Постанова
від 20.12.2013 по справі 806/7549/13-а
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ                                                                                           справа №  806/7549/13-a                                                                                                              категорія  10.1          20 грудня 2013 р.                                                                                   м. Житомир     Житомирський окружний адміністративний суд у складі головуючого  судді       Єфіменко О.В., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу   за позовом  управління Пенсійного фонду України в м. Житомирі Житомирської області  до   Молодіжної громадської організації "Арт-село"    про  стягнення заборгованості у сумі  340,00 грн,- встановив: 20 листопада 2013 року управління Пенсійного фонду України в м. Житомирі Житомирської області звернулося до суду з позовом до Молодіжної громадської організації "Арт-село". Предметом даного позову є стягнення  заборгованості з фінансових санкцій  за неподання звіту про нарахування внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у сумі  170,00  грн та фінансових санкцій за ухилення від взяття на облік в органах Пенсійного фонду у сумі 170,00 грн. Відповідно до п.  4 ч. 1 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження.   За наведених обставин суд вважає за можливе розглянути справу у порядку скороченого  провадження на підставі наявних у ній доказів. Судом встановлено, що Молодіжна громадська організація "Арт-село" як платник страхового внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування  зареєстрований в управлінні Пенсійного фонду України в м. Житомирі  Житомирської області. Відповідно до Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” від 9 липня 2003 року №1058-IV (чинного на момент виникнення  спірних правовідносин) визначаються принципи функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом, а також регулює порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам, передбаченим цим Законом. Пунктом 1 частини 1 статті 14 Закону №1058-IV визначено, що страхувальниками є роботодавці, зокрема, підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону. Згідно з п.4 ч.3 ст.17 Закону №1058-IV страхувальник зобов'язаний, зокрема, подавати звітність територіальним органам Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом. Платники, зазначені в підпункті 2.1.1 пункту 2.1 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України №21-1 від 19.12.2003 року, формують та подають до органів Пенсійного фонду України звіт не пізніше ніж через 20 календарних днів з дня закінчення базового звітного періоду. Базовим звітним періодом є календарний місяць. Звітність може бути надана органу Пенсійного фонду України за добровільним рішенням платника страхових внесків в електронній формі з умовою дотримання чинного законодавства, що регулює ці питання. Обчислення та сплата внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування визначено статтею 20 Закону  №1058-IV. Згідно пункту 4 частини 2 статті 17 Закону №1058-IV, страхувальник зобов'язаний подавати звітність територіальним органам Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом. В порушення зазначених норм відповідачем звіт про нарахування внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування  до  управління Пенсійного фонду України в  м. Житомирі Житомирської області було подано невчасно. 31 серпня 2004 року позивачем прийнято рішення № 172 про застосування штрафних санкцій за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою  звітності, передбаченої Законом, яким до відповідача застосовані штрафні санкції у сумі 170,00 грн. (а.с. 7). Відповідальність за своєчасність, повноту нарахування та сплату внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування несе страхувальник – роботодавець. При цьому розрахунок подається платником незалежно від стану його фінансово-господарської діяльності. Згідно вимог  п.5 ч.9 ст.106 Закону України №1058-IV виконавчі органи Пенсійного фонду застосовують до страхувальників такі фінансові санкції,    зокрема, за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою або подання недостовірних відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку та іншої звітності, передбаченої законодавством, до територіальних органів Пенсійного фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків суми страхових внесків, які були сплачені або підлягали сплаті за відповідний звітний період, за кожний повний або неповний місяць затримки подання відомостей, звітності, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а в разі повторного протягом року такого порушення - у розмірі 20 відсотків зазначених сум та не менше 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Враховуючи наведене суд дійшов висновку, про наявність  підстав для задоволення позову в частині вимог щодо стягнення заборгованості у сумі 170,00 грн за неподання розрахунку сум страхових внесків. Щодо фінансових санкцій у сумі 170,00 грн за ухилення від взяття на облік в органах Пенсійного фонду суд зазначає наступне. Частинами 3 та 4 ст. 15 Закону №  1058-IV страхувальники набувають статусу платників страхових внесків із дня їх реєстрації у територіальному органі Пенсійного фонду, а особи, визначені частиною першою статті 12 цього Закону, - з дня набрання чинності договором про їх добровільну участь. Платникам страхових внесків у десятиденний термін після їх реєстрації видається повідомлення про реєстрацію платника страхових внесків за формою, встановленою правлінням Пенсійного фонду. Відповідно до ч. 2 ст. 17 Закону №  1058-IV страхувальник зобов'язаний  зареєструватися в територіальних органах Пенсійного фонду в порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду, як платник страхових внесків у десятиденний термін із дня:  отримання свідоцтва про державну реєстрацію як суб'єкта підприємницької діяльності; отримання дозволу на провадження нотаріальної та іншої діяльності; прийняття рішення про створення установи, організації, філії, представництва, іншого відокремленого підрозділу; зміни юридичного статусу чи адреси, якщо відповідно до закону державна реєстрація таких установ, організацій та відокремлених підрозділів не проводиться; укладення трудового договору з найманим працівником; зміни прізвища, ім'я та по батькові. Страхувальник зобов'язаний зареєструватися в територіальних органах Пенсійного фонду незалежно від того, чи він фактично веде господарську діяльність та провадить розрахунки з оплати праці, чи ні. 31 серпня 2004 року позивачем прийнято рішення № 173 про застосування штрафних санкцій за ухилення від взяття на облік в органах Пенсійного фонду, яким до відповідача застосовані штрафні санкції у сумі 170,00 грн. (а.с. 6). Пунктом 1 ч. 9 ст.106 Закону №  1058-IV передбачено, що  виконавчі органи Пенсійного фонду застосовують до страхувальників такі фінансові санкції у разі ухилення страхувальників від реєстрації або несвоєчасної реєстрації в територіальних органах Пенсійного фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків суми страхових внесків, які підлягають сплаті за період ухилення від реєстрації або несвоєчасної реєстрації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Оскільки фінансові санкції застосування штрафних санкцій за ухилення від взяття на облік в органах Пенсійного фонду відповідачем сплачені не були, то суд дійшов висновку про наявність підстав для їх стягнення у судовому порядку. Керуючись ст.ст. 23, 162, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -     постановив: Позов управління Пенсійного фонду України в м. Житомирі Житомирської області до  Молодіжної громадської організації "Арт-село" про стягнення заборгованості у сумі  340,00 грн - задовольнити. Стягнути з Молодіжної громадської організації "Арт-село" (код ЄДРПОУ 26556410) на користь  управління Пенсійного фонду України в м. Житомирі Житомирської області (р/р 25607301653 в філії ЖОУ АТ "Державний ощадний банк України", МФО 311647) заборгованість у сумі 340 (триста сорок) грн 00 коп. Постанова суду може бути оскаржена до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Суддя                                                                                                      Єфіменко О.В.              

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.12.2013
Оприлюднено25.12.2013
Номер документу36248116
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —806/7549/13-а

Постанова від 20.12.2013

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Єфіменко Ольга Володимирівна

Ухвала від 02.12.2013

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Єфіменко Ольга Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні