ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
16 грудня 2013 р. (16:37) Справа №801/10685/13-а
Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Тоскіної Г.Л., за участю секретаря судового засідання Марчевської К.В., представника позивача - Анікієвої Г.В., Волошиної Т.Г., представника відповідача - Лісового М.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Сімферопольської міжрайонної виконавчої дирекції відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Кримтранссервіс"
про стягнення,
Обставини справи: до Окружного адміністративного суду АР Крим надійшов адміністративний позов Сімферопольської міжрайонної виконавчої дирекції відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим до Товариства з обмеженою відповідальністю "Кримтранссервіс" про стягнення заборгованості зі сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з тимчасової втрати працездатності у розмірі 3942,63 грн.
Позов мотивовано наявністю у відповідача заборгованості зі сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з тимчасової втрати працездатності.
В судовому засіданні, яке відбулося 16.12.2013, представники позивача позов підтримали, надали пояснення по суті справи.
В судовому засіданні, яке відбулося 16.12.2013, представник відповідача про наявність заборгованості не заперечував.
Заслухавши представників позивача та представника відповідача, дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні у справі докази в їх сукупності, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Кримтранссервіс" є юридичною особою (ідентифікаційний номер 38430594), що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Кримтранссервіс" находиться на обліку в Сімферопольській міжрайонній виконавчій дирекції відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим у якості страхувальника за № 010732001993.
Статтею 67 Конституції України передбачено обов'язок кожного сплачувати податки і збори в порядку та розміру встановленому законом.
Порядок нарахування і сплата внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими похованням визначені Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими похованням" № 2240-III від 18.01.2001 року, що діяв на момент виникнення спірних правовідносин.
Згідно з ст. 5 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими похованням" страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими похованням здійснюється за принципами обов'язковості страхування осіб, зазначених у частині першій статті 6 цього Закону.
Відповідно до ч.1 статті 6 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими похованням" загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, підлягають:
1) особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту) на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності та господарювання або у фізичних осіб, у тому числі в іноземних дипломатичних та консульських установах, інших представництвах нерезидентів, а також обрані на виборні посади в органах державної влади, органах місцевого самоврядування та в інших органах;
2) члени колективних підприємств, сільськогосподарських та інших виробничих кооперативів.
Відповідно до ч. 1 статті 19 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими похованням" Джерелами формування коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, є:
1) страхові внески страхувальників-роботодавців і застрахованих осіб, що сплачуються на умовах і в порядку, передбачених законом;
2) суми не прийнятих до зарахування витрат страхувальника за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, пені, штрафів та інших фінансових санкцій, застосованих до страхувальників та посадових осіб відповідно до цього Закону та інших актів законодавства.
Взяття на облік у виконавчих дирекціях відділень Фонду здійснюється: на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", не пізніше наступного робочого дня з дня отримання зазначених відомостей робочими органами відділень Фонду. Згідно з ч.2 ст.27 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими похованням" страхувальник зобов'язаний:
3) надавати та оплачувати застрахованим особам у разі настання страхового випадку відповідний вид матеріального забезпечення та соціальних послуг відповідно до цього Закону;
4) вести облік коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, і своєчасно надавати органам Фонду встановлену звітність щодо цих коштів.
Таким чином, суд зазначає, що ч. 2 ст. 27 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими похованням" встановлений обов'язок страхувальників нараховувати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.
Згідно зі ч. 1 ст. 30 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими похованням" Страхувальники та інші отримувачі страхових коштів у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми. За несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів. Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.
Судом встановлено, що відповідно до направлення № 226 від 16.04.2013 позивачем було проведено позапланову перевірку правильності використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим відповідачем.
За результатом перевірки складений акт перевірки № 05-05/211 від 19.04.2013, відповідно до якого встановлені порушення ч. 1 ст. 35 Закону України № 2240 та п. 20 Порядку нарахування середньої заробітної плати для розрахунку виплат загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Зазначені порушення привели до переплати допомоги застрахованій особі ОСОБА_4 у розмірі 4802,49 грн., у тому числі: в липні 2012 року у сумі 3379,53 грн., в серпні 2012 року у сумі 745,36 грн., в вересні 2012 року у сумі 677,60 грн.
Враховуючи зазначені порушення, позивачем прийнято рішення № 05-05/142 від 29.04.2013 про повернення неправомірно використаних страхових коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування у розмірі 4802,49 грн.
Крім того, зазначеним рішенням № 05-05/142 від 29.04.2013 відповідно до ч. 1 ст. 21 застосовано фінансові (штрафні) санкції у розмірі 2401,25 грн.
Таким чином, загальна сума страхових коштів, яка підлягає поверненню відповідачем складає 7203,74 грн.
Зазначене рішення було отримано відповідачем 13.05.2013, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.
Судом встановлено, що сума страхових коштів, яка підлягає поверненню відповідачем була сплачена частково на суму 1802,49 грн., а сума заборгованості за рішенням № 05-05/142 від 29.04.2013 складає 5401,25 грн.
29.04.2013, у зв'язку з не своєчасним поверненням коштів у повному обсязі позивачем було прийнято рішення про застосування фінансових (штрафних) санкцій на загальну суму 637,35 грн., у тому числі фінансові (штрафні) санкції у сумі 540,13 грн., пеня у сумі 97,22 грн.
Таким чином, загальна сума заборгованості зі сплати страхових коштів, яка підлягає поверненню відповідачем, штрафних (фінансових) санкцій та пені складає 6038,60 грн. (5401,25+637,35).
Судом встановлено, що станом на день розгляду справи, з урахуванням часткової сплати, сума заборгованості складає 3942,63 грн.
Відповідно до статті 8 Закону №2240 спори, які виникають між страхувальником та робочими органами виконавчої дирекції Фонду з приводу нарахування страхових внесків і пені, стягнення недоїмки, неприйняття до заліку витрат в рахунок страхових внесків, вирішуються в судовому порядку.
На момент розгляду спору, відповідачем не подані докази сплати заборгованості, її наявність не оскаржувалось представником ТОВ "Кримтранссервіс".
Відповідно до частини другої статті 30 Закону № 2240 строк давності в разі стягнення страхових внесків, пені та фінансових санкцій, передбачених цією статтею, не застосовується.
Відповідно до п.5,6 п.7 Розділу VІІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" N 2464-VI від 08.07.2010 року, який набрав чинності з 01.01.2011 року, стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.
На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.
Стаття 8 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими похованням" (в редакції до 01.01.2011 року) передбачено, що спори, що виникають з правовідносин за цим Законом, вирішуються органами Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в порядку, встановленому статутом Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, та в судовому порядку.
Відповідач не надав суду докази погашення заборгованості зі сплати страхових внесків, у той час як відповідно до ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
За таких обставин позовні вимоги є обґрунтованими, а адміністративний позов належить задовольнити у повному обсязі.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
У судовому засіданні 16.12.2013 було проголошено вступну та резолютивну частини постанови. У повному обсязі постанову складено 21.12.2013.
Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 158, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Кримтранссервіс" (ЄДРПОУ 22230278, вул. Комунальна, б. 36, Сімферополь, Автономна Республіка Крим, 95001) заборгованість зі сплати страхових внесків з тимчасової страти працездатності у сумі 3942,63 грн. (три тисячі дев'ятсот сорок дві гривні, шістдесят три копійки) на користь Сімферопольської міжрайонної виконавчої дирекції відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим (ЄДРПОУ 38430594, вул. А. Невського, 17 а, Сімферополь, Автономна Республіка Крим, 95006).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Г.Л.Тоскіна
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 16.12.2013 |
Оприлюднено | 25.12.2013 |
Номер документу | 36247393 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Тоскіна Г.Л.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Тоскіна Г.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні