Постанова
від 04.06.2013 по справі 2а-13532/12/2070
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 червня 2013 р. Справа № 2а-13532/12/2070 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Григорова А.М.

Суддів: Мельнікової Л.В. , Подобайло З.Г.

за участю секретаря судового засідання Співак О.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 11.03.2013р. по справі № 2а-13532/12/2070

за позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1

до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби

про скасування податкового повідомлення - рішення,

ВСТАНОВИЛА:

Позивач, Фізична особа - підприємець ОСОБА_1, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби, в якому просить суд скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Київському районі м.Харкова Харківської області Державної податкової служби №0008891702 від 22.11.2012 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку з доходів фізичних осіб за основним платежем 87083,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 7429,50 грн.. Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що правових підстав для констатування безтоварності правочинів, укладених ФОП ОСОБА_1 перевіряючи не мали. Доказів укладання нікчемних правочинів в акті перевірки не наведено, підстав для донарахування податкового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб не було. Також, зазначає, що первинні документи складені ФОП ОСОБА_1 та контрагентами дефектів форми, змісту або походження не мають, вимогам закону відповідають.

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 11.03.2013р. в задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Фізична особа - підприємець ОСОБА_1, не погоджуючись з вказаним рішенням суду, в апеляційній скарзі вказує, що рішення є необґрунтованим та незаконним, прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права, просить суд апеляційної інстанції скасувати постанову Харківського окружного адміністративного суду від 11.03.2013р. та прийняти нову, якою задовольнити позовні вимоги.

Сторони в судове засідання не з'явились, були повідомлені належним чином.

Враховуючи неявку в судове засідання всіх осіб, які приймають участь у справі, фіксування судового засідання по справі за допомогою звукозаписувального пристрою згідно ст. 41 КАС України не здійснюється.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, правильність застосування судом першої інстанції норм чинного законодавства, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено судом апеляційної інстанції, що фізична особа - підприємець ОСОБА_1 пройшов встановлену процедуру державної реєстрації та зареєстрований Виконавчим комітетом Харківської міської ради 08.08.2008 року. Перебуває на податковому обліку в ДПІ у Київському районі м. Харкова Харківської області ДПС з 11.08.2008 року за № 13382. Зареєстрований платником ПДВ згідно свідоцтва № 100219684 від 01.04.2009 року.

Фахівцями ДПІ у Київському районі м. Харкова Харківської області ДПС було проведено документальну планову виїзну перевірку фінансово-господарської діяльності з питань дотримання ФОП ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1) вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2010 року по 31.12.2011 року.

За результатом перевірки ДПІ у Київському районі м. Харкова Харківської області ДПС було складено Акт "Про результати документальної планової виїзної перевірки дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства суб'єктом підприємницької діяльності - фізичною особою ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1) за період з 01.07.2010 року по 31.12.2011 року" № 2480/17-207/НОМЕР_1 від 08.11.2012 року (надалі - Акт перевірки).

Згідно висновків Акту перевірки ФОП ОСОБА_1, в рамках позовних вимог, порушено: п. 177.2, п. 177.4 ст. 177 Податкового кодексу України № 2755-УІ від 02.12.2010 року занижено чистий дохід за період з 01.01.2011 року по 31.12.2011 року на суму 525535,17 грн., внаслідок чого занижено податок на доходи фізичних осіб на суму - 87083,00 грн.

На підставі висновків Акту перевірки ДПІ у Київському районі м. Харкова Харківської області ДПС було винесено податкове повідомлення-рішення № 0008891702 від 22.11.2012 року, яким позивачу визначене податкове зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб в розмірі 94512,50 грн., в тому числі за основним платежем 87083,00 грн. та штрафні (фінансові) санкції 7429,50 грн..

Колегія суддів зазначає, що суд першої інстанції відмовляючи у задоволенні позову виходив з того, що рішення відповідача прийнято на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, тобто є таким, що відповідає вимогам ч. 3 ст. 2 КАС України.

Проте, колегія суддів не погоджується з вказаним висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, оскаржуване податкове повідомлення-рішення винесене ДПІ у Київському районі м. Харкова Харківської області ДПС за результатом аналізу правовідносин ФОП ОСОБА_1 з ТОВ фірма "Ліон", ПП "ОВД-Трейд", ПП "Хармарт", ТОВ «Техноцентр «Вектор» за перевіряємий період.

Суд першої інстанції посилається на відсутність відповідних документів, які підтверджують факт перевезення, надання послуг з його перевезення вказує на відсутність реального виконання договорів.

При цьому, надані до матеріалів справи позивачем податкові накладні, видаткові накладні, акти виконаних робіт, які підтверджують факт поставки товару (послуг) контрагентами на користь позивача та банківські виписки, які підтверджують факт оплати позивачем поставленого товару (послуг) суд першої інстанції вважає простим документообігом, який не підтверджує реальність виконання договорів

Проте, колегія суддів зазначає, що зазначені вище документи підписані та скріплені печатками сторін та мають всі реквізити як того вимагає чинне законодавство України, не відповідність їх не встановлена а ні в суді а ні в ході перевірки.

Колегія суддів зазначає, що сама по собі відсутність документів щодо перевезення товару не свідчить про не реальність операції, як фактично визначився суд першої інстанції. В даному випадку факт проведення операції підтверджується вищезазначеними документами в їх сукупності. Данні цих документів належними доказами не спростовані.

Позивач зазначає, що не брав участі у відносинах з перевезення вантажу, а відтак наявність або відсутність товарно-транспортних накладних як підтверджувальних документів не має юридичного значення. Подання товарно-транспортних накладних за наявності первинних документів на підтвердження фактичного отримання та оплати товару (видаткової накладної, виписки з банківського рахунку тощо) не є обов'язковим та єдиним документом підтверджуючим рух товару. У даному спорі не оцінюється правомірність формування Позивачем податкового кредиту за операцією з перевезення товарів.

Враховуючи той факт, що у позивача були в наявності всі податкові накладні та інші первинні документи (їх копії наявні в матеріалах справи), які в їх сукупності підтверджують факт поставки товару (послуг) контрагентами позивача на його користь, посилання суду першої інстанції на пп. 139.1.9 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України є необґрунтованим.

Крім того, слід звернути увагу на те, що в акті перевірки відповідачем зазначено, що «Відповідно до п. 177.4 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2756-УІ зі змінами та доповненнями за 2011р. завищено витрати на суму у розмірі 525535.17 грн. у зв'язку з тим, що правочини, вчинені ФО-П ОСОБА_1 з ТОВ «Техцентр "Вектор"», код ЄДРПОУ 36455381, ТОВ фірма «Ліон», код ЄДРПОУ 30590155. ПП «ОВД-Трейд». код ЄДРПОУ 37091177, ПП «Хармат», код ЄДРПОУ 34018183 не спричиняють реального настання правових наслідків, а тому є нікчемними».

В обґрунтування цього твердження відповідач, посилається на акт від 11.01.2012 р. №52/17-207/НОМЕР_1 «Про результати позапланової невиїзної перевірки ФОП ОСОБА_1 щодо підтвердження відомостей, отриманих від особи, який мав правові відносини з ТОВ фірма «Ліон» (код ЄДРПОУ 30530155), ПП «ОВД-Трейд» (код ЄДРПОУ 37091177), ПП «Хармарт» (код ЄДРПОУ 34018183) за .період з 01.02.2011 року по 30.09.2011 року» і лише на підставі цього акту робить вищевказаний висновок.

Але колегія суддів зазначає, що акт від 11.01.2012 р. №52/17-207/НОМЕР_1 не може прийматися до уваги, оскільки позивачем його було оскаржено до Харківського окружного адміністративного суду. За наслідком розгляду Харківським окружним адміністративним судом було ухвалено постанову від 15.03.2012 р. по справі №2а-688/12/2070, яка залишена без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 03.09.2012 р., якою позов задоволено, скасовано наказ ДПІ у Київському районі м. Харкова від 15.12.2011 р. №2676 «Про проведення позапланової невиїзної перевірки ФОП ОСОБА_1 з питань взаємовідносин з ТОВ фірма «Ліон» (код ЄДРПОУ 30530155), ПП «ОВД-Трейд» (код ЄДРПОУ 37091177), ПП «Хармарт» (код ЄДРПОУ 34018183)»; визнано неправомірними дії ДПІ у Київському районі м. Харкова щодо проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ФОП ОСОБА_1, за результатами якої складено акт про встановлені порушення від 11.01.2012 р. №52/17-207/НОМЕР_1 «Про результати позапланової невиїзної перевірки ФОП ОСОБА_1 щодо підтвердження відомостей, отриманих від особи, який мав правові відносини з ТОВ фірма «Ліон» (код ЄДРПОУ 30530155), ПП «ОВД-Трейд» (код ЄДРПОУ 37091177), ПП «Хармарт» (код ЄДРПОУ 34018183) за період з 01.02.2011 року по 30.09.2011 року».

У відповідності до ч. 1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, в яких беруть участі ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Відповідно до ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України. Обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.

Так, у зазначеному судовому рішенні судом встановлено: «За таких обставин, колегія суду погоджується з позицією суду першої інстанції про відсутність підстав для ухвалення наказу від 06.07.2011 року №1699 про проведення документальної позапланової перевірки невиїзної перевірки позивача» та вчинення дій по проведенню перевірки та складанню акту перевірки».

Дії по проведенню перевірок контрагентів позивача ТОВ фірма «Ліон» (код ЄДРПОУ 30530155), ПП «ОВД-Трейд» (код ЄДРПОУ 37091177), ПП «Хармарт» (код ЄДРПОУ 34018183) також визнані в судовому порядку неправомірними, що підтверджується відповідними судовими рішеннями.

Таким чином, неправомірність дій ДПІ по проведенню зустрічних звірок контрагентів позивача та перевірки позивача встановлена судовими рішеннями, які набрали законної сили, а відтак, вказані акти не можуть братись до уваги з огляду на невідповідність їх вимогам ст.70 КАС України щодо належності та допустимості доказів.

Крім того, колегія суддів зазначає, що навіть наявність актів перевірок які встановлюють порушення законодавства контрагентами не свідчить про порушення з боку позивача. Фактично висновки податкового органу ґрунтувалися на припущеннях.

Колегія суддів зазначає, що згідно документів наданих позивачем, правочини, які ДПІ визначає як нікчемні - були спрямовані на реальне настання правових наслідків.

Згідно з нормами статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність", підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Згідно з правовими позиціями Верховного Суду України, викладеними у постанові від 31 січня 2011 року у справі № 21-42а10, за змістом підпунктів 7.4.1, 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" придбання товарів (робіт, послуг), вартість яких відноситься до складу валових витрат виробництва (обігу) та основних фондів чи нематеріальних активів, що підлягають амортизації, є визначальною умовою для виникнення у платника податку права на формування податкового кредиту.

Колегія суддів зазначає, що позивачем на підтвердження реальності спірних правочинів надані, по правовідносинах з ТОВ фірма "Ліон" за період лютий-квітень 2011 року була надана копія договору № 4/1 від 01.02.2011 року. Згідно договору ТОВ фірма "Ліон" (постачальник) зобов'язується поставити, а ФОП ОСОБА_1 (покупець) прийняти та сплатити запчастини до сільськогосподарської техніки (надалі Товар) партіями, в асортименті, кількості та за цінами, вказаними в накладних та узгоджених рахунках-фактурах, що є невід'ємною частиною даного Договору. Загальна сума договору являє собою сукупність узгоджених сторонами накладних та рахунків-фактур в грошовому вираженні. Товар поставляється зі складу Постачальника в м. Харкові в узгоджені строки. Термін дії договору з 01.02.2011 року по 31.12.2011 року.

Також, були надані: копії рахунків-фактур за № 010112 від 01.02.2011 року на загальну суму 54295,96 грн., в т.ч. ПДВ 9049,33 грн., № 010304 від 01.03.2011 року на загальну суму 35549,41 грн., в т.ч. ПДВ 5924,90 грн., № 010312 від 01.03.2011 року на загальну суму 11736,90 грн., в т.ч. ПДВ 1956,15 грн., № 170308 від 17.03.2011 року на загальну суму 15193,00 грн., в т.ч. ПДВ 2532,17 грн., № 010402 від 01.04.2011 року на загальну суму 12417,40 грн., в т.ч. ПДВ 2069,57 грн., № 010403 від 01.04.2011 року на загальну суму 25055,00 грн., в т.ч. ПДВ 4175,83 грн., № 110405 від 11.04.2011 року на загальну суму 13169,95 грн., в т.ч. ПДВ 2194,99 грн., № 110406 від 11.04.2011 року на загальну суму 17262,28 грн., в т.ч. ПДВ 2877,05 грн., № 140403 від 14.04.2011 року на загальну суму 16746,54 грн., в т.ч. ПДВ 2791,09 грн., № 150401 від 15.04.2011 року на загальну суму 8105,83 грн., в т.ч. ПДВ 1350,97 грн., № 220411 від 22.04.2011 року на загальну суму 9449,98 грн., в т.ч. ПДВ 1575,00 грн.; копії видаткових накладних за № 280207 від 01.02.2011 року на загальну суму 54295,96 грн., в т.ч. ПДВ 9049,33 грн., № РН-310401 від 01.03.2011 року на загальну суму 35549,41 грн., в т.ч. ПДВ 5924,90 грн., № РН-310402 від 01.03.2011 року на загальну суму 11736,90 грн., в т.ч. ПДВ 1956,15 грн., № РН-310403 від 17.03.2011 року на загальну суму 15193,00 грн., в т.ч. ПДВ 2532,17 грн., № РН-010404 від 01.04.2011 року на загальну суму 12417,40 грн., в т.ч. ПДВ 2069,57 грн., № РН-010405 від 01.04.2011 року на загальну суму 25055,00 грн., в т.ч. ПДВ 4175,83 грн., № РН-110402 від 11.04.2011 року на загальну суму 13169,95 грн., в т.ч. ПДВ 2194,99 грн., № РН-110403 від 11.04.2011 року на загальну суму 17262,28 грн., в т.ч. ПДВ 2877,05 грн., № РН-140402 від 14.04.2011 року на загальну суму 16746,54 грн., в т.ч. ПДВ 2791,09 грн., № РН-150401 від 15.04.2011 року на загальну суму 8105,83 грн., в т.ч. ПДВ 1350,97 грн., № РН-220402 від 22.04.2011 року на загальну суму 9449,98 грн., в т.ч. ПДВ 1575,00 грн.; копії податкових накладних за № 355 від 22.02.2011 року на загальну суму 35000,00 грн. в т.ч. ПДВ 5833,33 грн., № 435 від 28.02.2011 року на загальну суму 19295,96 грн. в т.ч. ПДВ 3215,99 грн., № 11 від 01.03.2011 року на загальну суму 35549,41 грн. в т.ч. ПДВ 5924,90 грн., № 12 від 01.03.2011 року на загальну суму 11736,90 грн. в т.ч. ПДВ 1956,15 грн., № 311 від 17.03.2011 року на загальну суму 15193,00 грн. в т.ч. ПДВ 2532,17 грн., № 2 від 01.04.2011 року на загальну суму 12417,40 грн. в т.ч. ПДВ 2069,57 грн., № 3 від 01.04.2011 року на загальну суму 25055,00 грн. в т.ч. ПДВ 4175,83 грн., № 130 від 11.04.2011 року на загальну суму 13169,95 грн. в т.ч. ПДВ 2194,99 грн., № 131 від 11.04.2011 року на загальну суму 17262,28 грн. в т.ч. ПДВ 2877,05 грн., № 158 від 14.04.2011 року на загальну суму 16746,54 грн. в т.ч. ПДВ 2791,09 грн., № 173 від 15.04.2011 року на загальну суму 8105,83 грн. в т.ч. ПДВ 1350,97 грн., № 217 від 22.04.2011 року на загальну суму 9449,98 грн. в т.ч. ПДВ 1575,00 грн.

Також, до матеріалів справи надано виписки банку по рахунку щодо сплати ФОП ОСОБА_1 коштів за договором № 4/1 від 01.02.2011 року на рахунок ТОВ фірма "Ліон".

ФОП ОСОБА_1 по правовідносинах з ПП "ОВД-Трейд" за період травень-червень 2011 року до складу витрат віднесено суму в розмірі 168260,12 грн.

До матеріалів справи надана копія договору № 17/1 від 26.04.2011 року. Згідно договору ПП "ОВД-Трейд" (постачальник) зобов'язується поставити, а ФОП ОСОБА_1 (покупець) прийняти та сплатити запчастини до сільськогосподарської техніки (надалі Товар) партіями, в асортименті, кількості та за цінами, вказаними в накладних та узгоджених рахунках-фактурах, що є невід'ємною частиною даного Договору. Загальна сума договору являє собою сукупність узгоджених сторонами накладних та рахунків-фактур в грошовому вираженні. Товар поставляється зі складу Постачальника в м. Харкові в узгоджені строки. Термін дії договору з 26.04.2011 року по 31.12.2011 року (том 1 а.с. 190).

Також, були надані: копії рахунків-фактур за № 040508 від 04.05.2011 року на загальну суму 11013,13 грн., в т.ч. ПДВ 1835,52 грн., № 050506 від 05.05.2011 року на загальну суму 7942,25 грн., в т.ч. ПДВ 1323,71 грн., № 100501 від 10.05.2011 року на загальну суму 7671,85 грн., в т.ч. ПДВ 1278,64 грн., № 120502 від 12.05.2011 року на загальну суму 11650,46 грн., в т.ч. ПДВ 1941,74 грн., № 120503 від 12.05.2011 року на загальну суму 5825,23 грн., в т.ч. ПДВ 970,87 грн., № 180524 від 18.05.2011 року на загальну суму 17588,92 грн., в т.ч. ПДВ 2931,49 грн., № 190511 від 19.05.2011 року на загальну суму 15711,18 грн., в т.ч. ПДВ 2618,53 грн., № 230504 від 23.05.2011 року на загальну суму 4418,18 грн., в т.ч. ПДВ 736,36 грн., № 010612 від 01.06.2011 року на загальну суму 17203,55 грн., в т.ч. ПДВ 2867,26 грн., № 030601від 03.06.2011 року на загальну суму 4368,92 грн., в т.ч. ПДВ 728,15 грн., № 030602 від 03.06.2011 року на загальну суму 9554,03 грн., в т.ч. ПДВ 1592,34 грн., № 070602 від 07.06.2011 року на загальну суму 43425,00 грн., в т.ч. ПДВ 7237,50 грн., № 090604 від 09.06.2011 року на загальну суму 7369,76 грн., в т.ч. ПДВ 1228,29 грн., № 150601 від 15.06.2011 року на загальну суму 7344,75 грн., в т.ч. ПДВ 1224,12 грн., № 240601від 24.06.2011 року на загальну суму 30824,94 грн., в т.ч. ПДВ 5137,49 грн.; копії видаткових накладних за № РН-040517 від 04.05.2011 року на загальну суму 11013,13 грн., в т.ч. ПДВ 1835,52 грн., № РН-050502 від 05.05.2011 року на загальну суму 7942,25 грн., в т.ч. ПДВ 1323,71 грн., № РН-100504 від 10.05.2011 року на загальну суму 7671,85 грн., в т.ч. ПДВ 1278,64 грн., № РН-120502 від 12.05.2011 року на загальну суму 11650,46 грн., в т.ч. ПДВ 1941,74 грн., № РН-120503 від 12.05.2011 року на загальну суму 5825,23 грн., в т.ч. ПДВ 970,87 грн., № РН-180502 від 18.05.2011 року на загальну суму 17588,92 грн., в т.ч. ПДВ 2931,49 грн., № РН-190504 від 19.05.2011 року на загальну суму 15711,18 грн., в т.ч. ПДВ 2618,53 грн., № РН-230506 від 23.05.2011 року на загальну суму 4418,18 грн., в т.ч. ПДВ 736,36 грн., № РН-010619 від 01.06.2011 року на загальну суму 17203,55 грн., в т.ч. ПДВ 2867,26 грн., № РН-030609 від 03.06.2011 року на загальну суму 4368,92 грн., в т.ч. ПДВ 728,15 грн., № РН-030610 від 03.06.2011 року на загальну суму 9554,03 грн., в т.ч. ПДВ 1592,34 грн., № РН-070605 від 07.06.2011 року на загальну суму 43425,00 грн., в т.ч. ПДВ 7237,50 грн., № РН-090606 від 09.06.2011 року на загальну суму 7369,76 грн., в т.ч. ПДВ 1228,29 грн., № РН-150613 від 15.06.2011 року на загальну суму 7344,75 грн., в т.ч. ПДВ 1224,12 грн., № РН-240601 від 24.06.2011 року на загальну суму 30824,94 грн., в т.ч. ПДВ 5137,49 грн.; копії податкових накладних за № 26 від 04.05.2011 року на загальну суму 11013,13 грн., в т.ч. ПДВ 1835,52 грн., № 39 від 05.05.2011 року на загальну суму 7942,25 грн., в т.ч. ПДВ 1323,71 грн., № 59 від 10.05.2011 року на загальну суму 7671,85 грн., в т.ч. ПДВ 1278,64 грн., № 75 від 12.05.2011 року на загальну суму 11650,46 грн., в т.ч. ПДВ 1941,74 грн., № 76 від 12.05.2011 року на загальну суму 5825,23 грн., в т.ч. ПДВ 970,87 грн., № 130 від 18.05.2011 року на загальну суму 17588,92 грн., в т.ч. ПДВ 2931,49 грн., № 138 від 19.05.2011 року на загальну суму 15711,18 грн., в т.ч. ПДВ 2618,53 грн., № 159 від 23.05.2011 року на загальну суму 4418,18 грн., в т.ч. ПДВ 736,36 грн., № 14 від 01.06.2011 року на загальну суму 17203,55 грн., в т.ч. ПДВ 2867,26 грн., № 58 від 03.06.2011 року на загальну суму 4368,92 грн., в т.ч. ПДВ 728,15 грн., № 59 від 03.06.2011 року на загальну суму 9554,03 грн., в т.ч. ПДВ 1592,34 грн., № 92 від 07.06.2011 року на загальну суму 43425,00 грн., в т.ч. ПДВ 7237,50 грн., № 121 від 09.06.2011 року на загальну суму 7369,76 грн., в т.ч. ПДВ 1228,29 грн., № 175 від 15.06.2011 року на загальну суму 7344,75 грн., в т.ч. ПДВ 1224,12 грн., № 276 від 24.06.2011 року на загальну суму 30824,94 грн., в т.ч. ПДВ 5137,49 грн.

Також, до матеріалів справи надано виписки банку по рахунку щодо сплати ФОП ОСОБА_1 коштів за договором № 17/1 від 26.04.2011 року на рахунок ПП "ОВД-Трейд" (том 1 а.с. 191-250, том 2 а.с. 1-3).

ФОП ОСОБА_1 по правовідносинах з ПП "Хармарт" за період липень-вересень 2011 року до складу витрат віднесено суму в розмірі 174789,94 грн.

До матеріалів справи надана копія договору № 32 від 20.06.2011 року. Згідно договору ПП "Хармарт" (постачальник) зобов'язується поставити, а ФОП ОСОБА_1 (покупець) прийняти та сплатити запчастини до сільськогосподарської техніки (надалі Товар) партіями, в асортименті, кількості та за цінами, вказаними в накладних та узгоджених рахунках-фактурах, що є невід'ємною частиною даного Договору. Загальна сума договору являє собою сукупність узгоджених сторонами накладних та рахунків-фактур в грошовому вираженні. Товар поставляється зі складу Постачальника в м. Харкові в узгоджені строки. Термін дії договору з 20.06.2011 року по 31.12.2011 року.

Також, була надана копія договору № 47 від 29.08.2011 року. Згідно договору ПП "Хармарт" (постачальник) зобов'язується поставити, а ФОП ОСОБА_1 (покупець) прийняти та сплатити запчастини до сільськогосподарської техніки (надалі Товар) партіями, в асортименті, кількості та за цінами, вказаними в накладних та узгоджених рахунках-фактурах, що є невід'ємною частиною даного Договору. Загальна сума договору являє собою сукупність узгоджених сторонами накладних та рахунків-фактур в грошовому вираженні. Товар поставляється зі складу Постачальника в м. Харкові в узгоджені строки. Термін дії договору з 29.08.2011 року по 31.12.2011 року (том 2 а.с. 54).

Також, надані: копії рахунків-фактур за № 010704 від 01.07.2011 року на загальну суму 6047,10 грн., в т.ч. ПДВ 1007,85 грн., № 040711 від 04.07.2011 року на загальну суму 6971,84 грн., № 050703 від 05.07.2011 року на загальну суму 8292,18 грн., в т.ч. ПДВ 1382,03 грн., № 070701 від 07.07.2011 року на загальну суму 10393,91 грн., в т.ч. ПДВ 1732,32 грн., № 110706 від 11.07.2011 року на загальну суму 10194,18 грн., в т.ч. ПДВ 1699,03 грн., № 120712 від 12.07.2011 року на загальну суму 4184,12 грн., № 140702 від 14.07.2011 року на загальну суму 11241,43 грн., в т.ч. ПДВ 1873,57 грн., № 250708 від 25.07.2011 року на загальну суму 20018,11 грн., в т.ч. ПДВ 3336,35 грн., № 010821 від 01.08.2011 року на загальну суму 5602,91 грн., в т.ч. ПДВ 933,82 грн., № 030804 від 03.08.2011 року на загальну суму 17551,30 грн., в т.ч. ПДВ 2925,22 грн., № 040805 від 04.08.2011 року на загальну суму 7038,80 грн., в т.ч. ПДВ 1173,13 грн., № 220832 від 22.08.2011 року на загальну суму 8445,92 грн., в т.ч. ПДВ 1407,65 грн., № 250806 від 25.08.2011 року на загальну суму 16060,16 грн., в т.ч. ПДВ 2676,69 грн., № 010914 від 01.09.2011 року на загальну суму 7903,42 грн., в т.ч. ПДВ 1317,24 грн., № 070904 від 07.09.2011 року на загальну суму 23111,60 грн., в т.ч. ПДВ 3851,93 грн., № 080911 від 08.09.2011 року на загальну суму 14451,78 грн., в т.ч. ПДВ 2408,63 грн., № 140908 від 14.09.2011 року на загальну суму 7593,47 грн., в т.ч. ПДВ 1265,58 грн., № 190901 від 19.09.2011 року на загальну суму 10003,73 грн., в т.ч. ПДВ 1667,29 грн., № 210905 від 21.09.2011 року на загальну суму 14641,96 грн., в т.ч. ПДВ 2440,33 грн.; копії видаткових накладних за № РН-010717 від 01.07.2011 року на загальну суму 6047,10 грн., в т.ч. ПДВ 1007,85 грн., № РН-040711 від 04.07.2011 року на загальну суму 6971,84 грн., в т.ч. ПДВ 1161,97 грн., № РН-050706 від 05.07.2011 року на загальну суму 8292,18 грн., в т.ч. ПДВ 1382,03 грн., № РН-070705 від 07.07.2011 року на загальну суму 10393,91 грн., в т.ч. ПДВ 1732,32 грн., № РН-110705 від 11.07.2011 року на загальну суму 10194,18 грн., в т.ч. ПДВ 1699,03 грн., № РН-120705 від 12.07.2011 року на загальну суму 4184,12 грн., в т.ч. ПДВ 697,35 грн., № РН-140703 від 14.07.2011 року на загальну суму 11241,43 грн., в т.ч. ПДВ 1873,57 грн., № РН-250704 від 25.07.2011 року на загальну суму 20018,11 грн., в т.ч. ПДВ 3336,35 грн., № РН-010804 від 01.08.2011 року на загальну суму 5602,91 грн., в т.ч. ПДВ 933,82 грн., № РН-030803 від 03.08.2011 року на загальну суму 17551,30 грн., в т.ч. ПДВ 2925,22 грн., № РН-040802 від 04.08.2011 року на загальну суму 7038,80 грн., в т.ч. ПДВ 1173,13 грн., № РН-220802 від 22.08.2011 року на загальну суму 8445,92 грн., в т.ч. ПДВ 1407,65 грн., № РН-250803 від 25.08.2011 року на загальну суму 16060,16 грн., в т.ч. ПДВ 2676,69 грн., № РН-010903 від 01.09.2011 року на загальну суму 7903,42 грн., в т.ч. ПДВ 1317,24 грн., № РН-070904 від 07.09.2011 року на загальну суму 23111,60 грн., в т.ч. ПДВ 3851,93 грн., № РН-080901 від 08.09.2011 року на загальну суму 14451,78 грн., в т.ч. ПДВ 2408,63 грн., № РН-140901 від 14.09.2011 року на загальну суму 7593,47 грн., в т.ч. ПДВ 1265,58 грн., № РН-190901 від 19.09.2011 року на загальну суму 10003,73 грн., в т.ч. ПДВ 1667,29 грн., № РН-210901 від 21.09.2011 року на загальну суму 14641,96 грн., в т.ч. ПДВ 2440,33 грн.; копії податкових накладних за № 17 від 01.07.2011 року на загальну суму 6047,10 грн., в т.ч. ПДВ 1007,85 грн., № 46 від 04.07.2011 року на загальну суму 6971,84 грн., в т.ч. ПДВ 1161,97 грн., № 58 від 05.07.2011 року на загальну суму 8292,18 грн., в т.ч. ПДВ 1382,03 грн., № 77 від 07.07.2011 року на загальну суму 10393,91 грн., в т.ч. ПДВ 1732,32 грн., № 90 від 11.07.2011 року на загальну суму 10194,18 грн., в т.ч. ПДВ 1699,03 грн., № 101 від 12.07.2011 року на загальну суму 4184,12 грн., в т.ч. ПДВ 697,35 грн., № 113 від 14.07.2011 року на загальну суму 11241,43 грн., в т.ч. ПДВ 1873,57 грн., № 153 від 25.07.2011 року на загальну суму 20018,11 грн., в т.ч. ПДВ 3336,35 грн., № 5 від 01.08.2011 року на загальну суму 5602,91 грн., в т.ч. ПДВ 933,82 грн., № 31 від 03.08.2011 року на загальну суму 17551,30 грн., в т.ч. ПДВ 2925,22 грн., № 37 від 04.08.2011 року на загальну суму 7038,80 грн., в т.ч. ПДВ 1173,13 грн., № 148 від 22.08.2011 року на загальну суму 8445,92 грн., в т.ч. ПДВ 1407,65 грн., № 160 від 25.08.2011 року на загальну суму 16060,16 грн., в т.ч. ПДВ 2676,69 грн., № 11 від 01.09.2011 року на загальну суму 7903,42 грн., в т.ч. ПДВ 1317,24 грн., № 81 від 07.09.2011 року на загальну суму 23111,60 грн., в т.ч. ПДВ 3851,93 грн., № 89 від 08.09.2011 року на загальну суму 14451,78 грн., в т.ч. ПДВ 2408,63 грн., № 136 від 14.09.2011 року на загальну суму 7593,47 грн., в т.ч. ПДВ 1265,58 грн., № 157 від 19.09.2011 року на загальну суму 10003,73 грн., в т.ч. ПДВ 1667,29 грн., № 173 від 21.09.2011 року на загальну суму 14641,96 грн., в т.ч. ПДВ 2440,33 грн.;

Також, до матеріалів справи надано виписки банку по рахунку щодо сплати ФОП ОСОБА_1 коштів за договорами № 32 від 20.06.2011 року та № 47 від 29.08.2011 року на рахунок ПП "Хармарт" .

Також суду надані документи по взаємовідносинам з ТОВ «Техноцентр «Вектор», а саме банківські виписки, договір, рахунки, податкові накладні, видаткові накладні, які свідчать про реальність проведення операцій. Данні цих документів належними доказами не спростовані. Крім того, висновок про неправомірність віднесення у січні 2011 р. до сум валових витрат 21781,34 грн. податковий орган робить на підставі висновку щодо нереальності угод з ТОВ «Сарі», та неможливості провести звірку з ТОВ «Техноцентр «Вектор», в зв'язку з його припиненням в жовтні 2011 р., тобто на припущеннях. Зазначені обставини не свідчать про нереальність угод.

При цьому колегія суддів зазначає, що рішення суду першої інстанції не містить будь яких висновків, та встановлення обставин, щодо порушень визначених в акті перевірки по взаємовідносинам позивача з ТОВ «Техноцентр «Вектор».

Докази які б об'єктивно свідчили про нереальність угод відповідачем не надані, висновки щодо їх нікчемності зроблені на припущеннях.

Колегія суддів зазначає, що будь-яке рішення чи дії суб'єкта владних повноважень має бути законними та обґрунтованими, прийнятими чи вчиненими в межах наданих повноважень, мати під собою конкретні об'єктивні факти, на підставі яких його ухвалено або вчинено, а суд, відповідно до п. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, перевіряє чи прийнято такі рішення на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення, з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку. Також рішення суб'єкта владних повноважень не може ґрунтуватися на припущеннях.

Колегія суддів, перевіривши оскаржувані в даній справі рішення відповідача з урахуванням наведеної норми, вважає, що позовні вимоги документально і нормативно обґрунтовані та підлягають задоволенню, а рішення відповідача підлягає скасуванню.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що постанова суду першої інстанції підлягає скасуванню з прийняттям нової постанови про задоволення позову щодо скасування оскаржуваного рішення.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п. 3 ст. 198, п. 4 ч.1 ст. 202, 205, 207, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу задовольнити.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 11.03.2013р. скасувати.

Прийняти нову постанову, якою позов задовольнити.

Скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Київському районі м.Харкова Харківської області Державної податкової служби №0008891702 від 22.11.2012 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку з доходів фізичних осіб за основним платежем 87083,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 7429,50 грн..

Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання постанови у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя (підпис)Григоров А.М. Судді (підпис) (підпис) Мельнікова Л.В. Подобайло З.Г.

ЗГІДНО З ОРИГІНАЛОМ: Григоров А.М.

Повний текст постанови виготовлений 10.06.2013 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.06.2013
Оприлюднено19.12.2013
Номер документу36125732
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-13532/12/2070

Ухвала від 02.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 26.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Постанова від 04.06.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Григоров А.М.

Ухвала від 24.04.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Григоров А.М.

Ухвала від 30.08.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Ухвала від 02.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні