cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"16" грудня 2013 р. Справа № 926/1172/13.
За позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Буковина-Експерт» м. Чернівці
до Головного управління юстиції у Чернівецькій області
про стягнення коштів - 104 750,00 грн.
Cуддя М.І.Ніколаєв
представники:
від позивача - Семенова Н.Д., дов. від 27.11.2013 року
від відповідача - Чук Л.Г., дов. від 04.01.2013 року
СУТЬ СПОРУ : Товариство з обмеженою відповідальністю «Буковина-Експерт» звернулося з позовом до Головного управління юстиції в Чернівецькій області про стягнення 104750,00 грн. боргу за надані експертні послуги по незалежній оцінці майна, які виконувались відповідно до постанов про призначення експерта, суб'єкта оціночної діяльності - суб'єкта господарювання для участі у виконавчому провадженні.
Ухвалою від 15.11.2013 року порушено провадження у справі, судове засідання призначено на 28.11.2013 року за участю представників сторін.
Відповідач проти позову заперечує, обґрунтовуючи це тим, що договори про проведення незалежної оцінки з позивачем не підписано, а акти виконаних робіт підписано не уповноваженою особою.
Ухвалою суду від 28.11.2013 року за клопотанням відповідача розгляд справи відкладено на 12.12.2013 року.
У судових засіданнях 12.12.2013 року та 16.12.2013 року оголошувались перерви.
Розглянувши подані документи, з'ясувавши фактичні обставини справи, суд -
ВСТАНОВИВ:
Як вбачається зі свідоцтва Фонду Державного майна України від 14.02.2007 року №5250 гр. Джуманчук В.М. зареєстрований в Державному реєстрі оцінювачів як оцінювач, що має право здійснювати оцінку майна та майнових напрямків.
З 28.09.2007 року гр. Джуманчука В.М. призначено виконуючим обов'язки директора ТОВ «Буковина-Експерт».
На підставі сертифікату №10034/10 від 13.10.2010 року позивачу дозволено здійснювати оцінку об'єктів у матеріальній формі, у т.ч. оцінку нерухомих речей, машин і обладнання, колісних транспортних засобів та рухомих речей. Строк дії сертифікату з 13.10.2010 року по 13.10.2013 року.
На підставі Постанов державних виконавців відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Чернівецькій області від 23.05.2011 року, 01.08.2011 року, 10.08.2011 року, 19.08.2011 року, 04.10.2011 року, 30.01.2012 року, 10.02.2012 року, 20.02.2012 року, 24.02.2012 року, 02.03.2012 року, 29.03.2012 року, 19.04.2012 року, 25.07.2012 року та 04.10.2012 року гр. Джуманчука В.М., оцінювача ТОВ «Буковина-Експерт» призначено суб'єктом оціночної діяльності - суб'єктом господарювання у виконавчих провадженням та зобов'язано надати письмові висновки (звіти про оцінку майна) з питань дійсної ринкової вартості арештованого майна боржників для подальшого примусового його реалізації з аукціонів.
Як вбачається з актів виконаних робіт по незалежній оцінці від 01.08.2011 року, 15.08.2011 року, 13.10.2011 року, 17.10.2011 року, 17.10.2011 року, 04.12.2011 року, 01.02.2012 року, 26.03.2012 року, 02.04.2012 року, 05.10.2012 року, 04.12.2012 року, 09.04.2013 року, 22.10.2013 року, 08.08.2012 року, 04.12.2012 року, 04.12.2012 року відділом примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Чернівецькій області прийнято роботи по незалежній оцінці майна на загальну суму 104 750 грн.
При цьому, як встановлено судовим слуханням та вбачається з відповідних пояснень представника відповідача загальна вартість та якість наданих позивачем послуг відділом примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Чернівецькій області не заперечується.
Більш того, начальник відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Чернівецькій області неодноразово звертався до Головного управління юстиції у Чернівецькій області з листами про необхідність виділення коштів для погашення наявної перед позивачем заборгованості (листи від 12.12.2013 року №1376/01-13, від 26.09.2012 року №2181/01-12, від 10.07.2013 року №2407/02-13.
У свою чергу, наявними в матеріалах справи копіями платіжних доручень та листом начальника Головного управління юстиції у Чернівецькій області підтверджується, що на рахунки відповідача надійшли стягнуті з боржників кошти за надані позивачем послуги в сумі 99 950 грн.
Договори на проведення незалежних оцінок з невідомих суду причин між сторонами не укладались.
06.08.2013 року позивач звернувся до відповідача з претензією про сплату боргу в сумі 159 720 грн., яка залишена останнім без відповіді.
Станом на момент вирішення спору відповідач борг за надані послуги не сплатив.
Згідно зі ст. 3 Закону України "Про державну виконавчу службу" органами державної виконавчої служби є:
- Департамент державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, до складу якого входить відділ примусового виконання рішень;
- управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі, до складу яких входять відділи примусового виконання рішень;
- районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні відділи державної виконавчої служби відповідних управлінь юстиції.
З урахуванням зазначеного відділ примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Чернівецькій області не є юридичною особою, а є структурним підрозділом управління державної виконавчої служби ГУЮ у Чернівецькій області (пунктом 1.1. положення про відділ).
Відповідно до Положення про Головні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, що затверджене наказом Міністерства юстиції України від 23.06.2011 року N 1707/5 (далі - положення) відповідач є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установах Казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
Пунктом 4.31 даного положення передбачено, що Головне управління юстиції відповідно до покладених на нього завдань організовує через структурний підрозділ, що забезпечує реалізацію повноважень ДВС, виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб) відповідно до законів України.
Крім того, відповідно до вищевказаного положення Головне управління:
- контролює надходження коштів до спеціального фонду Державного бюджету України та їх облік (п.5.7)
- юстиції здійснює бухгалтерський облік витрат на утримання головного управління юстиції, структурних підрозділів, що забезпечують реалізацію повноважень ДВС та Укрдержреєстру; забезпечує використання бюджетних асигнувань за цільовим призначенням, складає та подає в установленому порядку фінансову звітність (п. 5.8);
- здійснює централізований бухгалтерський облік витрат на утримання районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних, міжрайонних управлінь юстиції, структурних підрозділів, що забезпечують реалізацію повноважень ДВС та Укрдержреєстру, нотаріальних контор (п. 5.9).
Згідно ч.4 ст. 3 Закону України «Про виконавчу службу» Міністерство юстиції України, Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головні управління юстиції в областях, містах Києві та Севастополі мають відповідні рахунки в органах Державного казначейства України для обліку депозитних сум і зарахування стягнутих з боржників коштів та їх виплати стягувачам у національній валюті, а також відповідні рахунки для обліку аналогічних операцій в іноземній валюті в банках.
Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головні управління юстиції в областях, містах Києві та Севастополі організують виконання законів і здійснюють керівництво управліннями державної виконавчої служби Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі, районними, районними у містах, міськими (міст обласного значення), міськрайонними відділами державної виконавчої служби відповідних управлінь юстиції, координують і контролюють їх діяльність; організують професійну підготовку та атестацію державних виконавців; розглядають скарги на дії державних виконавців; заохочують за успіхи в роботі і накладають стягнення за порушення трудової дисципліни; здійснюють матеріально-технічне забезпечення державної виконавчої служби; організують виконання рішень відповідно до закону, надають рекомендації щодо виконання державними виконавцями рішень у порядку, встановленому законом (ч. 2 ст. 5 Закону України «Про виконавчу службу».
Відповідно до ст. 18 Закону України «Про виконавчу службу» фінансове і матеріальне забезпечення діяльності працівників органів державної виконавчої служби та фінансування витрат на проведення та організацію виконавчих дій здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України та коштів виконавчого провадження, порядок формування яких встановлюється Законом України "Про виконавче провадження".
У свою чергу, для з'ясування та роз'яснення питань, що виникають під час здійснення виконавчого провадження і потребують спеціальних знань, державний виконавець з власної ініціативи або за заявою сторін призначає своєю постановою експерта або спеціаліста (у разі необхідності - кількох експертів або спеціалістів), а для оцінки майна - суб'єктів оціночної діяльності - суб'єктів господарювання (ст. 13 Закону України «Про виконавче провадження» в редакції від 08.07.2011 року).
Частиною 3 Закону України «Про виконавче провадження передбачено, що експерт або спеціаліст зобов'язаний надати письмовий висновок, а суб'єкт оціночної діяльності - суб'єкт господарювання - письмовий звіт з питань, що містяться в постанові державного виконавця, а також надати усні рекомендації щодо дій, які виконуються за його присутності.
При цьому експерт, спеціаліст і суб'єкт оціночної діяльності - суб'єкт господарювання мають право на винагороду за надані ними послуги. Розмір винагороди визначається в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Винагорода та інші витрати, зумовлені проведенням експертизи, наданням висновку спеціаліста або звіту суб'єкта оціночної діяльності - суб'єкта господарювання належать до витрат, пов'язаних з організацією та проведенням виконавчих дій (ч. 4 ст. 13 Закону України «Про виконавче провадження»).
Частиною 1 ст. 41 Закону України «Про виконавче провадження» передбачено, що витрати органів державної виконавчої служби, пов'язані з організацією та проведенням виконавчих дій щодо забезпечення примусового виконання рішень, є витратами виконавчого провадження.
Витрати виконавчого провадження здійснюються за рахунок коштів Державного бюджету України та коштів виконавчого провадження, які використовуються у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (ч. 2 ст. 41 Закону України «Про виконавче провадження»).
Статтею 901 Цивільного кодексу України передбачено, що за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.
Якщо строк (термін) виконання боржником обов'язку не встановлений або визначений моментом пред'явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати такий обов'язок у семиденний строк від дня пред'явлення вимоги, якщо обов'язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства (ч. 2 ст. 530 Цивільного кодексу України).
Відповідно до ст. 526 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а як зазначалося вище, відповідач не розрахувався за здійсненні позивачем в межах виконавчих проваджень роботи по незалежній оцінці майна боржників, а тому з нього слід стягнути 104 750 грн. боргу.
За таких обставин справи позов слід задовольнити, а судові витрати віднести на відповідача, з вини якого спір безпідставно доведено до розгляду судом.
Керуючись статтями 526 Цивільного кодексу України, статтями 49, 82, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ :
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Головного управління юстиції у Чернівецькій області (м. Чернівці, вул. Грушевського, 1 код 02894548) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Буковина-Експерт» (м. Чернівці, вул. Зелена,5 п/р 26007250862 ПАТ «Райффайзен банк Аваль», МФО 380805, код ЗКПОУ 31694828) 104 750 грн. боргу та 2095 грн. судового збору.
Повне рішення складено та підписано 16.12.2013 року.
Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку, передбаченого для оскарження, а у разі подання апеляційної скарги або внесення апеляційного подання, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційною інстанцією.
Суддя М.І. Ніколаєв
Суд | Господарський суд Чернівецької області |
Дата ухвалення рішення | 16.12.2013 |
Оприлюднено | 19.12.2013 |
Номер документу | 36135154 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Чернівецької області
Ніколаєв Михайло Ілліч
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні