ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
12 грудня 2013 рокуСправа №827/2920/13-а
Суддя Окружного адміністративного суду міста Севастополя Майсак О.І. , розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Севастопольського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Товариства з обмеженою відповідальністю «Промпродсервіс» про стягнення заборгованості по страховим внескам в розмірі 871,50 грн.,
в с т а н о в и в:
Севастопольське міське відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності звернулось до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю «Промпродсервіс» про стягнення заборгованості по страховим внескам в розмірі 871,50 грн. Вказує, що на підставі заяви ТОВ «Промпродсервіс» співробітниками Севастопольського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності була проведена 05.09.2013 року позапланова перевірка відповідача з питань правильності витрачання коштів Фонду за період з 01.07.2008 року по 05.09.2013 року, за результатами якої було складено акт документальної перевірки від 05.09.2013 року № 2341. На підставі акту перевірки було прийнято рішення № 111 від 13.09.2013 року «Про повернення коштів Фонду соціального страхування і застосування фінансових санкцій за порушення законодавства по загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності» на суму 778,13 грн. У зв'язку з невиконанням рішення № 111 від 13.09.2013 року, позивачем було прийнято рішення № 126 від 16.10.2013 року про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів в розмірі 93,37 грн. Отже загальна сума заборгованості відповідача складає 871,50 грн., яка на час звернення позивача до суду зданим позовом не сплачена.
Просить стягнути заборгованість по страховим внескам в розмірі 871,50 грн.
Ухвалою від 26 листопада 2013 року відкрито провадження в адміністративній справі. Ухвалою від 26 листопада 2013 року підготовче провадження було закінчено та справу призначено до судового розгляду.
Представник позивача до початку судового засідання надала заяву про розгляд справи за її відсутності в порядку письмового провадження (а.с.24).
Відповідач, явку уповноважених представників у судове засідання не забезпечив, про час та місце розгляду справи повідомлений відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
В порядку статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України суд вважає можливим розглянути справу у відсутності відповідача за наявними у справі матеріалами в порядку письмового провадження.
Відповідно до пункту 5 частини 2 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України, до юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори зокрема, за зверненням суб'єктів владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Статтею 9 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18.01.2001 року № 2240-III (далі - Закон № 2240) передбачено, що Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. Фонд належить до цільових позабюджетних страхових фондів.
Відповідно до ст. 10 Закону № 2240, Управління Фондом здійснюється на паритетній основі державою, представниками застрахованих осіб і роботодавців. Управління Фондом здійснюють правління та виконавча дирекція Фонду. В Автономній Республіці Крим, областях та в містах Києві і Севастополі безпосереднє управління здійснюють правління та виконавча дирекція відповідних відділень Фонду.
З огляду на вищевказане, спір належить розглядати за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.
Розглянувши матеріали справи суд дійшов висновку, що позовні вимоги слід задовольнити з таких підстав.
Судом встановлено: Товариство з обмеженою відповідальністю «Промпродсервіс» перебуває на обліку у Севастопольському міському відділенню Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
Згідно з п.п. 3, 6 ст. 28 Закону № 2240, страховик має право: 3) проводити перевірку правильності використання страхових коштів на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників; 6) накладати фінансової санкції та адміністративні штрафи, передбачені цим Законом та іншими актами законодавства.
На підставі заяви ТОВ «Промпродсервіс» (а.с.8) співробітниками Севастопольського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 05 вересня 2013 року була проведена позапланова перевірка ТОВ «Промпродсервіс» з питань правильності витрачання коштів Фонду за період з 01.07.2008 року по 05.09.2013 року. За результатами перевірки складено акт документальної перевірки № 341 від 05.09.2013 року (а.с.9).
Перевіркою встановлено порушення з боку відповідача порядку використання страхових коштів в сумі 518,75 грн., зокрема: сплачений день порушення режиму - неявка у визначений строк на медичний огляд з л/л №731186 ОСОБА_1 з 19.02.2010 року по 06.03.2010 року (порушений п. 2 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності і витратами, обумовленими похованням») - переплата 16,34 грн.; завищені виплати, з котрих обчислюється середня заробітна плата - в розрахунок включена неоподатковувана матеріальна допомога з л/л №954997 ОСОБА_2 з 03.11.2008 року по 22.11.2008 року (порушений п. 7 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затверджений постановою КМУ від 26.09.2001 року №1266) - переплата 59,55 грн.; завищення витрат в сумі 442,86 грн. у звіті Ф4 ФСС з ТВП за 2008 рік (порушений п.п.4 ст. 27 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності і витратами, обумовленими похованням», розділ 4 Методичних рекомендацій по заповненню звіту за формою Ф4-ФСС з ТВП, затверджених постановою правління Фонду від 18 травня 2006 року №48). Отже, сума 518,75 грн. не приймається до заліку.
Відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 30 Закону № 2240, страхувальники та інші отримувачі страхових коштів у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми.
За порушення порядку використання страхових коштів позивачем відповідно до ст.30 Закону №2240 винесено рішення «Про повернення коштів Фонду і застосування фінансових санкцій за порушення законодавства по загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності» від 13.09.2013 року №111 на суму 778,13 грн. (а.с.10), в тому числі: не прийняті до заліку витрати - 518,75 грн.; штраф за порушення порядку використання коштів - 259,38 грн.
Згідно з п. 2 ст. 22 Закону № 2240, страхувальники, інші отримувачі коштів Фонду зобов'язані у десятиденний строк після отримання рішення органу Фонду про повернення коштів перерахувати страхові кошти, використані з порушенням встановленого порядку використання, а також фінансові санкції, визначені у статті 30 цього Закону.
Рішення № 111 від 13.09.2013 року було одержано відповідачем ТОВ «Промпродсервіс» 17.09.2013 року (а.с.10), проте у встановлений чинним законодавством десятиденний термін (до 27.09.2013 року) грошові кошти в рахунок погашення даної фінансової санкції перераховані не були, скарга на вказане рішення на адресу Фонду не надходила.
Відповідно до абз. 2, 3 ч. 1 ст. 30 Закону № 2240, за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів. Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.
Відповідно до статті 30 Закону № 2240, у зв'язку з невиконанням рішення від 13.09.2013 року № 111, позивачем було прийнято друге рішення про застосування до ТОВ «Промпродсервіс» фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів № 126 від 16.10.2013 року на суму 93,37 грн., в тому числі: пеня - 15,56 грн., штраф за несвоєчасне повернення страхових коштів - 77,81 грн. (а.с.11). Вказане рішення було отримано відповідачем 30.10.2013 року (а.с.13).
Загальна сума заборгованості відповідача складає 871,50 грн.
З огляду на зазначене суд дійшов висновку, що заборгованість відповідача зі сплати фінансових санкцій в розмірі 871,50 грн. підлягає стягненню з відповідача у судовому порядку, позовні вимоги - задоволенню.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
п о с т а н о в и в:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Промпродсервіс» (99040, м. Севастополь, вул. Промислова, 7, код ЕДРПОУ 31075804, р/р 26009210126245 в АТ «Прокредит Банк», МФО 320984) на користь Севастопольського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (99001, м. Севастополь, вул. Дзержинскього, 53, код ЄДРПОУ 26015111, р/р 25608220592001 у ПАТ КБ «Надра», МФО 380764) заборгованість в сумі 871,50 грн. (вісімсот сімдесят одна гривня 50 коп.).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подання апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили у порядку та строки передбачені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.І. Майсак
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2013 |
Оприлюднено | 20.12.2013 |
Номер документу | 36123296 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Майсак О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні