Постанова
від 20.12.2013 по справі 825/4382/13-а
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 825/4382/13-а

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 грудня 2013 року м. Чернігів

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Падій В.В., розглянувши в приміщенні суду в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Ніжинського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства "Ніжинське автомобільно-транспортне підприємство 17455" про стягнення штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів,-

В С Т А Н О В И В:

27.11.2013 Ніжинський міжрайонний прокурор звернувся до суду в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку з адміністративним позовом до відкритого акціонерного товариства "Ніжинське автомобільно-транспортне підприємство 17455" (далі - ВАТ "Ніжинське автомобільно-транспортне підприємство 17455") про стягнення штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів в розмірі 1020 грн. Свої вимоги мотивує тим, що постановою від 30.05.2013 №1176-ЦД-5-Е за неопублікування ВАТ "Ніжинське автомобільно-транспортне підприємство 17455" особливої інформації про припинення емітента шляхом ліквідації за рішенням вищого органу емітента у термін визначений чинним законодавством в офіційному друкованому виданні Центральним територіальним департаментом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку накладено штраф в розмірі 1020 грн.

Відповідно до частини 3 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України суд вжив всі належні заходи для повідомлення відповідача рекомендованим листом за адресою, вказаною у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, про відкриття скороченого провадження.

Заперечень проти позову чи клопотань процесуального характеру від відповідача у встановлений ухвалою суду строк в канцелярію суду не надійшло. За таких обставин, суд на підставі статті 183-2 КАС України розглянув справу одноособово без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.

Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов належить задовольнити повністю, зважаючи на таке.

Судом встановлено, що 15.05.2013 заступником начальника управління - начальником відділу звітності та моніторингу управління корпоративних фінансів та звітності Болтичевою Л.В. складено акт № 1223-ЦД-5-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, яким встановлено неопублікування ВАТ "Ніжинське автомобільно-транспортне підприємство 17455" особливої інформації про припинення емітента шляхом ліквідації за рішенням вищого органу емітента у термін визначений чинним законодавством в офіційному друкованому виданні (а.с.11).

21.05.2013 директором Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Жупаненком В.М. винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с.10) та постановою від 30.05.2013 № 1176-ЦД-5-Е за неопублікування ВАТ "Ніжинське автомобільно-транспортне підприємство 17455" особливої інформації про припинення емітента шляхом ліквідації за рішенням вищого органу емітента у термін визначений чинним законодавством в офіційному друкованому виданні, накладено штраф у розмірі 60 неоподаткованих мінімумів доходів громадян - 1020 грн. (а.с.09).

Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на наступне.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначаються Законом України від 30.10.1996 року № 448/96-ВР „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (далі - Закон № 448/96-ВР).

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 1 Закону України 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

В частині 1 статті 5 Закону № 448/96-ВР закріплено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Закон № 448/96-ВР в статті 6 встановлює, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Відповідно до частини 1 статті 41 Закону України від 23.02.2006 №3480-IV "Про цінні папери та фондовий ринок" (далі - Закон №3480-IV) особлива інформація про емітента - це інформація, до якої належать відомості, зокрема про рішення вищого органу емітента або суду про припинення або банкрутство емітента.

Частиною 2 статті 41 Закону №3480-IV встановлено, що строки, порядок і форми розкриття особливої інформації про емітента та додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Особлива інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом, зокрема, шляхом опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (частина 3 статті 41 Закону №3480-IV).

Згідно з пунктом 1 глави 3 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року №1591 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 лютого 2007 року за №97/13364 розкриття особливої інформації має здійснюватись шляхом оприлюднення у стрічці новин, опублікування в офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії.

Розкриття особливої інформації здійснюється, зокрема, в офіційному друкованому виданні - протягом п'яти робочих днів після дати вчинення дії.

Відповідно до пункту 14 частини 1 статті 8 Закону №448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право, зокрема, накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 11 Закону №448/96-ВР за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів накладається штраф у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Порядок та строки розгляду Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів, визначають Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012 №1470 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 05 листопада 2012 року за № 1855/22167 (далі - Правила №1470).

Відповідно до пункту 5 Розділу I Правил №1470 уповноважені особи Комісії в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції.

Відповідно до пункту 1,2 Розділу IIV Правил №1470 уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Справа про правопорушення порушується з дати винесення постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Уповноваженою особою про вчинення правопорушення складається акт про правопорушення на ринку цінних паперів.

Розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення у справі. Рішення уповноваженої особи у справі оформлюється у вигляді постанови (пункту 1 Розділу VII Правил №1470).

Пунктом 2 Розділу 18 Правил №1470 штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше ніж через п'ятнадцять днів з дати отримання ним постанови.

Згідно статті 11 Закону № 448/96-ВР рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем в установленому законодавством України порядку, штраф до Державного бюджету України добровільно не сплачено. постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів відповідач не оскаржував, а отже вона є чинною на момент розгляду даної справи.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що адміністративний позов Ніжинського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства "Ніжинське автомобільно-транспортне підприємство 17455" про стягнення штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів, необхідно задовольнити за обґрунтованістю, а тому штраф підлягає стягненню з відповідача до Державного бюджету України.

Керуючись статтями 122, 158 - 163, 167, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Ніжинського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства "Ніжинське автомобільно-транспортне підприємство 17455" про стягнення штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів - задовольнити повністю.

Стягнути з відкритого акціонерного товариства "Ніжинське автомобільно-транспортне підприємство 17455" (код ЄДРПОУ 03119701) в дохід Державного бюджету України (по коду бюджетної класифікації 21081100: отримувач: УДКСУ, балансовий рахунок 3111, символ банку 106) штраф за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 1020 (одна тисяча двадцять) грн.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в порядку та строки, передбачені статтями 1832, 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя: В.В. Падій

Дата ухвалення рішення20.12.2013
Оприлюднено24.12.2013
Номер документу36196433
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/4382/13-а

Постанова від 20.12.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Ухвала від 28.11.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні