Справа № 825/4587/13-а
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 грудня 2013 року м. Чернігів
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді - Д'якова В.І.,
за участю секретаря - Дурицької К.М.,
представника прокуратури - Коляди Ю.О.
представника позивача - Кравченка В.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Чернігові справу за адміністративним позовом заступника прокурора м. Чернігова в інтересах Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства «Ресторан станції «Чернігів» про стягнення штрафу, -
В С Т А Н О В И В:
Заступник прокурора м. Чернігова звернувся до суду з адміністративним позовом в інтересах Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Центральний територіальний департамент НКЦПФР) до Закритого акціонерного товариства «Ресторан станції «Чернігів» (далі - ЗАТ «Ресторан станції «Чернігів») про стягнення штрафу за порушення на ринку цінних паперів у сумі 85000, 00 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідно до постанови №1292-ЦД-5-Е від 12.06.2013 директором Центрального територіального департаменту НКЦПФР на підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів №1310-ЦД-5-Е від 29.05.2013, за порушення ЗАТ «Ресторан станції «Чернігів» вимог п.10 ст.8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», а саме: невиконання розпорядження №1862-ЦД-1-Е від 13.12.2012 про усунення порушень законодавства про цінні папери (термін виконання якого закінчився 31.01.2013) на відповідача накладено штраф у розмірі 85000, 00 грн. Відповідач в установлені законом строки в добровільному порядку штраф не сплатив.
Представник прокуратури та представник Центрального територіального департаменту НКЦПФР в судовому засіданні позовні вимоги підтримали в повному обсязі та просили суд їх задовольнити, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення та заявою представника відповідача про надання справи на ознайомлення від 18.12.2013. Відповідач письмових заперечень проти позову, заяв про відкладення розгляду справи чи про розгляд справи без його участі суду не надав.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Уповноваженою особою Комісії - начальником Чернігівського територіального управління ДКЦПФР винесено розпорядження №1862-ЦД-1-Е від 13.12.2012, яким встановлено, що в порушення вимог статті 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», пункту 1 глави 7 розділу V «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 №1591 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.02.2007 за №97/13364 (зі змінами та доповненнями), а саме: емітентом не подано регулярну річну інформацію за 2011 рік до територіального органу Комісії за місцезнаходженням емітента в електронній та паперовій формах.
Вказаним розпорядженням ЗАТ «Ресторан станції «Чернігів» було зобов'язано усунути вказані порушення чинного законодавства про цінні папери та письмово поінформувати (з наданням підтверджуючих документів) уповноважену особу Комісії (територіальне управління ДКЦПФР) про виконання розпорядження.
Заступником директора Центрального територіального департаменту НКЦПФР складено акт №1310-ЦД-5-Е від 29.05.2013 про правопорушення на ринку цінних паперів, в якому зазначено, що ЗАТ «Ресторан станції «Чернігів» не усунуто порушення вимог статті 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», пункту 1 глави7 розділу V «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 №1591 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.02.2007 за №97/13364 (зі змінами та доповненнями), тобто не виконано вимоги розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери №1862-ЦД-1-Е від 13.12.2012 ( а.с. 8).
Постановою від 30.05.2013 призначено до розгляду справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ЗАТ «Ресторан станції «Чернігів» (а.с. 9).
До розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів ЗАТ «Ресторан станції «Чернігів» письмових пояснень, письмових клопотань та/або письмових заперечень надано не було.
12.06.2013 директором Центрального територіального департаменту НКЦПФР, на підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів №1310-ЦД-5-Е від 29.05.2013, за порушення ЗАТ «Ресторан станції «Чернігів» вимог п.10 ст.8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», а саме: невиконання розпорядження №1862-ЦД-1-Е від 13.12.2012 про усунення порушень законодавства про цінні папери (термін виконання якого закінчився 31.01.2013), винесено постанову №1292-ЦД-5-Е, якою на ЗАТ «Ресторан станції «Чернігів» накладено штраф у розмірі 85 000, 00 грн. В постанові також встановлено, що дане порушення є повторним, про що свідчать постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №2030-ЦД-1-Е від 19.09.2012 та №677-ЦД-1-Е від 24.04.2013 (а.с.6-7).
У визначений Законом строк відповідач штраф не сплатив.
Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на наступне.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначаються Законом України від 30.10.1996 року №448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (далі - Закон №448/96-ВР).
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 1 Закону № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
В частині 1 статті 5 Закону №448/96-ВР закріплено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Закон №448/96-ВР в статті 6 встановлює, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Відповідно до п.10 ст.8 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.
Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 11 Закону № 448/96-ВР за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів накладається штраф у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Порядок накладення штрафів за порушення юридичними особами правил діяльності на ринку цінних паперів регулюється статтею 12 Закону № 448/96-ВР.
Так, уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.
Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.
Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.
Як вбачається з матеріалів справи, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку дотримано передбачених законодавством вимог при накладенні на відповідача штрафу за порушення правил діяльності на ринку цінних паперів.
Згідно статті 11 Закону № 448/96-ВР рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Вказану постанову відповідач, в установленому законодавством України порядку і терміни до суду не оскаржив та штраф до Державного бюджету України добровільно не сплатив.
Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги заступника прокурора м. Чернігова в інтересах Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства «Ресторан станції «Чернігів» підлягають задоволенню оскільки є законними та обґрунтованими, а штраф підлягає стягненню з відповідача до Державного бюджету України.
Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163, 167, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов заступника прокурора м. Чернігова в інтересах Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства «Ресторан станції «Чернігів», задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Закритого акціонерного товариства «Ресторан станції «Чернігів» (пр. Перемоги, 1, м. Чернігів, 14017, код ЄДРПОУ 04870927) штраф у розмірі 85 000 (вісімдесят п'ять тисяч) грн. 00 коп. в дохід Державного бюджету України (УДКСУ, балансовий рахунок 3111, код бюджетної класифікації 21081100, символ 106)
Постанова суду набирає законної сили в порядку статей 167, 186 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання її копії.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення .
Суддя В.І. Д'яков
З оригіналом згідно.
Суддя В.І. Д'яков
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.12.2013 |
Оприлюднено | 23.12.2013 |
Номер документу | 36204518 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Д'яков В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні