Справа № 815/8424/13-а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇН
18 грудня 2013 року м.Одеса
У залі судових засідань №29
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Харченко Ю.В.
При секретарі Кипаренко Н.Ю.
За участю представників сторін:
Від позивача: Роздільнянського районного центру зайнятості не з'явився. Надіслав до суду заяву (вхід.№35768/13 від 18.12.2013р.) про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Відповідач: ОСОБА_1 до суду не з'явилась, незважаючи на те, що про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно.
Розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Роздільнянського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості у загальному розмірі 2176,00грн.,-
ВСТАНОВИВ:
Роздільнянський районний центр зайнятості звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд стягнути з ОСОБА_1 заборгованість у загальному розмірі 2176,00грн.
Відповідач у судове засідання 18.12.2013р. не з'явився, незважаючи на те, що про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином та своєчасно, про що свідчить наявна в матеріалах справи телефонограма, складена відповідно до приписів ст.33 КАС України, яка завчасно була передана відповідачу - ОСОБА_1, а саме - 12.12.2013р., заперечення на позов не надав, у зв'язку з чим справу розглянуто на підставі наявних у ній доказів, відповідно до ч.4 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності та системно проаналізувавши приписи чинного законодавства, суд встановив наступне.
Відповідно до п.6 ст.10 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000р. №1533-IIІ (зі змінами та доповненнями) функції виконавчої дирекції Фонду виконує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, та його територіальні органи, що здійснюють свою діяльність відповідно до Закону України "Про зайнятість населення" та цього Закону. Керівник центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, входить до складу правління Фонду.
Згідно з частиною 2 статті 21 Закону України "Про зайнятість населення" від 5 липня 2012року №5067-VI (зі змінами та доповненнями) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи.
Відповідно до п.п.1,2 Положення про Державну службу зайнятості України, затвердженого Указом Президента України від 16 січня 2013року №19/2013 (зі змінами та доповненнями) Державна служба зайнятості України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики України. Служба входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері зайнятості населення та трудової міграції. Служба у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами і дорученнями Президента України, щорічним посланням Президента України до Верховної Ради України про внутрішнє і зовнішнє становище України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства соціальної політики України, іншими актами законодавства України, а також дорученнями Міністра.
Згідно з п.3 означеного Положення основними завданнями Служби, у тому числі, є реалізація державної політики у сфері зайнятості населення та трудової міграції.
Відповідно до п.п.28 п.4 Положення про Державну службу зайнятості України, затвердженого Указом Президента України від 16 січня 2013року №19/2013 служба відповідно до покладених на неї завдань представляє інтереси Фонду в судових та інших органах, у відносинах з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, громадськими об'єднаннями з питань соціального захисту, а також з органами соціального страхування на випадок безробіття іноземних держав, міжнародними організаціями, діяльність яких пов'язана із захистом соціальних прав людини.
Механізм проведення розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до пункту 5 частини другої статті 12 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", пункту 16 частини першої статті 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" та частини третьої статті 22 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", визначено Порядком розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13 лютого 2009р. №60/62, Постановою правління Пенсійного фонду України від 13 лютого 2009р. №7-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 березня 2009р. за №232/16248 (зі змінами та доповненнями), відповідно до п.п.2,3 якого розслідування згідно з цим Порядком здійснюється шляхом проведення перевірки достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, що зазначені в документах, поданих особою до державної служби зайнятості під час її реєстрації та протягом періоду її перебування на обліку як безробітної. Перевірка проводиться районними, міськрайонними, міськими та районними у містах центрами зайнятості, на які покладено виконання функцій робочих органів виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, за місцем реєстрації роботодавця як платника внесків на загальнообов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття у разі, коли: під час перебування особи на обліку як безробітної до центру зайнятості надійшла інформація від державних органів, підприємств, установ, організацій чи громадян про обставини, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг безробітній особі, яка відрізняється від поданих нею відомостей, або така інформація розміщена в засобах масової інформації.
Таким чином, судом встановлено, що Роздільнянський районний центр зайнятості Одеської області наділений повноваженнями щодо звернення до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою про стягнення з ОСОБА_1 суми виплаченого забезпечення внаслідок умисного приховування особою обставин, які впливають на умови виплати їй матеріального забезпечення та надання соціальних послуг, передбачених законодавством про державне соціальне страхування на випадок безробіття у розмірі 2176,00грн.
Зокрема, як встановлено судом та вбачається з наявних у матеріалах справи документів, 15.05.2013р. ОСОБА_1 звернувся до Роздільнянського районного центру зайнятості Одеської області з відповідною письмовою заявою, в якій просив надати статус безробітного, відповідно до Законів України "Про зайнятість населення" та "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", та, зокрема, повідомив, що на даний час не зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності, не займається трудовою діяльністю, не отримує пенсію за віком, у тому числі за вислугу років, не є членом особистого селянського господарства.
Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, 07.11.2013р. головним спеціалістом-бухгалтером ОСОБА_2 відповідно до пункту 5 частини 2 статті 12 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової служби України 13.02.2009 № 60/62 та Постанови Кабінету Міністрів України від 26.09.2001р. №1266 «Про затвердження Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням», з метою забезпечення цільового та ефективного використання коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, проведено звірку (перевірку) достовірності даних, зазначених в документах ОСОБА_1, за результатами якої складено Акт №62 від 07.11.2013р. розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», в якому встановлено, що ОСОБА_1 під час перебування на обліку в Роздільнянському РЦЗ (з 15.05.2013р. по 07.11.2013р.), відносився до зайнятого населення, та згідно Договору підряду від 01.06.2013р. №21, у період з 01.09.2013р. по 30.06.2013р. виконував роботи на СП «Вітмарк-Україна» ТОВ, у зв'язку з чим переплата допомоги по безробіттю ОСОБА_1, у період з 01.06.2013р. по 30.09.2013р., склала 2176грн.
На підставі вказаного Акта №62 від 07.11.2013р. розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», Роздільнянським районним центром зайнятості відповідно до прийнято Наказ №26 від 08.11.2013р. «Про повернення коштів відповідно до Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення безробітним», за підписом Директора ОСОБА_3, яким наказано вжити заходів по поверненню коштів з ОСОБА_1 в сумі 2176грн., виплачених йому як допомога по безробіттю за період з 01 червня 2013р. по 30 вересня 2013р.
Також, судом встановлено, що 13.11.2013р. Роздільнянським районним центром зайнятості на ім'я ОСОБА_1 було надіслано Претензію №1350/03-04, у якій зазначено, що 15.05.2013р. ОСОБА_1 був зареєстрований Роздільнянським районним центром зайнятості як безробітний, та у період з 22.05.2013р. по 30.09.2013р. отримував допомогу по безробіттю. При цьому, під час розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення, центром зайнятості встановлено, що ОСОБА_1, згідно Договору підряду від 01.06.2013р. №21, у період з 01.06.2013р. по 30.06.2013р., виконував роботи на СП «Вітмарк-Україна» ТОВ, у зв'язку з чим йому незаконно було виплачено допомогу по безробіттю у сумі 2176грн., яка підлягає поверненню. Означена претензія була отримана відповідачем 16.11.2013р., про що свідчить наявна в матеріалах справи належним чином засвідчена копія рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення з відповідним підписом.
Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України "Про зайнятість населення" від 5 липня 2012року №5067-VI (зі змінами та доповненнями) до зайнятого населення належать особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, особи, які забезпечують себе роботою самостійно (у тому числі члени особистих селянських господарств), проходять військову чи альтернативну (невійськову) службу, на законних підставах працюють за кордоном та які мають доходи від такої зайнятості, а також особи, що навчаються за денною формою у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах та поєднують навчання з роботою.
Згідно ст.1 Закону України «Про зайнятість населення» безробітний - особа віком від 15 до 70 років, яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів як джерела існування, готова та здатна приступити до роботи.
Відповідно до п.5 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2013р. №198 (зі змінами та доповненнями) статус безробітного надається особам, які зазначені у частині першій статті 43 Закону України "Про зайнятість населення", з першого дня реєстрації у територіальному органі на підставі заяви за формою, затвердженою Мінсоцполітики, у разі відсутності підходящої роботи, підбір якої здійснюється відповідно до статті 46 зазначеного Закону.
Так, судом встановлено, що 15.05.2013р. ОСОБА_1 звернувся до Роздільнянського районного центру зайнятості Одеської області з відповідною письмовою заявою, в якій просив надати статус безробітного, відповідно до Законів України "Про зайнятість населення" та "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", та, зокрема, повідомив, що на даний час не зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності, не займається трудовою діяльністю, не отримує пенсію за віком, у тому числі за вислугу років, не є членом особистого селянського господарства.
Згідно з ч.2 ст.36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.
При цьому, судом встановлено, що 01.06.2013р. між Спільним підприємством «Вітмарк-Україна» у формі ТОВ (Замовник) та, у тому числі, ОСОБА_1 (Підрядник) укладено Договір підряду №21, відповідно до п.п.1.1, 1.2, 4.1 якого Замовник доручає, а Підрядник приймає зобов'язання на свій ризик якісно та в установлені строки виконати роботи. Строк завершення робіт, котрі виконуються за даним договором, 30.06.2013р. За виконані роботи, передбачені даним договором, Замовник сплачує підряднику винагороду в розмірі, вказаному в акті приймання виконаних робіт.
Таким чином, судом встановлено, що ОСОБА_1 в порушення вимог ч.2 ст.36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», не повідомив Роздільнянський районний центр зайнятості, що у період з 01.06.2013р. по 30.06.2013р. перебував у договірних відносинах з Спільним підприємством «Вітмарк-Україна» у формі ТОВ, виконував роботи, та отримував винагороду, у зв'язку з чим Роздільнянським районним центром зайнятості безпідставно було виплачено допомогу по безробіттю у сумі 2176грн.
Відповідно до ч.3 ст.36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Згідно з п.6 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13 лютого 2009р. №60/62, Постановою правління Пенсійного фонду України від 13 лютого 2009р. №7-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 березня 2009р. за №232/16248 у разі встановлення центром зайнятості відповідно до цього Порядку належності безробітної особи до категорії зайнятих така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг.
Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг, зокрема, за період з 01.06.2013р. по 30.09.2013р. відповідачу було виплачено допомогу по безробіттю у загальній сумі 2176,00грн.
Разом з тим, відповідних належних доказів на підтвердження сплати відповідачем, визначеної означеною Претензією Роздільнянського районного центру зайнятості №1350/03-04 від 13.11.2013р. суми заборгованість по поверненню коштів отриманих, у зв'язку з безробіттям у загальному розмірі 2176,00грн., чи її оскарження, суду не надано.
Таким чином, відповідно до вищевикладеного, та як вбачається з наявних у матеріалах справи доказів, за ОСОБА_1 рахується заборгованість по поверненню коштів отриманих, у зв'язку з безробіттям у загальному розмірі 2176,00грн.
Частиною 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч.1 ст.69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Згідно зі ст.86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відтак, приймаючи до уваги вищевикладене та оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Роздільнянського районного центру зайнятості обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному податковому законодавству, отже підлягають задоволенню повністю зі стягненням з ОСОБА_1 заборгованості по поверненню коштів отриманих, у зв'язку з безробіттям у загальному розмірі 2176,00грн.
Керуючись ч.4 ст.122, ч.ч.4,6 ст.128, ст.ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позов Роздільнянського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості у загальному розмірі 2176,00грн., задовольнити.
2. Стягнути з ОСОБА_1 (67450, АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Роздільнянського районного центру зайнятості (67400, Одеська обл., м.Роздільна, вул.Свердлова,4а, код ЄДРПОУ 20995077) до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття: р/р 37171300900381, одержувач Роздільнянський районний центр зайнятості, код 20995077, ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011, суму заборгованості по сплаті допомоги по безробіттю в розмірі 2176(дві тисячі сто сімдесят шість)грн. 00коп.
Виконавчий лист видати після набрання постановою законної сили у разі надходження заяви особи, на користь якої ухвалено судове рішення.
Постанова може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому приписами ст.254 КАС України.
Суддя Харченко Ю.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.12.2013 |
Оприлюднено | 26.12.2013 |
Номер документу | 36248533 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Харченко Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні