Ухвала
від 11.12.2013 по справі 1570/6310/2012
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 грудня 2013 р.Справа № 1570/6310/2012

Категорія: 8.2.1 Головуючий в 1 інстанції: Левчук О. А.

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді -Кравець О.О. судді -Домусчі С.Д. судді -Шеметенко Л.П. за участю секретарів Левицької З.С. розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в Суворовському районі міста Одеси Одеської області Державної податкової служби на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 13 червня 2013 року по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК Спектор" до Державної податкової інспекції в Суворовському районі міста Одеси Одеської області Державної податкової служби про скасування податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ:

ТОВ "ТК Спектор" звернулось до суду з позовом до Державної податкової інспекції в Суворовському районі міста Одеси Одеської області Державної податкової служби , та просило скасувати податкове повідомлення-рішення від 03 травня 2012 року № 0000552201.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 13 червня 2013 року позов був задоволений.

Не погоджуючись з постановою суду представник відповідача подав апеляційну скаргу, в яких вважає вказану постанову прийнятою з порушенням норм матеріального та процесуального права, просить скасувати та прийняти нову, якою відмовити у задоволенні позову.

Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 30.10.2013 року відповідача було замінено його правонаступником Державною податковою інспекцією Суворовському районі міста Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області

Особи, що беруть участь у справі, про час і місце судового розгляду були сповіщені належним чином відповідно до ст.34 -39 КАС України.

Апеляційний суд, заслухавши доповідача, вивчивши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість постанови суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, вважає, що вона не підлягає задоволенню з наступних підстав:

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та місцевого самоврядування зобов'язані діяти тільки на підставі ,в межах повноважень та у спосіб ,що передбачені Конституцією й законами України

Судом 1-ої інстанції було встановлено, що в період з 03.04.2012 року по 09.04.2012 року посадовими особами ДПІ в Суворовському районі міста Одеси Одеської області ДПС проведено позапланову невиїзну перевірку товариства з обмеженою відповідальністю "ТК Спектор" по взаємовідносинам з контрагентами-постачальниками ТОВ "Винзавод "Південні вікна", код ЄДРПОУ 36155407, ТОВ "Таверс", код ЄДРПОУ 37422308, за період з 01.01.2011 року по 31.10.2011 року, за результатами якої було складено акт № 527/22-1/34507338 від 17.04.2012 року , яким встановлено порушення ТОВ "ТК Спектор" вимог п.п. 198.1, 198.2, 198.3, 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України, занижено суму податку на додану вартість по взаємовідносинам з контрагентами-постачальниками ТОВ "Винзавод "Південні вікна" та ТОВ "Таверс" за січень 2011 року - жовтень 2011 року на загальну суму 216 050 грн.,

В акті перевірки було зазначено , що суми ПДВ за податковими накладними отриманими ТОВ "ТК Спектор" від ТОВ "Винзавод "Південні вікна" та ТОВ "Таверс" включено до складу податкового кредиту з ПДВ відповідного періоду, операції ТОВ "ТК Спектор" з ТОВ "Винзавод "Південні вікна" та ТОВ "Таверс" відображені в бухгалтерському та податковому обліку в повному обсязі, та всі первинні документи, на підставі яких вказані операції відображені в бухгалтерському та податковому обліку, відповідають вимогам Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", зауваження до первинних документів, які були надані до перевірки ТОВ "ТК Спектор" по взаємовідносинам з ТОВ "Винзавод "Південні вікна" та ТОВ "Таверс" -відсутні .

Висновки акту зроблені на підставі листа ДПІ в Приморському районі міста Одеси № 11308/7/23-4/45 від 29.02.2012 року з актом № 620/23-4/36155407 від 28.02.2012 року "Про неможливість проведення документальної позапланової перевірки ТОВ "Винзавод "Південні вікна", код ЄДРПОУ 36155407, з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2009 року по 31.12.2011 року"; та листа ДПІ в Приморському районі міста Одеси № 10469/7/23-5 від 24.02.2012 року з актом № 523/23-5 від 24.02.2012 року "Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Таверс", код ЄДРПОУ 37422308, щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами за період з 01.01.2011 року по 31.12.2011 року".

На підставі акту № 527/22-1/34507338 від 17.04.2012 року ДПІ в Суворовському районі міста Одеси Одеської області Державної податкової служби прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000552201 від 03.05.2012 року, яким ТОВ "ТК Спектор" за порушення вимог п.п. 198.1, 198.2, 198.3, 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на 216 050, 00 грн. за основним платежем та застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 14 567, 50 грн.

Згідно п.п. 138.8.1. п.138.8 ст.138 ПК України до складу прямих матеріальних витрат включається вартість сировини та основних матеріалів, що утворюють основу виготовленого товару, виконаної роботи, наданої послуги, придбаних напівфабрикатів та комплектувальних виробів, допоміжних та інших матеріалів, які можуть бути безпосередньо віднесені до конкретного об'єкта витрат. Прямі матеріальні витрати зменшуються на вартість зворотних відходів, отриманих у процесі виробництва, які оцінюються у порядку, визначеному в положеннях (стандартах) бухгалтерського обліку;

Згідно п.п. 139.1.9. п.139.1 ст.139 ПК України не включаються до складу витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

У разі втрати, знищення або зіпсуття зазначених документів платник податку має право письмово заявити про це органу державної податкової служби та здійснити заходи, необхідні для поновлення таких документів. Письмова заява має бути надіслана до/або разом із поданням розрахунку податкових зобов'язань за звітний податковий період. Платник податків зобов'язаний відновити втрачені, знищені або зіпсовані документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження такої заяви до органу державної податкової служби, митного органу.

Якщо платник податку поновить зазначені документи в наступних податкових періодах, підтверджені витрати включаються до витрат за податковий період, на який припадає таке поновлення;

Згідно п.146.5 ст.146 ПК України первісна вартість об'єкта основних засобів складається з таких витрат:

суми, що сплачуються постачальникам активів та підрядникам за виконання будівельно-монтажних робіт (без непрямих податків);

реєстраційні збори, державне мито та аналогічні платежі, що здійснюються у зв'язку з придбанням/отриманням прав на об'єкт основних засобів;

суми ввізного мита;

суми непрямих податків у зв'язку з придбанням (створенням) основних засобів (якщо вони не відшкодовуються платнику);

витрати на страхування ризиків доставки основних засобів;

витрати на транспортування, установлення, монтаж, налагодження основних засобів;

фінансові витрати, включення яких до собівартості кваліфікаційних активів передбачено положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку;

інші витрати, безпосередньо пов'язані з доведенням основних засобів до стану, в якому вони придатні для використання із запланованою метою.

Згідно п.п.14.1.181 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу .

Згідно п. 185.1 ст.185 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.

Згідно п. 188.1 ст.188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, але не нижче звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів, крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів, і збору на обов'язкове державне пенсійне страхування на послуги стільникового рухомого зв'язку).

Відповідно до п. 198.1 ст.198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Відповідно до п. 198.3 ст.198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу , та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу , протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Згідно з п. 198.2 ст. 198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Пунктом 201.7 ст. 201 Податкового кодексу України передбачено, що податкова накладна виписується на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

У відповідності до п. 201.4 ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товарів/послуг.

Податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Згідно п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу ).

Згідно п.п. 201.1 ст. 201 ПК України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках:

а) порядковий номер податкової накладної;

б) дата виписування податкової накладної;

в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг;

г) податковий номер платника податку (продавця та покупця);

ґ) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку;

д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг;

е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;

є) ціна постачання без урахування податку;

ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;

з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;

и) вид цивільно-правового договору.

Відповідно п.201.10 ст.201 ПК України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно ст. 837 Цивільного кодексу України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу. Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові. Для виконання окремих видів робіт, встановлених законом, підрядник (субпідрядник) зобов'язаний одержати спеціальний дозвіл. До окремих видів договорів підряду, встановлених параграфами 2 - 4 цієї глави, положення цього параграфа застосовуються, якщо інше не встановлено положеннями цього Кодексу про ці види договорів.

Підпунктом 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 ПК України передбачено, що контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях , уточнюючих розрахунках.

Згідно з абз. 1 п. 123.1 ст. 123 ПК України у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу , - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

Податковий кодекс України не передбачає відповідальності платника податків за дії інших платників, в тому числі підприємств, установ, організацій, СПД - фізичних осіб.

З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції доходить до висновку, що відповідачем відповідно до вимог частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України не було доведено, що сторони, укладаючи господарські зобов'язання, мали умисел на укладення угоди з метою, яка завідомо суперечить інтересам держави і суспільства, такою, так як вказані обставини щодо відсутності у контрагента виробничих потужностей , автотранспорту та складських приміщень не підтверджені допустимими та достатніми доказами , є тільки припущеннями податкового органу,вказаними в актах перевірки контрагентів , яких взагалі не знайдено за останнім місцем знаходження , що унеможливлює подальші вищевказані висновки , та не є свідченнями нікчемності правочину, та, крім того, вважає, що фактичне звинувачення у створенні фіктивного підприємства, що є злочином, відповідальність за який встановлена ст.205 КК України, та факт скоєння якого в порядку ст.72 КАС України може бути підтверджений тільки вироком суду, який набув законної сили, а ні актом перевірки податкового органу чи на підставі пояснень осіб, допитаних по кримінальній справі чи обвинувальним висновком .

Відповідно до частин 1, 2 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Згідно з п.п. 2.1., 2.2. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88, первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.

Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів.

Первинні документи повинні бути складені у момент проведення кожної господарської операції або, якщо це неможливо, безпосередньо після її завершення. При реалізації товарів за готівку допускається складання первинного документа не рідше одного разу на день на підставі даних касових апаратів, чеків тощо. Для контролю та впорядкування обробки інформації на основі первинних документів можуть складатися зведені документи (далі - первинні документи).

Судом 1-ої інстанції було встановлено, що товариством з обмеженою відповідальністю "Південні вікна" (Продавець) та товариством з обмеженою відповідальністю "ТК Спектор" (Покупець) 25.10.2010 року укладено договір № 25/10/2010-1, відповідно до умов якого Продавець зобов'язується поставити, а Покупець прийняти та оплатити лікеро-горілчану продукцію та інші продукти харчування за цінами, в асортименті та кількості згідно накладної (а.с. 164 том 1).

На виконання умов договору № 25/10/2010-1 від 25.10.2010 року товариством з обмеженою відповідальністю "Винзавод "Південні вікна" в січні 2011 року, в лютому 2011 року та в березні 2011 року товариству з обмеженою відповідальністю "ТК Спектор" поставлено товар (кава, чай, сік, оливки, та інші продукти харчування) та видано належним чином оформлені податкові накладні, а ТОВ "ТК Спектор" прийнято вказаний товар на склад, розташований за адресою: м. Одеса, вул. Кравцова, 6, та оплачено його вартість, що підтверджується наявними в матеріалах справи податковими накладними, товарно-транспортними (видатковими) накладними, платіжними дорученнями, генеральними довіреностями на отримання товарно-матеріальних цінностей, договором № 3 від 05.01.2011 року на оренду приміщень .

Згідно договору № 1 оренди транспортних засобів від 05 січня 2011 року товариство з обмеженою відповідальністю "ТК Спектор" у товариства з обмеженою відповідальністю "Юком" орендує транспортні засоби

03 травня 2011 року товариством з обмеженою відповідальністю "Таверс" (Виконавець) та товариством з обмеженою відповідальністю "ТК Спектор" (Замовник) укладено договір № 41 на комплексне обслуговування автомобільного транспорту від 03 травня 2011 року, предметом якого є обслуговування автомобільного транспорту Замовника, яке виконується Виконавцем та приймається і оплачується Замовником у відповідності до умов зазначеного договору. Обслуговування включає в себе виконання робіт (надання послуг) з шинного сервісу та автомобільного сервісу .

На виконання умов договору № 41 на комплексне обслуговування автомобільного транспорту від 03 травня 2011 року товариством з обмеженою відповідальністю "Таверс" в травні 2011 року, в червні 2011 року та в вересні 2011 року товариству з обмеженою відповідальністю "ТК Спектор" виконано роботи з шинного сервісу та автомобільного сервісу, та видано належним чином оформлені податкові накладні, а ТОВ "ТК Спектор" прийнято вказані роботи та оплачено їх вартість, що підтверджується наявними в матеріалах справи податковими накладними, рахунками-фактурами, актами здачі-прийняття робіт, платіжними дорученнями .

Товариством з обмеженою відповідальністю "Таверс" (Виконавець) та товариством з обмеженою відповідальністю "ТК Спектор" (Замовник) укладено договір № 44 на обслуговування від 03 травня 2011 року, відповідно до якого Замовник доручає, а Виконавець приймає на себе зобов'язання надання послуг з мийки автомобілів, а Замовник зобов'язується оплачувати Виконавцю надані ним послуги з мийки автомобілів.

На виконання умов договору № 44 на обслуговування від 03 травня 2011 року товариством з обмеженою відповідальністю "Таверс" в травні 2011 року, в червні 2011 року товариству з обмеженою відповідальністю "ТК Спектор" надано послуги з мийки автомобілів та причепів, та видано належним чином оформлені податкові накладні, а ТОВ "ТК Спектор" прийнято вказані послуги та оплачено їх вартість, що підтверджується наявними в матеріалах справи податковими накладними, актами здачі-прийняття робіт (надання послуг), платіжними дорученнями .

Товариством з обмеженою відповідальністю "Таверс" (Виконавець) та товариством з обмеженою відповідальністю "ТК Спектор" (Замовник) укладено договір № 45 на обслуговування від 03 травня 2011 року, відповідно до якого Замовник доручає, а Виконавець приймає на себе зобов'язання надання послуг з технічного сервісу базового програмного забезпечення, в тому числі установка та налагодження бухгалтерського комплексу " 1-С Бухгалтерія 7.7"; установка та обслуговування програмного забезпечення, а Замовник зобов'язується оплачувати Виконавцю, надані ним послуги .

На виконання умов договору № 45 на обслуговування від 03 травня 2011 року товариством з обмеженою відповідальністю "Таверс" в травні 2011 року товариству з обмеженою відповідальністю "ТК Спектор" надано послуги з налагодження бухгалтерського комплексу " 1-С Бухгалтерія 7.7" та установки і обслуговування програмного забезпечення, та видано належним чином оформлені податкові накладні, а ТОВ "ТК Спектор" прийнято вказані послуги та оплачено їх вартість, що підтверджується наявними в матеріалах справи податковими накладними, актами здачі-прийняття робіт (надання послуг), платіжними дорученнями .

Товариством з обмеженою відповідальністю "Таверс" (Постачальник) та товариством з обмеженою відповідальністю "ТК Спектор" (Покупець) укладено договори поставки № 42 від 03.05.2011 року, № 43 від 03.05.2013 року, відповідно до умов яких Постачальник зобов'язується поставляти Покупцю продукцію (пакувальне обладнання, оргтехніку, стретч плівку), а Покупець зобов'язується приймати вказаний Товар (продукцію) та оплачувати його на умовах договору .

На виконання умов вказаних договорів № 42 від 03.05.2011 року та № 43 від 03.05.2013 року ТОВ "Таверс" поставило ТОВ "ТК Спектор" продукцію (пакувальне обладнання, оргтехніку, скоби для стрічок, стретч плівку), та видало належним чином оформлені податкові накладні, видаткові накладні, а ТОВ "ТК Спектор" прийняло вказаний товар та оплатило його вартість, що підтверджується наявними в матеріалах справи податковими накладними, видатковими накладними, платіжними дорученнями, довіреностями на отримання товарно-матеріальних цінностей .

ТОВ "Таверс" (Продавець) та товариством з обмеженою відповідальністю "ТК Спектор" (Покупець) укладено договори купівлі-продажу № 109 від 01 вересня 2011 року, № 91 від 01 липня 2011 року, № 97 від 01 серпня 2011 року, відповідно до умов яких Продавець зобов'язується передати у власність Покупцю Товар (меблі, оргтехніку, тощо), а Покупець прийняти та оплатити Товар

На виконання умов вказаних договорів купівлі-продажу № 109 від 01 вересня 2011 року, № 91 від 01 липня 2011 року, № 97 від 01 серпня 2011 року ТОВ "Таверс" передало ТОВ "ТК Спектор" Товар (меблі, оргтехніку, тощо), та видало належним чином оформлені податкові накладні, а ТОВ "ТК Спектор" прийняло вказаний товар, що підтверджується наявними в матеріалах справи податковими накладними, видатковими накладними, довіреностями на отримання товарно-матеріальних цінностей (.

Товар, отриманий ТОВ "ТК Спектор" від ТОВ "Винзавод "Південні вікна" та ТОВ "Таверс" реалізований контрагентам позивача, а саме: ТОВ "Лисра", ФОП ОСОБА_5, ФОП ОСОБА_4., ФОП ОСОБА_3, ТОВ "Юком", що підтверджується матеріалами справи

Відповідно до ст.3 Господарського кодексу України господарська діяльність це діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність. Господарська діяльність, що здійснюється для досягнення економічних і соціальних результаті та з метою одержання прибутку, є підприємництвом, а суб'єкти підприємництва підприємцями.

Відповідно до ч.1 та ч.5 ст.203 ЦК України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства; правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.

Згідно з ч.2 ст.215 ЦК України недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.

Відповідно до статті 228 ЦК України правочин вважається таким, що порушує публічний порядок, якщо він був спрямований на порушення конституційних прав і свобод людини і громадянина, знищення, пошкодження майна фізичної або юридичної особи, держави, Автономної Республіки Крим, територіальної громади, незаконне заволодіння ним. Правочин, який порушує публічний порядок, є нікчемним.

Згідно з ч.1 ст.216 ЦК України недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з його недійсністю. Отже в результаті виконання сторонами нікчемної угоди не можуть виникати право на податковий кредит.

Відповідно до п.п. 14.1.191 ст. 14 ПК України, постачання товарів - будь-яка передача права на розпорядження товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду.

Відповідно до частини 1 статті 207 Господарського кодексу України (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) господарське зобов'язання, що не відповідає вимогам закону, або вчинено з метою, яка завідомо суперечить інтересам держави і суспільства, або укладено учасниками господарських відносин з порушенням хоча б одним з них господарської компетенції (спеціальної правосуб'єктності), може бути на вимогу однієї із сторін, або відповідного органу державної влади визнано судом недійсним повністю або в частині.

Якщо господарське зобов'язання визнано недійсним як таке, що вчинено з метою, яка завідомо суперечить інтересам держави і суспільства, то за наявності наміру в обох сторін -у разі виконання зобов'язання обома сторонами -в доход держави за рішенням суду стягується все одержане ними за зобов'язанням, а в разі виконання зобов'язання однією стороною з другої сторони стягується в доход держави все одержане нею, а також усе належне з неї першій стороні на відшкодування одержаного. У разі наявності наміру лише в однієї зі сторін усе одержане нею повинно бути повернено другій стороні, а одержане останньою або належне їй на відшкодування виконаного стягується за рішенням суду в доход держави (частина 1 статті 208 Господарського кодексу України (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин)).

Відповідно до вимог ст.18 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців " від 15.05.2003р. №755-IV якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, то третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними. Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не були до нього внесені, вони не можуть бути використані в спорі з третьою особою, крім випадків, коли третя особа знала або могла знати ці відомості.

Статтею 104 Цивільного кодексу України від 16.01.2003р. №435-IV (із змінами і доповненнями) визначено, що юридична особа припиняється в результаті передання всього майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

До того ж, згідно ст.59 Господарського кодексу України від 16.01.2003р. №436-IV (із змінами і доповненнями) припинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням владника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб'єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадках, передбачених цим кодексом, - за рішенням суду. Суб'єкт господарювання вважається ліквідованим з дня внесення до державного реєстру запису про припинення його діяльності.

Згідно частини 2 статті 33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Отже, судом першої інстанції було обґрунтовано встановлено, що на час укладання та виконання господарських зобов'язань контрагенти були належним чином зареєстрованими як суб'єкти підприємницької діяльності та мали свідоцтва платників ПДВ.

Відповідно до п.184.1 ст.184 Податкового кодексу України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку. Згідно п.1 розділу V "Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість", затвердженого наказом ДПА України від 22.12.2010р. №978 (далі - Положення №978), реєстрація діє до дати анулювання, яке відбувається у випадках, визначених пунктом 184.1 ст.184 розділу V Податкового кодексу України.

А пунктом 2 розділу V Положення №978 встановлено, що анулювання реєстрації здійснюється шляхом виключення платника ПДВ з реєстру платників ПДВ. Свідоцтво про реєстрацію платника податку вважається анульованим з дати анулювання реєстрації платника податку.

Так, санкції застосовуються за вчинення правочину з метою, яка завідомо суперечить інтересам держави і суспільства. Для застосування санкцій, передбачених частиною 1 статті 208 Господарського кодексу України, необхідним є наявність умислу на укладення угоди з метою, яка завідомо суперечить інтересам держави і суспільства. Однак зазначені санкції не можна застосовувати за сам факт несплати податків (зборів, інших обов'язкових платежів) однією зі сторін договору, оскільки за таких обставин правопорушенням була б несплата податків, а не вчинення правочину.

Згідно з правовою позицією ,викладеної у постанові Верховного Суду України від 31 січня 2011 р. № 14/11 у справі за позовом закритого акціонерного товариства «Мукачівський лісокомбінат»до Мукачівської об'єднаної державної податкової інспекції в Закарпатській області про визнання недійсним податкового повідомлення-рішення: за тотожних обставин та на підставі вказаних норм Закону Верховний Суд України дійшов висновку про те, що «чинне законодавство України не ставить в залежність виникнення у платника ПДВ права на податковий кредит від дотримання вимог податкового законодавства іншим суб'єктом господарювання». Верховний Суд України у вказаному рішенні також наголосив, що такий висновок «узгоджується із практикою Європейського Суду з прав людини. Так, у справі «Булвес»проти Болгарії»(заява № 3991/03) Європейський Суд з прав людини у своєму рішенні від 22 січня 2009 року зазначив, що платник податку не повинен нести наслідків невиконання постачальником його зобов'язань зі сплати податку і в результаті сплачувати ПДВ другий раз, а також сплачувати пеню. На думку Суду, такі вимоги стали надмірним тягарем для платника податку, що порушило справедливий баланс, який повинен підтримуватися між вимогами суспільного інтересу та вимогами захисту права власності».

Відповідно до п.п. 4.1.4. п.4.1. ст. 4 ПК України (в редакції, діючої на момент прийняття рішення податковим органом), основним принципом податкового законодавства є презумпція правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу.

З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції доходить до висновку, що відповідачем відповідно до вимог частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України не було доведено, що сторони, укладаючи господарські зобов'язання, мали умисел на укладення угоди з метою, яка завідомо суперечить інтересам держави і суспільства, такою, так як вказані обставини щодо відсутності у контрагентів виробничих потужностей , не підтверджені допустимими та достатніми доказами , є тільки припущеннями податкового органу , що унеможливлює подальші вищевказані висновки , та не є свідченнями нікчемності правочину, та, крім того, вважає, що фактичне звинувачення у створенні фіктивного підприємства, що є злочином, відповідальність за який встановлена ст.205 КК України, та факт скоєння якого в порядку ст.72 КАС України може бути підтверджений тільки вироком суду, який набув законної сили, а ні актом перевірки податкового органу чи на підставі пояснень осіб, допитаних по кримінальній справі чи обвинувальним висновком .

Крім того, у позивача наявні належним чином оформлені податкові накладні, позивачем сплачено у повному обсязі податок на додану вартість у складі вартості поставлених товарів , належним чином оформлені та здані до ДПІ податкові декларації, укладена угода між позивачем та контрагентом до теперішнього ніким не оскаржена та не визнавалася недійсною у судовому порядку, «товарність» операцій підтверджено довідками,податковими та видатковими накладними , які відображають зміст та обсяг товарів , їх кількість, вартість, підписані від імені юридичних осіб та завірені печаткою юридичних осіб, банківськими платіжними дорученнями в яких зафіксовані всі відомості, необхідність засвідчення яких передбачена Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», та містять інформацію що дає змогу ідентифікувати осіб, які брали участь у здійсненні господарської операції .

Апеляційний суд погоджується із висновком суду 1-ої інстанції, що податкове повідомлення-рішення ДПІ в Суворовському районі міста Одеси Одеської області ДПС від 03 травня 2012 року № 0000552201, яким ТОВ "ТК Спектор" збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на 216 050, 00 грн. за основним платежем та застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 14 567, 50 грн. є протиправним, та підлягає скасуванню, оскільки позивач виконав вимоги приписів Податкового кодексу України, Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» щодо документального оформлення операцій та податкового обліку та на підтвердження правомірності формування податкового зобов'язання надав документи, а виявлені за результатами перевірки порушення з боку контрагентів позивача є припущеннями та не є доказом фіктивності діяльності, крім того позивач не несе відповідальності за облікову політику контрагентів, через те що, закон не ставить у залежність сплату податків, ведення податкового та бухгалтерського обліку, складання звітності контрагентом-продавцем із правом на одержання податкового кредиту безпосередньо покупцем, також сама по собі несплата податку контрагентом (у тому числі внаслідок ухилення від сплати) в разі фактичного здійснення господарської операції не впливає на формування податкового кредиту покупцем та суму бюджетного відшкодування, а висновки відповідача, викладені у акті перевірки щодо нікчемності укладених договорів, є помилковими та обґрунтованими припущеннями стосовно заниження податкового зобов'язання та не підтвердженими належними та достатніми доказами, укладені між позивачем та його контрагентами договори не віднесено законом до нікчемних, а судові рішення, із врахуванням вимог ст. 204 ЦК України, про визнання їх недійсними відсутні.

Апеляційний суд вважає, що судом першої інстанції правильно застосовані норми матеріального та процесуального права, вірно встановлено фактичні обставини справи та дана правова оцінка, постановлене рішення суду першої інстанції викладена достатньо повно, висновки обґрунтовані з посиланням на конкретні норми законів України та відповідає чинному законодавству.

Доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, оскільки ґрунтуються на невірному трактуванні позивачем фактичних обставин і норм матеріального права.

Відповідно до п.1 ч.1 ст. 198 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін.

Виходячи з цього, апеляційний суд доходить до висновку, що не має підстав в межах доводів апеляційної скарги для скасування чи зміни постанови суду .

Керуючись ч.1 ст. 195, ст.196, п.1 ч.1. ст.198, 200, п.1 ч.1 ст. 205,ст. 206,210, 211, 212 , ч. 5 ст. 254 КАС України, апеляційний суд

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в Суворовському районі міста Одеси Одеської області ДПС залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 13 червня 2013 року - без змін.

Ухвала апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку безпосередньо до Вищого Адміністративного Суду України шляхом подання касаційної скарги протягом 20 днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Повний текст судового рішення виготовлений 12.12.2013 року.

Головуючий суддя пис/

Судді:

Дата ухвалення рішення11.12.2013
Оприлюднено19.12.2013
Номер документу36120583
СудочинствоАдміністративне
Сутьскасування податкового повідомлення-рішення

Судовий реєстр по справі —1570/6310/2012

Ухвала від 29.07.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Ухвала від 31.05.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 16.05.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 16.05.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 05.11.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 11.12.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Ухвала від 29.07.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Постанова від 18.06.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 23.04.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 02.11.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні