Постанова
від 16.12.2013 по справі 801/10811/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

16 грудня 2013 р. 12:03 Справа №801/10811/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючої судді Трещової О.Р., при секретарі Габовій Н.Г., за участю

представника позивача - Лідер Д.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Головного Управління Міндоходів в АР Крим до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕСІ» про стягнення

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим звернулася з позовом Державна податкова інспекція у м. Сімферополі Головного Управління Міндоходів в АР Крим до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕСІ» про стягнення пені за порушення термінів розрахунку у сфері ЗЕД.

Адміністративний позов мотивований тим, що ТОВ «ЕСІ» станом на день звернення позивача з позовом не сплачено узгоджене податкове зобов'язання за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Представник позивача пояснює, що відповідачем не сплачена сума пені, що нарахована за результатами перевірки у зв'язку із порушенням термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності, передбачених ст. 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті". ДПІ у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АР Крим стосовно відповідача прийняти податкові повідомлення-рішення від 27.06.2012р. № 0000222206 на суму 5993,98 грн., від 31.07.2012 р. № 0000322206 на суму 7620,35 грн., від 10.12.2012р. від 31.07.2012р. № 0000332206 на суму 170 грн., № 0001362206 на суму 2411,96 грн., від 27.08.2013 р. № 0002402206 на суму 11230,21 грн. та податкова вимога, однак, податковий борг у загальній сумі 24256,50 грн. відповідачем не сплачений, що стало підставою для звернення позивача до суду.

Ухвалами суду від 28.11.2013 року відкрито провадження у справі, закінчено підготовче провадження і справу призначено до судового розгляду.

У судовому засіданні представник позивача адміністративний позов підтримав, просив задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

У судове засідання відповідач не з'явився, повідомлений належним чином про час, дату судового розгляду, будь-які клопотання на адресу суду не надсилав.

Згідно з ч. 11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Враховуючи зазначене вище, суд вважає, що відповідача належним чином повідомлено про дату, час та місце судового розгляду.

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представників позивача та відповідача.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Згідно з частиною 1 статтю 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.3 КАС України справою адміністративної юрисдикції є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п. 5 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Пунктом 7 ч.1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України визначено коло суб'єктів владних повноважень, до яких віднесено орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п.п.41.1.1 п .41.1 ст.41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.

Отже, органи державної податкової служби у відносинах з суб'єктами господарювання, під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, є суб'єктами владних повноважень.

Таким чином, судом встановлено, що Державна податкова інспекція у м. Сімферополі Головного Управління Міндоходів в АР Крим під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, є суб'єктом владних повноважень.

Відповідно до частини 1 статті 55 Господарського кодексу України суб'єктом господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків встановлених законом. Згідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, підприємства, створені відповідно до Господарського кодексу України та зареєстровані в установленому законом порядку визнаються суб'єктами господарювання.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕСІ» є юридичною особою, яка зареєстрована 13.09.1995 року виконкомом Центральної районної Ради м.Сімферополя, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 24.10.2013 року .

Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕСІ» зареєстровано платником податків в Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим.

Таким чином, судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕСІ» є суб'єктом господарювання, юридичною особою, платником податків, зобов'язане виконувати обов'язки, покладені на нього законами у зв'язку зі здійсненням господарської діяльності, у тому числі стосовно належного нарахування та сплати податків.

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України (далі по тексту -ПК України).

Судом встановлено, що 22.06.2012р. посадовими особами ДПІ у м. Сімферополь АР Крим проведена позапланова невиїзна перевірка TOB «ЕСІ», код за ЄДРПОУ 23662169 з питань дотримання вимог валютного законодавства України при проведенні взаєморозрахунків за контрактом від 01.08.11 № 2/08, укладеним з TOB «Водий Омад Нури Плюс» (Узбекистан).

Перевірка проводилась з 13.06.2012р. по 18.06.2012 р.

У ході перевірки встановлено, що Контрактом від 01.08.2011р. № 2/08, укладеним TOB «ЕСІ» - Продавець, з TOB «Водий Омад Нури Плюс» (Узбекистан, м. Фергана, вул. Мухаммадиєва, 1, Ибрат МФЙ, OJSCВ «KHAMKORBANK» P.O. 710011 Uzbekistan (Fergana Branch) Andijan citi. Bobur avenue, 85 SWIFT KHKKUZ22XXX, Acc. 20208840004718820002) - Покупець, у особі генерального директорі Дадажонова Жасурбека, передбачений продаж технологічного обладнання калібровально - шелушильного по переробці гречихи КШУ 120 у комплекті згідно паспорту 1992 року, у розібраному вигляді, яке було у використанні на загальну суму 8250,00 дол. США. Оплата за товар Покупцем проводиться шляхом перерахування коштів на рахунок Продавця. Умови поставки - СРТ м. Ташкент. Термін дії договору до повного виконання. Згідно умов договору - Платником за товар може виступати третя сторона.

На виконання умов даного договору TOB «ЕСІ» відвантажило на адресу вказаного нерезидента згідно ВМД №600000009/2011/005889 від 19.09.11: технологічне обладнання калібровально - шелушильне по переробці гречихи КШУ 120 у комплекті, у розібраному стані - 1 шт., що використовувалось з 1992 року на суму 8250,00 дол. США, що по курсу НБУ 7,9733 склало 65779,73 грн., умови поставки - СРТ UZ Ташкент, код товару -8437800000, характер угоди - 21, Граничний термін надходження виручки 17.03.12р.

Судом встановлено, що на виконання умов даного договору, на рахунок TOB «ЕСІ» №26005054900797/840 відкритий у КРУ ПАТ КБ «Приватбанк», МФО 384436, від WAPPING BUSINESS INC (PASEA ESTATB ROAD TOWN TORTOLA VIRGIN ISLANDS BRITISH RIETUMU BANKA, RIGA, LATVIA надійшла оплата в іноземній валюті за товар у загальній сумі 8250,00 дол. США, у тому числі:

- 10.02.12 у сумі 1000,00 дол. США:

- 18.04.12 у сумі 3600,00 дол. США:

- 23.04.2012 у сумі 3650,00 дол. США

За висновками перевірки встановлено порушення ст. 1 Закону України від 23 вересня 1994 року № 185/94-ВР «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» (із змінами доповненнями), що виразилось у несвоєчасному надходженні виручки в іноземній валюті за експортний товар по контракту від 01.08.11 № 2/08, укладеному з ТОВ «Водний Омад Нури Плюс»(Узбекистан) у загальній сумі 7250,00 дол. США.

За результатами перевірки був складений акт перевірки № 3649/22-622/23662169 від 22.06.2012р. на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000222206 від 27.06.2012р. на суму 5993,98 грн., у т.ч. пеня за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності 5993,98 грн., яке отримано 27.06.2012 р. директором Массалімовим М.М, що підтверджується підписом на корінці податкового повідомлення рішення.

Судом встановлено, що відповідачем зазначена податкова заборгованість в розмірі 5993,98 гривень погашено частково в сумі 3170,00 гривень.

Судом встановлено, що 23.07.2012р. посадовими особами ДПІ у м. Сімферополь АР Крим проведена позапланова невиїзна перевірка ТОВ «ЕСІ», з питань дотримання вимог валютного законодавства України при проведенні взаєморозрахунків за контрактом від 01.11.2011р. № 7/61, укладеним з ТОВ «Zenit - Farma Savdo» (Узбекистан) та декларування валютних цінностей станом на 01.04.2012р.

Перевірка проводилась з 10.07.2012р. по 16.07.2012 р.

Згідно з контрактом від 01.08.11 № 2/08, укладеним з ТОВ «Водий Омад Нури Плюс» (Узбекистан, м. Фергана, вул. Мухаммадієва, 1, Ибрат МФЙ, OJSCB «KHAMKORBANK» P.O. 710011 Uzbekistan (Fergana Branch) Andijan citi. Bobur avenue, 85 SWIFT KHKKUZ22XXX, Acc. 20208840004718820002) - Покупець, у особі генерального директорі Дадажонова Жасурбека по ВМД від 19.09.2011р. № 600000009/2011/005889 експортовано технологічне обладнана калібрувально - лущильне з переробки гречки КШУ 120 у комплекті на суму 8250,00 дат. США що по курсу НБУ 7,9733 грн. за 1 дол. США склало 65779,73 грн., умови поставки - СРТ U2 м. Ташкент, код товару 8437800000, характер угоди 21. Граничний термін надходження виручка 17.03.2012р.

Згідно з умовами контракту платником за товар може виступати третя сторона. На виконання умов вказаного контракту на рахунок № 26005054900797/840, відкритий TOB «ЕСІ » КРУ ПАТ КБ «Приватбанк», МФО 384436, від WAPPING BUSINESS INC (PASEA ESTATB ROAD TOWN TORTOLA VIRGIN ISLANDS BRITISH RIETUMU BANKA, RIGA, LATVIA надійшла оплата в іноземній валюті за товар у загальній сумі 8250,00 дол. США, у тому числі:

- 10.02.12 у сумі 1000,00 дол. США:

- 18.04.12 у сумі 3600,00 дол. США - з порушенням термінів розрахунків;

- 23.04.2012 у сумі 3650,00 дол. США - з порушенням термінів розрахунків.

За результатами позапланової перевірки (акт від 22.06.12 № 3649/22-622/23662169) та згідно з даними бухгалтерського обліку встановлено, що станом на 01.04.2012 на балансовом рахунку 362 обліковувалась прострочена дебіторська заборгованість у сумі 7250,00 дол. США.

Декларація про валютні цінності, доходи та майно, що належать резиденту України знаходяться за її межами станом на 01.04.12 (вх. ДПІ у м. Сімферополі № 9018507296 від 02,04.2012р.), до ГУ НБУ в АРК надана 01.06.2012р., тобто з порушенням термінів встановлених законодавством

Постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2000р. № 419 «Про затвердження порядку подачі фінансової звітності» (зі змінами та доповненнями) передбачено, що квартальна фінансова звітність подається підприємствами не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним кварталом, а річна пізніше 09 лютого, наступного за звітним роком.

Перевіркою встановлено, що TOB «ЕСІ» у вищезазначеній Декларації відобразило вартість товару (технологічного обладнання), яке вивезене за межі України, у п. 5 «Товари (роботи, послуги), що експортовані резидентом за межі України з оплатою в іноземній валюті за які на звітну дату не надійшли в установлені законодавством терміни валютні кошти на валютний рахунок резидента в уповноваженому банку розділу ІІІ «Майно та товари за кордоном» у загальній сумі 7250,00 дол. США згідно з ВМД від 19.09.2011р. № 600000009/2011/00588 за контрактом від 01.08.2011р. №2/08, укладеним з ТОВ «Водий Омад Нури Плюс» (Узбекистан).

За результатами даної перевірки порушень порядку декларування валютних цінностей не встановлено.

За висновками перевірки встановлені порушення:

- ст. 1 Закону України від 23 вересня 1994 року № 185/94-ВР «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» (із змінами доповненнями), що виразилось у надходженні виручки в іноземній валюті у сумі 5324,00 дол. США по контракту від 01.11.2011р. № 7/61, укладеному з ТОВ «Zenit - Farma Savdo»(Узбекистан).

- ст. 9 Декрету Кабінету Міністрів України від 19 лютого 1993 № 15 - 93 «Про систему валютного регулювання і валютного контролю», яке виразилось у порушенні терміну декларування валютних цінностей, і доходів та майна, що належать резиденту та знаходяться за межами України станом 01.04.2012р.

За результатами перевірки був складений акт перевірки № 4119/22-622 від 23.07.2012р. на підставі якого прийняті податкові повідомлення-рішення:

- № 0000332206 від 31.07.2012р. на суму 170,00 грн. штрафні санкції;

- № 0000322206 від 31.07.2012р. на суму 7620,35 грн. пеня за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності

Повідомлення - рішення отримані 31.07.2013р. директором Массалімовим М.М, що підтверджується підписом на корінці податкового повідомлення рішення.

Судом встановлено, що 30.11.2012р. співробітниками ДПІ проведена позапланова невиїзна перевірка ТОВ «ЕСІ», з питань дотримання вимог валютного законодавства України при проведенні взаєморозрахунків за контрактом від 01.11.2011р. № 7/61 укладеним з ТОВ «Zenit - Farma Savdo» (Узбекистан).

Перевірка проводилась з 21.11.2012р. по 26.11.2012 р.

Судом встановлено, що між відповідачем та TOB «Zenit-Farma Savdo» (160050, Республіка Узбекистан, Наманганська область, м. Наманган, вул. Навої, 37, кв. 2. pax. 20208000504869325001 у ВАТБ «Кишлок Курилиш Банк») - (Покупець) в особі директора Султанова Ж., укладений контракт від 01.11.2011р. № 7/61, яким передбачений продаж TOB «ЕСІ» - (Продавець) саджанців хвойних дерев українського походження на суму 5324,00 дол. США. Банківські витрати на території Продавця - за його рахунок, на території Покупця - за його рахунок. Термін дії контракту до 31.12.2012р. Згідно з додатковою угодою до контракту від 01.11.2011р. Платником за товар може виступати третя сторона.

На виконання умов контракту від 01.11.2011р. № 7/61 TOB «ЕСІ» відвантажило на експорт вказаному нерезиденту саджанці ялини колючої блакитної та саджанці сосни кримської згідно з вантажною митною декларацією від 17.11.2011р. № 600000009/2011/007388 на суму 5324,00 дол. США (еквівалент 42504,15 грн. за курсом НБУ 7,9835 грн. за 1 дол. США, код товару 0602904100, характер угоди 21, умови постачання FCA-Сімферополь). Граничний термін отримання виручки в іноземній валюті 15.05.12.

На виконання умов вказаного контракту на рахунок 26005054900797/840, відкритий TOB «ЕСІ» у КРУ ПАТ KB «Приватбанк», від «UNIGLOBE BUSINESS SOLUTIONS, LTD» (AKARA BLDG 24 DE CASTRO STREET TORTOLA WICHKHAMS CAY 1 ROAD TOWN/ID/1542404, RTMB LV 2X RIETUMU BANKA, RIGA, LATVIA) з порушенням термінів розрахунків надійшла часткова оплата в іноземній валюті за товар у загальній сумі 4000,00 дол. США, у т.ч.:

- 10.07.2012 у сумі 2500,00 дол. США;

- 17.07.2012 у сумі 1500,00 дол. США.

Попереднім актом позапланової перевірки №4119/22-622 від 23.07.12 станом на 17.07.2012р. встановлена прострочена дебіторська заборгованість у сумі 1324,00 дол. США. За вищевказаним контрактом встановлене порушення ст. 2 Закону України від 23 вересня 1994 року №185/94-ВР "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" (зі змінами і доповненнями), яке виразилося у ненадходженні виручки в іноземній валюті у сумі 5324,00 дол. США на 56 днів (з 16.05.2012р. по 10.07.2012р.); у сумі 2824,00 дол. США на 7 днів (з 11.07.2012р. по 17.07.2012р.) та у відповідності із ст.4 вищевказаного Закону України нарахована пеня у сумі 7620,35 грн.

Перевіркою встановлено, що на виконання умов контракту на рахунок №26005054900797/840, відкритий TОB «ЕСІ» у КРУ ПАТ КБ «Приватбанк», від «UNIGLOBE BUSINESS SOLUTIONS, LTD» (AKARA BLDG 24 DE CASTRO STREET TORTOLA WICHKHAMS CAY 1 ROAD TOWN/ID/1542404, RTMB LV 2X RIETUMU BANKA, RIGA, LATVIA) з порушенням термінів розрахунків надійшла 01.10.2012р. оплата в іноземній валюті за товар у загальній сумі 1390,00 дол. СЩА.

За висновками перевірки встановлені порушення ст. 1 Закону України від 23 вересня 1994 року № 185/94-ВР «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» (із змінами доповненнями ), що виразилось у надходженні виручки в іноземній валюті у сумі 1324,00 дол. США по контракту від 01.11.11 № 7/61, укладеному з ТОВ «Zenit - Farma 8ауёо»(Узбекистан).

За результатами перевірки був складений акт перевірки № 9490/22-622 від 30.11.2012р., на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення № 0001362206 від 10.12.2012р. на суму 2411,96 грн. пеня за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності

Повідомлення - рішення отримане 10.12.2013р. директором Массалімовим М.М, що підтверджується підписом на корінці податкового повідомлення рішення.

Судом встановлено, що 15.08.2013р. посадовими особами ДПІ у м. Сімферополь АР Крим проведена позапланова невиїзна перевірка ТОВ «ЕСІ», з питань дотримання вимог валютного законодавства України при проведенні взаєморозрахунків за контрактом від 01.11.11 № 7/61. укладеним з ДП «Lancaster Technologies» (Узбекистан) за контрактом від 15.02.13 № 1/3 - 13, укладеним з ПП «ОСОБА_7 (Узбекистан).

Перевірка проводилась з 05.08.2013р. по 09.08.2013 р.

Судом встановлено, що між відповідачем та ДП «Lancaster Technologies» (700187 Республіка Узбекистан, м. Ташкент, масив Кора-Су-4, буд. ПА, BANK CENTERCREDIT ALMATY KAZAKHSTAN, SWIFT: KCJBKZKX, ACC No: 000284649, KAZAKHSTAN, SHYMKENT, str. BAYTURSUNOVA, N/N) - (Покупець) в особі фінансового директора Ишмурадова А.Х., укладений контракт від 01.11.12 № 1/5-12, яким передбачений продаж TOB «ЕСІ» - (Продавець) саджанців хвойних дерев українського походження на суму 50000,00 дол. США. Поставка товару здійснюється партіями. Банківські витрати на території Продавця - за його рахунок, на території Покупця - за його рахунок. Платником за товар може виступати третя сторона. Термін дії контракту з моменту підпису сторонами до повного виконання сторонами.

На виконання умов контракту від 01.11.2012р. № 1/5-12 TOB «ЕСІ» відвантажило на адресу вказаного нерезидента живі рослини відкритого ґрунту, дерева лісові згідно з ВМД від 13.11.2012р. №600110000/2012/005794 на суму 17100,00 дол. США (еквівалент 136680,30 грн. за курсом НБУ 7,993 грн. за 1 дол. США, код товару 0602904100, характер угоди 21, умови постачання FC A UA Сімферополь). Граничний термін отримання виручки в іноземній валюті 12.05.2013р.

На виконання умов вказаного контракту на рахунок 26005054900797/840, відкритий TOB «ЕСІ» у КРУ ПАТ КБ «Приватбанк», від ДП «Lancaster Technologies» (Узбекистан) 11.12.2012р. надійшла часткова оплата в іноземній валюті за товар у сумі 15195,00 дол. США.

За результатами перевірки встановлена дебіторська заборгованість нерезидента у сумі 1905,00 дол. США, грошові кошти за відвантажений товар на адресу TOB «ЕСІ» не надішли.

Перевіркою встановлено, що ТОВ «ЕСІ» звернулось з позовною заявою до Господарського суду АРК про стягнення з ДП «Lancaster Technologies» (Узбекистан) заборгованості у сумі 3471,00 дол. США (яка містить у собі дебіторську заборгованість у сумі 1905,00 дол. СЩА та штрафи, відсотки за затримку в постачанні на суму 1566,00 дол. СЩА).

Ухвалою від 20.05.2013р. про порушення провадження у справі №901/1588/13 позовна заява ТОВ «ЕСІ» прийнята до розгляду.

Перевіркою за контрактом від 01.11.12 № 1/5-12 встановлене порушення ст. 1 Закону України від 23 вересня 1994 року №185/94-ВР «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» (зі змінами і доповненнями), що виразилося у не надходженні виручки в іноземній валюті в сумі 1905,00 дол. США на 7 днів прострочення (з 13.05.2013р. по 19.05.2013р.).

Станом на останній день перевірки встановлена дебіторська заборгованість у сумі 1905,00 дол. США (б/рах. 362) по розрахунках з ДП «Lancaster Technologies» (Узбекистан) за контрактом від 01.11.12р. № 1/5-12.

Також судом встановлено, що між відповідачем та ПП ОСОБА_7, свідоцтво державної реєстрації НОМЕР_9 від 26.02.13, ІПН НОМЕР_10 (АДРЕСА_1) - (Покупець), укладений контракт від 15.02.13 № 1/3-13, яким передбачений продаж TOB «ЕСІ» - (Продавець) саджанців і сіянців ялини колючої, саджанців сосни, саджанців персику українського походження на суму 7000,00 дол. США. Поставка товару здійснюється партіями. Банківські витрати на території Продавця - за його рахунок, на території Покупця - за його рахунок. Платником за товар може виступати третя сторона. Термін дії контракту з моменту підпису сторонами до повного виконання сторонами.

У виконання умов контракту від 15.02.13 № 1/3-13 TOB «ЕСІ» відвантажило на адресу вказаного нерезидента живі рослини відкритого ґрунту, лісові згідно з ВМД від 07.03.2013р. №600110000/2013/001374 на суму 7000,00 дол. США (еквівалент 55951,00 грн. за курсом НБУ 7,993 грн. за 1 дол. США, код товару 0602904100, характер угоди 21, умови постачання FCA UA Сімферополь). Граничний термін отримання виручки в іноземній валюті 05.06.2013р.

За результатами перевірки встановлена дебіторська заборгованість нерезидента у сумі 7000,00 дол. США, грошові кошти за відвантажений товар на адресу TOB «ЕСІ» не надішли.

Даною перевіркою за контрактом від 15.02.13 № 1/3-13 встановлене порушення ст. 1 Закону України від 23 вересня 1994 року №185/94-ВР «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» (зі змінами і доповненнями), що виразилося у не надходженні виручки в іноземній валюті в сумі 7000,00 дол. США на 65 днів прострочення (з 06.06.13 по 09.08.13).

Станом на останній день перевірки встановлена дебіторська заборгованість у сумі 7000,00 дол. США (б/pax. 362) по розрахунках з ПП ОСОБА_7 (Узбекистан) за контрактом від 15.02.13 № 1/3-13.

Таким чином за висновками перевірки встановлені порушення ст. 1 Закону України від 23 вересня 1994 року 185/94-ВР «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» (із змінами доповненнями), що виразилось у надходженні виручки в іноземній валюті:

- за контрактом 01.11.2012р. № 1 5-12, укладеному з ДП «Lancaster Technologies» (Узбекистан) по сумі 1905,00 дол. США на 7 днів просрочення (з 13.05.13 по 19.05.13);

- за контрактом від 15.02.13 № 1/3-13, укладенням з ПП ОСОБА_7 (Узбекистан) по сумі 7000,00 дол. США на 65 днів прострочення (з 06.06.13 по 09.08.13).

За результатами перевірки був складений акт перевірки № 639/22.6-13 від 15.08.2013р. на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення № 0002402206 від 27.08.2013р. на суму 11230,21 грн. пеня за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Повідомлення - рішення отримане 27.08.2013р. директором Массалімовим М.М, що підтверджується підписом на корінці податкового повідомлення рішення.

Судом встановлено, що за порушення ТОВ «ЕСІ» термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності Державною податковою інспекцією у м. Сімферополі Головного Управління Міндоходів в АР Крим прийнято:

- податкове повідомлення-рішення № 0000222206 від 27.06.2012р. на суму 5993,98 грн.;

- податкове повідомлення-рішення № 0000332206 від 31.07.2012р. на суму 170,00 грн. штрафні санкції;

- податкове повідомлення-рішення № 0000322206 від 31.07.2012р. на суму 7620,35 грн.

- податкове повідомлення-рішення № 0001362206 від 10.12.2012р. на суму 2411,96 грн.

- податкове повідомлення-рішення № 0002402206 від 27.08.2013р. на суму 11230,21 грн.

Таким чином загальна сума заборгованості перед бюджетом з урахуванням часткової сплати у ТОВ «ЕСІ» складає 24256,50 грн. у тому числі 24086,50 грн. за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності та 170,00 штрафні санкції.

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно зі статтею 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" виручка резидентів у іноземній валюті підлягає зарахуванню на їх валютні рахунки в уповноважених банках у строки виплати заборгованостей, зазначені в контрактах, але не пізніше 180 календарних днів з дати митного оформлення (виписки вивізної вантажної митної декларації) продукції, що експортується, а в разі експорту робіт (послуг), прав інтелектуальної власності - з моменту підписання акта або іншого документа, що засвідчує виконання робіт, надання послуг, експорт прав інтелектуальної власності. Перевищення зазначеного строку потребує висновку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку.

Частиною 1 ст. 2 Закону № 185 передбачено, що імпортні операції резидентів, які здійснюються на умовах відстрочення поставки, в разі, коли таке відстрочення перевищує 180 календарних днів з моменту здійснення авансового платежу або виставлення векселя на користь постачальника продукції (робіт, послуг), що імпортується, потребують висновку центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики.

Статтею 4 Закону № 185 передбачено, що порушення резидентами строків, передбачених статтями 1 і 2 цього Закону, тягне за собою стягнення пені за кожний день прострочення у розмірі 0,3 відсотка від суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару) в іноземній валюті, перерахованої у грошову одиницю України за валютним курсом Національного банку України на день виникнення заборгованості. Загальний розмір нарахованої пені не може перевищувати суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару).

Таким чином, судом встановлено, що позивачем вірно нарахована сума пені за порушення ст. 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", в сумі 24256,50 грн.

Суд вважає необхідним зазначити, що на час розгляду справи у суду відсутні відомості про оскарження прийнятого позивачем рішення про застосування санкцій (пені) в адміністративному або судовому порядку, будь-які документи, що підтверджують необґрунтованість та неправомірність нарахування пені відповідачем під час розгляду справи суду не надано. У зв'язку з викладеним, суд зазначає, що на час розгляду справи в матеріалах справи відсутні будь-які відомості, що дають підстави вважати дії та прийняті позивачем рішення неправомірними та необґрунтованими.

Судом встановлено, що відповідачем зазначена податкова заборгованість в розмірі 24256,50 гривень не погашено.

У порядку ст. 71 КАС України відповідачем не надано доказів сплати 24256,50 грн. у повному обсязі або оскарження зазначеного рішення.

Таким чином заборгованість відповідача складає 24256,50 гривень, що також підтверджується особовим рахунком, дослідженим в судовому засіданні.

Пунктом п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України визначено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно з п.59.3 ст.59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.

Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Відповідно до п.59.4 ст.59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Проаналізувавши вищевикладене, суд приходить до висновку, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки орган державної податкової служби виносить податкову вимогу на суму такого податкового боргу.

Судом встановлено, що позивачем було виставлено відповідачеві першу податкову вимогу від 24 червня 2009 року № 1/1997 на суму 1197,30 гривень, яка була отримана ним 15.07.2009 року, що підтверджується підписом представника відповідача.

Судом встановлено, що позивачем було виставлено відповідачеві другу податкову вимогу від 14.08.2009 року № 2/2480 на суму 872,98 гривень, яка була отримана 30.10.2009 року.

Судом встановлено, що згідно даних особового рахунку, що досліджувався в судовому засіданні відповідачем сума податкового боргу, що був заявлений в позові в розмірі 24256,50 гривень, не погашена.

Згідно з п.п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Пунктом 95.1 ст.95 ПК України встановлено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до п.95.3 ст.95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно з п.95.4 ст.95 ПК України орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, суд вирішуючи питання про погашення за рахунок платника податків податкового боргу, яке здійснюється шляхом стягнення коштів з рахунків банку або за рахунок готівки, приймає рішення про стягнення з боржника коштів в рахунок погашення податкового боргу.

Приймаючи до уваги, що податковий борг за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності в розмірі 24256,50 гривень відповідачем станом на день розгляду справи не сплачений, позивачем повністю дотриманий порядок стягнення такого боргу, визначений Податковим кодексом України, суд відповідно до п.20.1.18 п.20.1 ст.20, ст. 95 Податкового кодексу України вважає необхідним задовольнити позов шляхом стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕСІ», коштів в рахунок погашення податкового боргу в сумі 24256,50 гривень.

Таким чином, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

У судовому засіданні 16.12.2013 року оголошено вступну та резолютивну частину постанови. Постанова складена у повному обсязі 17.12.2013 року.

На підставі викладеного, керуючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕСІ» (ідентифікаційний код 23662169) кошти в рахунок погашення податкового боргу в сумі 24256,50 гривень.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Трещова О.Р.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення16.12.2013
Оприлюднено23.12.2013
Номер документу36139586
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/10811/13-а

Постанова від 16.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

Ухвала від 28.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні