10.1
ПОСТАНОВА
Іменем України
19 грудня 2013 року Справа № 812/10062/13-а
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Кравцова Н.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за адміністративним позовом Лисичанського міського центру зайнятості до Приватного підприємства «Інформатор» про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків в сумі 590,53 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
02 грудня 2013 року позивач звернувся до суду з позовом до Приватного підприємства «Інформатор» про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків в сумі 590,53 грн.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що Приватне підприємство «Інформатор» зареєстровано як платник страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в Лисичаснькому міському центрі зайнятості.
Внаслідок того, що відповідач не проводить сплату страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття та в порушення вимог Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» у Приватного підприємства «Інформатор» станом на 11.11.2013 утворилась недоїмка по страховим внескам в сумі 590,53 грн.
В порушення вимог діючого законодавства України відповідачем страхові внески не перераховуються, у зв'язку з чим виникла заборгованість у сумі 590,53 грн.
У судове засідання прибув представник позивача.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату місце та час розгляду справи був повідомлений належним чином.
Ухвалою суду від 19.12.2013 на підставі ч.6 ст.128 КАС України справу призначено до розгляду в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суддя виходить з наступного.
Суддею встановлено, що відповідача взято на облік платника страхових внесків в Лисичанському міському центрі зайнятості.
Відповідно до ст.1 Закону України «Про проведення у Запорізькій, Луганській та Львівській областях експерименту з підвищення ефективності роботи державних цільових фондів» проведено у Запорізькій, Луганській та Львівській областях протягом періоду, визначеного Кабінетом Міністрів України, експеримент щодо виконання Пенсійним фондом України функцій по реєстрації страхувальників, формуванню та веденню інформаційної системи відомостей про застрахованих осіб, здійсненню контролю за повнотою та своєчасністю справляння зборів.
Згідно ст.2 Закону України «Про проведення у Запорізькій, Луганській та Львівській областях експерименту з підвищення ефективності роботи державних цільових фондів» надано Пенсійному фонду України на період проведення експерименту у Запорізькій, Луганській та Львівській областях право стягнення з платників донарахованих за результатами перевірок сум збору на обов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття, а також суми недоїмки, пені за цим збором та накладення адміністративних стягнень за порушення його сплати.
Статтею 3 Порядку проведення у Запорізькій, Луганській та Львівській областях експерименту з підвищення ефективності роботи державних цільових фондів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.03.2001 №216, платники страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття окремо ведуть облік внесків, щокварталу складають розрахункові відомості про їх нарахування і перерахування до зазначеного Фонду і подають районному (міському, районному у місті) відділу Пенсійного фонду за місцем реєстрації разом із звітом про нарахування збору на обов'язкове державне пенсійне страхування й інших надходжень та витрачання коштів Пенсійного фонду. Обласні управління Пенсійного фонду щокварталу до 28 числа місяця, що настає за звітним періодом, надають обласним центрам зайнятості зведену розрахункову відомість.
01.01.2011 набрав чинності Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 року № 2464-VІ який визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.
Згідно ч.5,6 п.7 Прикінцевих положень Закону України № 2464-VІ стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.
На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.
До набрання чинності Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» діяв порядок, передбачений Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000 року № 1533-ІІІ.
Відповідно до п.3 ст.17 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» роботодавці та застраховані особи сплачують страхові внески один раз на місяць в день одержання роботодавцями в установах банків коштів на оплату праці.
У разі нестачі у роботодавців коштів на виплату заробітної плати та сплату страхових внесків у повному обсязі нарахування їх на заробітну плату і перерахування страхових внесків до Фонду провадиться у пропорційних сумах.
Згідно зі ст.35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» роботодавці зобов'язані своєчасно та в повному обсязі сплачувати страхові внески.
У відповідності до абз.1,2 ч.1 цього Закону роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців.
У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками або неповної їх сплати страхувальники сплачують суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню.
Порядок обліку платників страхових внесків, обчислення і сплати роботодавцями та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та контролю за сплатою страхових внесків визначено Інструкцією про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, затвердженої Наказом Міністерства праці та соціальної політики України № 339 від 18.12.2000 року, зареєстрованого в міністерстві юстиції 16.01.2001 р. за №30/5221.
Згідно п.5.6 вказаної Інструкції страхові внески сплачуються один раз на місяць в день одержання роботодавцями в установах банків коштів на оплату праці.
Згідно абз.1 п.5.7 Інструкції у разі нестачі коштів на рахунку платника на виплату заробітної плати та сплату страхових внесків у повному обсязі видача коштів на оплату праці і перерахування страхових внесків до Фонду проводяться у пропорційних сумах.
Відповідно до п.9.7 Інструкції не сплачені в строк страхові внески, пеня і штрафи стягуються в дохід Фонду із страхувальника у судовому порядку відповідно до законодавства, п. 9.8 - строк давності у разі стягнення страхових внесків, пені та фінансових санкцій не застосовується.
Суддею встановлено, що згідно поданої відповідачем розрахункової відомості про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття ІІІ квартал 2002 року, на кінець звітного періоду за відповідачем рахується недоїмка в сумі 389,32 грн. та пеня - 201,21 грн. (а.с.10).
Зазначена в розрахунковій відомості недоїмка та пеня відповідачем сплачена не була, у зв'язку з чим за відповідачем утворилась заборгованість по сплати страхових внесків у сумі 590,53 грн.
Також сума заборгованості підтверджується актом звірки та передачі залишків по внесках на випадок безробіття станом на 01.01.2005 (а.с.18-21).
За таких обставин, суддя прийшов до висновку, що позовні вимоги Лисичанського міського центру зайнятості до Приватного підприємства «Інформатор» про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків в сумі 590,53 грн. є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 158-163, 257 Кодексу адміністративного судочинства України,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Лисичанського міського центру зайнятості до Приватного підприємства «Інформатор» про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків в сумі 590,53 грн. задовольнити повністю.
Стягнути з Приватного підприємства «Інформатор» (93118, Луганська область, м. Лисичанськ, кв. Ленінського Комсомолу, 24/97; код ЄДРПОУ 19083299) на користь Лисичанського міського центру зайнятості заборгованість по сплаті страхових внесків в сумі 590,53 грн. (п'ятсот дев'яносто гривень 53 копійки), у тому числі недоїмка - 389,32 грн. (триста вісімдесят дев'ять гривень 32 копійки), пеня - 201,21 грн. (двісті одна гривня 21 копійка).
Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанції
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Н.В. Кравцова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.12.2013 |
Оприлюднено | 24.12.2013 |
Номер документу | 36145986 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Н.В. Кравцова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні