Постанова
від 19.12.2013 по справі 804/15778/13-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 грудня 2013 р. Справа № 804/15778/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Куделько Н.Є., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративний позов Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Вільногірський хлібозавод» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -

ВСТАНОВИВ :

22.11.2013р. Державна екологічна інспекція у Дніпропетровській області (далі-позивач) звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Вільногірський хлібозавод» (далі-відповідач, ТОВ «Вільногірський хлібозавод») про:

- тимчасове заборонення (зупинення) діяльності щодо утворення та розміщення відходів без ліміту на утворення та розміщення відходів Товариства з обмеженою відповідальністю «Вільногірський хлібозавод» (код ЄДРПОУ 36489117, що знаходиться за адресою: вул. Степова, 9, м. Вільногірськ, Дніпропетровська обл., 51700);

- тимчасове заборонення (зупинення) діяльності пов'язаної з невиконанням умов дозволу №1210200000-25 на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря Товариства з обмеженою відповідальністю «Вільногірський хлібозавод» (код ЄДРПОУ 36489117, що знаходиться за адресою: вул. Степова, 9, м. Вільногірськ, Дніпропетровська обл., 51700).

В обґрунтування позовних вимог, позивач посилається на те, що Державною екологічною інспекцією у Дніпропетровській області в період з 28.10.2013 року по 08.11.2013 року було проведено планову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства України ТОВ «Вільногірський хлібозавод». В ході планової перевірки ТОВ «Вільногірський хлібозавод» встановлено, що на підприємстві не проведена інвентаризація джерел утворення відходів. Відсутні ліміти на утворення і розміщення відходів на 2012-2013 рр. Дозвіл на розміщення відходів на 2012-2013 рр. не отримано. Таким чином, підприємством порушуються ст. ст. 7, 17, 32, 33 Закону України «Про відходи», ст. 55 Закону України «Про охорони навколишнього природного середовища». У зв'язку з тим, що виявлені факти являються грубим порушенням природоохоронного законодавства, діяльність щодо утворення та розміщення відходів без ліміту на утворення та розміщення відходів ТОВ «Вільногірський хлібозавод», що знаходиться за адресою: вул. Степова, 9, м. Вільногірськ, Дніпропетровська обл., 51700, забороняється законом і підлягає безумовній тимчасовій забороні (зупиненню). В ході планової перевірки ТОВ «Вільногірський хлібозавод» також встановлено, що інвентаризацію стаціонарних джерел викиду забруднюючих речовин в атмосферне повітря виконано в 2011 році ТОВ «ЛОГОС» м. Жовті Води. Підприємством отримано дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря № 1210200000-25 від 22.11.2011 року, терміном дії з 22.11.2011 року до 22.11.2016 року. Але ТОВ «Вільногірський хлібозавод» не виконуються умови дозволу № 1210200000-25 на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, а саме: виробничий контроль за дотриманням встановлених граничнодопустимих викидів забруднюючих речовин в 2012-2013 рр. не виконано (повинні здійснюватись за договорами зі спеціалізованими організаціями) та умов надання дозволу на викиди № 1210200000-25. Таким чином, підприємством порушуються ст. ст. 10, 29 Закону України «Про охорону атмосферного повітря». У зв'язку з тим, що виявлені факти являються грубим порушенням природоохоронного законодавства, діяльність, що пов'язана з невиконанням умов дозволу № 1210200000-25 на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря ТОВ «Вільногірський хлібозавод», що знаходиться за адресою: вул. Степова, 9, м. Вільногірськ, Дніпропетровська обл., 51700, забороняється законом і підлягає безумовній тимчасовій забороні (зупиненню). На підставі вищенаведеного просить суд позов задовольнити.

Відповідачем копія ухвали про відкриття скороченого провадження в даній адміністративній справі отримана 06.12.2013 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.29). Станом на 19.12.2013р. заперечення відповідача проти позову до суду не надходили.

Відповідно до п.2 ч.5 ст.183-2 КАС України, справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Судом встановлено, що ТОВ «Вільногірський хлібозавод» 16.12.2011р. зареєстровано виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради згідно довідки АА № 697870 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с.23).

Відповідно до довідки АБ № 562575 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, видана сектором статистики у м. Вільногірську від 28.01.2013 року, види діяльності за КВЕД: виробництво хліба та хлібобулочних виробів; виробництво борошняних кондитерських виробів, тортів, тістечок нетривалого зберігання; роздрібна торгівля хлібобулочними виробами, борошняними та цукровими кондитерськими виробами в спеціалізованих магазинах; виробництво продуктів борошномельно-круп'яної промисловості; виробництво макаронних виробів та подібних борошняних виробів; виробництво сухарів і сухого печива (а.с.21).

З 28.10.2013 року по 08.11.2013 року відповідно до плану заходів з виконання покладених на Державну екологічну інспекцію у Дніпропетровській області завдань на IV квартал 2013 року, на підставі наказу № 1593-П від 07.10.2013 року, направлення № 4-9718-9-3 від 07.10.2013 року, повідомлення № 4-9719-9-3 від 07.10.2013 року, Державною екологічною інспекцією у Дніпропетровській області було проведено планову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства України ТОВ «Вільногірський хлібозавод» (а.с.8).

За результатами перевірки складено акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами (а.с.8-15).

Проведеною перевіркою, серед іншого встановлено:

- на підприємстві не проведена інвентаризація джерел утворення відходів. Відсутні ліміти на утворення і розміщення відходів на 2012-2013 рр. Дозвіл на розміщення відходів на 2012-2013 рр. не отримано. Таким чином, підприємством порушуються ст. ст. 7, 17, 32, 33 Закону України «Про відходи», ст. 55 Закону України «Про охорони навколишнього природного середовища»;

- інвентаризацію стаціонарних джерел викиду забруднюючих речовин в атмосферне повітря виконано в 2011 році ТОВ «ЛОГОС» м. Жовті Води. Підприємством отримано дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря № 1210200000-25 від 22.11.2011 року, терміном дії з 22.11.2011 року до 22.11.2016 року. ТОВ «Вільногірський хлібозавод» не виконуються умови дозволу № 1210200000-25 на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, а саме: виробничий контроль за дотриманням встановлених граничнодопустимих викидів забруднюючих речовин в 2012-2013 рр. не виконано (повинні здійснюватись за договорами зі спеціалізованими організаціями) та умов надання дозволу на викиди № 1210200000-25. Підприємством порушено ст. ст. 10, 29 Закону України «Про охорону атмосферного повітря» (а.с.8-15).

Пунктом п. 4.2 Положення про державну екологічну інспекцію в Автономній республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі затвердженого наказом Мінекології та природних ресурсів України від 04.11.2011 р. № 429 (реєстрація в Мін'юсті України від 25.11.2011 р. за № 1347/20085) встановлено, що Державна екологічна інспекція у Дніпропетровській області, відповідно до покладених на неї завдань, здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог природоохоронного законодавства. Відповідно до пункту 6.4 вказаного Положення Держекоінспекція у Дніпропетровській області для виконання покладених на неї завдань проводить перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства.

Правові, організаційні та економічні засади діяльності, пов'язаної із запобіганням або зменшенням обсягів утворення відходів, їх збиранням, перевезенням, зберіганням, сортуванням, обробленням, утилізацією та видаленням, знешкодженням та захороненням, а також з відверненням негативного впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини на території України визначено Законом України «Про відходи».

Відповідно до п. а, ч. 1 ст. 32 Закону України «Про відходи» заборонено вести будь-яку господарську діяльність, пов'язану з утворенням відходів, без одержання від уповноважених органів виконавчої влади у сфері поводження з відходами лімітів на обсяги утворення та розміщення відходів.

Статтею 55 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» встановлено, що суб'єкти права власності на відходи повинні вживати ефективних заходів для зменшення обсягів утворення відходів, а також для їх утилізації, знешкодження або розміщення.

Розміщення відходів дозволяється лише за наявності спеціального дозволу на визначених місцевими радами територіях у межах установлених лімітів з додержанням санітарних і екологічних норм способом, що забезпечує можливість їх подальшого використання як вторинної сировини і безпеку для навколишнього природного середовища та здоров'я людей.

Правові і організаційні основи та екологічні вимоги в галузі охорони атмосферного повітря визначено Законом України «Про охорону атмосферного повітря».

Відповідно до ч. 5, 6 ст. 11 Закону України «Про охорону атмосферного повітря», викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря суб'єктами господарювання можуть здійснювати лише на підставі дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

Відповідно до ст. 12 Закону України «Про охорону атмосферного повітря», господарська чи інші види діяльності, пов'язані з порушенням умов і вимог до викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря і рівнів впливу фізичних та біологічних факторів на його стан, передбачених дозволами, може бути обмежена, тимчасово заборонена (зупинена) або припинена відповідно до законодавства.

Статтею 10 Закону України «Про охорону атмосферного повітря» передбачені зобов'язання підприємств, установ, організацій та громадян - суб'єктів підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов'язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зокрема: здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо; вживати заходів щодо зменшення обсягів викидів забруднюючих речовин і зменшення впливу фізичних факторів; здійснювати контроль за обсягом і складом забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря і рівнями єно фізичного впливу та вести їх постійний облік.

Згідно ст. 29 Закону України «Про охорону атмосферного повітря» виробничий контроль за охороною атмосферного повітря здійснюється підприємствами, установами, організаціями та громадянами - суб'єктами підприємницької діяльності в процесі їх господарської та іншої діяльності, якщо вона справляє шкідливий вплив на стан атмосферного повітря.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначено Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

Відповідно до п. 4 ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» передбачені загальні вимоги до здійснення державного нагляду (контролю), а саме виключно законами встановлюються: органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності; види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю); повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності; спосіб здійснення державного нагляду (контролю); санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа.

Орган державного нагляду (контролю) не може здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на здійснення державного нагляду (контролю) у певній сфері господарської діяльності та не визначає повноваження такого органу під час здійснення державного нагляду (контролю). Повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.

Відповідно до п. 7 ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.

Враховуючи вищевикладене, приймаючи до уваги встановлені в акті перевірки порушення відповідачем природоохоронного законодавства, а саме діяльність щодо утворення та розміщення відходів без ліміту на утворення та розміщення відходів Товариства з обмеженою відповідальністю «Вільногірський хлібозавод» та діяльність пов'язана з невиконанням умов дозволу №1210200000-25 на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря Товариства з обмеженою відповідальністю «Вільногірський хлібозавод», суд приходить до висновку, що позивач обґрунтовано відповідно до вимог п. 7 ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» звернувся до адміністративного суду з даним позовом.

У відповідності зі ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Оцінуючи усі докази, які були дослідженні судом у їх сукупності, суд приходить до висновку про необхідність тимчасово заборонити (зупинити) діяльність щодо утворення та розміщення відходів без ліміту на утворення та розміщення відходів Товариства з обмеженою відповідальністю «Вільногірський хлібозавод» (код ЄДРПОУ 36489117, що знаходиться за адресою: вул. Степова, 9, м. Вільногірськ, Дніпропетровська обл., 51700), та тимчасово заборонити (зупинити) діяльність пов'язану з невиконанням умов дозволу №1210200000-25 на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря Товариства з обмеженою відповідальністю «Вільногірський хлібозавод» (код ЄДРПОУ 36489117, що знаходиться за адресою: вул. Степова, 9, м. Вільногірськ, Дніпропетровська обл., 51700).

Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись нормами ст.ст. 8,10,11,12,18,69,94,128,158-163,167,183-6,186 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Тимчасово заборонити (зупинити) діяльність щодо утворення та розміщення відходів без ліміту на утворення та розміщення відходів Товариства з обмеженою відповідальністю «Вільногірський хлібозавод» (код ЄДРПОУ 36489117), що знаходиться за адресою: вул. Степова, 9, м. Вільногірськ, Дніпропетровська область, 51700).

Тимчасово заборонити (зупинити) діяльність пов'язану з невиконанням умов дозволу №1210200000-25 на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря Товариства з обмеженою відповідальністю «Вільногірський хлібозавод» (код ЄДРПОУ 36489117), що знаходиться за адресою: вул. Степова, 9, м. Вільногірськ, Дніпропетровська область, 51700).

Постанова підлягає негайному виконанню відповідно до ч.6 ст.183-2 та ч.1 ст. 256 КАС України.

Постанова можу бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя Н.Є. Куделько

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.12.2013
Оприлюднено24.12.2013
Номер документу36247553
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/15778/13-а

Постанова від 05.02.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Постанова від 19.12.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Куделько Надія Євгенівна

Ухвала від 25.11.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Куделько Надія Євгенівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні