cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91016, м. Луганськ, пл. Героїв ВВв, 3а. Тел./факс 55-17-32, inbox@lg.arbitr.gov.ua
Р І Ш Е Н Н Я
17 грудня 2013 року Справа № 913/2708/13
Провадження №31пд/913/2708/13
За позовом прокурора Жовтневого району м. Луганська в інтересах держави в особі позивача Луганської міської ради
до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "Міск-Інвест", м. Луганськ
про внесення змін до договору оренди землі
Суддя Зюбанова Н.М.
Секретар судового засідання Вороніна О.С.
У засіданні брали участь:
від позивача - Полякова О.В., за довіреністю від 23.08.2013 № 01/03-31/5298/0/2-13;
від відповідача - Леоненко Б.В., за довіреністю від 01.10.2013;
прокурор відділу прокуратури м. Луганська Голоденко К.О.
Суть пору: про внесення змін до договору оренди землі від 31.08.2004 (державна реєстрація від 21.09.2004 № 5177) до п.8 розділу "Орендна плата" договору, який пропонується викласти у наступній редакції: "Річна орендна плата встановлюється у розмірі земельного податку (річного) у гривнях збільшеного на коефіцієнт 3".
Згідно зі ст. 2-1 ГПК України 15.11.2013 за даною справою був проведений повторний автоматичний розподіл в системі документообігу суду, тому справу № 913/2708/13 передана на розгляд судді Зюбановій Н.М.
У відповідності до п. 3.8. постанови пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" в разі зміни складу суду перебіг строку вирішення спору починається спочатку .
Розглянувши матеріали справи, вислухавши представників сторін та прокурора, суд дійшов до наступного.
Так, ст. 121 Конституції України передбачено, що на органи прокуратури України покладається представництво інтересів громадян або держави в судах у випадках, визначених законом.
Відповідно до ст. 20 Закону України "Про прокуратуру" при виявленні порушень закону прокурор у межах своєї компетенції має право звертатись до суду в передбачених законом випадках.
Статтею 36-1 Закону України "Про прокуратуру" визначено, що підставою представництва прокурором в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави. Представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом.
За змістом ст. 2 ГПК України (у редакції Закону від 18.09.2012), яка регулює порушення справ у господарському суді, такі справи порушуються за позовними заявами прокурорів, які звертаються до господарського суду в інтересах держави.
Підставою звернення прокурора з даною позовною заявою до суду в інтересах держави є порушення відповідачем інтересів Луганської міської ради, як власника землі, у сфері орендних правовідносин.
Заявою № 38-с-5-13 від 28.10.2013 прокурор уточнив прохальну частину позовної заяви та надав пояснення по справі, за якими просить суд п. 8 договору викласти у наступній редакції: "Річна орендна плата встановлюється у розмірі земельного податку (річного) у гривнях збільшеного на коефіцієнт 3".
Щодо обставин спору, то судом встановлено, що 30.06.2004 Луганською міською радою було прийняте рішення № 21/387 "Про припинення відкритому акціонерному товариству "Московська інвестиційна будівельна компанія" права оренди земельних ділянок за адресою: кв. Молодіжний та передачу товариству з обмеженою відповідальністю "МІСК-Інвест" в оренду земельних ділянок за адресою: кв. Молодіжний під будівництво та розміщення аквапарку, житлових будинків, житлового будинку та багатоповерхового гаражу".
На підставі вказаного рішення 31.08.2004 між Луганською міською радою (позивачем) та Товариством з обмеженою відповідальністю "МІСК-Інвест" (відповідачем) було укладено договір оренди землі, зареєстрований у встановленому законом порядку 21.09.2004 за № 5177 , за умовами якого відповідач прийняв в строкове платне користування земельну ділянку загальною площею 0,3697 га під будівництво та розміщення житлового будинку за адресою: м. Луганськ, кв. Молодіжний. За змістом п. 7 договору останній укладено на 49 років.
У відповідності до п. 8 договору розмір річної орендної плати дорівнює розміру земельного податку (річного), збільшеного на коефіцієнт 2,5.
У відповідності до п. 4 та п. 8.1 договору (у редакції договору від 29.12.2008) сторони дійшли згоди, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 448270 грн. 86 коп., а річний розмір орендної плати - 11206 грн. 77 коп. відповідно.
На виконання положень цивільного законодавства, яке регулює порядок внесення змін до договору, прокурор та позивач просять суд внести зміни до п. 8 договору, який регулює розмір річної орендної плати щодо встановлення її у розмірі земельного податку із застосуванням до нього договірного коефіцієнту 3.
Відповідач у відзиві проти позову заперечує з посиланням на те, що постановою Жовтневого районного суду м. Луганська у справі №1207/1141/12 за позовом ТОВ "Міск-Інвест" до Управління Луганської міської ради з питань земельних ресурсів про визнання дій протиправними, яка набрала законної сили, встановлено, що до прийняття в установленому законом порядку в експлуатацію закінченого будівництва об'єкту (житлового будинку) при розрахунку орендної плати за передану за договором земельну ділянку має використовуватися коефіцієнт функціонального використання 0,5-інші землі - землі, зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво.
Оцінивши обставини справи, суд вважає позовні вимоги прокурора обґрунтованими, а позов таким, що підлягає повному задоволенню, з огляду на наступне.
Так, відповідно до ст. 2 Закону України "Про оренду землі" відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.
Відповідно до ст.16 Закону України "Про оренду землі" та ст. 124 ЗК України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Матеріалами справи підтверджено факт належного укладання між сторонами у справі договору оренди землі від 31.08.2004 (державна реєстрація від 21.09.2004 за № 5177).
Факт звернення з позовом прокурора Жовтневого району м. Луганська в інтересах держави в особі Луганської міської ради обумовлений тим, що згідно з п. 34 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин є виключною компетенцією міської ради.
З матеріалів справи вбачається, що роботу у частині внесення змін до договору оренди земельної ділянки орендодавцем було розпочато у тому числі у зв'язку з набранням чинності з 01.01.2011 Податковим кодексом України, яким, зокрема, врегульовано обчислення орендної плати за землю, а саме:
- розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою трикратного розміру земельного податку та не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки (ст. 288).
За листом від 17.08.2012 № И 01/03-13/4849/0/2-12 орендодавцем було надіслано орендарю пропозицію про внесення змін до договору.
Відповідно до ст. 651 ЦК України договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Підставами для зміни або розірвання договору є згода сторін, якщо інше не встановлено договором або законом; за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом; а також у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору /ст. 652 ЦК України/.
Як передбачено ст. 632 ЦК України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни /тарифи, ставки, тощо/, які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Тому суд дійшов висновку, що прокурором доведено обґрунтованість та під ставність внесення змін до п. 8 договору оренди землі.
Також звертається увага сторін на необхідність застосування при розгляді даної справи господарським судом на підставі ст. 111 28 ГПК України рішення Верховного Суду України у подібних правовідносинах по справі № 41/81пд від 04.07.2011, у якій наголошується, що орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.
У відповідності до ст. 653 ЦК України у разі зміни договору у судовому порядку, зобов'язання змінюється з моменту набрання рішенням суду про зміну договору законної сили.
Заперечення відповідача за відзивом суд вважає необгрунтованими. Так, факт ухвалення Жовтневим районним судом м. Луганська постанови від 07.05.2012 по справі № 1207/1141/12 про необхідність застосування коефіцієнту функціонального використання 0,5 не впливає на наявність за даним спором правових підстав для підвищення орендної плати, які встановлені судом, оскільки дані показники окремо використовуються при розрахунку орендної плати за землю.
За вказаних обставин позов підлягає повному задоволенню з віднесенням судових витрат по сплаті судового збору у розмірі 1147 грн. 00 коп. на відповідача, які стягуються на користь держави, оскільки позов подано прокурором, який звільнений від їх сплати у встановленому законом порядку.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 44, 49, 82, 84, 85, 111 28 ГПК України, суд
в и р і ш и в:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Внести зміни до договору оренди землі від 31.08.2004 (державна реєстрація від 21.09.2004 за № 5177), укладеного між Луганською міською радою, ідент. код 26070794 та Товариством з обмеженою відповідальністю "МІСК-Інвест", м. Луганськ, кв. Молодьожний, буд. 28, офіс 1, ідент. код 33008567, виклавши п. 8 договору оренди землі у новій редакції:
- "Річна орендна плата встановлюється у розмірі земельного податку, збільшеного на коефіцієнт 3".
3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "МІСК-Інвест", м. Луганськ, кв. Молодьожний, буд. 28, офіс 1, ідент. код 33008567 в доход державного бюджету України на рахунок 31214206783006, отримувач УДКСУ у м. Луганську, код ОКПО 37991503, МФО 804013, банк отримувач ГУДКСУ у Луганській області, по коду класифікації доходів (ККД) 22030001, символ 206, назва Судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050) судовий збір у сумі 1147 грн. 00 коп., видати на виконання наказ ДПІ в Жовтневому районі м. Луганська Головного управління Міндоходів у Луганській області після набрання рішенням законної сили.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повне рішення складене 20.12.2013.
Суддя Н.М.Зюбанова
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2013 |
Оприлюднено | 23.12.2013 |
Номер документу | 36178752 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Зюбанова Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні