Постанова
від 20.12.2013 по справі 806/4259/13-а
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

справа № 806/4259/13-a

категорія 6.2

20 грудня 2013 р. м. Житомир

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Липи В.А.

розглянувши у письмовому провадженні у м. Житомирі адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Відділу Держземагенства у Володарсько-Волинському районі Житомирської області, за участю третьої особи: Товариства з обмеженою відповідальністю "Блок" про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити дії,-

встановив:

У червні 2013 року ОСОБА_1 звернулася до адміністративного суду з позовною заявою, в якій просила визнати протиправними дії Відділу Держземагенства у Володарсько-Волинському районі Житомирської області по внесенню до Державного земельного кадастру змін щодо цільового призначення належної їй земельної ділянки площею 2,7012 га, розташованої на території Добринської сільської ради Володарсько-Волинського району Житомирської області (кадастровий номер 1821181800:05:002:0729) із "Земель промисловості" на "Землі сільськогосподарського призначення" та щодо зміни виду використання з "Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов'язані з користуванням надрами" на "Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва" та зобов'язати Відділ Держземагенства у Володарсько-Волинському районі Житомирської області змінити в Державному земельному кадастрі відомості щодо цільового призначення належної їй земельної ділянки площею 2,7012 га, розташованої на території Добринської сільської ради Володарсько-Волинського району Житомирської області (кадастровий номер 1821181800:05:002:0729) із "Земель промисловості" на "Землі сільськогосподарського призначення" та щодо зміни виду використання з "Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов'язані з користуванням надрами" на "Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва".

Сторони в судове засідання не з'явилися, про час та місце судового засідання повідомлені вчасно та належним чином. На попередньому судовому засіданні надали заяви, в яких просили справу розглядати в порядку письмового провадження.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Справу розглянуто в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог виходячи з наступного.

Спірні правовідносини, що виникли між сторонами по даній справі регулюються правовими нормами Земельного кодексу України.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 є власником земельної ділянки площею 2,7012 га, що розташована на території Добринської сільської ради Володарсько-Волинської району Житомирської області. Вказана земельна ділянка була передана позивачу у приватну власність 17.12.2003 року для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, що підтверджується державним актом про право власності на земельну ділянку Серії ЖТ № 110812.

Відповідно до розпорядження Житомирської обласної державної адміністрації від 23.03.2006 року № 113 та рішення Житомирської обласної ради від 23.02.2006 року № 943 вказана земельна ділянка за згодою ОСОБА_1 була вилучена із земель сільськогосподарського призначення для передачі в користування ТОВ "Блок" для розташування кар'єру, виробничого майданчика і відвалів розкривних порід, будівництва під'їзної дороги до них.

Вказаними розпорядженням та рішенням було змінено цільове призначення вказаної земельної ділянки на землі промисловості з одночасним відшкодування втрат сільськогосподарського виробництва в розмірі 51 105, 00 грн. Така зміна цільового призначення земельної ділянки була проведена у відповідності до правових норм ст. 20 Земельного кодексу України та Порядку зміни цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2002 р. N 502 ( надалі - Порядок), що були чинні на день такої зміни.

15 травня 2013року при отриманні витягу із Державного земельного кадастру ОСОБА_1 стало відомо, що вказана земельна ділянка площею 2,7012 га віднесена до земель сільськогосподарського призначення. На її звернення до Відділу Держземагенства у Володарсько-Волинському районі Житомирської області, листом від 01.06.2013 року останній повідомив, що зміна цільового призначення вказаної земельної ділянки на землі промисловості була проведена на термін три роки. Із спливом вказаного строку, на думку відповідача, вказана земельна ділянка автоматично перейшла в статус земель сільськогосподарського призначення.

Такі доводи відповідача є безпідставними, так як не відповідають обставинам справи та не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства виходячи із наступного.

Ні вказані вище розпорядження та рішення, ні зазначені правові норми чинного земельного законодавства не передбачають строковості зміни цільового призначення земельної ділянки ні автоматичного поновлення попереднього статусу земельної ділянки, цільове використання якої було змінено в установленому законом порядку.

Безпідставні є обґрунтування відповідачем своїх доводів правовими нормами Закону України "Про оренду землі".

Правовими нормами цього Закону взагалі не регулюються правовідносини щодо зміни цільового призначення земельної ділянки, а виключно взаємовідносини між орендарем та орендодавцем земельної ділянки.

Безспірно в розумінні вимог ст.31 цього Закону договір оренди припиняється в разі закінчення строку, на який він був укладений. Разом з тим, відповідачем не враховано, що відповідно до вимог ст.33 цього ж Закону по закінченню строку, на який було укладено договір оренди землі, такий договір може бути поновлений.

Правовідносини щодо ведення державного земельного кадастру та повноваження Відділу Держземагенства у Володарсько-Волинському районі Житомирської області регулюються правовими нормами Закону України "Про державний земельний кадастр".

Як зазначено в ст.21 Закону України "Про державний земельний кадастр", відомості про цільове призначення земельних ділянок вносяться до Державного земельного кадастру щодо категорії земель та щодо виду використання земельної ділянки в межах певної категорії земель на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яким передбачена зміна її цільового призначення.

Правовими нормами вказаного Закону не передбачено автоматичне внесення змін до Державного земельного кадастру та не наділено відповідача на внесення таких змін за власною ініціативою без згоди власника такої земельної ділянки та без відсутності відповідного проекту землеустрою відведення земельної ділянки, який передбачав би зміну її цільового призначення.

Представником відповідача не надано суду такого проекту землеустрою відведення земельної ділянки, який передбачав би зміну цільового призначення земельної ділянки площею 2,7012 га, що належить позивачу.

На підставі викладеного суд приходить до висновку, що в результаті безпідставного трактування відповідачем вимог земельного законодавства до Державного земельного кадастру протиправно внесені зміни щодо цільового призначення належної ОСОБА_1 земельної ділянки площею 2,7012 га (кадастровий номер 1821181800:05:002:0729) із "Земель промисловості" на "Землі сільськогосподарського призначення".

Вказане порушене право позивача підлягає поновленню шляхом зобов'язання Відділу Держземагенства у Володарсько-Волинському районі Житомирської області змінити у Державному земельному кадастрі відомості щодо цільового призначення належної ОСОБА_1 земельної ділянки площею 2,7012 га (кадастровий номер 1821181800:05:002:0729) із "Землі сільськогосподарського призначення" на "Землі промисловості".

Керуючись ст.ст. 128, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд,

постановив:

Позовні вимоги ОСОБА_1 задовольнити.

Визнати протиправними дії Відділу Держземагенства у Володарсько-Волинському районі Житомирської області по внесенню до Державного земельного кадастру змін щодо цільового призначення належної ОСОБА_1 земельної ділянки площею 2,7012 га, розташованої на території Добринської сільської ради Володарсько-Волинського району Житомирської області (кадастровий номер 1821181800:05:002:0729) із "Земель промисловості" на "Землі сільськогосподарського призначення" та щодо зміни виду використання з "Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов'язані з користуванням надрами" на "Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва".

Зобов'язати Відділ Держземагенства у Володарсько-Волинському районі Житомирської області змінити в Державному земельному кадастрі відомості щодо цільового призначення належної ОСОБА_1 земельної ділянки площею 2,7012 га, розташованої на території Добринської сільської ради Володарсько-Волинського району Житомирської області (кадастровий номер 1821181800:05:002:0729) із "Земель промисловості" на "Землі сільськогосподарського призначення" та щодо зміни виду використання з "Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов'язані з користуванням надрами" на "Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва".

Постанова суду може бути оскаржена до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.

Суддя В.А. Липа

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.12.2013
Оприлюднено24.12.2013
Номер документу36247662
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —806/4259/13-а

Ухвала від 22.04.2014

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Бондарчук І.Ф.

Ухвала від 04.03.2014

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Бондарчук І.Ф.

Ухвала від 04.03.2014

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Бондарчук І.Ф.

Ухвала від 10.02.2014

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Липа Володимир Анатолійович

Ухвала від 09.01.2014

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Липа Володимир Анатолійович

Постанова від 20.12.2013

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Липа Володимир Анатолійович

Ухвала від 10.06.2013

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Липа Володимир Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні