ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 грудня 2013 року м. Чернівці Справа № 824/2860/13-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лелюка О.П., розглянувши в порядку письмового провадження справу за позовом Державної податкової інспекції у Сторожинецькому районі Головного управління Міндоходів у Чернівецькій області до виробничого кооперативу «Пересувна механізована колона №151» про стягнення податкового боргу,
В С Т А Н О В И В :
Державна податкова інспекція у Сторожинецькому районі Головного управління Міндоходів у Чернівецькій області звернулась до суду з позовом до виробничого кооперативу «Пересувна механізована колона №151» про стягнення податкового боргу.
В обґрунтування позовних вимог Державна податкова інспекція у Сторожинецькому районні Головного управління Міндоходів у Чернівецькій області зазначає, що станом на 20 листопада 2013 року у відповідача наявний податковий борг у розмірі 24488,97 грн, в тому числі по земельному податку в сумі 15067,25 грн та по орендній платі за землю в сумі 9421,72 грн.
Зазначений податковий борг визначений платнику податків згідно поданих ним податкових декларацій з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2012-2013 роки.
Позивач, належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, в судове засідання не з'явився. Разом з цим подав заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Відповідач про дату, час та місце проведення розгляду справи також був належним чином повідомлений, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення. Однак в судове засідання не з'явився. Заперечень проти позову чи заяв про визнання позову не подавав.
Враховуючи викладене та на підставі частин четвертої, шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд визнає за можливим розглянути справу в порядку письмового провадження.
Розглянувши наявні у справі матеріали, всебічно та повно з'ясувавши всі обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що виробничий кооператив «Пересувна механізована колона №151» є юридичною особою, яка зареєстрована за адресою: вул.Чернівецька, 84, м.Сторожинець, Сторожинецький район, Чернівецька область, 59000, ідентифікаційний код 01037583.
Відповідач орендує земельні ділянки загальною площею 7358,4120 га відповідно до договору оренди земельних ділянок, який укладено між виробничим кооперативом «Пересувна механізована колона №151» та Сторожинецькою міською радою від 20 лютого 2007 року №04.0881900006.
Станом на день розгляду справи у відповідача наявна заборгованість по орендній платі за землю в розмірі 9421,72 грн, яка виникла в результаті несвоєчасної сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, визначеного згідно поданих податкових декларацій з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності) за 2012-2013 роки (а.с.9-13).
Крім цього, у відповідача також наявний податковий борг по земельному податку в розмірі 15067,28 грн, який виник в результаті несвоєчасної сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, визначеного згідно поданої податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності) (а.с.14-16).
Згідно підпункту 9.10 пункту 9.1 статті 9 Податкового кодексу України до загальнодержавних податків та зборів належить плата за землю.
Підпунктом 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Згідно пункту 286.2 статті 286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Відповідно до пунктів 287.1, 287.3 статті 287 Податкового кодексу України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. Податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Підпунктом 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Відповідно до статті 46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Пунктом 49.1 статті 49 Податкового кодексу України визначено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.
Відповідно до пункту 56.11 статті 56 Податкового кодексу України не підлягає оскарженню податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.
Згідно пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Пунктом 14.1.175 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Підпункт 16.1.4. пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України передбачає, що платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Пункт 31.1 статті 31 Податкового кодексу України визначає, що строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.
Відповідно до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
У зв'язку із сформованою заборгованістю відповідачу було надіслано корінець податкової вимоги, яку він отримав 10 січня 2011 року.
На момент утворення досліджуваних заборгованостей по сплаті орендної плати за землю та земельному податку зазначена податкова вимога не була відкликана.
Згідно із пунктом 4 частини третьої статті 129 Конституції України однією із основних засад судочинства є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною першою статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б свідчили про сплату загального податкового боргу в розмірі 24488,97 грн на день розгляду справи або ж доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідачем суду не подано.
У відповідності до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Пунктом 95.1. статті 95 Податкового кодексу України визначено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (пункт 95.3. статті 95 Податкового кодексу України).
З огляду на вказані норми податкового законодавства та встановлені судом обставини справи, а також виходячи з конституційного принципу обов'язковості сплати податків і зборів, суд вважає, що позовні вимоги Державної податкової інспекції у Сторожинецькому районні Головного управління Міндоходів у Чернівецькій області щодо стягнення з виробничого кооперативу «Пересувна механізована колона №151» коштів в сумі 24488,97 грн з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Керуючись статтями 69, 70, 71, 86, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України,
П О С Т А Н ОВ И В :
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Сторожинецькому районі Головного управління Міндоходів у Чернівецькій області до виробничого кооперативу «Пересувна механізована колона №151» про стягнення податкового боргу задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків виробничого кооперативу «Пересувна механізована колона №151» (вул.Чернівецька, 84, м.Сторожинець, Сторожинецький район, Чернівецька область, 59000, ідентифікаційний код 01037583) у банках, які обслуговують такого платника податків, податковий борг по земельному податку в сумі 15067 (п'ятнадцять тисяч шістдесят сім) грн 25 коп. до Державного бюджету України та податковий борг із орендної плати за землю в сумі 9421 (дев'ять тисяч чотириста двадцять одна) грн 72 коп. до місцевого бюджету м.Сторожинець Сторожинецького району Чернівецької області.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя О.П. Лелюк
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.12.2013 |
Оприлюднено | 25.12.2013 |
Номер документу | 36249468 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Лелюк Олександр Петрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Лелюк Олександр Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні