Постанова
від 25.03.2009 по справі 2а-7848/08/8
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

25.03.09 Справа №2а-7848/08/8

(12:30)

Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Кушнової А.О. , при секрета рі Кудіновій О.М., розглянув у відкритому судовому засідан ні адміністративну справу

за позовом Державної пода ткової інспекції в м. Керчі АР Крим

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Прайд"

про стягнення 1219,82 грн.

за участю представників:

від позивача - не з' явивс я.

від відповідача - не з' явився.

Суть спору: Державна подат кова інспекція в м. Керчі АР Кр им звернулась до Окружного а дміністративного суду АР Кри м із адміністративним позово м до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Прайд» про стягнення 1219,82грн. заборговано сті з яких: 1179грн. - заборговані сть по штрафним санкціям, 40,82гр н. - заборгованість з пені.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем у поруше ння п.п. 4.1.4. п. 4.1 ст. 4 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами і державни ми цільовими фондами» не сво єчасно подані декларації з п одатку на прибуток за 1 піврі ччя 2005р., 9 місяців 2005р., 11 місяців 20 05р., 2005р., 1 квартал 2006р., 11 місяців 2006р ., 11 місяців 2007р. у зв' язку з чим до нього застосовані штрафн і (фінансові) санкції.

У судове засідання, що відбу лося 25.03.09р., сторони явку предст авників не забезпечили, про д ень, час та місце слухання спр ави повідомлені належним чин ом: рекомендованою кореспонд енцією з повідомленням про в ручення.

24.03.09р. до Окружного адміністр ативного суду АР Крим від поз ивача надійшло клопотання (№ 3498/10/10-0 від 23.03.09р.) про розгляд справ и у відсутність його предста вника, також у наведеному кло потанні позивач повідомляє с уду що наполягає на задоволе нні позовних вимог у повному обсязі, а також про те, що у вик онання вимог суду позивач на дав оголошення про виклик ві дповідач до суду.

Враховуючи те, що відповіда ч не з' явився у судове засід ання без повідомлення ним пр о причини неприбуття, хоча пр о день, час та місце судового р озгляду справи сповіщався на лежним чином та завчасно - р екомендованою кореспонденц ію, крім того оголошення про в иклик до суду було надрукова но у газеті «Керченський роб ітник», приймаючи до уваги кл опотання позивача про розгля д справи у його відсутність, т а те, що в матеріалах справи до статньо доказів для з' ясува ння обставин по справі, суд вв ажає можливим розглядати спр аву у відсутності представни ків сторін.

Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, суд

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Прайд» за реєстровано як суб' єкт підп риємницької діяльності - юр идична особа, що підтверджує ться довідками ГУ статистики АРК, свідоцтвом про державну реєстрацію (а.с.13,14,29).

Товариство з обмеженою від повідальністю «Прайд» 27.12.02р. в зято на облік як платник пода тків у Державній податковій інспекції в м. Керчі АР Крим, щ о підтверджується довідкою п ро взяття на облік платника п одатків (а.с.27).

07.08.2008р. Державною податковою інспекцією в м. Керчі АР Крим п роведено невиїзну документа льну перевірку своєчасності подання податкової звітност і, в ході якої виявлені поруше ння п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» (далі Закон № 2181) а саме: несвоєчасне подання відповідачем деклар ацій з податку на прибуток за 1 півріччя 2005р., 9 місяців 2005р., 11 мі сяців 2005р., 2005р., 1 квартал 2006р., 11 міс яців 2006р., 11 місяців 2007р.

Результати перевірки знай шли своє відображення в акті №1246/15-1/22183968 від 07.08.2008р. (а.с.40).

За порушення податкового з аконодавства на підставі заз наченого акту перевірки відн осно відповідача прийняте по даткове повідомлення-рішенн я № 0000901501/0 від 08.08.2008р. про застосува ння штрафних санкцій за не св оєчасне подання декларацій в ідповідно до п.п. 4.1.4. п. 4.1 ст. 4 Зако ну України «Про порядок пога шення зобов' язань платникі в податків перед бюджетами і державними цільовими фондам и» на суму 1190грн. (а.с.39).

Крім того, судом встановлен о, що відповідно до акту пере вірки надання звітності ТОВ «Прайд» від 10.11.08р. № 330/28-2 останній звіт наданий 04.08.08р. (декларація по податку на прибуток).

Відповідно до п. 1 ст. 11 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні» орган и державної податкової служб и у випадках, в межах компетен ції та у порядку, встановлени х законами України, мають пра во здійснювати документальн і невиїзні перевірки (на підс таві поданих податкових декл арацій, звітів та інших докум ентів, пов'язаних з нарахуван ням і сплатою податків та збо рів (обов'язкових платежів) не залежно від способу їх подач і), а також планові та позаплан ові виїзні перевірки своєчас ності, достовірності, повнот и нарахування і сплати подат ків та зборів (обов'язкових пл атежів).

Згідно з п.11 ст.11 Закону Украї ни «Про державну податкову с лужбу в Україні» органи держ авної податкової служби мают ь право застосовувати до пла тників податків фінансові (ш трафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільо вих фондів суми недоїмки, пен і у випадках, порядку і розмір ах, встановлених законами Ук раїни.

Відповідно до п. 1.3 ст. 1 Закону № 2181 податковий борг (недоїмка ) - податкове зобов'язання (з ур ахуванням штрафних санкцій з а їх наявності), самостійно уз годжене платником податків а бо узгоджене в адміністратив ному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений с трок, а також пеня, нарахована на суму такого податкового з обов'язання.

Відповідно до п.п. 1.2 ст. 1 Закон у № 2181 податкове зобов' язанн я - це зобов' язання платника податків сплатити до бюджет ів або державних цільових фо ндів відповідну суму коштів у порядку та в строки, визначе ні цим Законом або іншими зак онами України.

Підпунктом 5.2.1 пункту 5.2 ст. 5 За кону № 2181 передбачено, що подат кове зобов'язання платника п одатків, нараховане контролю ючим органом, зокрема, якщо пл атник податків не подає у вст ановлені строки податкову де кларацію, вважається узгодже ним у день отримання платник ом податків податкового пові домлення.

Судом встановлено, що подат кове повідомлення-рішення №0 000901501/0 від 08.08.2008р. отримане відпові дачем 08.08.08р., про що свідчить від мітка на корінці цього подат кового повідомлення-рішення (аркуш справи 39).

У порядку ст. 71 КАС України ві дповідачем не надано доказів того, що податкове повідомле ння-рішення прийнято з поруш енням вимог діючого законода вства.

З огляду на вищенаведене, су д дійшов висновку, що відпові дачем узгоджене податкове зо бов' язання, нараховане конт ролюючим органом, в сумі 1190грн .

Зазначені санкції застосо вані в порядку ст. 17 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» та на підставі ст. 5 цього Закону підлягають сплаті в десятид енний строк від дня отриманн я вищевказаного податкового повідомлення-рішення.

Однак, судом встановлено, що відповідач за актом №1246/15-1/22183968 ві д 07.08.2008р. сплатив лише 11грн. з заг альної суми в розмірі 1190грн., та ким чином за станом на час роз гляду спору заборгованість в ідповідача за вищенаведеним и податковим повідомленням р ішенням склала 1179грн. (1190грн.-11гр н.), що підтверджується матері алами справи, а саме розрахун ком заборгованості та витяго м з картки особового рахунку (а.с.6-8).

Відповідно до п.п.1.4. ст.1 Закон у № 2181 пеня - плата у вигляді про центів, нарахованих на суму п одаткового боргу (без урахув ання пені), що справляється з п латника податків у зв'язку з н есвоєчасним погашенням пода ткового зобов'язання.

Відповідно до п.п.1.10. ст.1 Закон у № 2181 податкова вимога - письмо ва вимога податкового органу до платника податків погаси ти суму податкового боргу.

У разі коли платник податкі в не сплачує суму податковог о зобов' язання в установлен і строки, податковий орган на дсилає такому платнику подат ків податкові вимоги.

Відповідно до п.п. 6.2.3. п.6.2. ст. 6 З акону № 2181 податкові вимоги на дсилаються:

а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов'язання . Перша податкова вимога міст ить повідомлення про факт уз годження податкового зобов'я зання та виникнення права по даткової застави на активи п латника податків. обов'язок п огасити суму податкового бор гу та можливі наслідки непог ашення його у строк;

б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.

Відповідно до п.п. 6.2.4. п.6.2. ст. 6 З акону № 2181 податкова вимога вв ажається надісланою (вручено ю) юридичній особі, якщо її пер едано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повід омленням про вручення.

Відповідно до п.п. 6.2.5. п.6.2. ст. 6 З акону № 2181 у разі коли сума пода ткового боргу, визначена у пе ршій податковій вимозі, само стійно погашається платнико м податків до виставлення др угої податкової вимоги, друг а податкова вимога не надсил ається.

Відповідно до п.п. 6.3.2. п.6.3. ст. 6 З акону № 2181 у разі коли у платник а податків, якому було надісл ано першу податкову вимогу, в иникає новий податковий борг , друга податкова вимога має м істити суму консолідованого боргу. При цьому окрема подат кова вимога щодо такого ново го податкового боргу не вист авляється.

Консолідованим вважається борг, визначений у першій под атковій вимозі, збільшений н а суму нового податкового бо ргу, що виник до виставлення д ругої податкової вимоги.

Відповідно до п.16.1. ст. 16 Закон у № 2181 після закінчення встано влених строків погашення узг одженого податкового зобов'я зання на суму податкового бо ргу нараховується пеня.

Нарахування пені розпочин ається:

а) при самостійному нарахув анні суми податкового зобов' язання платником податків - в ід першого робочого дня, наст упного за останнім днем гран ичного строку сплати податко вого зобов'язання, визначено го цим Законом;

б) при нарахуванні суми пода ткового зобов'язання контрол юючими органами - від першого робочого дня, наступного за о станнім днем граничного стро ку сплати податкового зобов' язання, визначеного у податк овому повідомленні згідно з нормами цього Закону.

Відповідно до п.п. 16.3.1. п.16.3. ст. 16 З акону № 2181 нарахування пені за кінчується у день прийняття банком, обслуговуючим платни ка податків, платіжного дору чення на сплату суми податко вого боргу. У разі часткової с плати суми податкового боргу нарахування пені зупиняєтьс я на таку сплачену частку.

Наказом ДПА України № 290 від 1 1.06.2003р. затверджено Інструкцію про порядок нарахування та п огашення пені за платежами, щ о контролюються органами дер жавної податкової служби (да лі Інструкція № 290).

Інструкцією № 290 встановлює ться порядок ведення органам и державної податкової служб и обліку нарахування та пога шення пені, що справляється з платника податків у зв'язку з несвоєчасним погашенням узг одженого податкового зобов'я зання.

Відповідно до п. 3.4. Інструкці ї № 290 нарахування пені здійсн юється на день фактичного по гашення податкового боргу (ч астини податкового боргу) за кожний календарний день про строчення платежу, включаючи день такого погашення.

Відповідно до п. 3.9. Інструкці ї № 290 пеня нараховується на су му податкового боргу (включа ючи суму штрафних санкцій за їх наявності) із розрахунку 12 0 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виник нення такого податкового бор гу або на день його (його части ни) погашення, при цьому для ро зрахунку використовується б ільша із зазначених ставок.

Зазначений розмір пені діє щодо всіх видів податків і зб орів (обов'язкових платежів), к рім пені щодо порушення терм інів розрахунків у сфері зов нішньоекономічної діяльнос ті, що встановлюється окреми м законодавством.

Відповідно до п. 1 ст. 8 Закону України "Про державну податк ову службу в Україні" та з мето ю забезпечення оперативного обліку платежів до бюджету, к онтроль за справлянням яких здійснюється органами держа вної податкової служби згідн о з чинними нормативно-право вими актами України наказом ДПА України від 18 липня 2005 року № 276 затверджено Інструкцію п ро порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежі в до бюджету, контроль за спра влянням яких здійснюється ор ганами державної податкової служби України (далі - Інстр укція № 276).

Відповідно до п. 1.4. Інструкці ї № 276 облік, контроль і складан ня звітності щодо платежів, щ о надходять до бюджету, здійс нюється органами державної п одаткової служби з використа нням автоматизованої інформ аційної системи (далі - АІС), що забезпечує єдиний технологі чний процес уведення, контро лю інформації обробки докуме нтів.

Відповідно до п. 3.1. Інструкці ї № 276 з метою обліку нарахован их і сплачених сум платежів д о бюджету органами державної податкової служби на кожний поточний рік відкриваються особові рахунки за кожним пл атником та кожним видом плат ежу, які повинні сплачуватис я такими платниками.

Відповідно до п. 4.1. Інструкці ї № 276 нарахуванню в особових р ахунках платників підлягают ь:

- податкові зобов'язан ня, штрафні санкції та пеня, са мостійно визначені платнико м;

- податкові зобов'язан ня, штрафні санкції та пеня, на раховані органом державної п одаткової служби та узгоджен і платником відповідно до чи нного законодавства;

- пеня за порушення вст ановлених строків погашення узгодженого податкового зоб ов'язання;

- відсотки за користув ання розстроченням (відстроч енням) податкових зобов'язан ь;

- непогашені суми векс еля, що видається суб'єктом го сподарювання при здійсненні операцій з давальницькою си ровиною у зовнішньоекономіч них відносинах.

Відповідно до п. 4.2.3. Інструкц ії № 276 нарахування пені за пор ушення встановлених строків погашення узгодженого подат кового зобов'язання здійснює ться в особових рахунках пла тників податків у розділі "На рахування сум пені".

Нарахування пені в картках особових рахунків платників податків здійснюється засоб ами програмного забезпеченн я у день фактичного погашенн я податкового боргу (його час тини) у порядку, установленом у наказом ДПА України від 11.06.2003 N 290 "Про затвердження Інструкц ії про порядок нарахування т а погашення пені за платежам и, що контролюються органами державної податкової служби ", зареєстрованим у Міністерс тві юстиції України 27.06.2003 за N 522/784 3 ( абз. “б”п.4.2.3. Інструкції № 276).

Відповідно до п. 11.1. Інструкц ії № 276 податковий борг платни ка податків, зборів (обов'язко вих платежів) обліковується в картках особових рахунків, що ведуться підрозділом адм іністрування облікових пока зників та звітності органу д ержавної податкової служби у порядку, визначеному цією Ін струкцією.

Відповідно до п. 11.3. Інструкц ії № 276 на суми податкового бор гу підрозділом забезпечення податкових зобов'язань орга нами державної податкової сл ужби формуються податкові ви моги за формою та в порядку, за твердженими наказом ДПА Укра їни від 03.07.2001 №266 "Про затвердженн я Порядку направлення органа ми державної податкової служ би України податкових вимог платникам податків", зареєст рованим у Міністерстві юстиц ії України 16.07.2001 за №595/5786 (із зміна ми та доповненнями). Податков і вимоги формуються засобами програмного забезпечення на підставі облікових даних ка рток особових рахунків платн иків податків та реєструютьс я у реєстрі виданих податков их вимог за кожним боржником окремо.

З метою забезпечення впров адження ст. 6 Закону України "П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами" наказом ДПА України від 3 липня 2001 року №266 з атверджено Порядок направле ння органами державної подат кової служби України податко вих вимог платникам податків (далі - Порядок №266).

Відповідно до п. 1.2. Порядку № 266 органи державної податково ї служби України направляють платникам податків податков і вимоги.

Відповідно до п. 4.1. Порядку № 266 податкові вимоги формуютьс я:

а) в автоматичному режимі на підставі облікових даних з к арток особових рахунків плат ників податків, які ведуться в органах державної податко вої служби згідно з Інструкц ією про порядок ведення орга нами державної податкової сл ужби оперативного обліку под атків і зборів (обов'язкових п латежів) до бюджетів та до дер жавних цільових фондів, затв ердженою наказом Державної п одаткової адміністрації Укр аїни від 2 квітня 1999 року N 174 та за реєстрованою в Міністерстві юстиції України 13 травня 1999 ро ку за N 304/3597;

б) на підставі подання іншог о контролюючого органу про з дійснення заходів з погашенн я податкового боргу, а також р озрахунку його розміру, які н адсилаються таким контролюю чим органом до відповідного податкового органу.

Судом встановлено, що про не обхідність погашення податк ового боргу в розмірі 1179грн. ДП І в м. Керчі АР Крим на адресу в ідповідача було направлено п ершу податкову вимогу від 22.08.08 р. № 1/236 (а.с.36).

30.09.08р. ДПІ в м. Керчі АР Крим бу ло виставлено другу податков у вимогу №2/274 про сплату податк ового боргу в розмірі 1179грн.(а.с .38).

Згідно з п.п. 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закону № 2181 у разі коли податковий орг ан або пошта не може вручити п латнику податків податкове п овідомлення або податкові ви моги у зв'язку з незнаходженн ям посадових осіб, їх відмово ю прийняти податкове повідом лення або податкову вимогу, н езнаходженням фактичного мі сця розташування (місцезнахо дження) платника податків, по датковий орган розміщує пода ткове повідомлення або подат кові вимоги на дошці податко вих оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення под аткового органу. При цьому де нь розміщення такої податков ої вимоги вважається днем її вручення.

З матеріалів справи вбачає ться, що інспекторами ДПІ в м. Керчі АРК 28.08.08р. та 02.10.2008р. складен і Акти про неможливість вруч ення першої та другої податк ових вимог (а.с.35,37) у зв' язку із чим згідно з вимогами Закону № 2181 зазначені податкові вимо ги розміщені на дошці податк ових оголошень відповідно 28.08 .08р. та 02.10.08р.

З огляду на вищенаведене, су д дійшов висновку, що відпові дачем узгоджене податкове зо бов' язання, нараховане конт ролюючим органом, в сумі 1179 грн .

Згідно відомостей картки о собового рахунку за відповід ачем за станом на 14.11.08р. склалас я заборгованість з пені нара хована на суму недоїмки 1179грн . за період з 19.08.08р. по 14.11.08р. в розмі рі 40,82грн.

У порядку ст. 71 КАС України ві дповідачем не надано доказів сплати заборгованості з пен і в розмірі 40,82грн. та недоїмки в розмірі 1179грн., або оскарженн я зазначених податковових ви мог.

Таким чином, судом встановл ено, що станом на день розгляд у справи заборгованість відп овідача перед бюджетом стано вить 1219,82грн. (1179грн. (заборговані сть по штрафним санкціям )+ 40,82г рн. (заборгованість з пені)), що підтверджується розрахунко м суми пені (а.с. 16), довідкою про стан розрахунків відповідач а з бюджетом (а.с. 6).

При таких обставинах вимог и позивача підлягають задово ленню у повному обсязі, тому щ о не суперечать чинному зако нодавству та підтверджуютьс я матеріалами справи.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС Укр аїни, у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові вит рати, здійснені позивачем, з в ідповідача не стягуються. Вр аховуючи, що позивач не здійс нював судових витрат по спра ві, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають .

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 158-163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити повн істю.

2.Стягнути з Товариства з об меженоювідповідальністю «П райд» (98300, АРК, м. Керч, вул. Горького, 24, кв. 21; код ЄДРПОУ 32183968, р/р 26006386987001) на користь Державног о бюджету м. Керчі (р/р 31116009700019, код платежу 11021000, банк одержувач: Го ловне управління Державного казначейства України в АРК, М ФО 824026, код ЄДРПОУ 34740946) 1219,82грн. забо ргованості.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня склад ення у повному обсязі у разі н еподання заяви про апеляційн е оскарження (апеляційної ск арги).

Якщо після подачі зая ви про апеляційне оскарження апеляційна скарга не подана , постанова набирає законної сили через 20 днів після подан ня заяви про апеляційне оска рження.

Протягом 10 днів з дня складе ння постанови у повному обся зі через Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим до Севастопольсько го апеляційного адміністрат ивного суду може бути подана заява про апеляційне оскарж ення, після подачі якої протя гом 20 днів може бути подана ап еляційна скарга.

Апеляційна скарга мо же бути подана без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановле ний для подання заяви про апе ляційне оскарження (10 днів).

Суддя Кушн ова А.О.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення25.03.2009
Оприлюднено06.11.2009
Номер документу3610101
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7848/08/8

Постанова від 25.03.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні