Постанова
від 03.12.2013 по справі 826/10130/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м.  Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ 03 грудня 2013 року                      № 826/10130/13-а Окружний адміністративний суд м. Києва у складі: Судді Добрянської Я.І, відповідно до вимог ст. 183-2 КАС України, без виклику сторін, розглянув в порядку скороченого провадження справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в Голосіївському районі м. Києва до Приватного підприємства «Агроекспромбуд» про стягнення заборгованості в розмірі 2   037,46 грн. ОБСТАВИНИ СПРАВИ: До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшла позовна заява Управління Пенсійного фонду України в Голосіївському районі м. Києва до Приватного підприємства «Агроекспромбуд» про стягнення заборгованості в розмірі 2   037,46 грн. Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 02.07.2013 р., відповідно до вимог п. 4 ч. 1 ст. 183-2 КАС України, суддею Добрянською Я.І. було відкрито скорочене провадження у справі № 826/10130/13-а та запропоновано відповідачу у строк до 19.07.2013 р. або у десятиденний строк з дня одержання копії ухвали про відкриття скороченого провадження надати суду письмові заперечення проти позову та всі докази на їх підтвердження, які наявні у відповідача. Ухвала про відкриття скороченого провадження у справі № 826/10130/13-а була 03.07.2013 р. скерована рекомендованою кореспонденцією з повідомленням про вручення на адресу відповідача, що зазначена в адресній частині позовної заяви та підтверджується даними витягу з ЄДРПОУ станом на 23.05.2013 р., а саме: 03127, м. Київ, пр. 40-річчя Жовтня, буд. 93. Відповідно до ч. 8 ст. 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи. Однак, судова кореспонденція, що скеровувалася відповідачу на адресу його реєстрації, що підтверджується актуальним витягом з ЄДРПОУ, була 03.12.2013 р. повернута до суду з відміткою поштового відділення «за закінченням встановленого строку зберігання». Таким чином, ні станом на 19.07.2013 р., ні станом на час розгляду справи по суті 03.12.2013 р., жодних заперечень на позовну заяву та/або заяв чи клопотань від відповідача до суду не надходило. Згідно вимог ч. 4 ст. 183-2 КАС України, суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне та обґрунтоване судове рішення. Таким чином, розглянувши подані позивачем документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва, - ВСТАНОВИВ: В Управлінні Пенсійного фонду України в Голосіївському районі м. Києва зареєстроване як платник страхових внесків Приватне підприємство «Агроекспромбуд»       ( код ЄДРПОУ 31303185). ПП «Агроекспромбуд» (код ЄДРПОУ 31303185), як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа, відповідно до ст. 1 ЗУ "Про збір на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 26.06.1997р. №400/97ВР (далі-Закон №400)  та  ст.14  ЗУ  „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003р. № 1058-ІV (далі- Закон №1058) є платником внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування. Відповідно до п.1 ст.19  Закону № 1058 страхові внески для суб'єктів підприємницької діяльності незалежно від форм власності, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) нараховуються на суми фактичних витрат на оплату праці (грошового забезпечення) працівників, що включають витрати на виплату основної і додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, у тому числі в натуральній формі, які визначаються згідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до ЗУ „Про оплату праці". Відповідно до ст. 4 Закону України „ Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" від 26.06.1997р.№ 400 та п. 5 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої Постановою Правління Пенсійного фонду України 19.12.2003р. № 21-1, обчислення страхових внесків зазначеною категорією платників здійснюється щомісячно за ставками, що визначаються відповідно до п. 4.1,4.2,4.5. Інструкції та Закону № 400, а саме: 33,2 відсотки для суб'єктів підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднань, які використовують працю найманих працівників від суми фактичних витрат на оплату праці працівників, які включають витрати на виплату основної і додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, утому числі в натуральній формі, які визначаються згідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до ЗУ „Про оплату праці". Для підприємств, установ та організацій, де працюють інваліди, збір на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування визначається окремо за ставкою 4 відсотки від об'єкта оподаткування для працюючих інвалідів. Відповідно до п.4 ст.4 Закону № 400 із заробітної плати працівників підприємства проводиться утримання у розмірі 0,5 відсотків від об'єкта оподаткування, із заробітної плати або з частини заробітної плати, що не перевищує розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб та 2 відсотки від об'єкта оподаткування з частини заробітної плати в розмірі понад прожитковий мінімум для працездатних осіб. Страхові внески нараховуються незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також незалежно від того, чи були зазначені суми фактично виплачені після їх нарахування до сплати. Нараховані за відповідний базовий період страхові внески сплачуються платниками шляхом перерахування безготівкових сум з їх банківських рахунків не пізніше ніж 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду незалежно від виплати заробітної плати (доходу), на суми яких нараховуються страхові внески. Базовим звітним періодом є календарний місяць. У разі здійснення протягом звітного періоду виплат, на які нараховуються страхові  внески,  платники  одночасно з  видачею  зазначених  сум зобов'язані сплачувати авансові платежі у вигляді сум страхових внесків, що підлягають нарахуванню   на   зазначені   виплати   (дохід)   у   розмірах   установлених   для страхувальників страхових внесків (33,2%) цих виплат. Перерахування страхових внесків здійснюється платниками одночасно з одержанням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплати доходу), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі або з виручки від реалізації товарів. Остаточний   розрахунок   за   базовий   період   здійснюється   платником страхових внесків не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня зазначення цього періоду незалежно від виплати заробітної плати, на суми яких нараховуються страхові внески. Відповідно ст. 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" за № 1058 від 09.07.2003р., у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків, страхувальники зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею. У разі якщо суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені ч. 3 ст. 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (недоїмкою) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій. Територіальні органи пенсійного фонду за формою і у строки, визначені правлінням пенсійного фонду, надсилають страхувальникам, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Протягом 10 робочих днів із дня одержання вимоги про сплату недоїмки страхувальник зобов'язаний сплатити суми недоїмки та суми фінансових санкцій. Страхувальник у разі незгоди з розрахунком суми недоїмки, зазначеної у вимозі про сплату недоїмки, узгоджує її з органами Пенсійного фонду в порядку, встановленому правлінням Пенсійного фонду, а в разі неузгодження вимоги з органами Пенсійного фонду має право на оскарження вимоги в судовому порядку. У разі узгодження страхувальником вимоги про сплату недоїмки з територіальним органом Пенсійного фонду цей орган зобов'язаний у строк, визначений для розгляду заяви страхувальника, надіслати йому узгоджену вимогу про сплату недоїмки, а страхувальник зобов'язаний сплатити узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів після її отримання. У разі якщо страхувальник, який одержав вимогу територіального органу Пенсійного фонду про сплату недоїмки і протягом 10 робочих днів після її отримання не сплатив зазначену суму недоїмки разом з застосованою до нього фінансовою санкцією, або не узгодив вимогу з відповідним органом Пенсійного фонду, або не оскаржив вимогу у судовому порядку, а також у разі якщо страхувальник узгодив вимогу, але не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом 10 робочих днів відповідний орган Пенсійного фонду має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки. Отже, у порушення вищенаведених вимог нормативно-правових актів відповідач, «Агроекспромбуд» в установлені строки не перерахував страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у сумі 1 512, 65 гри., що підтверджується звітами за період з січня 2005р. по липень 2006р.,   узгодженою вимогою про сплату боргу № 1092 від 01 лютого 2013 року та карткою особового рахунку страхувальника ПП «Агроекспромбуд». Згідно   ч. 18,   ст.106   посадові   особи   суб'єктів   солідарної   системи   та накопичувальної    системи     пенсійного     страхування,     винні     в    порушенні законодавства про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом. Згідно п. 6, ч. 1, ст. 64 ЗУ територіальні органи пенсійного фонду мають право застосовувати фінансові санкції передбачені цим законом. Згідно частини 2 ст.106 ЗУ „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (в редакції до внесення змін Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" № 2464-VI від       08.07.2010 р.) суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені ст. 20 цього ЗУ в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадку, передбачених ч. 3, ст.20 цього ЗУ, вважаються простроченою заборгованість із сплати страхових внесків і стягуються із нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій. Згідно з п. 7 Прикінцевих положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» N 2464-VI від 08.07.2010р. (набрав чинності з 01.01.2011 року) - стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється. На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом. Крім   того,  до   Приватного підприємства «Агроекспромбуд»  26.10.2007р.   згідно   Рішення   №   1167     до відповідача було застосовано фінансові санкції на підставі п.2 ч.9 ст.106 ЗУ „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003р. №1058-ІV за несвоєчасне сплату страхових внесків за період з червня по січень 2005 року у сумі - 524, 81 грн. (штрафна санкція у розмірі 340, 00 грн. та пеня у розмірі 184, 81 грн.). Відповідно до ч. 13, ст.106 ЗУ №1058-ІV про нарахування пені та накладення штрафів, передбачених ч. 9,10, ст.106 посадові особи виконавчих органів Пенсійного фонду у порядку, встановленому Правлінням пенсійного фонду, виносять рішення, які протягом 3-х робочих днів із дня винесення надсилаються страхувальнику. Суми пені та штрафів, передбачених ч.9, 10, ст. 106, підлягають сплаті страхувальником протягом 10 робочих днів з дня одержання відповідного рішення. Рішення   про   застосування   фінансових   санкцій   було отримано відповідачем, однак не сплачено, що підтверджується  карткою  особового рахунку. Згідно ч. 14, ст. 106 вищевказаного Закону суми пені та фінансових санкцій, застосовані за порушення порядку та строків обчислення, нарахування та сплати страхових внесків стягуються у тому ж порядку, що і недоїмка із сплати страхових внесків. Невідшкодування відповідачем сум зі сплати страхових внесків  ускладнюється виконання завдань, а саме: забезпечення, збирання та акумулювання коштів, призначених для пенсійного забезпечення, повного і своєчасного фінансування витрат на виплату пенсій та інших соціальних виплат, отже, тим самим порушуються конституційні права громадян на соціальний захист. Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Згідно вимог п. 4 ч. 1 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження. Враховуючи, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування,  суд прийшов до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, які підтверджуються достатніми доказами, які свідчать про обґрунтованість позовних вимог. Докази, подані позивачем  підтверджують обставини, на які позивач посилається на їх обґрунтування. Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Оскільки позивач, як суб'єкт владних повноважень, довів правомірність заявлених позовних вимог, а відповідач (що був належним чином повідомлений про відкриття скороченого провадження в даній справі) жодних заперечень щодо наявності такого боргу суду не надав, суд прийшов до висновку про задоволення позовних вимог позивача шляхом стягнення з Приватного підприємства «Агроекспромбуд» заборгованості в розмірі        2   037,46 грн. Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 69-71, 158-163, ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України,  Окружний адміністративний суд м. Києва, - ПОСТАНОВИВ: 1.          Позов задовольнити повністю. 2.          Стягнути з Приватного підприємства «Агроекспромбуд» (03127, м. Київ, пр. 40-річчя Жовтня, буд. 93, код ЄДРПОУ 31303185) на користь Управління Пенсійного фонду України в Голосіївському районі м. Києва (03150, м. Київ, вул. Горького, 70, р/р 25609312260121 в Головному управлінні Ощадбанку по м. Києві та Київській обл., МФО 322669,  ЄДРПОУ 22869454) заборгованості зі сплати страхових страхових внесків та заборгованість зі сплати фінансових санкцій та пені в сумі 2   037,46 грн. (дві тисяча тридцять сім грн.. 46 коп.) Стягувач – Управління Пенсійного фонду України в Голосіївському районі м. Києва (03150, м. Київ, вул. Горького,70, код ЄДРПОУ 22869454). Строк і порядок набрання судовим рішенням законної сили встановлені у статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо інше не встановлено цим Кодексом. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України. Суддя                                                                                      Я.І. Добрянська

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення03.12.2013
Оприлюднено19.12.2013
Номер документу36119415
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/10130/13-а

Ухвала від 15.03.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 15.03.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 21.10.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 21.10.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Постанова від 03.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні