cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"25" листопада 2013 р.Справа № 922/3805/13
Господарський суд Харківської області у складі:
судді Ольшанченка В.І.
при секретарі судового засідання Мельничук Ю.Ю.
розглянувши справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ДК Трейд" (м. Київ) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Лікон-Трейд" (м. Харків) про стягнення 263313,67 грн., за участю представників сторін:
позивача - Сіленко А.О. (довіреність від 01.01.13 р.),
відповідача - не з'явився,
ВСТАНОВИВ:
Позивач просить стягнути з відповідача суму основного боргу в розмірі 252726,36 грн., пеню в розмірі 8890,59 грн. та 3% річних в розмірі 1696,72 грн. Свої позовні вимоги обґрунтовує неналежним виконанням відповідачем своїх зобов'язань за договором поставки №336/13 від 01.02.2013 р.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 06.11.2013 р. за клопотанням представника позивача продовжено строк розгляду спору за межи строку, встановленого ст. 69 ГПК України, на 15 днів - до 26.11.2013 р. та відкладено розгляд справи на 25.11.2013 р. о 12:30 год.
Позивач надав письмове уточнення, в якому просить стягнути з відповідача на свою користь основний борг в сумі 252726,36 грн., пеню за період з 12.05.2013 р. по 12.08.2013 р. в сумі 8783,02 грн. та 3% річних за період з 12.05.2013 р. по 12.08.2013 р. в сумі1677,35 грн.
Розглянувши це уточнення, суд вважає за можливе прийняти як заяву про зменшення розміру позовних вимог в частині стягнення з відповідача пені та 3% річних.
Представник позивача надав письмове пояснення, в якому вказав, що в результаті передачі документів з одного відділу до іншого, в процесі підготовки їх для подання до суду, довіреності на отримання товару за видатковими накладними №3152 від 21.05.2013 р. і №1527 від 21.05.2013 р., були втрачені.
Відповідач відзив на позов та витребувані документи суду не надав. Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про причини неявки суду не повідомив, хоча відповідач був належним чином повідомлений про день, час та місце розгляду справи, що підтверджується повідомленнями про вручення поштових відправлень.
Справа розглядається за наявними в ній матеріалами, відповідно до ст. 75 ГПК України.
Дослідивши матеріали справи та вислухавши пояснення представника позивача, суд встановив наступне.
01.02.2013 р. між позивачем та відповідачем був укладений договір поставки №336/13 (надалі - договір), за яким постачальник (позивач) зобов'язується передавати у власність покупцеві, а покупець (відповідач) приймати та оплачувати на умовах і у порядку, визначених цим договором та додатками до нього, товар в асортименті та за цінами, вказаними у специфікації (відповідно до додатку №1 до цього договору), яка підписана уповноваженими представниками обох сторін та скріплена печатками обох сторін та є невід'ємною частиною цього договору.
Поставка товару на склад покупця (адреса місця призначення узгоджується у замовленні) здійснюється за рахунок постачальника на умовах DDP на склад покупця (відповідно до "Інкотермс" 2000) з урахуванням положень чинного законодавства України та цього договору.
Право власності на товар, а також ризик випадкового знищення та випадкового пошкодження (псування) товару переходять від постачальника до покупця з моменту фактичної передачі товару покупцю, що підтверджується підписом представника покупця на товарно-транспортній накладній або видатковій накладній про прийняття товару.
Відповідно до п. 4.1 договору ціна на товар вказується у специфікації, яка є невід'ємною частиною цього договору. Загальна сума даного договору складає сумарну вартість партій товару, поставлених постачальником за цим договором та зазначену у товарно-транспортних або видаткових накладних.
Згідно п. 4.4 вказаного договору покупець зобов'язується сплатити вартість поставленої партії товару протягом 30 календарних днів з дня отримання товару покупцем. Оплата здійснюється покупцем шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок постачальника, вказаний в цьому договорі чи у додаткових угодах до цього договору.
01.02.2013 р. сторони уклали протокол узгодження розбіжностей до договору поставки №336/13 від 01.02.2013 р., відповідно до пункту 5.3 якого постачальник зобов'язаний здійснити поставку партії товару протягом 4-х календарних днів з дати узгодження сторонами замовлення або в інший погоджений сторонами в письмовій формі строк. У випадку неможливості поставити замовлену партію товару, постачальник сповіщає про це (за допомогою електронної пошти, телефонного, факсимільного зв'язку) покупця протягом 24 годин з моменту отримання замовлення із зазначенням причин та кількості товару, який може бути поставлений. В такому разі постачальник звільняється від відповідальності за не поставку чи недопоставку замовленої партії товару.
Пунктом 11.10 протоколу розбіжностей сторони погодили, що повернення товару оформляється поворотною накладною, підписаною уповноваженими представниками сторін. При цьому постачальник зобов'язаний надати довіреність на отримання ТМЦ і провести коригування податкової накладної і протягом семи календарних днів передати її покупцеві.
Позивач поставив відповідачу товар на загальну суму 252748,08 грн., що підтверджується копіями видаткових накладних, підписаними уповноваженими представниками сторін, а також копіями довіреностей (а.с.19-29).
Як свідчать матеріали справи позивач повернув частину товару на загальну суму 21,72 грн., що підтверджується копіями зворотних накладних від покупця №31 від 11.04.2013 р. на суму 4,08 грн. та №69 від 25.04.2013 р. на суму 17,64 грн., податкових накладних №798 від 11.04.2013 р., №1816 від 25.04.2013 р., №3273 від 21.05.2013 р. і №3439 від 21.05.2013 р., рахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №1367 від 11.04.2013 р. і №2084 від 25.04.2013 р.
Таким чином, загальна вартість поставленого товару складає 252726,36 грн.
Відповідач не сплатив заборгованість за отриманий товар в загальній сумі 252726,36 грн.
Відповідно до ст. 193 Господарського кодексу України до виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Згідно з ст. 712 ЦК України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.
Відповідно до ст. 526 ЦК України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Згідно з ст. 525 ЦК України одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Частиною 1 статті 530 ЦК України передбачено, якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Стаття 629 ЦК України встановлює обов'язковість договору для виконання сторонами.
Відповідно до ч. 2 ст. 692 ЦК України покупець зобов'язаний сплатити продавцеві повну ціну переданого товару.
Згідно ст. 610 ЦК України порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).
Відповідно до ст. 611 ЦК України у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема сплата неустойки.
Пунктом 8.3 укладеного договору сторони визначили, що у випадку порушення покупцем строків оплати товару відповідно до п. 4.4 договору, він сплачує постачальнику пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ, діючої на момент виникнення боргу, від суми заборгованості за кожен день затримки платежу до повного виконання покупцем своїх зобов'язань за договором.
На підставі п. 8.3 договору, позивач нарахував відповідачу пеню за період з 12.05.2013 р. по 12.08.2013 р. в сумі 8783,02 грн.
Стаття 625 ЦК України передбачає відповідальність за порушення грошових зобов'язань.
Згідно ч. 2 ст. 625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Позивач нарахував відповідачу 3% річних за період з 12.05.2013 р. по 12.08.2013 р. в сумі1677,35 грн.
Наявність заборгованості в сумі 252726,36 грн. підтверджується актом звірки розрахунків за період з 01.06.13 р. по 30.06.13 р., підписаним уповноваженими представниками сторін.
Відповідно до ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Відповідач не надав суду доказів сплати заборгованості за поставлений товар за договором поставки №336/13 від 01.02.2013 р. в сумі 252726,36 грн., пені в сумі 8783,02 грн. та 3% річних в сумі1677,35 грн. або будь-яких заперечень.
За таких обставин суд вважає зменшені позовні вимоги обґрунтованими, доведеними і підлягаючими задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ст. 49 ГПК України з відповідача належить стягнути на користь позивача судовий збір.
Керуючись ст. 193 ГК України, ст.ст. 525, 526, 530, 610, 611, 629, 692, 712 ЦК України, ст.ст. 33-35, 43, 49, 75, 82-85 ГПК України,
ВИРІШИВ:
1. Прийняти письмове уточнення позивача як заяву про зменшення розміру позовних вимог в частині стягнення з відповідача пені та 3% річних.
2. Зменшені позовні вимоги задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Лікон-Трейд" (61052, м. Харків, вул. Малиновського, буд.3. Код ЄДРПОУ 37874381) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ДК Трейд" (04050, м. Київ, вул. Мельникова, буд.12. Код ЄДРПОУ 37728930) заборгованість по оплаті за поставлений товар по видатковим накладним за договором поставки №336/13 від 01.02.2013 р. в сумі 252726,36 грн., пеню за період з 12.05.2013 р. по 12.08.2013 р. в сумі 8783,02 грн., 3% річних за період з 12.05.2013 р. по 12.08.2013 р. в сумі 1677,35 грн. та судовий збір в сумі 5266,27 грн.
Видати наказ після набрання рішенням законної сили
Повне рішення складено 28.11.2013 р.
Суддя Ольшанченко В.І.
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2013 |
Оприлюднено | 23.12.2013 |
Номер документу | 36208620 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Ольшанченко В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні