Рішення
від 11.12.2013 по справі 905/8392/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46

Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

11.12.2013 Справа № 905/8392/13

Господарський суд Донецької області у складі судді Уханьової О.О. при секретарі судового засідання Андрєєвої М.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали:

за позовом - Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного

комітету України м. Одеса

до відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю "Славерс"

м. Краматорськ

про стягнення штрафу в сумі 10000,00грн. та пені в сумі 10000,00грн.,

за участю представників сторін:

від позивача - не явився,

від відповідача - не явився,

СУТЬ СПРАВИ:

18.11.2013р. Одеське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України м. Одеса направило до господарського суду позов про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Славерс" м. Краматорськ штрафу у розмірі 10000,00грн. та пені за прострочення сплати штрафу у розмірі 10000,00грн., накладеного рішенням адміністративної колегії Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України №75-рш від 30.05.2013р. по справі №37-02/2013.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач посилається на факт несвоєчасної сплати відповідачем штрафу, який рішенням №75-рш від 30.05.2013р. по справі №37-02/2013 покладений на ТОВ "Славерс" м. Краматорськ за порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого п.4 ч.2 ст.6, п.1 ст.50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» (далі - Закон), внаслідок чого на підставі ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» нарахована пеня в розмірі 10000,00грн.

В підтвердження викладених в позовній заяві обставин позивач надав копії рішення №75-рш від 30.05.2013р. по справі №37-02/2013, супровідного листа комітету №3674-02/2013 від 05.06.2013р., листа Головного управління Міндоходів в Одеській області №3042/9/15-32-20-03-45 від 01.11.2013р.

10.12.2013р. через канцелярію господарського суду від позивача надійшли додаткові документи, які залучені до матеріалів справи. Також 10.12.2013р. від позивача надійшло клопотання про розгляд справи без участі представника позивача. В судовому засіданні 11.12.2013р. судом вказане клопотання розглянуто та задоволено, оскільки в матеріалах справи достатньо документів для вирішення спору за відсутності позивача.

Відповідач не скористався своїм законним правом на участь в судовому засіданні, про причину неявки не повідомив, додаткових документів до матеріалів справи не надав.

Відповідно до правової позиції, викладеної у постанові пленуму Вищого господарського суду України №18 від 26.12.2011р. «Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції» особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце розгляду

2

судом справи у разі виконання останнім вимог частини першої статті 64 та статті 87 ГПК.

За змістом зазначеної статті 64 ГПК, зокрема, в разі якщо ухвалу про порушення провадження у справі було надіслано за належною адресою і не повернуто підприємством зв'язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом.

Приймаючи до уваги, що ухвали господарського суду направлялись відповідачу за належною адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців згідно витягу серії АВ №798847 станом на 05.12.2013р., він вважається належним чином повідомленим про час і місце розгляду судом справи.

Господарський суд вирішує спір по суті без явки представників відповідача на підставі ст. 75 ГПК України за наявними в матеріалах справи документами, оскільки вони є достатніми для вирішення спору.

Дослідивши матеріали справи, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ :

Предметом спору по даній справі є стягнення з відповідача штрафу в сумі 10000,00грн., пені в сумі 10000,00грн. за прострочення оплати суми штрафу, яка нарахована на підставі ч.2,3 ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» за період з 11.08.2013р. по 18.11.2013р.

З матеріалів справи вбачається, що розпорядженням адміністративної колегії Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету від 19.03.2013р. №38-р, за результатами проведених ДП "Одеська залізниця" у 2011р. конкурсних торгів на закупівлю послуг з ремонту скатопідйомника СПР-25Л розпочато розгляд справи №37-02/2013, у зв'язку з наявністю в діях учасників процедури закупівлі - ТОВ "Славерс" м. Краматорськ ознак порушення, передбаченого п.4 ч.2 ст.6, п.1 ст.50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів).

Одеським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України в ході аналізу доказів встановлено, що згідно оголошення №13499, яке було опубліковано у Віснику державних закупівель №97 (543) від 15.08.2011р. ДП "Одеська залізниця" проводилися відкриті торги на закупівлю послуг з ремонту скатопідйомника СПР-25Л. На участь у відкритих торгах було подано пропозиції від 4 суб'єктів господарювання, з яких до оцінки пропозицій допущені два учасника - ТОВ "Реммашрезерв" та ТОВ "Славерс". За результатом проведеного аналізу встановлено, що пропозиції, які надані цими учасниками схожі у зовнішньому оформленні, структурі, текстовому змісті та не можуть бути випадковими. Цей факт свідчить про те, що учасники погодили свою поведінку під час проведення процедури відкритих торгів, оскільки досягти цього можна тільки завдяки створенню конкурентного середовища при виборі замовником кращої пропозиції, яка можлива лише тоді, коли вона запропонована у справжніх умовах змагальності. Крім того, встановлено, що протягом 2011-2012рр. ТОВ "Славерс" з ТОВ "Реммашрезерв" неодноразово разом приймали участь у інших конкурсних торгах. Отже, такі дії ТОВ "Славерс" є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.

За результатами розгляду справи №37-02/2013 рішенням адміністративної колегії Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України 30.05.2013р. визнано, що ТОВ "Славерс" вчинене порушення, передбачене п.1 ст.50, яке кваліфікується п.4 ч.2 ст.6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів

3

на закупівлю "послуги з ремонту скатопідйомника СПР-25Л", що проводилися Державним підприємством "Одеська залізниця" у 2011році.

За вчинення вказаного порушення відповідно до ст. 52 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» на ТОВ "Славерс" накладено штраф у розмірі 10000,00грн., який підлягав оплаті у двомісячний строк з дня одержання рішення

Відповідно до ч. 1 ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» рішення (витяг з нього за вилученням інформації з обмеженим доступом, а також визначеної відповідним державним уповноваженим Антимонопольного комітету України, головою територіального відділення Антимонопольного комітету України інформації, розголошення якої може завдати шкоди інтересам інших осіб, які брали участь у справі), розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень надається для виконання шляхом надсилання або вручення під розписку чи доведення до відома в інший спосіб.

05.06.2013р. Одеське обласне територіальне відділення АМК України направило на адресу ТОВ "Славерс" супровідним листом №3674-02/2013 від 05.06.2013р. копію рішення АМК України №75-рш від 30.05.2013р. по справі №37-02/2013 та повідомило, що штраф необхідно у двомісячний термін перерахувати до Державного бюджету України на реєстраційний рахунок, відкритий у Державній казначейській службі України за реквізитами рахунків за місцем реєстрації суб'єктів господарювання як платників податків. Цей лист був отриманий ТОВ "Славерс" 10.06.2013р., про що свідчить підпис його представника за довіреністю - Повстанчук В.В.

Як вбачається з листа Головного управління Міндоходів в Одеській області №3042/9/15-32-20-03-45 від 01.11.2013р., копія якого надана позивачем до матеріалів справи, ТОВ "Славерс" штрафні санкції не сплачувались.

Відповідно до ч. 2 ст. 62 Закону України «Про захист економічної конкуренції» перебіг строку, який обчислюється, зокрема місяцями, починається з наступного дня після календарної дати, яким визначено його початок.

Строк сплати штрафу, який становив 2 місяці після отримання копії рішення від №75-рш від 30.05.2013р. по справі №37-02/2013, сплинув 11.08.2013р. У зв'язку з цим за період з 11.08.2013р. по 18.11.2013р. позивачем нарахована пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу відповідно до п.5 ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» за кожний день прострочення сплати штрафу, яка складає 15000,00грн.

Відповідно до ч. 5 ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції», розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України, отже, сума пені за прострочення сплати штрафу становить 10000,00грн.

Проаналізувавши наявні в матеріалах справи документи, перевіривши розрахунок сум штрафу та пені, дослідивши та з'ясувавши всебічно та у повній мірі обставини справи, господарський суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог, виходячи з наступного:

Відповідно до ст. 25 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» органи Антимонопольного комітету України з метою захисту інтересів держави, споживачів та суб'єктів господарювання подають заяви, позови, скарги до суду, у тому числі про зобов'язання виконати рішення органів Антимонопольного комітету України.

Відповідно до ст. 56 Закону рішення органів Антимонопольного комітету України є обов'язковими для виконання.

Згідно ст. 22 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» розпорядження, рішення та вимоги органу Антимонопольного комітету України, голови територіального відділення Антимонопольного комітету України, вимоги уповноважених нами працівників АМК України, його територіального відділення в межах їх компетенції є

4

обов'язковим для виконання у визначені ними строки, якщо інше не передбачено законом

За приписами п.1 ст.50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» Порушеннями законодавства про захист економічної конкуренції є у тому числі антиконкурентні узгоджені дії. Частиною першою статті 6 цього ж Закону передбачено, що антиконкурентними узгодженими діями є узгоджені дії, які призвели чи можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції, зокрема, спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів (п.4 ч.2 зазначеної норми).

У порушення вимог ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» ТОВ "Славерс" м. Краматорськ не виконало зобов'язання, що було покладено на нього рішенням адміністративної колегії Одеського відділення від 30.05.2013р. №75-рш по справі №37-02/2013, у встановлений строк.

Відповідно до ч. 3 ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу. Частиною 8 ст. 56 цього ж Закону встановлено, що протягом п'яти днів з дня сплати штрафу суб'єкт господарювання зобов'язаний надіслати відповідно до Антимонопольного комітету України або його територіального відділення документи, що підтверджують сплату штрафу.

Відповідач, всупереч вимогам вказаної статті, зобов`язання з оплати штрафу в розмірі та в строки, визначені рішенням Антимонопольного комітету України від 30.05.2013р. №75-рш по справі №37-02/2013, не виконав, отже з останнього підлягає стягненню штраф у розмірі 10000,00грн. в повному обсязі.

Як зазначалось вище, пунктом 5 ст. 56 Закону передбачено стягнення пені за прострочення сплати штрафу, нарахованої в сумі 10000,00грн. за період 11.08.2013р. по 18.11.2013р., яка також підлягає стягненню на користь позивача.

Відповідно до ч.3 ст. 49 Господарського процесуального кодексу України судовий збір, від сплати якого позивач у встановленому порядку звільнений, стягується з відповідача в доход бюджету пропорційно розміру задоволених вимог, якщо відповідач не звільнений від сплати судового збору.

Згідно правової позиції, викладеної в постанові пленуму Вищого господарського суду України №7 від 21.02.2013р. «Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу України» правило статті 49 ГПК України щодо розподілу сум судового збору у справах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, пропорційно розміру задоволених позовних вимог застосовується також і у випадках, коли судовий збір сплачено за мінімальною (визначеною Законом) ставкою.

Приймаючи до уваги, що відповідач не звільнений від сплати судового збору, на нього покладаються судові витрати.

На підставі Закону України «Про захист економічної конкуренції», керуючись ст.ст.22,33,43,49,75,82,82-1,84,85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України м. Одеса до Товариства з обмеженою відповідальністю "Славерс" м. Краматорськ про стягнення штрафу в сумі 10000,00грн. та пені в сумі 10000,00грн. задовольнити в повному обсязі.

5

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Славерс" (84306, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Львівська, 25, ЄДРПОУ 37349644) в доход загального фонду Державного бюджету України на рахунок Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області (Приморський), МФО 828011, р/р №31111106700008 по «Адміністративним штрафам та іншим санкціям» за кодом бюджетної класифікації 21081100, символ банку 106 штраф в сумі 10000,00грн., пеню в сумі 10000,00грн. за прострочення сплати штрафу.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Славерс" (84306, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Львівська, 25, ЄДРПОУ 37349644) на користь державного бюджету України судовий збір в сумі 1720,50грн.

Повний текст рішення підписаний 11.12.2013року.

Рішення господарського суду може бути оскаржено до Донецького апеляційного господарського суду через місцевий господарський суд в десятиденний термін з дня підписання повного тексту рішення.

Суддя О.О. Уханьова

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення11.12.2013
Оприлюднено23.12.2013
Номер документу36174891
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/8392/13

Судовий наказ від 24.12.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.О. Уханьова

Судовий наказ від 24.12.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.О. Уханьова

Рішення від 11.12.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.О. Уханьова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні