ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"21" листопада 2013 р. м. Київ К/9991/35276/11
№ К/9991/35276/11
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів: головуючого судді-доповідача:Усенко Є.А., суддів: Блажівської Н.Є., Сіроша М.В., розглянувши у попередньому судовому засіданні
касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Чорнобаївському районі Черкаської області
на постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 13.01.2011
та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 30.03.2011
у справі № 2а-3488/10/2370 Черкаського окружного адміністративного суду
за позовом Державної податкової інспекції у Чорнобаївському районі Черкаської області
до Приватного підприємства «Агропромсервіс»
про стягнення штрафних (фінансових) санкцій,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Черкаського окружного адміністративного суду від 13.01.2011, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 30.03.2011, позов задоволено частково: стягнуто з приватного підприємства «Агропромсервіс» на користь бюджету через ДПІ у Чорнобаївському районі Черкаської області штрафні (фінансові) санкції в сумі 1006,25 грн. В решті позову відмовлено.
Не погоджуючись з постановленими у справі рішенням судів першої та апеляційної інстанцій, ДПІ у Чорнобаївському районі Черкаської області звернулась із касаційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, просить скасувати ухвалені у справі судові рішення та постановити нове, яким позовні вимоги задовольнити у повному обсязі..
Відповідач не скористався своїм процесуальним правом надати заперечення проти касаційної скарги.
Перевіривши правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, юридичної оцінки обставин справи, колегія суддів Вищого адміністративного суду України приходить до висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню.
У судовому процесі встановлено, що ДПА в Черкаській області проведено перевірку господарської одиниці позивача - АЗС, розташованої за адресою: вул. Жовтнева,1, Чорнобаївський район, с. Іракліїв.
Фактичною підставою для застосування штрафних (фінансових) санкцій згідно з рішенням, з приводу правомірності якого виник спір, став висновок контролюючого органу, викладений в акті перевірки від 22.03.2010 № 002705, про порушення відповідачем пункту 1 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (Закон № 265/95-ВР), у зв'язку із проведенням розрахунку з роздрукуванням розрахункового документу (фіскального касового чеку) не встановленої форми та змісту: відсутній обов'язковий реквізит, а саме: назва господарської одиниці.
На підставі зазначеного акту ДПІ прийнято рішення № 00002522303 від 06.04.2010 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 26095,25 грн.
Відповідно до вимог статті 3 Закону № 265/95-ВР суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані, зокрема, проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі - РРО) з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій.
Відповідно до статті 2 Закону № 265/95-ВР розрахунковий документ - це документ встановленої форми та змісту, що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, надрукований у випадках, передбачених цим Законом, і зареєстрований у встановленому порядку РРО.
Статтею 8 Закону № 265/95-ВР передбачено, зокрема, що форма, зміст розрахункових документів, встановлюються Державною податковою адміністрацією України.
На виконання приписів цієї норми ДПА України прийняте Положення про форму та зміст розрахункових документів від 01.12.2000 № 164 (далі - Положення), у пункті 3.2 якого зазначено, зокрема, що касовий чек повинен містити такі обов'язкові реквізити, як назву та адресу господарської одиниці, а пунктом 2.1 встановлено, що у разі відсутності хоча б одного з обов'язкових реквізитів, а також недотримання сфери призначення, документ не є розрахунковим.
Відповідно до статті 1 Положення господарська одиниця - це стаціонарний або пересувний об'єкт, у т.ч. транспортний засіб, де реалізуються товари чи надаються послуги та здійснюються розрахункові операції.
Назва господарської одиниці - назва, яка зазначена в дозволі на розміщення господарської одиниці (договорі оренди, іншому документі на право власності чи користування господарською одиницею).
Відповідно до ч.1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Правомірність вище зазначеного рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій була предметом судового розгляду, за наслідками якого постановою Черкаського окружного адміністративного суду від 19.08.2010, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 23.11.2010, у справі № 2-а-3918/09/2370 за позовом приватного підприємства «Агропромсервіс» до ДПІ у Чорнобаївському районі Черкаської області про скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій, позов задоволено частково: визнано протиправним та скасовано рішення № 00002522303 від 06.04.2010 в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій на суму 26095,25 грн. В решті позову відмовлено (а.с.43-46).
Враховуючи викладене, суд першої та апеляційної інстанцій дійшли юридично правильного висновку про відсутність підстав для задоволення позову в частині стягнення з відповідача штрафних (фінансових) санкцій в сумі 26095,25 грн.
Відповідно до статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанції не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.
За наведених обставин підстави для скасування рішень судів першої та апеляційної інстанцій відсутні.
Керуючись ст. ст. 220, 220-1, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, Вищий адміністративний суд України
УХВАЛИВ:
Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Чорнобаївському районі Черкаської області залишити без задоволення.
Постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 13.01.2011 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 30.03.2011 - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути переглянута Верховним Судом України з підстав та в порядку, передбачених статтями 236-239 1 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя: підписЄ.А. Усенко Судді: підписН.Є.Блажівська підписМ.В.Сірош
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2013 |
Оприлюднено | 23.12.2013 |
Номер документу | 36233845 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Усенко Є.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні