - ін тернат I-III ступеню» (97400, АР Крим, м . Євпаторія, пр. Перемоги б. 6\126, п /р 35410001001430 УДК в АР Крим м. Сімфероп оль, МФО 824026, ЄДРПОУ 20678632) на корист ь відділення Фонду соціально го страхування з тимчасової втрати працездатності в АР К рим в особі Євпаторійської м іської виконавчої дирекції в ідділення Фонду соціального страхування з тимчасової вт рати працездатності в АР Кри м (п/р 25604485329321 у ЄВ КРФ АКБ УСБ м. Сім ферополя МФО 324010, ЄДРПОУ 26085347) 674,70 г рн. додатково нарахованих ст рахових внесків та 7,00 грн. пені .

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання заяви про апеляц ійне оскарження та апеляційн ої скарги, якщо вони не були по дані у встановлені строки.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Севастопольського апеляці йного адміністративного суд у шляхом подачі через Окружн ий адміністративний суд Авто номної Республіки Крим в 10-ти денний строк з дня проголоше ння (складення в повному обся зі) постанови заяви про апеля ційне оскарження і подання п ісля цього протягом 20 днів апе ляційної скарги.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Суддя Латинін Ю.А.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення09.04.2009
Оприлюднено06.11.2009
Номер документу3610088
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6576/08/6

Постанова від 09.04.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Латинін Ю.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні