Постанова
від 17.12.2013 по справі 826/19086/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м.  Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ 17 грудня 2013 року                   08:30                          № 826/19086/13-а Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Саніна Б.В., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу    за позовомГоловного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві доПриватного підприємства «Ярес» прозастосування заходів реагування, ВСТАНОВИВ: До судді Окружного адміністративного суду м. Києва Саніна Б.В. надійшов адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві (надалі – позивач) до Приватного підприємства «Ярес» (надалі – відповідач/ПП «Ярес»), в якому просить суд: 1.          Застосувати заходи і реагування у вигляді повного зупинення подальшої експлуатації приміщень ПП «Ярес» (код ЄДРПОУ 30058196) по вул. Братиславська, 3, в м. Києві; 2.          Визначити спосіб виконання судового рішення у порядку, передбаченому наказом МНС України від 21.10.2004 №130 «Про затвердження Інструкції порядок та умови застосування органами державного пожежного нагляду запобіжних заходів», зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 08.11.2004 p. за №1416/10015, шляхом відключення джерела електроживлення, накладення печаток на розподільчі електрощитам та вхідні двері офісних, складських, торгівельних приміщень ПП «Ярес» (код ЄДРПОУ 30058196) по вул. Братислава, 3, в м. Києві; 3.          В разі задоволення даного адміністративного позову про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення подальшої експлуатації приміщень ПП «Ярес» по вул. Братиславська, 3, в м. Києві, обов'язок щодо забезпечення виконання рішення суду покласти на – позивача; 4.          Судові витрати покласти на відповідача. 16.12.2013 р. від представника позивача через відділ обліку та контролю суду на виконання вимог ухвали суду надійшло підтвердження (вх. № 03-4/87878 від 13.12.2013 р.) щодо відсутності у провадженні судів України або іншого органу, який в межах своєї компетенції вирішує спір, справи зі спору між тими ж сторонами, про той же предмет і з тих же підстав та немає рішення цих органів з такого спору. Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що виявлені у ході перевірки порушення відповідачем законодавства у сфері пожежної безпеки можуть призвести до виникнення пожежі, перешкоджати її гасінню та евакуації людей, а також спричинення шкоди життю та здоров'ю людей, у зв'язку з чим є доцільним застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення подальшої експлуатації приміщень ПП «Ярес». Розглянувши наявні в матеріалах докази, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи на яких ґрунтується позов, оцінивши докази які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, в межах заявлених позивачем вимог та підстав звернення до суду, суд дійшов висновку про наступне. Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 р. №877-V (далі – Закон №877) визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища. Заходами державного нагляду (контролю) – є планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій. Згідно ч.5 ст.4 Закону №877 повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом. Якщо законом передбачено, що обґрунтованість вжиття органом державного нагляду (контролю) заходів реагування має бути підтверджена судом, орган державного нагляду (контролю) звертається до адміністративного суду з адміністративним позовом не пізніше наступного робочого дня з дня видання (прийняття) відповідного розпорядчого документа. Відповідно до ч.1 ст.5 Закону №877 планові заходи здійснюються відповідно до річних або квартальних планів, які затверджуються органом державного нагляду (контролю) до 1 грудня року, що передує плановому, або до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому. Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до п.186 плану-графіку перевірок протипожежного стану суб'єктів господарювання, на підставі наказу №92 від 18.10.2013 р. та посвідчення про проведення перевірки від 24.10.2013 р. №27/499, а також повідомлення про проведення перевірки від 18.10.2013 р. №27/570 позивачем в період з 04.11.2013 р. по 13.11.2013 р. проведено планову перевірку відповідача щодо дотримання вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, контролю за діяльністю аварійно-рятувальних служб. За результатами перевірки 13.11.2013 р. позивачем складено акт №27/643 перевірки додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, контролю за діяльністю аварійно-рятувальних служб (надалі – Акт №27/643), де зазначено перелік виявлених Деснянським РУ ГУ ДСНС України у м. Києві порушень ПП «Ярес», зокрема: НАПБ А.01.001-2004, ДБН В.1.1-7-2002 «Захист від пожежі. Пожежна безпека об'єктів будівництва», «Правила пожежної безпеки на ринках України», ДБН В.2.2-9-2009 «Громадські будинки та споруд», ДБН В.2.5-56:2010 «Системи протипожежного захисту», Кодексу цивільного захисту України. За викладеними в рапорті від 15.11.2013 р. висновками позивача за результатами перевірки ПП «Ярес» по вул. Братиславська, 3, в м. Києві, виявлені порушення протипожежних норм та правил можуть призвести до виникнення пожежі, перешкоджати її гасінню та евакуації людей, а також нанесення шкоди життю та здоров'ю, або загибелі людини. Суд звертає увагу, що відповідно до ч.7 ст.7 Закону № 877 на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом. Водночас, відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту регулює Кодекс цивільного захисту України. Відповідно до ст.68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом. Згідно із пп.1, 2, 4, 10 ч.1 ст.70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання. Факт допущення відповідачем вище перелічених порушень підтверджується наявними у матеріалах справи актами та фотознімками. Відповідно до п.6.2 та п.6.4 Інструкції про порядок та умови застосування органами державного пожежного нагляду запобіжних заходів, затвердженої наказом МНС України від 21.10.2004 р. №130, постанова про застосування запобіжних заходів підлягає виконанню шляхом опечатування, опломбування, знеструмлення (якщо це можливо) з дати приведення її в дію. Зупинення роботи підприємства, окремого виробництва, експлуатації будівель, споруд, випуску пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного призначення шляхом знеструмлення може здійснюватися в присутності спеціаліста служби енергонагляду району (міста), а відключення виробничих дільниць, агрегатів, опалювальних приладів, дільниць електромережі - за присутності енергетика (електрика) відповідного об'єкта, на якому застосовується запобіжний захід. При залученні спеціаліста служби енергонагляду району (міста) посадова особа органу держпожнагляду, якій доручено приведення постанови в дію, направляє на адресу керівництва, де працює спеціаліст, відповідний лист із зазначенням дати та часу приведення постанови в дію. Таким чином, враховуючи викладені положення та обставини, зважаючи, що акт перевірки, у якому перелічені виявлені у ході перевірки відповідача порушення, уповноваженим представником відповідача підписано без зауважень, суд прийшов до висновку про доцільність та необхідність застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення подальшої експлуатації приміщень ПП «Ярес» шляхом відключення джерела електроживлення, накладення печаток на розподільчі електрощитам та вхідні двері офісних, складських, торгівельних приміщень ПП «Ярес». Крім того, зазначене підтверджується наявними в матеріалах справи документами, зокрема: копією наказу Деснянського районного управління ГУ ДСНС України у м. Києві від 18.10.2013 р. №92; копією плану-графіку перевірок протипожежного стану суб'єктів господарювання, затверджений начальником Деснянського РУ ГУ ДСНС України у м. Києва; копією посвідчення на проведення перевірки №27/499 від 24.10.2013 р.; копією повідомлення про проведення перевірки від 18.10.2013 р. №27/570; копією акта перевірки додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, контролю за діяльністю аварійно-рятувальних служб Деснянського РУ ГУ ДСНС України у м. Києві від 13.11.2013 р. №27/643; фотознімками; копією рапорту головного інспектора відділу ОЗНС та ЗЦЗ Деснянського РУ ГУ ДСНС України у м. Києві від 15.11.2013 р. Керуючись ст.ст. 7-11, 69-71, 86, 158-163, 167, 1832, 256 КАС України, суд - ПОСТАНОВИВ: 1. Позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві до Приватного підприємства «Ярес» задовольнити повністю. 2. Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення подальшої експлуатації приміщень Приватного підприємства «Ярес» (код ЄДРПОУ 30058196) по вул. Братиславська, 3, в м. Києві шляхом відключення джерела електроживлення, накладення печаток на розподільчі електрощити та вхідні двері офісних, складських, торгівельних приміщень Приватного підприємства «Ярес» (код ЄДРПОУ 30058196) по вул. Братислава, 3, в м. Києві. 3. Обов'язок щодо забезпечення виконання рішення суду покласти на Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві. 4. Присудити Головному управлінню Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві понесені судові витрати в розмірі 68 (шістдесят вісім) грн. 82 коп. з рахунків Приватного підприємства «Ярес». 5. Роз'яснити, що згідно з ч.12 ст.1832 КАС України, особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої п.5 ч.1 цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю). Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку. Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.                          Суддя                                                                                                Б.В. Санін

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення17.12.2013
Оприлюднено19.12.2013
Номер документу36133508
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/19086/13-а

Ухвала від 15.05.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шулежко В.П.

Ухвала від 08.05.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шулежко В.П.

Постанова від 17.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Санін Б.В.

Ухвала від 04.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Санін Б.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні