Ухвала
від 05.12.2013 по справі 2а-3380/10/1570
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"05" грудня 2013 р. м.Київ К/9991/50715/12

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

головуючий суддя Голяшкін О.В. (доповідач),

судді Заяць В.С.,

Розваляєва Т.С.,

розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Овідіопольського районного управління юстиції Одеської області на постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 11 липня 2012 року у справі за позовом Овідіопольського районного управління юстиції Одеської області до Громадської організації «Об'єднання громадян «Зоря Долини» про примусовий розпуск (ліквідацію) громадської організації, -

ВСТАНОВИВ:

У березні 2010 року Овідіопольське районне управління юстиції Одеської області звернулось до суду з позовом до Громадської організації «Об'єднання громадян «Зоря Долини», в якому просило постановити рішення, яким примусово розпустити (ліквідувати) Громадську організацію «Об'єднання громадян «Зоря Долини», зареєстровану наказом Овідіопольського районного управлінням юстиції Одеської області від 18 травня 2006 року № 26-ЗП.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив про невідповідність статуту відповідача вимогам Закону України «Про об'єднання громадян», невиконання вимог закону щодо інформування про зміну місцезнаходження організації та вимог Управління щодо надання інформації про здійснення статутної діяльності, відомості про склад керівництва центральних статутних органів та про зміну місцезнаходження. Вважає, що відповідач підлягає примусовому розпуску на підставі положень п.3 ст.32 Закону України «Про об'єднання громадян».

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 09 грудня 2010 року адміністративний позов Овідіопольського районного управління юстиції Одеської області задоволений; примусово розпущено (ліквідовано) Громадську організацію «Об'єднання громадян «Зоря Долини» (вул.Крупської,1-а, с.Нова Долина, Овідіопольський район, Одеська область, 67822, ідентифікаційний код 34369042), зареєстровану Овідіопольським районним управлінням юстиції Одеської області наказом № 26-ЗП від 18 травня 2006 року, свідоцтво про реєстрацію № 127 від 18 травня 2006 року.

Суд першої інстанції, задовольняючи позов, виходив з того, що невиконання Громадською організацією «Об'єднання громадян «Зоря Долини» попередження Овідіопольського районного управління юстиції Одеської області від 19 червня 2009 року №497-01-101 про приведення положень статуту у відповідність з вимогами законодавства є підставою для примусового розпуску (ліквідації) об'єднання громадян на підставі ст.32 Закону України «Про об'єднання громадян».

Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 11 липня 2012 року задоволено частково апеляційну скаргу Громадської організації «Об'єднання громадян «Зоря Долини»; постанову Одеського окружного адміністративного суду від 09 грудня 2010 року скасовано та прийнято у справі нову постанову, якою в задоволенні позову відмовлено.

Рішення суду апеляційної інстанції мотивовано відсутністю правових підстав для застосування до Громадської організації «Об'єднання громадян «Зоря Долини» приписів ст.32 Закону України «Про об'єднання громадян» та її примусового розпуску (ліквідації).

Не погоджуючись з рішенням суду апеляційної інстанції, Овідіопольське районне управління юстиції Одеської області звернулось до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення суду апеляційної інстанції та залишити в силі рішення суду першої інстанції.

У касаційній скарзі позивач зазначає, що стягнення у вигляді попередження, яке було застосоване до відповідача, ним не виконувалось та не вживалось жодних заходів по усуненню порушень законодавства, таким чином продовжувалась протиправна поведінка, що є підставою для примусового розпуску (ліквідації) організації.

Заперечення на касаційну скаргу не надходили.

Заслухавши доповідача, обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що Громадська організація «Об'єднання громадян «Зоря Долини» зареєстрована Овідіопольським районним управлінням юстиції Одеської області, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію об'єднання громадян від 18 травня 2006 року №127.

Відповідно до складеного 06 жовтня 2008 року акту Овідіопольським районним управлінням юстиції Одеської області було здійснено перевірку діяльності Громадської організації «Об'єднання громадян «Зоря Долини».

Згідно акту в ході перегляду реєстраційної справи та статуту виявлені наступні недоліки:

- мета діяльності ГО «Об'єднання громадян «Зоря Долини» та п.2.2 статуту суперечить ст.3 Закону України «Про об'єднання громадян»;

- п.3.2 передбачено, що членами об'єднання можуть бути особи, які досягли 18 років, чим порушено ст.12 Закону України «Про об'єднання громадян»;

- у п.п.3.8, 3.9 статуту передбачені права членів ГО «Об'єднання громадян «Зоря Долини», серед яких - право отримувати інформацію про діяльність ГО «Об'єднання громадян «Зоря Долини» (за винятком конфіденційної), дане обмеження порушує принцип створення та діяльності об'єднань громадян, зокрема принцип рівноправності членів та гласності, закріплені ст. 6 Закону України «Про об'єднання громадян»;

- у п. 9.4 статуту вказується, що кошти ГО «Об'єднання громадян «Зоря Долини» складаються у тому числі з інших надходжень, одержаних законним шляхом, чим порушено п. 7.11.3 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»;

- в підтвердження місцезнаходження ГО «Об'єднання громадян «Зоря Долини» надаються рішення виконкому Новодолинської сільської ради, тоді як на момент прийняття того рішення Об'єднання з юридичної точки зору ще не існувала.

У акті перевірки викладені пропозиції щодо подальшого регулювання легалізуючого органу:

- внести зміни до статуту або викласти його у новій редакції з урахуванням зазначених недоліків та згідно законодавства України;

- надати документи підтверджуючі юридичну адресу.

14 жовтня 2008 року позивачем на адресу відповідача направлено акт перевірки від 06 жовтня 2008 року.

Вказаний акт не вручено відповідачу у зв'язку з відсутністю організації за юридичною адресою, що підтверджується актом від 08 квітня 2009 року.

19 червня 2009 року Овідіопольське районне управління юстиції Одеської області в порядку п.1 ст.28 Закону України «Про об'єднання громадян» направило відповідачу попередження про недопущення порушень законодавства № 497-01-101.

Преамбулою Закону України «Про об'єднання громадян» (чинному на час виникнення спірних правовідносин) передбачено право громадян на свободу об'єднання є невід'ємним правом людини, закріпленим Загальною декларацією прав людини, і гарантується Конституцією та законодавством України. Держава сприяє розвитку політичної та громадської активності, творчої ініціативи громадян і створює рівні умови для діяльності їх об'єднань.

Відповідно до ст.1 Закону України «Про об'єднання громадян» об'єднанням громадян є добровільне громадське формування, створене на основі єдності інтересів для спільної реалізації громадянами своїх прав і свобод.

Як встановлено ст.19 Закону України «Про об'єднання громадян», припинення діяльності об'єднання громадян може бути проведено шляхом його реорганізації або ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску). Ліквідація об'єднання громадян здійснюється на підставі статуту або рішення суду.

Відповідно до ст.28 Закону України «Про об'єднання громадян» за порушення законодавства до об'єднання громадян можуть бути застосовані такі стягнення: попередження; штраф; тимчасова заборона (зупинення) окремих видів діяльності; тимчасова заборона (зупинення) діяльності; примусовий розпуск (ліквідація).

Згідно ст.32 Закону України «Про об'єднання громадян» за поданням легалізуючого органу або прокурора рішенням суду об'єднання громадян примусово розпускається (ліквідується) у випадках: вчинення дій, передбачених статтею 4 цього Закону; систематичного або грубого порушення вимог статті 22 цього Закону; продовження протиправної діяльності після накладення стягнень, передбачених цим Законом; зменшення кількості членів політичної партії до числа, коли вона не визнається як така.

Як вірно відзначено судом апеляційної інстанції, ліквідація (примусовий розпуск) громадської організації є крайнім заходом стягнення, який може бути застосований лише за наявності підстав, передбачених ст.32 Закону України «Про об'єднання громадян».

Невиконання громадською організацією попередження управління юстиції про приведення положень статуту в відповідність з вимогами законодавства не може вважатися належною та достатньою підставою для примусового розпуску (ліквідації) об'єднання громадян на підставі ст.32 Закону України «Про об'єднання громадян».

За вказаних обставин судом апеляційної інстанції обґрунтовано відмовлено у задоволенні позовних вимог Овідіопольського районного управління юстиції Одеської області.

Доводи касаційної скарги встановлених обставин справи та висновків суду апеляційної інстанції не спростовують та не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом апеляційної інстанції норм матеріального чи процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи.

Відповідно до ч.1 ст.224 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

Керуючись ст.ст.220, 222, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу Овідіопольського районного управління юстиції Одеської області залишити без задоволення.

Постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 11 липня 2012 року залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строки та в порядку, передбачених статтями 237 - 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення05.12.2013
Оприлюднено23.12.2013
Номер документу36233476
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3380/10/1570

Ухвала від 05.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 28.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні