Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
04 грудня 2013 р. № 820/10639/13-а
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді - Панченко О.В.
при секретарі судового засідання - Маренич Т.О.
за участю:
представника позивача - Шестерікова О.О.
представника відповідача - Ковальчук А.А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Державної фінансової інспекції в Харківській області до Козачолопанського житлово-комунального підприємства про зобов'язання виконати вимогу,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач - Державна фінансова інспекція в Харківській області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, уточнивши який просить суд зобов'язати Козачолопанське житлово-комунальне підприємство (код ЄДРПОУ 30763759) виконати вимогу ДФІ в Харківській області від 07.05.2013 №810-17/1608, а саме:
- забезпечити надходження коштів в загальній сумі 33153,47грн. (тридцять три тисячі сто п'ятдесят три гривні сорок сім копійок) на поточний рахунок або в касу підприємства у зв'язку з необґрунтованим нарахуванням та виплатою посадових окладів працівникам Козачолопанського ЖКП в сумі 24119,33грн. (двадцять чотири тисячі сто дев'ятнадцять гривень тридцять три копійки) та, відповідно, зайво нарахованого і перерахованого єдиного соціального внеску до Пенсійного фонду України в загальній сумі 9034,14грн. (дев'ять тисяч тридцять чотири гривні чотирнадцять копійок);
- забезпечити надходження коштів в загальній сумі 11320,06грн. (одинадцять тисяч триста двадцять гривень шість копійок) на поточний рахунок або в касу підприємства, у зв'язку з не укладанням в період з 01.01.2010р. по 01.03.2013р. Козачолопанським ЖКП договорів з Управлінням праці та соціального захисту населення Дергачівської районної державної адміністрації щодо розрахунків з підприємством - надавачем послуг за нада ні пільги та субсидії окремим категоріям громадян, та не надання Козачоло панським ЖКП до Управління праці та соціального захисту населення Дер гачівської районної державної адміністрації розрахунків щодо вартості по слуг, наданих пільговикам, згідно з формою "2-пільга";
- забезпечити надходження коштів в загальній сумі 3302,40грн. (три тисячі триста дві гривні сорок копійок) на по точний рахунок або в касу підприємства, у зв'язку тим, що матеріальні цін ності, які були придбані підзвітними особами підприємства за готівку, без наявності первинних документів, що підтверджують факт витрачання даних матеріальних цінностей, в бухгалтерському обліку Козачолопанського ЖКП списувались на адміністративні витрати підприємства без оприбуткування на субрахунках бухгалтерського обліку Класу 2. „Запаси".
В обґрунтування позову, позивач зазначив, що відповідно до п.2.3.4.1 Плану контрольно-ревізійної роботи Державної фінансової інспекції в Харківській області на І квартал 2013 року, структурним підрозділом Державної фінансової інспекції в Харківській області - Харківською об'єднаною державною фінансовою інспекцією проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Козачолопанського житлово-комунального підприємства за 2010 - 2012 роки та завершений звітний період 2013 року. За результатами ревізії складений акт від 17.04.2013 №810-10/189, який підписаний відповідачем без заперечень. На підставі п. 7 ст. 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" та п. 46 Порядку проведення інспектування ДФІ, її територіальними органами, затвердженого Постановою КМУ від 20.04.2006р. № 550, в.о. директора Козачолопанського ЖКП направлено вимогу від 07.05.2013 №810-17/1608, яка на теперішній час не виконана у повному обсязі, що слугувало підставою для звернення ДФІ до суду.
Представник позивача у судовому засіданні підтримав доводи, викладені в позовній заяві, з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог, просив суд ухвалити рішення про задоволення позову.
Відповідач - Козачолопанське житлово-комунальне підприємство, проти позову заперечував. У письмових запереченнях на позов (а.с.117-119), відповідач вказав, що, на його думку, є підстави для відмови у задоволенні позову. Разом з тим, в даних письмових запереченнях на позов, відповідач фактично вказує на поступове виконання ним вимоги ДФІ від 07.05.2013 №810-17/1608, та повідомляє про вжиті ним заходи щодо виконання вимоги. Також, відповідач зазначає, що підприємство знаходиться на госпрозрахунку та за період 2011 - 2013 рік фінансової підтримки від держави не отримувало.
Представник відповідача у судовому засіданні підтримав доводи, викладені у письмових запереченнях на позов, просив суд ухвалити рішення про відмову у задоволенні позову. Окрім того, представник відповідача зазначив у судовому засіданні, що після отримання акту ДФІ з висновками ревізії та вимоги від 07.05.2013 №810-17/1608, а ні заперечень на акт, а ні заперечень на вимогу до відповідача не подавав, вимогу від 07.05.2013 №810-17/1608 у судовому порядку не оскаржував.
Суд, вивчивши доводи позову та заперечень проти нього, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з наступних підстав та мотивів:
Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Державна фінанова інспекція в Харківській області за наведеними у ст. 3 КАС України ознаками є суб'єктом владних повноважень, у своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України "Про державну контрольно -ревізійну службу в Україні", іншими нормативно - правоими актами, Постановами КМУ, тощо.
Статтею 2 Закону України "Про державну контрольно -ревізійну службу в Україні" від 26.01.1993 р.№ 2940-ХІІ (із змінами та доповненнями) встановлено, що Головним завданням державної контрольно-ревізійної служби є здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в міністерствах та інших органах виконавчої влади, в державних фондах, у бюджетних установах і у суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують (отримували в періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно, виконанням місцевих бюджетів, розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому.
Відповідно до ст. 8 вказаного Закону, Головне контрольно-ревізійне управління України, контрольно-ревізійні управління в Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі виконують такі функції:
1) організують роботу контрольно-ревізійних підрозділів в Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі по проведенню державного фінансового контролю, узагальнюють наслідки державного фінансового контролю і у випадках, передбачених законодавством, повідомляють про них органам законодавчої та виконавчої влади;
2) проводять у підконтрольних установах ревізії фінансово-господарської діяльності, використання і збереження фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильності визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, стану і достовірності бухгалтерського обліку та фінансової звітності;
3) здійснюють державний фінансовий аудит виконання державних (бюджетних) програм, діяльності бюджетних установ, суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також інших суб'єктів господарювання, які отримують (отримували в періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно;
4) здійснюють контроль за усуненням недоліків і порушень, виявлених під час проведення державного фінансового контролю;
5) розробляють нормативно-правові акти та методичні документи з питань своєї діяльності;
6) здійснюють методологічне керівництво і контроль за діяльністю підпорядкованих контрольно-ревізійних підрозділів, узагальнюють досвід проведення державного фінансового контролю і поширюють його серед контрольно-ревізійних служб, розробляють пропозиції щодо удосконалення державного фінансового контролю;
7) проводять перевірки державних закупівель та здійснює інші функції відповідно до Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
Органи контрольно-ревізійної служби розглядають листи, заяви і скарги громадян про факти порушення законодавства з фінансових питань. Звернення, де повідомляється про крадіжки, розтрати, недостачі, інші серйозні правопорушення, негайно пересилаються правоохоронним органам для прийняття рішення згідно з чинним законодавством.
Статтею 10 Закону України "Про державну контрольно -ревізійну службу в Україні" визначені права Державної контрольної служби України.
Відповідно до Указу Президента України від 09.12.2010 р. №1085 "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади"та постанов Кабінету Міністрів України від 20.07.2011 року № 765 "Про утворення територіальних органів Державної фінансової інспекції Державної фінансової інспекції", від 14.11.2011 року № 1184 "Про затвердження граничної чисельності працівників територіальних органів центральних органів виконавчої влади", контрольно - ревізійні управління в областях було перетворено (змінено організаційно-правову форму) на Державні фінансові інспекції в областях, та контрольно-ревізійні відділи в районах було перетворено, у тому числі в сектори інспектування в районах міжрайонних державних фінансових інспекцій.
Судовим розглядом встановлено, що відповідно до п.2.3.4.1. Плану контрольно-ревізійної роботи Державної фінансової інспекції в Харківській області на 1 квартал 2013 року та на підставі направлення від 14.03.2013 року №201, виданого начальником Харківської об'єднаної державної фінансової інспекції, головним державним фінансовим інспектором Харківської об'єднаної держфінінспекції Мазаловою Р.В. проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Козачолопанського житлово-комунального підприємства за 2010-2012 роки та завершений звітний період 2013 року.
Результати проведеної ревізії оформлені Актом ревізії фінансово-господарської діяльності Козачолопанського житлово-комунального підприємства за 2010-2012 роки та завершений звітний період 2013 року №810-10/189 від 17.04.2013 року, який підписано директором Козачолопанського ЖКП Ковальчук А.М. без зауважень та заперечень ( а.с. 9-42).
07.05.2013р. з посиланням на даний акт ревізії, ДФІ була винесена вимога № 810-17/1608, якою позивача зобов'язано усунути виявлені ревізією порушення (а.с. 99-102), зокрема позивача зобов'язано опрацювати матеріали ревізії та вжити заходів щодо усунення виявлених порушень, розглянути питання щодо притягнення до відповідальності винних осіб.
Листом від 23.05.2013 року (а.с.103-104) Козачолопанське житлово- комунальне підприємство повідомило начальника Харківської об'єднаної Держфінінспекції в Харківській області, що з метою посилення контролю за фінансовою дисципліною на підприємстві та недопущення в подальшому фінансових порушень, результати ревізії будуть розглянуті на виробничій нараді, за результатами якої буде виданий наказ щодо притягнення до відповідальності винних осіб, про що Вас буде повідомлено додатково. Крім того, зазначено про вжиття заходів щодо виконання самої вимоги.
На час розгляду справи, вимога ДФІ № 810-17/1608 від 07.05.2013р. не виконана відповідачем в частині: забезпечення надходження коштів в загальній сумі 33153,47грн. на поточний рахунок або в касу підприємства у зв'язку з необґрунтованим нарахуванням та виплатою посадових окладів працівникам Козачолопанського ЖКП в сумі 24119,33грн. та, відповідно, зайво нарахованого і перерахованого єдиного соціального внеску до Пенсійного фонду України в загальній сумі 9034,14грн.; забезпечення надходження коштів в загальній сумі 11320,06грн. на поточний рахунок або в касу підприємства, у зв'язку з не укладанням в період з 01.01.2010р. по 01.03.2013р. Козачолопанським ЖКП договорів з Управлінням праці та соціального захисту населення Дергачівської районної державної адміністрації щодо розрахунків з підприємством - надавачем послуг за надані пільги та субсидії окремим категоріям громадян, та не надання Козачоло панським ЖКП до Управління праці та соціального захисту населення Дер гачівської районної державної адміністрації розрахунків щодо вартості по слуг, наданих пільговикам, згідно з формою "2-пільга"; забезпечення надходження коштів в загальній сумі 3302,40грн. на поточний рахунок або в касу підприємства, у зв'язку тим, що матеріальні цінності, які були придбані підзвітними особами підприємства за готівку, без наявності первинних документів, що підтверджують факт витрачання даних матеріальних цінностей, в бухгалтерському обліку Козачолопанського ЖКП списувались на адміністративні витрати підприємства без оприбуткування на субрахунках бухгалтерського обліку Класу 2. „Запаси".
В іншій частині вимога ДФІ в Харківській області № 810-17/1608 від 07.05.2013р. відповідачем виконана добровільно.
Вирішуючи справу суд відзначає, що за своєю правовою суттю вимога органу Держфінінспекції є правовим актом індивідуальної дії, є юридичною формою рішення названого органу, тобто офіційним письмовим документом, який породжує певні правові наслідки, спрямований на регулювання тих чи інших суспільних відносин і має обов'язковий характер для суб'єктів цих відносин.
Доказів виконання відповідачем обов'язку за владним приписом правового акту індивідуальної дії органу державної ревізійної служби, доказів втрати юридичної дії таким актом внаслідок його скасування в процедурі судового або позасудового оскарження, доказів відсутності у відповідача обов'язку виконувати владний припис органу державного управління через дефекти форми, змісту або підстави походження такого владного припису матеріали справи не містять.
Враховуючи наведе вище, судовим розглядом не встановлений факт порушення прав та охоронюваних законом інтересів відповідача у сфері публічно - правових відносин, і тому позов підлягає задоволенню.
Розподіл судових витрат слід здійснити за правилами, встановленими ст. 94 КАС України.
Керуючись ст.ст. 11, 12, 51, 71, ст. 158, ст. 159, ст. 160, ст. 161ст. 162, ст. 163, ст. 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Державної фінансової інспекції в Харківській області до Козачолопанського житлово-комунального підприємства про зобов'язання виконати вимогу - задовольнити.
Зобов'язати Козачолопанське житлово-комунальне підприємство (код ЄДРПОУ 30763759) виконати вимогу від 07.05.2013 №810-17/1608, а саме:
- забезпечити надходження коштів в загальній сумі 33153,47грн. (тридцять три тисячі сто п'ятдесят три гривні сорок сім копійок) на поточний рахунок або в касу підприємства в зв'язку з необґрунтованим нарахуванням та виплатою посадових окладів працівникам Козачолопанського ЖКП в сумі 24119,33грн. (двадцять чотири тисячі сто дев'ятнадцять гривень тридцять три копійки) та, відповідно, зайво нарахованого і перерахованого єдиного соціального внеску до Пенсійного фонду України в загальній сумі 9034,14грн. (дев'ять тисяч тридцять чотири гривні чотирнадцять копійок);
- забезпечити надходження коштів в загальній сумі 11320,06грн. (одинадцять тисяч триста двадцять гривень шість копійок) на по точний рахунок або в касу підприємства, у зв'язку з не укладанням в період з 01.01.2010р. по 01.03.2013р. Козачолопанським ЖКП договорів з Управлінням праці та соціального захисту населення Дергачівської районної державної адміністрації щодо розрахунків з підприємством - надавачем послуг за нада ні пільги та субсидії окремим категоріям громадян, та не надання Козачоло панським ЖКП до Управління праці та соціального захисту населення Дер гачівської районної державної адміністрації розрахунків щодо вартості по слуг, наданих пільговикам, згідно з формою "2-пільга";
- забезпечити надходження коштів в загальній сумі 3302,40грн. (три тисячі триста дві гривні сорок копійок) на по точний рахунок або в касу підприємства, у зв'язку тим, що матеріальні цін ності, які були придбані підзвітними особами підприємства за готівку, без наявності первинних документів, що підтверджують факт витрачання даних матеріальних цінностей, в бухгалтерському обліку Козачолопанського ЖКП списувались на адміністративні витрати підприємства без оприбуткування на субрахунках бухгалтерського обліку Класу 2. "Запаси".
Постанова набирає законної сили згідно з ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду згідно з ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: шляхом подачі через Харківський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення (у разі застосування судом ч. 3, ст. 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, у разі повідомлення суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч.4 ст.167 цього Кодексу, про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду) апеляційної скарги з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.
Повний текст постанови виготовлений 09 грудня 2013 року
Суддя Панченко О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2013 |
Оприлюднено | 26.12.2013 |
Номер документу | 36249452 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Панченко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні