Герб України

Ухвала від 09.12.2013 по справі 801/7751/13-а

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

cpg1251 Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Ухвала

Іменем України

Справа № 801/7751/13

09.12.13 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Кобаля М.І.,

суддів Кондрак Н.Й. ,

Воробйової С.О.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Автотранспортне підприємство "Хімпромсоюз" на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Циганова Г.Ю. ) від 04.11.13 у справі № 801/7751/13

за позовом Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів (вул. Крилова, 133,Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95001)

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Автотранспортне підприємство "Хімпромсоюз" (вул. Будьоного, 32,Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95053)

про стягнення 14442,00 грн.

ВСТАНОВИВ:

Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі-позивач) звернулось 05.08.2013 року до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Автотранспортне підприємство "Хімпромсоюз" (далі-відповідач) про стягнення 14442 грн. адміністративно-господарських санкцій за робочі місця не зайняті інвалідами у 2012 році.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем несплачені адміністративно-господарські санкції на незайняті інвалідами робочі місця у 2012 році.

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 04.11.2013 позов Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю "Автотранспортне підприємство "Хімпромсоюз" про стягнення 14442,00 грн., - задоволено повністю.

Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "Автотранспортне підприємство "Хімпромсоюз" (ідентифікаційний код 32401930) в дохід Державного бюджету м. Сімферополь (р/р 31215230700002 в Головному управлінні Державної казначейської служби України в АР Крим, МФО 824026, ЄДРПОУ 38040558) адміністративно-господарські санкції за незайняті інвалідами робочі місця у 2012 році у сумі 14442,00 грн. (Чотирнадцять тисяч чотириста сорок дві гривні).

Не погодившись з зазначеним судовим рішенням, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 04.11.2013 та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.

На думку апелянта, ним вжито всі належні заходи щодо виконання нормативу працевлаштування інвалідів, тому відсутні правові підстави для стягнення адміністративно-господарських санкцій.

У судове засідання 09.12.2013 сторони, їх представники не з'явились, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені у встановленому законом порядку.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

Суд, керуючись положеннями пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнав за можливе перейти до письмового провадження по справі.

Колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Правовий статус, повноваження та умови діяльності Фонду соціального захисту інвалідів визначені Положенням про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженим Наказом Міністерства соціальної політики України 14.04.2011 року №129, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28 квітня 2011 року за №528/19266.

Відповідно до п.п. 1, 4 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів Фонд соціального захисту інвалідів є бюджетною установою, діяльність якої спрямовується, координується та контролюється Державною службою з питань інвалідів та ветеранів України.

Основними завданнями Фонду є:

1) реалізація в межах своєї компетенції заходів щодо забезпечення зайнятості та працевлаштування інвалідів;

2) виконання програм щодо соціального захисту інвалідів.

Відповідно до підпункту 3 пункту 4 Положення Фонд соціального захисту інвалідів як урядовий орган державного управління (та його територіальні відділення) відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за своєчасним перерахуванням сум штрафних санкцій, що надходять від підприємств, установ і організацій за недодержання ними нормативів робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів.

Відповідно до п. 12 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів, для реалізації покладених на Фонд завдань за погодженням з Міністерством соціальної політики України та Державною службою з питань інвалідів та ветеранів України утворюються територіальні відділення Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі в межах граничної чисельності його працівників. Положення про територіальні відділення, їх структуру, штатні розписи та кошториси затверджує директор Фонду.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач є юридичною особою, ідентифікаційний код - 32401930, зареєстрований у відділенні Фонду соціального захисту інвалідів 22.04.2008 року.

26.02.2013 року відповідачем подано до Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2012 рік, в якому відповідач визначив середньооблікову кількість штатних працівників облікового складу що працювали у 2012 році - 43 особи, із них середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність - 1. Кількість інвалідів-штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" - 2. Розмір фонду оплати праці штатних працівників на рівні 621000,00 грн., розмір середньорічної заробітної плати штатного працівника - 14442,00 грн. (а.с. 13).

12.07.2013 року позивачем була проведена перевірка виконання відповідачем ст. 19, 20 Закону №875, про що було складено акт (а.с. 10-11).

Згідно акту перевірки середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу - 43 особи (01р.). Фактична середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність 1 особа (02р.) кількість інвалідів, що повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст.19 Закону - 2 особи (03р. = 43 особи * 4%). Фонд оплати праці 621 тис. грн. (04р.). Середньорічна заробітна плата становить 14 442,00 грн., розрахована відповідно п. 3.6. Інструкції (05р. = 04 р./01р.). Сума адміністративно - господарських санкцій за невиконання нормативу по працевлаштуванню інвалідів, відповідно ч. 1 ст. 20 Закону та згідно п. 3.7. Інструкції - становить 14 442,00 грн., (06 р. = 05р. * 1'') ('' - кількість незайнятих робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів).

Отже, позивачем було встановлено порушення ч. 1 ст. 20 Закону №875 та п. 3.7. Інструкції - відповідачем занижено суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу по працевлаштуванню інвалідів у сумі 14442,00 грн.

12.07.2013 року два екземпляри Акту для ознайомлення та підписання були направлені на адресу відповідача рекомендованою кореспонденцією, та були отримані 16.07.2013 року - про що свідчить відмітка на поштовому повідомленні (а.с. 12).

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що відповідач не виконав усіх можливих дій для працевлаштування інвалідів, у зв'язку з чим, відповідно до ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", відповідач зобов'язаний сплатити суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу працевлаштування інвалідів у розмірі середньорічної заробітної плати за кожне робоче місце, незайняте інвалідом.

З наведеними висновками суду погоджується і колегія суддів, враховуючи наступне.

Відповідно до частини 8 статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 року №875 (далі - Закон №875) відділення Фонду соціального захисту інвалідів з метою контролю за виконанням нормативу робочих місць, мають право в порядку, передбаченому Кабінетом Міністрів України, здійснювати перевірки підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, щодо реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, подачі ними звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів, виконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, у тому числі шляхом зарахування, та сплати ними адміністративно-господарських санкцій.

Відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону України №875, підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону України № 875, для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кількості одного робочого місця.

Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону України №875, підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Частиною 4 ст. 20 Закону встановлено, що адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.

Відповідно до пункту 2 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року № 70 роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Обчислення суми адміністративно-господарських санкцій проводиться роботодавцями самостійно згідно з порядком заповнення звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів, затвердженим Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

З аналізу наведених правових норм вбачається, що обов'язок, щодо здійснення розрахунку адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу створення робочих місць для інвалідів, покладений саме на роботодавця, який зобов'язаний розрахувати та сплатити адміністративно-господарські санкції самостійно в строк до 15 квітня 2013 року.

Матеріали справи свідчать, що відповідачем до Сімферопольського районного центру зайнятості за формою №3-ПП звітність подавалась лише в лютому та серпні 2012 року, тоді як повинна була подаватись кожного місяця, що в свою чергу, позбавило центр зайнятості у відповідності до ст.18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» можливості здійснити заходи щодо працевлаштування інвалідів, які перебувають на обліку та яким проводиться пошук роботи, робочі місця у відповідача не заповнені інвалідами в нормативі, що визначений чинним законодавством, відповідач вимоги закону в повному обсязі не виконав, а тому в його діях наявний склад правопорушення, що тягне за собою відповідальність за незабезпечення нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів.

На підставі наведеного, апеляційний суд погоджується з висновками суду першої інстанції, що Товариством з обмеженою відповідальністю "Автотранспортне підприємство "Хімпромсоюз" у 2012 році не виконані всі вимоги, передбачені Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» по створенню робочих місць для працевлаштування інвалідів, у зв'язку з чим наявні підстави для застосування до відповідача адміністративно-господарської санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів в 2012 році, передбачених ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» Відтак, позивачем правомірно нараховані штрафні санкції, у розмірі 14442,00 грн., що становить середньорічну заробітну плату штатного працівника відповідача.

Зважаючи на наведене, колегія суддів дійшла висновку, що правова оцінка, яку дав суд першої інстанції обставинам справи, не суперечить чинному законодавству.

Судове рішення не може бути скасовано чи змінено з підстав, що наведені в апеляційній скарзі.

Згідно статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи і ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Таким чином, судова колегія вважає, що висновки суду першої інстанції є обґрунтованими, прийнятими на підставі з'ясованих та встановлених обставинах справи, які підтверджуються доказами, суд ухвалив постанову з додержанням норм матеріального і процесуального права, а тому, з урахуванням положень статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін.

Керуючись статтями 195, 196, 197, пунктом 1 частини першої статті 198, статтею 200, пунктом 1 частини першої статті 205, статтями 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Автотранспортне підприємство "Хімпромсоюз" залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Циганова Г.Ю. ) від 04.11.13 у справі № 801/7751/13-а залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.

Ухвалу може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя підпис М.І. Кобаль

Судді підпис Н.Й. Кондрак

підпис С.О. Воробйова

З оригіналом згідно

Головуючий суддя М.І. Кобаль

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.12.2013
Оприлюднено19.12.2013
Номер документу36134464
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/7751/13-а

Ухвала від 09.12.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кобаль Михайло Іванович

Ухвала від 28.11.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кобаль Михайло Іванович

Постанова від 04.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Циганова Г.Ю.

Ухвала від 08.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Циганова Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні