Постанова
від 09.12.2013 по справі 801/10573/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

09 грудня 2013 р. 10:35 год. Справа №801/10573/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кушнової А.О., за участю секретаря Богацької А.О., розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом

Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим

до Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Веселе»,

про стягнення,

без участі представників сторін,

Суть спору: До Окружного адміністративного суду АР Крим надійшов адміністративний позов Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим до Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Веселе» про стягнення заборгованості по пені з орендної плати у сумі 1795,53 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в порушення вимог Податкового кодексу України № 2755-VІ від 02.12.2010 року зі змінами відповідачем не сплачується пеня, нарахована за несвоєчасну сплату орендної плати за землю за період з 29.08.2011 року по 20.11.2012 року, у загальній сумі 1795,53 грн.

Ухвалами Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 20.11.2013 року відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

До дня розгляду справи від позивача надійшло клопотання про розгляд справи без участі представника Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим за наявними у справі матеріалами (а.с. 33).

Відповідач явку свого представника у судове засідання 09.12.2013р. не забезпечив, про місце, день та час його проведення повідомлений належним чином - на адресу, зазначену у позовній заяві (а.с. 2-4) та у Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців серія АГ № 164498 (а.с.9), 21.11.2013р. направлено судову повістку про виклик у судове засідання рекомендованою кореспонденцією, яку було отримано відповідачем 26.11.2013р., про що свідчить підпис на повідомленні про вручення (а.с. 32).

Враховуючи те, що відповідно до ч. 11 ст. 35 КАС України, особа, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином, суд вважає, що відповідач про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представників позивача та відповідача.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд

ВСТАНОВИВ:

Сільськогосподарський виробничий кооператив «Веселе» (далі - СВК «Веселе») зареєстрований у якості юридичної особи Джанкойською районною державною адміністрацією 13.02.2004 р. за адресою місцезнаходження: вул. Свободна, 33, с.Ізумрудне, Джанкойський район, АР Крим, 96116, про що зроблено запис 13.02.2004р. у журналі обліку реєстраційних справ за №02737845 ю 001 0177, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи (а.с. 8-зворотний бік а.с. 8).

Відповідно до довідки Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим (далі - Джанкойська ОДПІ ГУ Міндоходів в АР Крим) від 04.11.2013р. № 2808/9/18.00 СВК «Веселе» станом на 04.11.2013р. перебуває на податковому обліку з 27.02.2004р. за № П-1234 та має банківські рахунки: в АТ «Райффайзен банк Аваль» у м.Києві № 26007231911, відкритий 04.02.2010., МФО 380805; в АТ «Райффайзен банк Аваль» у м.Києві №2604817201, відкритий 01.02.2011р., МФО 380805 (а.с. 10).

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Таким чином, відповідач є платником податків і зборів, зобов'язаний у строки, встановлені чинним законодавством, вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених Податковим кодексом України та законами з питань митної справи.

Відповідно п. 288.1 ст. 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Згідно з п. 288.2 ст. 288 Податкового кодексу України платником орендної плати є орендар земельної ділянки.

Відповідно до п. 288.3 ст. 288 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

Пунктом 288.4 ст. 288 Податкового кодексу України передбачено, що розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Також, пунктом 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України визначено, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:

- не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом;

- не може перевищувати:

а) для земельних ділянок, наданих для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об'єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі), - 3 відсотки нормативної грошової оцінки;

б) для земельних ділянок, які перебувають у державній або комунальній власності та надані для будівництва та/або експлуатації аеродромів - чотирикратний розмір земельного податку, що встановлюється цим розділом;

в) для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки;

- може бути більшою граничного розміру орендної плати, ніж зазначений у підпункті 288.5.2, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах.

Пунктом 288.7 ст. 288 Податкового кодексу України передбачено, що податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу.

Так, згідно з п. 285.1 ст. 285 Податкового кодексу України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

Відповідно до п. 285.2 ст. 285 Податкового кодексу базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).

Також, згідно з п. 286.1 ст. 286 Податкового кодексу України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України встановлено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Нормами п. 287.1 ст. 287 Податкового кодексу України передбачено, що власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

Відповідно до п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Судом встановлено, що відповідно до договору оренди земельної ділянки від 28.04.2005р. між СВК «Веселе» та Джанкойською районною державною адміністрацією відповідач є орендарем земельної ділянки для товарного сільськогосподарського виробництва загальною площею 361,6107 га з земель державної власності Яркополенської сільської ради, що знаходиться за адресою: АР Крим, Джанкойський район, Яркополенська сільська рада. Орендна плата за перший рік оренди (з моменту державної реєстрації) вноситься Орендарем у розмірі 60,00 грн. за один гектар за рік, що становить - 21696,64 грн. за усю земельну ділянку за рік. Орендна плата за наступні роки вноситься Орендарем у розмірі 60,00 грн., що становить - 20496,11 грн. за усю земельну ділянку за рік або 1708,01 грн. у місяць (а.с.11-зворотний бік а.с. 12).

Відповідно до пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з пп. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Також п. 49.1 ст. 49 Податкового кодексу України передбачено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.

Відповідно до п. 49.2 ст. 49 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.

Пунктом 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України передбачено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Судом встановлено, що СВК «Веселе» самостійно подано до контролюючого органу за місцем податкового обліку податкову декларацію орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності № 555 від 26.01.2010р., якою відповідачем самостійно нараховане податкове зобов'язання з орендної плати за землю за 2010 рік з урахуванням уточнень в загальному розмірі 56914,88 грн., в тому числі за січень-листопад по 4742,91 грн. за кожен місяць, за грудень у сумі 4742,87 грн. (а.с. 13-14); №1784 від 31.01.2011р., якою відповідачем самостійно нараховане податкове зобов'язання з орендної плати за землю за 2011 рік з урахуванням уточнень в загальному розмірі 57684,83 грн., в тому числі за січень-листопад по 4807,07 грн. за кожен місяць та за грудень у сумі 4807,06 грн. (а.с. 17-зворотний бік а.с. 17).

Як слідує з відомостей із договору оренди землі за 2010 рік, земельна ділянка площею 330,6100 га. надана СВК «Веселе» на підставі договору оренди землі від 28.04.2005р. для виробництва сільськогосподарської продукції, розмір орендної плати становить 56914,88 грн. (а.с.14).

Крім того, як слідує з відомостей із договору оренди землі за 2011 рік, земельна ділянка площею 330,6100 га. надана СВК «Веселе» на підставі договору оренди землі від 28.04.2005р. для виробництва сільськогосподарської продукції, розмір орендної плати становить 57684,83 грн. (а.с.18).

Відповідно до п. 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.

Згідно з п. 289.2 ст.289 Податкового кодексу України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за формулою: Кi = [І - 10]:100, де І - індекс споживчих цін за попередній рік. У разі якщо індекс споживчих цін не перевищує 110 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 110. Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.

Відповідно до п. 289.3 ст. 289 Податкового кодексу України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації не пізніше 15 січня поточного року забезпечують інформування центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику, і власників землі та землекористувачів про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель.

Згідно довідки Міськрайонного управління Держкомзему у м. Джанкой та Джанкойському районі АР Крим № 02-01/98 від 18.01.2010р. щодо нормативно-грошової оцінки земельної ділянки, розташованої на території Яркополенської сільської ради Джанкойського району АР Крим, загальна площа земельної ділянки становить 330,61 га, грошова оцінка 1 га земельної ділянки становить: пашня - 330,61 га. - 11476,74 грн. Коефіцієнт індексації на 01.01.2010р. становить 3,2 (а.с. 15).

Довідкою Виконавчого комітету Яркополенської сільської ради Джанкойського району АР Крим №78 від 15.08.2005р. підтверджується, що площа оренди земельної ділянки змінена у зв'язку з виділом земельної ділянки площею 20 га для ведення фермерського господарства і 1 га для ведення особистого селянського господарства з 30 липня 2005 року. Загальна площа оренди земельної ділянки СВК «Веселе» становить 340,61 га. (а.с. 16).

Крім того, згідно довідки Міськрайонного управління Держкомзему у м.Джанкой та Джанкойському районі АР Крим № 03-07/527 від 27.01.2011р. щодо нормативно-грошової оцінки земельної ділянки, розташованої на території Яркополенської сільської ради Джанкойського району АР Крим, загальна площа земельної ділянки становить 330,61 га, грошова оцінка 1 га земельної ділянки становить 11476,74 грн. Коефіцієнт індексації на 01.01.2011р. становить 1,0 (а.с.19).

Як слідує з матеріалів справи, СВК «Веселе», в порушення п.287.1 ст. 287 Податкового кодексу України, узгоджені суми орендної плати за земельні ділянки сплачувало несвоєчасно.

Відповідно до пп. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Нарахування пені розпочинається:

а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;

б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом.

Пунктом 129.3 ст. 129 Податкового кодексу України передбачено, що нарахування пені закінчується:

- у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов'язань;

- у день проведення взаєморозрахунків непогашених зустрічних грошових зобов'язань відповідного бюджету перед таким платником податків;

- у день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України);

- при прийнятті рішення щодо скасування або списання суми податкового боргу (його частини).

У разі часткового погашення податкового боргу сума такої частки визначається з урахуванням пені, нарахованої на таку частку.

Відповідно до абз.1 п. 129.4 ст. 129 Податкового кодексу України пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

Згідно з п. 129.5 ст. 129 Податкового кодексу України зазначений розмір пені застосовується щодо всіх видів податків, зборів та інших грошових зобов'язань, крім пені, яка нараховується за порушення строку розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності, що встановлюється відповідним законодавством.

Відповідно до розрахунку пені СВК «Веселе» Джанкойською ОДПІ ГУ Міндоходів в АР Крим нарахована пеня з орендної плати за землю із зазначенням дати нарахування пені з 29.08.2011 року по 20.11.2012 року: 29.08.2011р. на суму 245,76 грн.; 29.08.2011р. на суму 253,78 грн.; 29.08.2011р. на суму 11,62 грн.; 30.09.2011р. на суму 244,73 грн.; 30.09.2011р. на суму 11,55 грн.; 28.10.2011р. на суму 245,11 грн.; 28.10.2011р. на суму 200,27 грн.; 30.11.2011р. на суму 19,6 грн.; 30.11.2011р. на суму 224,14 грн.; 30.11.2011р. на суму 59,12 грн.; 26.12.2011 р. на суму 148,78 грн.; 26.12.2011р. на суму 8,04 грн.; 04.01.2012 р. на суму 117,26 грн.; 20.11.2012р. на суму 5,77 грн. Таким чином загальна сума пені з орендної плати за землю за період з 29.08.2011 року по 20.11.2012 року складає 1795,53 грн. (а.с.20).

Згідно з пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Судом встановлено, що станом на 01.01.2011р., коли набрав чинності Податковий кодекс України, СВК «Веселе» вже мав податковий борг за 2010 рік, і на його адресу вже були направлені податкові вимоги - перша № 1/84 від 04.10.2010р. та друга №2/233 від 20.12.2010р.

Відповідно до п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно з п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання. Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Відповідно до п. 59.4 ст. 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Дані норми Податкового кодексу України кореспондують з положеннями Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ зі змінами та доповненнями (далі - Закон України № 2181-ІІІ), чинного на момент формування та виставлення СВК «Веселе» податкових вимог.

Так, абз. 1 пп. 6.2.1 п.6.2 ст. 6 Закону України № 2181-ІІІ передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Відповідно до пп. 6.2.2 п. 6.2 ст. 6 Закону України № 2181-ІІІ податкові вимоги мають містити крім відомостей, передбачених підпунктом 6.2.3 цієї статті, посилання на підстави їх виставлення; суму податкового боргу, належного до сплати, пені та штрафних санкцій; перелік запропонованих заходів із забезпечення сплати суми податкового боргу. Податкові вимоги також надсилаються платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суму податкових зобов'язань у встановлені законом строки, без попереднього направлення (вручення) податкового повідомлення.

Згідно з пп. 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закону України № 2181 податкові вимоги надсилаються:

а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків. обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Як слідує з матеріалів справи, Джанкойською об'єднаною державною податковою інспекцією СВК «Веселе» виставлені перша податкова вимога № 1/184 від 04.10.2010р. на суму 601,77 грн., в тому числі 601,77 грн. за основним платежем, яку отримано відповідачем 19.11.2010р., про що свідчить підпис на повідомленні про вручення (а.с. 22); та друга податкова вимога № 2/233 від 20.12.2010р. на загальну суму 8098,84 грн., в тому числі 8085,14 грн. за основним платежем та 13,70 грн. за пенею (а.с. 23), яку отримано відповідачем 31.12.2010 р., про що свідчить підпис на повідомленні про вручення (а.с. 24).

Також, згідно довідки про розрахунки з бюджетом станом на 01.01.2011р. за СВК «Веселе» обліковується заборгованість по штрафним санкціям за невчасну сплату податків за нормами Закону України № 2181-ІІІ у сумі 243,63 грн., залишок несплаченої пені 18,32 грн. (а.с.26).

Крім того, згідно довідки про розрахунки з бюджетом станом на 06.11.2013р. за СВК «Веселе» обліковується заборгованість за залишком несплаченої пені у загальній сумі 1804,95 грн. (а.с.25).

Як слідує з довідки про розрахунки з бюджетом станом на 09.12.2013р. за СВК «Веселе» обліковується заборгованість з несплаченої пені у сумі 1795,53 грн. (а.с. 34).

Також, відповідно до розрахунку пені з орендної плати СВК «Веселе» нарахована пеня: за період з 31.12.2010р. по 29.08.2011р. у сумі 245,76 грн.; за період з 31.01.2011р. по 29.08.2011р. у сумі 253,78 грн.; за період з 03.03.2011р. по 29.08.2011р. у сумі 11,62 грн.; за період з 03.03.2011р. по 30.09.2011р. у сумі 244,73 грн.; за період з 31.03.2011р. по 30.09.2011р. у сумі 11,55 грн.; за період з 31.03.2011р. по 28.10.2011 р. у сумі 245,11 грн.; за період з 04.05.2011р. по 28.10.2011р. у сумі 200,27 грн.; за період з 04.05.2011р. по 30.11.2011р. у сумі 19,60 грн.; за період з 31.05.2011р. по 30.11.2011р. у сумі 224,14 грн.; за період з 01.07.2011р. по 30.11.2011р. у сумі 59,12 грн.; за період з 01.07.2011р. по 26.12.2011р. у сумі 148,78 грн.; за період з 01.08.2011р. по 26.12.2011р. у сумі 8,04 грн.; за період з 01.08.2011р. по 04.01.2012р. у сумі 117,26 грн.; за період з 01.08.2011р. по 20.11.2012р. у сумі 5,77 грн. Загальна сума пені становить 1795,53 грн. (а.с. 35).

Таким чином, станом на день розгляду справи сума пені, нарахованої СВК «Веселе» за несвоєчасну сплату орендної плати за землю за період з 31.12.2010 року по 20.11.2012 року у загальній сумі 1795,53 грн., залишається не сплаченою та підлягає стягненню з СВК «Веселе».

Щодо способу захисту права позивача за позовом суд зазначає наступне.

Згідно з пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Крім того, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі (п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України).

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України).

Відповідно до абз. 1 п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно з п. 95.4 ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, суд вирішуючи питання про погашення за рахунок платника податків податкового боргу, яке здійснюється шляхом стягнення коштів з рахунків банку або за рахунок готівки, приймає рішення про стягнення з боржника коштів в рахунок погашення податкового боргу.

З урахуванням того, що сума податкового боргу збільшилася після надіслання податкової вимоги, сплаті підлягає вся сума заборгованості.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач не сплатив у повному обсязі податковий борг, не спростував жодних фактів з приводу необґрунтованості позовних вимог та доказів про сплату податкової заборгованості у повному обсязі суду не надав.

На підставі вищевикладеного, суд вважає, що позовні вимоги позивача про стягнення заборгованості по пені з орендної плати за землю за період з 31.12.2010 року по 20.11.2012 року у загальній сумі 1795,53 грн. є обґрунтованими, підтвердженими матеріалами справи та підлягають задоволенню.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись статтями 158-163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити.

2. Стягнути з Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Веселе» (ЄДРПОУ 32877189; вул. Свободна, буд. 33, с. Ізумрудне, Джанкойський район, АР Крим, 96116; р/р 26007231911 в АТ «Райффайзен банк Аваль» у м.Києві, р/р 2604817201 в АТ «Райффайзен банк Аваль» у м.Києві; МФО 380805) кошти в рахунок погашення податкового боргу по пені з орендної плати за землю в сумі 1795,53 грн. (одна тисяча сімсот дев'яносто п'ять грн. 53 коп.), які підлягають зарахуванню на р/р 33217812700114 до Державного бюджету Джанкойського району (Яркополенська сільська рада), Головне управління державної казначейської служби України в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 37694755, код платежу 13050200.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя підпис А.О.Кушнова

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення09.12.2013
Оприлюднено20.12.2013
Номер документу36123033
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/10573/13-а

Постанова від 09.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні