Постанова
від 17.12.2013 по справі 906/865/13
РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

cpg1251

РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

33001 , м. Рівне, вул. Яворницького, 59

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

17 грудня 2013 року Справа № 906/865/13

Рівненський апеляційний господарський суд у складі колегії:

Головуючого судді Саврій В.А.

судді Василишин А.Р. ,

судді Мамченко Ю.А.

при секретарі судового засідання Бугай Н.С.

розглянувши апеляційну скаргу відповідача - Житомирської міської ради на рішення господарського суду Житомирської області від 05.09.13р. у справі №906/865/13 (суддя Кравець С.Г.)

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Рибні промислові технології" (м. Житомир)

до Житомирської міської ради (м. Житомир)

про визнання недійсним рішення

За участю представників:

позивача - Татарченко Владислав Геннадійович (довіреність №б/н від 17.06.2013 р.)

відповідача - Поліщук Олександр Григорович (довіреність №26/2 від 02.01.2013 р.)

З оголошенням перерви у судовому засіданні

ВСТАНОВИВ :

В червні 2013 року товариство з обмеженою відповідальністю "Рибні промислові технології" звернулося до господарського суду Житомирської області з позовом до Житомирської міської ради про визнання недійсним рішення Житомирської міської ради "Про затвердження нових розмірів річної орендної плати та приведення у відповідність договорів оренди земельних ділянок несільськогосподарського призначення" від 24.01.2013 року №498 в частині підпункту 1.11. пункту 1 щодо затвердження нової нормативної грошової оцінки земельної ділянки (арк.справи 2-4).

Рішенням господарського суду Житомирської області від 05.09.2013р. у справі №906/865/13 (суддя Кравець С.Г.) позов ТзОВ "Рибні промислові технології" до Житомирської міської ради про визнання недійсним рішення задоволено.

Визнано недійсним рішення Житомирської міської ради дев'ятнадцятої сесії шостого скликання від 24.01.2013 року №498 "Про затвердження нових розмірів річної орендної плати та приведення у відповідність договорів оренди земельних ділянок несільськогосподарського призначення" в частині підпункту 1.11 пункту 1 щодо затвердження нового розміру нормативно-грошової оцінки орендованої товариством з обмеженою відповідальністю "Рибні промислові технології" за договором оренди від 21.02.2006р. № 040620900092 земельної ділянки площею 1,4648га по вул.П.Сингаївського, 3 у м.Житомирі, у розмірі 5030779,71грн., нового розміру орендної плати у сумі 166015,73 грн. за рік, коефіцієнту співвідношення орендної плати до земельного податку.

Стягнуто з Житомирської міської ради на користь ТзОВ " Рибні промислові технології" 1147,00 грн. витрат по сплаті судового збору (арк.справи 85-89).

Не погоджуючись з вказаним рішенням, відповідач - Житомирська міська рада, звернувся до Рівненського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою (Вх.№2987/13 від 01.10.2013р., арк.справи 94-95), в якій просить рішення господарського суду Житомирської області від 05.09.2013р. у справі №906/865/13 скасувати та прийняти нове рішення, яким в задоволенні позову відмовити.

В обгрунтування апеляційної скарги, скаржник зазначає, що рішення Житомирської міської ради "Про затвердження нових розмірів річної орендної плати та приведення у відповідність договорів оренди земельних ділянок несільськогосподарського призначення" від 24.01.2013р. №498 прийнято у відповідності до Конституції України, Закону України "Про оцінку земель", рішення виконавчого комітету міської ради від 22.08.2007р. №636 та рішення Житомирської міської ради від 05.09.2007р. №369. Таким чином, на думку скаржника, правові підстави для задоволення позову відсутні; просить скасувати рішення господарського суду Житомирської області від 05.09.2013р. у даній справі та прийняти нове рішення, яким в задоволенні позовних вимог відмовити.

Ухвалою Рівненського апеляційного господарського суду від 02.10.2013р. апеляційну скаргу прийнято до провадження та призначено до розгляду (арк.справи 93).

Позивач подав відзив на апеляційну скаргу (вх.№19360/13 від 06.11.2013р., арк.справи 100-102), в яких заперечив проти доводів та вимог скарги, вказавши, що відповідач не оприлюднив у офіційних друкованих засобах масової інформації Житомирської міської ради свого рішення щодо нових розмірів нормативної грошової оцінки земельних ділянок у місті Житомир. Вважає, що господарський суд Житомирської області при винесенні рішення правомірно застосував норми матеріального та процесуального права, повністю з'ясував обставини справи та дослідив докази у справі, постановив законне та обгрунтоване рішення, а тому просить оскаржуване рішення залишити без змін, а в задоволенні апеляційної скарги відмовити.

Ухвалою Рівненського апеляційного господарського суду продовжено строк розгляду апеляційної скарги до 17.12.2013р.

17.12.2013р. в судовому засіданні апеляційної інстанції представник відповідача підтримав доводи апеляційної скарги та надав пояснення в обґрунтування своєї позиції, представник позивача заперечив проти доводів скаржника, просив апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення - без змін.

Розглядом матеріалів справи встановлено:

03.02.2006р. Житомирська міська рада (орендодавець) та товариство з обмеженою відповідальністю "Рибні промислові технології" (орендар) уклали договір оренди земельної ділянки (арк.справи 8-9), відповідно до п.1 якого орендодавець на основі рішення 26 сесії Житомирської міської ради 4 скликання від 29 вересня 2005 року №553 надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для промисловості, яка знаходиться за адресою: м.Житомир, вул.П.Сингаївського, №3.

Як встановлено п.2 договору, в оренду передається земельна ділянка загальною площею 1,4648 га, в тому числі під будівлями та спорудами - 0,5154 га, під проходами, проїздами та площадками - 0,9494 га.

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить - 1750875,56грн. (п.3 договору).

Договір укладено на 10 років (п.4 договору).

Орендна плата, згідно до п.5 договору, вноситься орендарем у грошовій формі, розмір якої становить: 26261,38грн. в рік.

Згідно п.п.6, 7 договору, обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції. Орендна плата вноситься щомісячно, до п`ятнадцятого числа поточного місяця.

Відповідно до п.8 договору, розмір орендної плати щорічно переглядається у разі:

- зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції;

- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини позивача, що підтверджено документами;

- в інших випадках, визначених законом.

Договір було посвідчено приватним нотаріусом Житомирського міського нотаріального округу Сєтаком В.Я. 03.02.2006р. за №1477, що зареєстрований 21.02.2006р. у Житомирському міському відділі Житомирської регіональної філії Центру державного кадастру за №040620900092.

03.02.2006р. вказана земельна ділянка була передана відповідачу в строкове платне користування за актом прийому-передачі об'єкту оренди.

Рішенням Житомирської міської ради 19 сесії 6 скликання від 24.01.2013р. № 498 "Про затвердження нових розмірів річної орендної плати та приведення у відповідність договорів оренди земельних ділянок несільськогосподарського призначення" у зв'язку з введенням в дію з 01.01.2008р. нових розмірів плати за землю для юридичних осіб та фізичних осіб-суб'єктів підприємницької діяльності відповідно до рішень Житомирської міської ради від 05.09.2007р. № 369 "Про затвердження матеріалів коригування технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок міста, від 29.09.2005р. № 557 "Про затвердження Положення про порядок встановлення розмірів та справляння орендної плати за земельні ділянки в м.Житомирі", від 21.11.2007р. № 456 "Про введення в дію нових розмірів плати за земельні ділянки та приведення у відповідність діючих договорів оренди у місті Житомирі" затверджено нові розміри нормативної грошової оцінки та орендної плати за використання земельними ділянками на умовах оренди в м.Житомирі землекористувачам згідно переліку. Зокрема, підпунктом 1.11 пункту 1, для ТзОВ "Рибні промислові технології" (договір оренди земельної ділянки площею 1,4648га по вул.Сингаївського, 3 від 21.02.2006р. № 040620900092) встановлено:

- нормативна грошова оцінка становить 5030779,71 грн.;

- орендна плата становить 166015,73 грн. в рік.

Коефіцієнт співвідношення орендної плати до земельного податку при цьому становить 3,300 (арк.справи 10).

Рішення Житомирської міської ради 19 сесії 6 скликання від 24.01.2013р. № 498 в засобах масової інформації не опубліковано.

05.09.2007р. Житомирською міською радою 15 сесії 5 скликання прийнято рішення №369 "Про затвердження матеріалів коригування технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок міста Житомира", яким вирішено:

1. Затвердити матеріали коригування технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок міста Житомира. В період жовтень-грудень 2007 року ввести в дію відкориговану грошову оцінку земельних ділянок міста Житомира.

2. Доручити управлінню регулювання земельних відносин Житомирської міської ради:

2.1.Організувати інформування юридичних та фізичних осіб-суб'єктів підприємницької діяльності та громадян міста через засоби масової інформації щодо введення в дію відкоригованої грошової оцінки земельних ділянок м. Житомира.

2.2.Надати матеріали коригування грошової оцінки земельних ділянок міста Житомира Державній податковій інспекції м.Житомира та Житомирському міському управлінню земельних ресурсів для використання в роботі.

3.Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Костишина Є.А. (арк.справи 46).

В газеті Житомирської міської ради "Місто" від 11.10.2007р. № 41 (559) опубліковано повідомлення Житомирської міської ради у якому, зокрема, вказано:

«Житомирською міською радою прийнято рішення на 15 сесії 5 скликання від 05.09.2007р. № 369 "Про затвердження матеріалів коригування технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок міста Житомира".

Відкоригованою технічною документацією з грошової оцінки земель міста Житомира уточнено вартість одного квадратного метра землі, який є базовою величиною для розрахунків розміру платежів за земельні ділянки.

У зв'язку з цим, відповідно підлягають уточненню розміри земельного податку та орендної плати.

Нові розміри плати за користування земельними ділянками вводяться в дію в період жовтня-грудня 2007 року.

Всім юридичним та фізичним особам-суб'єктам підприємницької діяльності, а також громадянам міста, які є землекористувачами, необхідно звернутися до Управління земельних ресурсів у м.Житомирі по питанню виконання перерахунків розмірів плати за землю» (арк.справи 50).

Тобто, пункти 2, 2.1, 2.2, 3 рішення Житомирської міської ради 15 сесії 5 скликання від 05.09.2007р. №369 "Про затвердження матеріалів коригування технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок міста Житомира" у повідомленні не зазначені.

Таким чином, із опублікованого повідомлення вбачається, що рішення Житомирської міської ради 15 сесії 5 скликання від 05.09.2007р. № 369 має локальний характер, дія якого розповсюджується на широке коло осіб, зокрема, на ТзОВ "Рибні промислові технології", з метою неодноразового застосування.

21.11.2007р. Житомирською міською радою 18 сесії 5 скликання прийнято рішення №456 "Про введення в дію нових розмірів плати за земельні ділянки та приведення у відповідність діючих договорів оренди у місті Житомирі", яким вирішено:

1. Затвердити середню базову вартість одного квадратного метра земель у місті Житомирі у розмірі 102 грн. 38 коп.

2. Ввести в дію нові розміри плати за землю для юридичних та фізичних осіб суб'єктів підприємницької діяльності та громадян міста з 01.01.2008 року.

3. Всім орендарям в період з жовтня по грудень 2007 року зробити перерахунки розміру земельного податку та орендної плати за земельні ділянки відповідно прийнятої нормативної оцінки земель міста Житомира (матеріалів коригування) та привести у відповідність розмір орендної плати за земельні ділянки згідно з чинним "Положення про порядок встановлення розмірів та справляння орендної плати за земельні ділянки в м. Житомирі, які перебувають у державній або комунальній власності" з послідуючим внесенням змін в діючі договори оренди.

4. Доручити управлінню регулювання земельних відносин Житомирської міської ради, управлінню по зв'язках з громадськістю та Житомирській об'єднаній державній податковій інспекції (за згодою) проінформувати громадськість про прийняте рішення через засоби масової інформації.

5. Надати матеріали коригування грошової оцінки земельних ділянок міста Житомира КП "Житомирський міський центр земельних відносин" для використання в роботі.

6. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради та постійну комісію з питань містобудування, архітектури та землекористування (арк.справи 47).

В газеті "Місто" від 24.07.2008р. № 30 (600) опубліковано повідомлення Житомирської міської ради у якому, зокрема, вказано:

"...ще раз звертаємо увагу усіх землекористувачів (орендарів) на необхідність проведення нового розрахунку річної орендної плати за земельні ділянки та внесення відповідних змін в діючі договори оренди. У разі неприведення діючих договорів оренди у відповідність до прийнятого законодавства Житомирська міська рада буде змушена звернутися до суду про примусове внесення змін в діючі договори оренди та стягнення заборгованості по орендній платі.

Для проведення перерахунку річної орендної плати та внесення змін в діючі договори оренди юридичним та фізичним особам необхідно звернутися з заявою на ім'я начальника управлінню регулювання земельних відносин Житомирської міської ради.

Після прийняття Житомирською міською радою рішення про внесення відповідних змін в договори оренди земельних ділянок юридичним та фізичним особам-суб'єктам підприємницької діяльності необхідно звернутися з клопотанням до Житомирського міського відділу Житомирської філії ДЗК для внесення відповідних змін до договорів оренди земельних ділянок та в місячний термін після прийняття рішення привести у відповідність договори оренди земельних ділянок.

Додатково повідомляємо, що рішенням Житомирської міської ради від 28.12.2007 року № 513, від 06.02.2008 року №593, від 03.07.2008 року "Про розгляд звернень юридичних та фізичних осіб-суб'єктів підприємницької діяльності про поновлення, розірвання, внесення змін та доповнень в договори оренди земельних ділянок несільськогосподарського призначення" затверджено нові розміри річної орендної плати за земельні ділянки наступним землекористувачам, зокрема, ТОВ "Рибні промислові технології" (арк.справи 51).

Пункти 1, 3, 4, 5, 6 рішення Житомирської міської ради 18 сесії 5 скликання від 21.11.2007р. №456 "Про введення в дію нових розмірів плати за земельні ділянки та приведення у відповідність діючих договорів оренди у місті Житомирі" у повідомленні не зазначені.

Таким чином, із опублікованого повідомлення вбачається, що рішення Житомирської міської ради 18 сесії 5 скликання від 21.11.2007р. № 456 має локальний характер, дія якого розповсюджується на широке коло осіб, зокрема, на ТзОВ "Рибні промислові технології", з метою неодноразового застосування.

Отже, публікації в газеті "Місто" №41 (559) від 11.10.2007р., №17 (587) від 24.04.2008р., №30 (600) від 24.07.2008р. за своїм змістом є інформуванням землекористувачів, у тому числі ТзОВ "Рибні промислові технології" про необхідність проведення перерахунків щорічного розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності по діючим договорам оренди земельних ділянок.

В позовній заяві та інших поясненнях у справі позивач стверджував, що зазначені публікації не є офіційним оприлюдненням повних текстів рішень Житомирської міської ради від 05.09.2007р. №369 та від 21.11.2007р. №456.

Зазначені обставини стали підставою для звернення ТзОВ "Рибні промислові технології" з позовом до суду про визнання недійсним рішення Житомирської міської ради "Про затвердження нових розмірів річної орендної плати та приведення у відповідність договорів оренди земельних ділянок несільськогосподарського призначення" від 24.01.2013р. №498 в частині підпункту 1.11 пункту 1 щодо затвердження нової нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Розглянувши доводи апеляційної скарги, відзиву, вивчивши матеріали справи, наявні в ній докази, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, Рівненський апеляційний господарський суд прийшов до висновку про наступне:

Однією з істотних умов договору оренди, відповідно до ст.15 Закону України "Про оренду землі", є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

Згідно частин 2, 3 ст.21 Закону України "Про оренду землі", розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України). Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.

Як встановлено ч.1 ст.632 Цивільного кодексу України, ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом (ч.1 ст.651 ЦК України).

Згідно ст.288 Податкового кодексу України, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, у якому і визначаються розмір та умови внесення орендної плати.

Пунктом 8 договору сторони визначили, що розмір орендної плати щорічно переглядається у разі: зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини позивача, що підтверджено документами; в інших випадках, визначених законом.

Відповідно до ст.289 Податкового кодексу України, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Частинами 1, 2 статті 18 Закону України "Про оцінку земель", в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин, встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років проводиться.

Як встановлено статтями 1,5 Закону України "Про оцінку земель", ст.201 Земельного кодексу України, нормативна грошова оцінка земельних ділянок як капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами, використовується, зокрема, для визначення розміру земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Згідно п.288.5 ст.288 Податкового кодексу України, річна сума орендної плати не може бути меншою трикратного розміру земельного податку (за винятком земель сільськогосподарського призначення) та перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки (за винятком земель, на яких розміщуються, будуються, обслуговуються та експлуатуються об'єкти енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, та земельних ділянок, які перебувають у державній або комунальній власності, що надані для будівництва та/або експлуатації аеродромів).

Оскільки, орендна плата за користування земельною ділянкою державної та комунальної власності є регульованою ціною, то зміна нормативної грошової оцінки такої земельної ділянки згідно рішення Житомирської міської ради 19 сесії 6 скликання від 24.01.2013р. №498 є підставою для перегляду розміру орендної плати в межах, встановлених п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України.

Згідно ч.1 ст.79 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Відповідно до ч.5 ст.59 зазначеного Закону, рішення ради нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо радою не встановлено більш пізній строк введення цих рішень у дію.

Як встановлено частинами 1,4 статті 23 Закону України "Про оцінку земель", технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Рішення рад, зазначених у цій статті, щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, встановлені відповідно до пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України.

Рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом (п.271.2 ст.271 Податкового кодексу України).

Статтею 22 Закону України "Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації" встановлено, рішення органів місцевого самоврядування, інші нормативно-правові акти публікуються в офіційних виданнях (відомостях, бюлетенях, збірниках, інформаційних листках тощо) та друкованих засобах масової інформації відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Зокрема, Конституційний Суд України у своєму рішенні від 16.04.2009р. у справі №1-9/2009 (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування) дійшов висновку, що органи місцевого самоврядування, вирішуючи питання місцевого значення, представляючи спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, приймають нормативні та ненормативні акти. До нормативних належать акти, які встановлюють, змінюють чи припиняють норми права, мають локальний характер, розраховані на широке коло осіб та застосовуються неодноразово, а ненормативні акти передбачають конкретні приписи, звернені до окремого суб'єкта чи юридичної особи, застосовуються одноразово і після реалізації вичерпують свою дію.

Регуляторний акт - це прийнятий уповноваженим регуляторним органом нормативно-правовий акт, який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання; прийнятий уповноваженим регуляторним органом інший офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб і який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання, незалежно від того, чи вважається цей документ відповідно до закону, що регулює відносини у певній сфері, нормативно-правовим актом (ст.1 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності").

Відповідно до ст.1 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", органи місцевого самоврядування відносяться до регуляторних органів, які відповідно до своїх повноважень приймають регуляторні акти.

Згідно ч.5 ст.12 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", регуляторні акти, прийняті органами та посадовими особами місцевого самоврядування, офіційно оприлюднюються в друкованих засобах масової інформації відповідних рад, а у разі їх відсутності - у місцевих друкованих засобах масової інформації, визначених цими органами та посадовими особами, не пізніш як у десятиденний строк після їх прийняття та підписання.

Рішення Житомирської міської ради від 05.09.2007р. №369 "Про затвердження матеріалів коригування технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок міста Житомира" щодо затвердження матеріалів коригування технічної документації з нормативно-грошової оцінки земельних ділянок міста Житомира, введення в дію відкоригованої грошової оцінки земельних ділянок міста Житомира (арк.справи 46) та від 21.11.2007р. №456 "Про введення в дію нових розмірів плати за земельні ділянки та приведення у відповідність діючих договорів оренди у місті Житомирі" (арк.справи 47) щодо затвердження середньої базової вартості одного квадратного метра земель у місті Житомирі у розмірі 102,38грн., мають ознаки регуляторних актів та є рішеннями нормативно-правового характеру, оскільки підлягають неодноразовому застосуванню серед невизначеного кола осіб - суб'єктів земельних відносин щодо земельних ділянок, розташованих у м.Житомирі, та розповсюджуються на власників земельних ділянок, сторін договорів оренди земельних ділянок державної та комунальної власності тощо. Відповідно, зазначені рішення Житомирської міської ради підлягають офіційному оприлюдненню.

Місцевим господарським вірно судом встановлено, що відповідачем не підтверджено факту офіційного оприлюднення рішення Житомирської міської ради від 05.09.2007р. №369 та рішення Житомирської міської ради від 21.11.2007р. №456 в офіційних виданнях (відомостях, бюлетенях, збірниках, інформаційних листках тощо).

Однак, не взято до уваги факт опублікування Житомирською міською радою повідомлення про зазначені рішення у друкованих засобах масової інформації відповідних органів державної влади - газеті "Місто", у яких повністю висвітлено рішення ради, яке підлягає неодноразовому застосуванню серед невизначеного кола осіб, а саме щодо затвердження матеріалів коригування технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок міста Житомира та введення в дію у період жовтень-грудень 2007 року відкоригованої грошової оцінки земельних ділянок міста Житомира, що, у свою чергу, є доказом опублікування рішень Житомирської міської ради від 05.09.2007р. № 369 та від 21.11.2007р. № 456 у встановленому законодавством порядку.

Крім того, колегією суддів взято до уваги, що рішення Житомирської міської ради від 05.09.2007р. №369 "Про затвердження матеріалів коригування технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок міста Житомира" оскаржувалося в судовому порядку прокурором Корольовського району м.Житомира.

Постановою Корольовського районного суду м.Житомира від 21.07.2009р. у справі №2 "а"-27 2009 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 16.12.2010р., в задоволенні позову прокурора Корольовського району м.Житомира до Житомирської міської ради про скасування рішення Житомирської міської ради від 05.09.2007р. №369 відмовлено (арк.справи 52-53).

Тобто судом підтверджено правомірність дій Житомирської міської ради по введенню в дію скоригованої грошової оцінки земельних ділянок згідно з рішенням від 05.09.2007р. №369.

Оспорюване рішення Житомирської міської ради 19 сесії 6 скликання від 24.01.2013р. №498 "Про затвердження нових розмірів річної орендної плати та приведення у відповідність договорів оренди земельних ділянок несільськогосподарського призначення" не має ознак регуляторного акту, оскільки підлягає застосуванню серед визначеного кола осіб, а тому офіційне оприлюднення не вимагається. Про зазначене рішення позивач - ТзОВ "Рибні промислові технології" повідомлений листом виконавчого комітету від 22.02.2013р. №15/1476 (арк.справи 12).

За наведеного, правові підстави для визнання недійсним підпункту 1.11 пункту 1 рішення Житомирської міської ради 19 сесії 6 скликання від 24.01.2013 року № 498 "Про затвердження нових розмірів річної орендної плати та приведення у відповідність договорів оренди земельних ділянок несільськогосподарського призначення" в частині затвердження нового розміру нормативно-грошової оцінки орендованої ТзОВ "Рибні промислові технології" за договором оренди від 21.02.2006р. № 040620900092 земельної ділянки площею 1,4648 га по вул.П.Сингаївського, 3 у м.Житомирі, у розмірі 5030779,71грн., нового розміру орендної плати у сумі 166015,73 грн. за рік, коефіцієнту співвідношення орендної плати до земельного податку - відсутні.

Натомість, суд першої інстанції на вищевикладене уваги не звернув, що призвело до невідповідності висновків обставинам справи.

Як встановлено п.2 ч.1 ст.103 ГПК України, апеляційна інстанція за результатами розгляду апеляційної скарги має право скасувати рішення повністю або частково і прийняти нове рішення.

Відповідно до п.3 ч.1 ст.104 ГПК України, підставами для скасування або зміни рішення місцевого господарського суду є невідповідність висновків, викладених у рішенні місцевого господарського суду, обставинам справи.

Статтями 33, 34 ГПК України встановлено, що кожна сторона належними і допустимими доказами повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог та заперечень. Господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

З огляду на зазначене колегія суддів апеляційного господарського суду приходить до висновку, що апеляційна скарга Житомирської міської ради підлягає задоволенню, рішення господарського суду Житомирської області від 05.09.13 р. у справі №906/865/13 необхідно скасувати у зв'язку із невідповідністю висновків обставинам справи, та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позову - відмовити.

Відповідно до ст.49 ГПК України, судовий збір за подання апеляційної скарги у розмірі 573,50 грн. покладається на позивача.

Керуючись ст.ст.99, 101, 103-105 Господарського процесуального кодексу України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Житомирської міської ради задоволити.

Рішення господарського суду Житомирської області від 05.09.13 р. у справі №906/865/13 - скасувати.

Прийняти нове рішення. В позові відмовити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Рибні промислові технології" (10025, м.Житомир, вул.Павла Сингаївського, 3, іден. код 33128522) на користь Житомирської міської ради (10014, м.Житомир, майдан С.П.Корольова, 4/2, іден.код 13576954) 573 (п"ятсот сімдесят три) грн. 50 коп. судового збору за подання апеляційної скарги.

Доручити господарському суду Житомирської області видати наказ.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку.

Головуючий суддя Саврій В.А.

Суддя Василишин А.Р.

Суддя Мамченко Ю.А.

Дата ухвалення рішення17.12.2013
Оприлюднено23.12.2013
Номер документу36204794
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —906/865/13

Постанова від 25.02.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Коробенко Г.П.

Ухвала від 14.02.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Коробенко Г.П.

Постанова від 17.12.2013

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Саврій В.А.

Ухвала від 28.11.2013

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Саврій В.А.

Рішення від 05.09.2013

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кравець С.Г.

Ухвала від 18.06.2013

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кравець С.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні