ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 грудня 2013 р. Справа № 821/4181/13-а
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої: судді Кисильової О.Й.,
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Територіального управління Держгірпромнагляду у Херсонській області до міського комунального підприємства "Херсонтеплоенерго" про застосування заходів реагування в сфері держаного нагляду,
встановив:
Територіальне управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Херсонській області (далі - позивач, Держгірпромнагляд) звернулося до суду із позовом до міського комунального підприємства "Херсонтеплоенерго" (далі-відповідач, МКП "Херсонтеплоенерго"), в якому просить застосувати заходи реагування державного нагляду (контролю).
Позовні вимоги обгрунтовані тим, що при проведенні планової перевірки стану промислової безпеки та охорони праці, в результаті якої позивачем виявлено порушення відповідачем нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров'ю працюючих, що зафіксовані в акті перевірки від 25.10.2013 р. № 14-72. Виходячи з наведеного, позивач просить застосувати заходи реагування сфері державного нагляду до МКП "Херсонтеплоенерго".
Позивач надав клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження.
Відповідач направив до суду докази усунення порушень, виявлених позивачем при проведенні перевірки, які стали підставою для звернення до суду, на підставі чого просить в задоволенні позову відмовити.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Виходячи з вищевикладеного, суд вважає за можливе розглянути адміністративну справу в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши наявні докази у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню з наступних підстав.
З матеріалів справи вбачається, що позивачем у період з 08.10.2013 р. по 25.10.2013 р. проведено планову перевірку промислової безпеки та охорони праці МКП "Херсонтеплоенерго", розташованої за адресою: м. Херсон, Острівське шосе, 1.
За наслідками перевірки позивачем складено акт від 25.10.2013 р. № 14-72, яким, зокрема, зафіксовані порушення вимог законодавства зазначені у рядку № 320, 321,328, 333, 336,341, 342, 334, 345, 346, 347, 354, 355, 358, 296,315,287,197, 168, 157, 160, 180, 186, 263, 218,219, 221, 237, 238, 119, 120, 123, 140, 141, 142, 143, 147, 148, 149,150, 151, 154, 370, 381, 383, 369, 370, 372, 373, 374, 378, 379,385, 386, 388, 389, 390, 391, 392, 393, 395, 396, 397, 398 розділу V таблиці акту перевірки № 14-72 від 25.10.2013 р.
Позивач просить застосувати до відповідача заходи реагування у сфері державного нагляду шляхом заборони:
- виконання робіт по перевірці повітря на наявність горючих газів - засобами вимірювання (переносними газоаналізаторами "Дозор-С-П" зав. № 961 і № 962), у яких прострочений строк державної періодичної перевірки до усунення зазначених вище порушень та отримання у встановленому порядку рішення на відновлення роботи;
- подачі газу на ГРП і котельню по вул. Ілліча, 95, м. Херсон до усунення зазначених вище порушень та отримання у встановленому порядку рішення на відновлення роботи;
- виконання робіт з газополум'яної обробки металів з - використовуванням пересувних газорозбірних постів з балоном (наповненим зрідженим вуглевим газом) заводський № 625541, у якого прострочений термін технічного опосвідчення до усунення зазначених вище порушень та отримання у встановленому порядку рішення на відновлення роботи;
- подачі газу на газорегуляторний пункт і котельню по вул. К. Маркса, 114, м. Херсон до усунення зазначених вище порушень та отримання у встановленому порядку рішення на відновлення роботи;
- виконання газонебезпечних робіт по експлуатації котлів одним працівником в котельні по вул. К. Маркса, 114, м. Херсон до усунення зазначених вище порушень та отримання у встановленому порядку рішення на відновлення роботи;
- подачі газу на газорегуляторний пункт і котельню по вул. Пугачова, 3, м. Херсон до усунення зазначених вище порушень та отримання у встановленому порядку рішення на відновлення роботи;
- виконання газонебезпечних робіт по експлуатації котлів одним працівником в котельні по вул. Пугачова, 3, м. Херсон до усунення зазначених вище порушень та отримання у встановленому порядку рішення на відновлення роботи;
- подачі газу на котельню по вул. Макарова, 161, м. Херсон до усунення зазначених вище порушень та отримання у встановленому порядку рішення на відновлення роботи;
- виконання робіт по перевірці повітря в приміщенні котельні по вул. Макарова, 161 на наявність довибухових концентрацій горючих газів засобом вимірювання (сигналізатором до вибухових концентрацій газу 08-500, зав. № 001215) до усунення зазначених вище порушень та отримання у встановленому порядку рішення на відновлення роботи;
- подачі газу на ШРП (ШП-2) по вул. Макарова, 161, м. Херсон до усунення зазначених вище порушень та отримання у встановленому порядку рішення на відновлення роботи;
- виконання газонебезпечних робіт по експлуатації котлів одним працівником в котельні по вул. Макарова, 161, м. Херсон до усунення зазначених вище порушень та отримання у встановленому порядку рішення на відновлення роботи;
- заборони подачі газу на газорегуляторний пункт і котельню по вул. Піонерська, 3, м. Херсон до усунення зазначених вище порушень та отримання у встановленому порядку рішення на відновлення роботи;
- виконання газонебезпечних робіт по експлуатації котлів одним - працівником в котельні по вул. Піонерська, 3, м. Херсон до усунення зазначених вище порушень та отримання у встановленому порядку рішення на відновлення роботи;
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначені Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05 квітня 2007 року № 877 - V (далі - Закон № 877 - V).
За приписами Закону № 877 - V державний нагляд (контроль) - це діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Відповідно до Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України від 06.04.2011 р. № 408/2011 (далі - Положення) Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України (Держгірпромнагляд України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра надзвичайних ситуацій України. Держгірпромнагляд України входить до системи органів виконавчої влади та забезпечує реалізацію державної політики з промислової безпеки, охорони праці, державного гірничого нагляду, охорони надр та державного регулювання у сфері безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення.
Згідно із п. 3 Положення основними завданнями Держгірпромнагляду України є:
реалізація державної політики у сфері промислової безпеки, охорони праці, здійснення державного гірничого нагляду, охорони надр, промислової безпеки у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення; організація та здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням законів та інших нормативно-правових актів з питань: промислової безпеки, охорони праці, безпечного ведення робіт юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю; геологічного вивчення надр, їх використання та охорони, а також використання і переробки мінеральної сировини; безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення; безпечного проведення робіт з утилізації звичайних видів боєприпасів, ракетного палива та вибухових матеріалів військового призначення; трубопровідного транспорту, функціонування ринку природного газу та діяльності, пов'язаної з об'єктами підвищеної небезпеки та потенційно небезпечними об'єктами.
Положенням про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженим наказом МНС України 11.08.2011 р. № 826 (далі - Положення № 826) та уніфікованою формою акта перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) визначено процедуру проведення перевірок під час здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням законів та інших нормативно -правових актів з питань: промислової безпеки, охорони праці, безпечного ведення робіт юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю; геологічного вивчення надр, їх використання та охорони, а також використання і переробки мінеральної сировини; безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення; безпечного проведення робіт з утилізації звичайних видів боєприпасів, ракетного палива та вибухових матеріалів військового призначення; трубопровідного транспорту, функціонування ринку природного газу та діяльності, пов'язаної з об'єктами підвищеної небезпеки та потенційно небезпечними об'єктами.
Із матеріалів справи слідує, що в розділі ІІІ акту позапланової перевірки МКП "Херсонтеплоенерго" від 06.12.2013 р. № 6-119, який надано до суду представником позивача, зазначено, що порушення, які відмічені в Розпорядженнях № 502/6-103, № 503/6-104, № 504/6-105, № 506/6-107 від 31.10.2013 р. та зафіксовані в акті перевірки від 25.10.2013 р. № 14-72 усунені відповідачем у повному обсязі
Таким чином відповідачем вжито заходів щодо усунення порушень у повному обсязі, що підтверджено актом перевірки від 06.12.2013 р. № 6-119, а тому підстави для застосування заходів реагування у вигляді заборони виконання робіт та подання газу відсутні.
За таких обставин суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позову.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат у справі, суд зазначає, що ст. 106 КАС України та ст. 3 Закону України "Про судовий збір" передбачений обов'язок позивача сплатити судовий збір у належному розмірі під час подання адміністративного позову. Згідно ухвали від 06.11.2013 р. судом задоволено клопотання позивача про відстрочення сплати судового збору до прийняття рішення у справі.
Станом на даний час судовий збір позивачем не сплачено. Водночас, незважаючи на фактичний розгляд справи та винесення остаточного рішення, в силу положень ст. 94 КАС України підстав для стягнення судового збору з відповідача немає, оскільки, позивачем у справі є суб'єкт владних повноважень.
Відповідно до ч. 1 ст. 98 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у постанові суду або ухвалою.
За таких обставин, суд дійшов висновку про необхідність стягнення судового збору у розмірі 68,82 грн. з позивача - Територіального управління Держгірпромнагляду у Херсонській області на користь Державного бюджету України.
Керуючись ст. ст. 94, 158, 161, 162, КАС України, суд, -
постановив :
Відмовити Територіальному управлінню Держгірпромнагляду у Херсонській області у задоволенні позовних вимог до міського комунального підприємства "Херсонтеплоенерго" про застосування заходів реагування в сфері держаного нагляду.
Стягнути з Територіального управління Держгірпромнагляду у Херсонській області (ідентифікаційний код 37959852) на користь Державного бюджету України судовий збір за подання позовної заяви немайнового характеру в розмірі 68 (шістдесят вісім) грн. 82 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Кисильова О.Й.
кат. 5.1.2
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2013 |
Оприлюднено | 24.12.2013 |
Номер документу | 36239282 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Кисильова О.Й.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні