ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Категорія статобліку-72
Справа № 2а-1990/08
23
травня 2008 року м.
Дніпропетровськ
Дніпропетровський
окружний адміністративний суд у складі:
головуючого
судді Шлай А.В.,
при
секретарі Агаркові Є.Ю.,
за
участю
представника
позивача ОСОБА_1,
представника
відповідача ОСОБА_2.,
розглянувши
у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Нікопольської
об'єднаної державної податкової інспекції до Комунального підприємство
«Житлово-експлуатаційна контора-9» про
звернення стягнення на активи, -
в с т а н о в и в:
Позивач звернувся до суду з
адміністративним позовом обґрунтовуючи свої вимоги тим, що Комунальне
підприємство «Житлово-експлуатаційна контора-9» зареєстроване Виконавчим
комітетом Нікопольської міської ради 12.04.2002 року та включено до ЄДРПОУ.
Відповідно до вимог чинного законодавства КП «ЖЕК-9» є платником податків,
зборів (обов'язкових платежів) і перебуває на податковому обліку в
Нікопольській ОДПІ.
Станом на 12.03.2008 р. за Відповідачем
лічиться податковий борг з податку на додану вартість у сумі 61296,74 грн.
Просить суд звернути стягнення на активи
Комунального підприємства «Житлово-експлуатаційна контора - 9»
(ідентифікаційний код 31980522, Дніпропетровська область, м. Нікополь, вул.
Героїв Чорнобиля, б. 74; р/р 26006050214951 КБ «Приватбанк» м. Дніпропетровськ
МФО 305299; р/р 26003000577001 АТ «Індекс-Банк» м. Дніпропетровськ МФО 307015;
р/р 26002000577002 АТ «Індекс-Банк» м. Дніпропетровськ МФО 307015) в рахунок
погашення податкового боргу з податку на додану вартість у розмірі 61296,74
грн. (р/р 31115029700029, код платежу 14010100, отримувач відділення ДКУ у м.
Нікополі, банк УДКУ у Дніпропетровській області, МФО 805012) на користь
держави.
У судовому засіданні представник позивача
уточнив позовні вимоги, та просив суд у зв'язку з частковою сплатою
заборгованості відповідачем звернути стягнення на активи КП «ЖЕК-9» у розмірі
60811,57 грн.
Представник відповідача у судовому
засіданні уточнений позов визнав, проти його задоволення не заперечує.
Судом
у судовому засіданні були досліджені наступні письмові докази: розрахунок
заборгованості КП «ЖЕК-9»; копія свідоцтва про державну реєстрацію відповідача;
копія довідки Дніпропетровського обласного управління статистики № 3248; копія
листа Головного управління статистики у Дніпропетровській області №18/11-215
від 21.01.2008 р.; копія Витягу з ЄДР; копія Статуту КП «ЖЕК-9»; копія
свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ; копія Рішення про розстрочення
податкового зобов'язання № 21 від 30.03.2007 р.; копія Договору про
розстрочення податкового зобов'язання № 28 від 30.03.2007 р.; копія Рішення про
розстрочення податкового зобов'язання № 26 від 03.05.2007 р.; копія Договору
про розстрочення податкового зобов'язання № 35 від 03.05.2007 р.; копія Рішення
про розстрочення податкового зобов'язання № 45 від 30.05.2007 р.; копія
Договору про розстрочення податкового зобов'язання № 54 від 30.05.2007 р.;
копія Рішення про розстрочення податкового зобов'язання № 55 від 02.07.2007 р.;
копія Договору про розстрочення податкового зобов'язання № 66 від 02.07.2007
р.; копія Рішення про розстрочення податкового зобов'язання № 63 від 30.07.2007
р.; копія Договору про розстрочення податкового зобов'язання № 74 від
30.07.2007 р.; копія Рішення про розстрочення податкового зобов'язання № 76 від
30.08.2007 р.; копія Договору про розстрочення податкового зобов'язання № 89
від 30.08.2007 р.; копія Рішення про розстрочення податкового зобов'язання № 83
від 01.10.2007 р.; копія Договору про розстрочення податкового зобов'язання №
97 від 01.10.2007 р.; копія Рішення про розстрочення податкового зобов'язання №
92 від 30.10.2007 р.; копія Договору про розстрочення податкового зобов'язання
№ 107 від 30.10.2007 р.; копія Рішення про розстрочення податкового
зобов'язання № 1 від 04.01.2008 р.; копія Договору про розстрочення податкового
зобов'язання № 1 від 04.01.2008 р.; копія Рішення про розстрочення податкового
зобов'язання № 9 від 30.01.2008 р.; копія Договору про розстрочення податкового
зобов'язання № 9 від 30.01.2008 р.; копія повідомлення № 11718/10/15-220 від
10.10.2007 р.; копія Акту Нікопольської ОДПІ № 2340/152.31980522 від 25.10.2007
р.; копія Акту Нікопольської ОДПІ № 2344/152.31980522 від 25.10.2007 р.; копія
корінця податкового повідомлення-рішення № 0002201520/0/45202 від 01.11.2007
р.; копія корінця податкового повідомлення-рішення № 0002211520/0/45203 від
01.11.2007 р.; копія корінця податкового повідомлення-рішення №
0002221520/0/45204 від 01.11.2007 р.; копія повідомлення про вручення поштового
відправлення; копія податкової декларації з ПДВ № 53719 від 19.11.2007 р.;
копія корінця першої податкової вимоги № 1/167 від 06.03.2007 р.; копія корінця
другої податкової вимоги № 2/237 від 12.04.2007 р.
Судом у судовому засіданні встановлено,
що Комунальне підприємство «Житлово-експлуатаційна контора-9» зареєстроване
Виконавчим комітетом Нікопольської міської ради 12.04.2002 року, та включено до
ЄДРПОУ, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію юридичної особи серії А00
№533294. Відповідно до вимог чинного законодавства КП «ЖЕК-9» є платником
податків, зборів (обов'язкових платежів) і перебуває на податковому обліку в
Нікопольській ОДПІ.
Станом на 12.03.2008 р. за Відповідачем
відповідно до розрахунку заборгованості КП «ЖЕК-9» лічиться податковий борг з
податку на додану вартість у сумі 61296,74 грн. Згідно заяви наданої
представником позивача у судовому засіданні сума заборгованості відповідача у
зв'язку з її частковим погашенням на даний час становить 60811,57 грн. Борг
утворився в результаті наступного.
Відповідно до ст. 14 Закону України «Про
порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними
цільовими фондами», розстроченням податкових зобов'язань є надання платнику
податків бюджетного кредиту на основну суму його податкових зобов'язань без
урахування сум пені під проценти, розмір яких дорівнює розміру пені, визначеної
згідно з пунктом 16.4 ст. 16 цього Закону.
Платник
податків, який звертається до податкового органу з заявою про розстрочень
відстрочення податкових зобов'язань, вважається таким, що узгодив суму такого
податкового зобов'язання.
Розстрочення
податкових зобов'язань надається на умовах податкового кредиту, за якими
основна сума кредиту та нараховані на неї проценти погашаються рівними частками
починаючи з податкового періоду, наступного за періодом надання такого кредиту.
Договори про розстрочення, відстрочення
можуть бути достроково розірвані за ініціативою податкового органу у разі, якщо
платник податків порушує умови погашення розстроченого або відстроченого
податкового боргу.
В.о. першого заступника начальника
Нікопольської ОДПІ за заявою КП «ЖЕК-9» прийнято наступні Рішення про
розстрочення податкового зобов'язання:
• -
Рішення № 21 від 30.03.2007 р., згідно якого КП
«ЖЕК-9» надано розстрочення сплаті податкового зобов'язання під проценти з
податку на додану вартість у сумі 11222,00 гри., залишок несплаченої суми
становить 2493,77 грн.;
• -
Рішення № 26 від 03.05.2007 р., згідно якого КП
«ЖЕК-9» надано розстрочення сплати податкового зобов'язання під проценти з
податку на додану вартість у сумі 13054,00 грн., залишок несплаченої суми
становить 1912,96 грн.;
• -
Рішення № 45 від 30.05.2007 р., згідно якого КП
«ЖЕК-9» надано розстрочення сплати податкового зобов'язання під проценти з
податку на додану вартість у сумі 11907,00 грн., залишок несплаченої суми
становить 3402,00 грн.;
• -
Рішення № 55 від 02.07.2007 р., згідно якого КП
«ЖЕК-9» надано розстрочення сплати податкового зобов'язання під проценти з
податку на додану вартість у сумі 10260.00 грн., залишок несплаченої суми
становить 4104,00 грн.;
• -
Рішення № 63 від 30.07.2007 р. ., згідно якого
КП «ЖЕК-9» надано розстрочення сплати податкового зобов'язання під проценти з
податку на додану вартість у сумі 9760.00 грн., залишок несплаченої суми
становить 3904.00 грн.;
• -
Рішення № 76 від 30.08.2007 р. ., згідно якого
КП «ЖЕК-9» надано розстрочення сплати податкового зобов'язання під проценти з
податку на додану вартість у сумі 9684,00 грн., залишок несплаченої суми
становить 4842.00 грн.;
• -
Рішення № 83 від 01.10.2007 р. ., згідно якого
КП «ЖЕК-9» надано розстрочення сплати податкового зобов'язання під проценти з
податку на додану вартість у сумі 9635,00 грн., залишок несплаченої суми
становить 9635,00 грн.;
• -
Рішення № 92 від 30.10.2007 р., згідно якого КП
«ЖЕК-9» надано розстрочення сплати податкового зобов'язання під проценти з
податку на додану вартість у сумі 10145,00 грн., залишок несплаченої суми
становить 10145,00 грн.;
• -
Рішення № 1 від 04.01.2008 р., згідно якого КП
«ЖЕК-9» надано розстрочення сплати податкового зобов'язання під проценти з
податку на додану вартість у сумі 11721,00 грн., у тому числі по строку
04.03.2008 р. - 2131,10 грн., залишок несплаченої суми становить 2131,10 грн.;
• -
Рішення № 9 від 30.01.2008 р., згідно якого КП
«ЖЕК-9» надано розстрочення сплати податкового зобов'язання під проценти з
податку на додану вартість у сумі 14219, 00 грн., у тому числі по строку
10.03.2008 р. - 2585,28 грн., залишок несплаченої суми становить 2585,28 грн.
Згідно абз.1 пп.5.3.1, 5.3 ст.5 Закону
України № 2181-III платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму
податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації,
протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного
граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього
Закону для подання податкової декларації.
25.10.2007 р. Нікопольською ОДПІ
проведено перевірку з питання своєчасності внесення до бюджету сум податку на
додану вартість Комунальним підприємством «Житлово-експлуатаційна контора - 9»
за період з 01.03.2007 року по 25.10.2007 року та складено Акт №
2340/152.31980522.
Перевіркою встановлено порушення аб.1
пп.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України № 2181-III, а саме несвоєчасна сплата
узгодженої суми податкового зобов'язання з податку на додану вартість по
декларації з ПДВ за січень 2007 року у сумі 12927,00 грн.
Відповідно до пп.17.1.7 п.17.1 ст.17
Закону України № 2181-III у разі коли платник податків не сплачує узгоджену
суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим
Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів,
наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового
зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці від 31 до 90 календарних
днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої
суми податкового зобов'язання. - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми
податкового боргу;
при затримці, що є більшою 90 календарних
днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми
податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми
податкового боргу.
Платник податків сплачує один із
зазначених у цьому підпункті штрафів відповідно до загального строку затримки
незалежно від того, чи були застосовані штрафи, визначені у підпунктах 17.1.1 -
17.1.6 цього пункту, чи ні.
На підставі Акту № 2340/152.31980522 від
25.10.2007 р. Нікопольською ОДПІ на адресу Відповідача були направлені наступні
податкові повідомлення-рішення:
№ 0002201520/0/45202 від 01.11.2007 р.,
яким визначено платнику до сплати суму штрафу у розмірі 300,00 грн. Сума штрафу
визначена в цьому податковому повідомленні-рішенні на підставі пп.17.1.7 п.17.1
ст.17 Закону України № 2181-III у розмірі 10 % узгодженої суми податкового
зобов'язання, сплаченого з затримкою; № 0002211520/0/45203 від 01.11.2007 р.,
яким визначено платнику до сплати суму штрафу у розмірі 497,44 грн. Сума штрафу
визначена в цьому податковому повідомленні-рішенні на підставі пп.17.1.7 п.17.1
ст.17 Закону України № 2181-III у розмірі 20 % узгодженої суми податкового
зобов'язання, сплаченого з затримкою; № 0002221520/0/45204 від 01.11.2007 р.,
яким визначено платнику до сплати суму штрафу у розмірі 3719,91 грн. Сума
штрафу визначена в цьому податковому повідомленні-рішенні на підставі пп.17.1.7
п.17.1 ст.17 Закону України № 2181-III у розмірі 50 % узгодженої суми
податкового зобов'язання, сплаченого з затримкою.
Відповідно
до п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України № 2181-ІІІ податкове зобов'язання платника
податків, нараховане контролюючим органом відповідно до п.4.2 та 4.3 ст. 4
цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податкового
повідомлення, за винятком випадків, визначених пп.5.2.2 цього Закону. абз. 3
п.п. 5.3.1, 5.3 ст. 5 Закону України № 2181-ІІІ передбачено, що у разі
визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами,
зазначеними у пп."а" - "в" п.п.4.2.2, 4 платник податків
зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти
календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім протягом такого строку такий платник податків
розпочинає процедур узгодження.
19.11.2007 р. КП «ЖЕК-9» до Нікопольської
ОДПІ було подано декларацію з податку на додану вартість за жовтень 2007 р.
(вх. № 53719), згідно якої сума ПДВ нарахуванню до сплати в бюджет за
підсумками поточного звітного періоду, складає 8930 грн.
Відповідно до п.5.1 ст.5 Закону України
«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та
державними цільовими фондами» податкове зобов'язання, самостійно визначене
платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання
такої податкової декларації. Згідно абз.1 пп.5.3.1, 5.3 ст.5 зазначеного Закону
платник податків самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у
поданій ним декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім
днем граничного строку, передбаченого пп.4.1.4, 4.1 ст.4 цього Закону для
подання податкової декларації.
Податковий
борг з податку на додану вартість частково сплачено у сумі 45228, 27 грн.
Додатково на суму несплаченого податкового боргу з податку на додану вартість
була нарахована пеня у сумі 2694,28 грн.
У п.п. 5.4.1, 5.4 ст.5 Закону України №
2181-ІІІ вказано, що узгоджена сума зобов'язання, не сплачена платником
податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу
платника податків.
Згідно з вимогами ст.6 Закону України №
2181-ІІІ Нікопольською ОДПІ на адресу КП «ЖЕК-9» були виставлені перша і друга
податкові вимоги, але податковий борг платником податків у добровільному
порядку сплачений не був.
Згідно з п.п. 3.1.1, 3.1 ст. 3 Закону
України № 2181-ІІІ активи платника податків можуть бути примусово стягнені в
рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.
Статтею 67 Конституції України
передбачено, що кожен зобов'язаний податки і збори в порядку і розмірах,
встановлений законом.
Відповідно до ст.9 Закону України «Про
систему оподаткування № 1251-ХІІ від 25.06.1991 р., платники податків та зборів
(обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків та зборів
(обов'язкових платежів) у встановлені законом терміни.
Вирішуючи спір по суті суд приходить до
висновку, що вимоги позивача підлягають задоволенню, так як відповідачем
порушені вимоги Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників
податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у зв'язку з несплатою
податкового боргу з податку на додану вартість.
Керуючись ст. 3 Закону України «Про
порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними
цільовими фондами», ст.ст. 2, 8-12, 69, 71, 158-164 Кодексу адміністративного
судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Позов Нікопольської об'єднаної державної
податкової інспекції - задовольнити.
Звернути стягнення на активи Комунального
підприємства «Житлово-експлуатаційна контора - 9» (ідентифікаційний код
31980522, Дніпропетровська область, м. Нікополь, вул. Героїв Чорнобиля, б. 74;
р/р 26006050214951 КБ «Приватбанк» м. Дніпропетровськ МФО 305299; р/р
26003000577001 АТ «Індекс-Банк» м. Дніпропетровськ МФО 307015; р/р
26002000577002 АТ «Індекс-Банк» м. Дніпропетровськ МФО 307015) в рахунок
погашення податкового боргу з податку на додану вартість у розмірі 60811
(шістдесят тисяч вісімсот одинадцять) гривень 57 копійок (р/р 31115029700029,
код платежу 14010100, отримувач відділення ДКУ у м. Нікополі, банк УДКУ у
Дніпропетровській області, МФО 805012) на користь держави.
Постанова суду може бути оскаржена в
апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду
через Дніпропетровський окружний адміністративний суд шляхом подачі протягом
десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному
обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - з дня складення в повному
обсязі,заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом двадцяти
днів апеляційної скарги або в порядку, встановленому ч.5 ст. 186 КАС України
без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається
у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова суду набирає законної сили
після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку
заяву не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо
його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду
справи.
Суддя А.В. Шлай
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.05.2008 |
Оприлюднено | 21.05.2009 |
Номер документу | 3620578 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Шлай А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні