Постанова
від 03.12.2013 по справі 801/5226/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

03 грудня 2013 р. (10 год. 29 хв.) Справа №801/5226/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кузнякової С.Ю., за участю секретаря судового засідання Лєбєдєвої О.М., представника позивача Посипай С.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Євпаторіського міського центру зайнятості

до ОСОБА_2

про стягнення заборгованості.

Обставини справи: Євпаторійський міський центр зайнятості звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до ОСОБА_2 про стягнення незаконно отриманої суми витрат на матеріальне забезпечення допомоги по безробіттю в розмірі 18119,48 грн. Позовні вимоги ґрунтуються на Законі України "Про зайнятість населення", Законі України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та мотивовані тим, що відповідач під час знаходження на обліку як безробітний не повідомив позивача про укладення цивільно-правового договору, за яким отримав винагороду, в зв'язку з чим незаконно отримав матеріальне забезпечення на випадок безробіття за період з 13.09.2011р. по 17.10.2012р. в розмірі 18119,48 грн., яке у добровільному порядку не повернув, що й стало підставою для звернення до суду.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, наведених у позові, та просив їх задовольнити у повному обсязі.

Відповідач у судове засідання не з'явився, про час, день та місце розгляду справи повідомлений, обґрунтованість своєї позиції виклав у письмових запереченнях на позов (а.с. 47).

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, враховуючи, що адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, суд вважає можливим, на підставі ч. 6 ст. 71, ст. 128 КАС України, розглядати справу за наявними у ній матеріалами у відсутності відповідача.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши думку представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -

ВСТАНОВИВ:

В умовах ринкової економіки і рівноправності різних форм власності Законом, що визначає правові, економічні та організаційні основи зайнятості населення України і його захисту від безробіття, а також соціальної гарантії з боку держави в реалізації громадянами права на працю є Закон України "Про зайнятість населення" від 01.03.1991р. № 803-XII (який діяв на час виникнення спірних правовідносин далі Закон № 803).

Відповідно до п. "а" ч. 3 ст. 1 Закону 803 в Україні до зайнятого населення належать громадяни, що проживають на території держави на законних підставах працюючі по найму на умовах повного або неповного робочого дня (тижня) на підприємствах, в установах і організаціях, незалежно від форм власності, у міжнародних та іноземних організаціях в Україні і за кордоном, у фізичних осіб.

Згідно із ч. 1 ст. 2 Закону № 803 безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу.

У разі відсутності підходящої роботи рішення про надання громадянам статусу безробітних приймається державною службою зайнятості за їх особистими заявами з восьмого дня після реєстрації у центрі зайнятості за місцем проживання як таких, що шукають роботу. Реєстрація громадян провадиться при пред'явленні паспорта і трудової книжки, а в разі потреби - військового квитка, документа про освіту або документів, які їх замінюють (ч. 4 ст. 2 Закону № 803).

Відповідно до ст. 25 Закону № 803 держава створює умови незайнятим громадянам у поновленні їх трудової діяльності та забезпечує їм такі види компенсацій:

а) надання особливих гарантій працівникам, вивільнюваним з підприємств, установ, організацій;

б) виплата матеріальної допомоги в період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації;

в) виплата в установленому порядку допомоги по безробіттю.

Розміри та умови надання матеріального забезпечення на випадок безробіття визначаються Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 02.03.2000р. № 1533-III (далі Закон № 1533).

Згідно зі ст. 7 Закону № 1533 видами забезпечення за цим Законом та Законом України "Про зайнятість населення" є зокрема допомога по безробіттю, у тому числі одноразова її виплата для організації безробітним підприємницької діяльності.

Права, обов'язки та відповідальність застрахованих осіб передбачені у самому Законі України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 02.03.2000р. № 1533-III, зокрема ст. 36 наведеного Закону, в якій зазначено, що застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Пунктом 13 Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.02.2007р. № 219 визначено, що працівник центру зайнятості ознайомлює громадянина з письмовими рекомендаціями щодо працевлаштування, а також стосовно необхідності обов'язкового письмового повідомлення таким громадянином центру зайнятості поміж іншого провадження діяльності, спрямованої на отримання прибутку, в період пошуку роботи, після чого громадянин ставить свій підпис у картці.

Порядок надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності затверджений наказом Мінпраці, від 20.11.2000р. № 307 (далі Порядок № 307), розроблений відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", визначає механізм призначення, виплати допомоги по безробіттю, у т. ч. одноразової для організації безробітними підприємницької діяльності, та обчислення страхового стажу визначає.

Пунктом 6.14 розділу 6 Порядку № 307 визначено, що якщо під час одержання допомоги по безробіттю безробітний своєчасно не подав відомості про обставини, що впливають на умови її виплати, у тому числі встановлені під час розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення, з безробітного стягується сума виплаченої допомоги по безробіттю з моменту виникнення цих обставин.

Якщо безробітний відмовився добровільно повернути зазначені кошти, то питання щодо їх повернення вирішується у судовому порядку.

Згідно з п 6, та п.7 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2006 року №357 (далі -Порядок) у разі встановлення центром зайнятості належності безробітної особи до категорії зайнятих така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови матеріального забезпечення та надання соціальних послуг. У разі відмови особи повернути кошти або у разі неповернення (невідшкодування) їх у встановлений строк стягнення таких коштів здійснюється у судовому порядку відповідно до законодавства.

Із аналізу наведених вище норм впливає, що на безробітного покладений обов'язок своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати йому забезпечення та надання соціальних послуг. Якщо під час одержання допомоги по безробіттю безробітний своєчасно не подав відомості про обставини, що впливають на умови її виплати з безробітного стягується сума виплаченої допомоги по безробіттю з моменту виникнення цих обставин.

Матеріали справи свідчать про те, що ОСОБА_2 06.09.2011р. звернулась до Євпаторійського міського центру зайнятості із заявою про надання статусу безробітного з виплатою допомоги по безробіттю до вирішення питання її працевлаштування (а.с. 12).

Також відповідач подав до позивача заяву, в якій було зазначено про те, що на даний час ОСОБА_2 не зареєстрована як суб'єкт підприємницької діяльності, в трудових, цивільно-правових відносинах не перебуває. Крім того, відповідач взяв на себе зобов'язання у випадку працевлаштування, укладення договору цивільно-правового характеру, направленого на отримання прибутку, та іншої діяльності, яка надає прибуток, невідкладно повідомити про це Євпаторійський міський центр зайнятості (а.с. 11).

Як слідує з персональної картки ОСОБА_2, їй 13.09.2011р. надано статус безробітного (а.с. 13).

Позивачем здійснено обмін відомостей з податковими органами, згідно яких отримана інформація про отримання відповідачем доходів у 1 кварталі 2012р. від ДП «Цептер Інтернаціональ Україна» (а.с. 14).

11.09.2012р. позивачем ДП «Цептер Інтернаціональ Україна» був скерований запит про надання інформації щодо перебування ОСОБА_2 у трудових відносинах в 1 кварталі 2012р. (а.с.15).

ДП «Цептер Інтернаціональ Україна» 24.09.2012р. була складена довідка № 478, відповідно до якої ОСОБА_2 з 12.06.2004р. здобула повноваження стосовно надання ДП «Цептер Інтернаціональ Україна» презентаційних та консультативних послуг у вільний від роботи час згідно цивільно-правового договору послуг № 530365 від 12.06.2004р. (а.с. 16).

В матеріалах справи є цивільно-правовий договір послуг № 530365 від 12.06.2004р., укладений між ДП «Цептер Інтернаціональ Україна» та ОСОБА_2 (а.с. 17-18).

Згідно відомостей з центральної бази даних Державного реєстру фізичних осіб ДПА України про суми виплачених доходів ОСОБА_2 у періоді з 01.07.2011р. по 31.12.2012р. був отриманий дохід від ДП «Цептер Інтернаціональ Україна» (а.с.93).

Про отримання відповідачем коштів у серпні 2012р. від ДП «Цептер Інтернаціональ Україна» по цивільно-правовому договору послуг № 530365 від 12.06.2004р. свідчить й заява ОСОБА_2 від 18.03.2013р., адресована директору Євпаторійського міського центру зайнятості (а.с. 73).

18.10.2012р. Євпаторійським міським центром зайнятості був складено Акт № 65 розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", за результатами якого встановлено, що під час перебування на обліку в Євпаторійському міському центрі зайнятості як безробітної з 13.09.2011р. по 17.10.2012р. ОСОБА_2 знаходилась у трудових відносинах з ДП «Цептер Інтернаціональ Україна» у період з 12.06.2004р. по теперішній час. (а.с. 22).

Укладений цивільно-правовий договір послуг № 530365 від 12.06.2004р. з ДП «Цептер Інтернаціональ Україна» свідчить про відношення відповідача, на час звернення до Євпаторійського міського центру зайнятості, до зайнятого населення, згідно із вимогами Закону України "Про зайнятість населення", та такі обставини відносяться до обставин, що впливають на умови виплати безробітному забезпечення та надання соціальних послуг.

А отже, неповідомлення відповідачем Євпаторійський міський центр зайнятості про зазначену обставину свідчить про умисне невиконання ОСОБА_2 обов'язку передбаченого ст. 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" .

Посилання ОСОБА_2 в обґрунтування своєї позиції на те, що в липні 2011р. нею було написано заяву про розірвання договору з ДП «Цептер Інтернаціональ Україна» в зв'язку з чим відсутній факт подання до Євпаторійського міського центру зайнятості недостовірних даних та документів, та отримані від з ДП «Цептер Інтернаціональ Україна» у серпні 2012р. кошти є заборгованістю підприємства за її роботу до липня 2011р., суд не бере до уваги виходячи з наступного.

На час розгляду справи відповідачем не надано доказів припинення співпраці з ДП «Цептер Інтернаціональ Україна».

Крім того в матеріалах справи є рішення Євпаторійського міського суду АР Крим від 08.08.2013р., яке залишено без змін ухвалою Апеляційного суду АР Крим від 03.10.2013р., у справі № 106/4244/13-ц (2/106/1190/2013) за позовом ОСОБА_2 до Євпаторійського представництва компанії з ДП «Цептер Інтернаціональ Україна» про визнання договору доручення з 28.07.2011р. припиненим (а.с.117-118, 119-120).

Частиною 1 ст. 72 КАС України передбачено, що обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Судовим рішенням, яке набрало законної сили встановлено факт не оформлення ОСОБА_2 припинення договору з ДП «Цептер Інтернаціональ Україна».

Враховуючи, що відповідач своєчасно не подав відомості про обставини, що впливають на умови виплати допомоги по безробіттю, які виниклі з 13.09.2011р., а також те, що сума забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг, суд погоджується з наведеним розрахунком виплаченої ОСОБА_2 суми допомоги по безробіттю в розмірі 18119,48 грн. з 13.09.2011р. по 17.10.2012р. (а.с. 20).

Позивачем 19.10.2012р. № 3920 на адресу відповідача направлено лист з пропозицією повернути незаконно отриману суму забезпечення на розрахункові рахунки Євпаторійського міського центру зайнятості (а.с. 21).

22.10.2012р. Євпаторійським міським центром зайнятості був прийнятий наказ № 70 «про відшкодування незаконно отриманої допомоги по безробіттю ОСОБА_2» (а.с. 24-25).

Зазначений наказ був скерований супровідним листом на адресу відповідача, та ще раз було запропоновано повернути отримані кошті як допомогу по безробіттю в розмірі 18119,48 грн. (а.с. 26).

На час розгляду справи відповідачем не надано доказів погашення заборгованості в розмірі 18119,48 грн. або заперечень на позов, у той час як відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Можливість вирішення спорів, які виникають у зв'язку зі застосуванням Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" саме у судовому порядку, визначена статтею 39 зазначеного Закону.

Виходячи з меж заявлених позовних вимог, аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими, та відповідно такими, що підлягають задоволенню повністю.

У судовому засіданні, яке відбулось 03.12.2013 року, було проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Відповідно до ч. 3 ст. 160 КАС України постанову складено у повному обсязі 09.12.2013 року.

Керуючись ст. ст. 9, 69-71, ст.ст. 158-159, 161-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з ОСОБА_2 (ідентифікаційний номер: НОМЕР_1) на користь Євпаторійського міського центру зайнятості (р/р 3717001000295 банк ГУ ДКСУ АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 20708592) незаконно отримані кошти в розмірі 18119,48 грн. (вісімнадцять тисяч сто дев'ятнадцять грн. сорок вісім коп.).

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Кузнякова С.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення03.12.2013
Оприлюднено23.12.2013
Номер документу36177066
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/5226/13-а

Ухвала від 19.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кузнякова С.Ю.

Постанова від 03.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кузнякова С.Ю.

Ухвала від 28.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кузнякова С.Ю.

Ухвала від 12.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кузнякова С.Ю.

Ухвала від 02.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кузнякова С.Ю.

Ухвала від 20.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кузнякова С.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні