Постанова
від 12.12.2013 по справі 801/7438/13-а
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Постанова

Іменем України

Справа № 801/7438/13-а

12.12.13 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Дадінської Т.В.,

суддів Омельченка В. А. ,

Дудкіної Т.М.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Головного управління Міндоходів в АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (головуючого судді Євдокімова О.О. ) від 25.09.2013 по справі №801/7438/13-а

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Кримський акумуляторний завод "Укрпромінвест" (провул. Водопроводний, 9, смт. Октябрське, Красногвардійський район, Автономна Республіка Крим,97060)

до Управління державної казначейської служби України у Красногвардійському районі АР Крим (вул. Тельмана, 20, Красногвардійське, Красногвардійський район, Автономна Республіка Крим,97000)

Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Головного управління Міндоходів в АР Крим (вул. Дзержинського, буд.30, м. Джанкой, Автономна Республіка Крим,96100)

про визнання протиправною бездіяльність та стягнення,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 25.09.2013 адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Кримський акумуляторний завод "Укрпромінвест" до Управління державної казначейської служби України у Красногвардійському районі АР Крим, Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Головного управління Міндоходів в АР Крим про визнання протиправною бездіяльність та стягнення - задоволено частково:визнано протиправною відмову Джанкойської ОДПІ АР Крим, що оформлена Листом від 19.12.2012 вих. 5037/10/20-0212 щодо ненадання висновку з зазначенням суми податку в розмірі 567656,00 грн.; зобов'язано Джанкойську ОДПІ Головного Управління Міндоходів в АР Крим в порядку передбаченому чинним законодавством здійснити дії щодо підготування висновку із зазначенням суми у розмірі 567656,00 грн., що підлягає бюджетному відшкодуванню. В задоволенні іншої частини позову відмовлено.

Також судом вирішено питання щодо розподілу судових витрат по справі.

Не погодившись з даним рішенням суду відповідач - Джанкойська об'єднана державна податкова інспекція АР Крим Головного управління Міндоходів в АР Крим, звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 25.09.2013 скасувати, прийняти нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.

Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

До початку судового засідання на адресу суду надійшли клопотання відповідачів про розгляд справ у відсутність своїх представників.

У судове засідання 12.12.2013 сторони, їх представники не з'явились, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені в встановленому законом порядку.

Суд, керуючись положеннями пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнав за можливе перейти до письмового провадження по справі.

Колегія суддів, вивчивши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши правову оцінку обставин у справі та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 31.07.2012 у справі № 2а-13857/10/13/0170, яка набрала законної сили згідно ухвали Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 12.11.2012 визнано протиправним та скасоване податкове повідомлення-рішення від 20.10.2010 № 0000492301/0 яким зменшено позивачу суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 967656,00 грн., у зв'язку з чим, позивачем правомірно заявлено сказану суму до бюджетного відшкодування. Однак відповідачем Джанкойською ОДПІ АР Крим ДПС не здійснено дій щодо підготування відповідного висновку та не направлено такий висновок відділенню казначейства, у зв'язку з чим, позивач просить стягнути з Державного бюджету України суму бюджетного відшкодування ПДВ у сумі 567656,00 грн.

На думку представника відповідача - Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Головного управління Міндоходів в АР Крим, що викладена в апеляційній скарзі, постанова про задоволення адміністративного позову частково прийнято передчасно, оскільки остаточне рішення з приводу оскаржуваного податкового повідомлення - рішення відсутнє. Також зазначено, що відповідач скористувавшись правом передбаченим ст. 212 Кодексу адміністративного судочинства України звернувся до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою на постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 31.07.2012 та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 12.11.2012 по справі № 2а-13857/10/13/0170.

Листом від 19.12.2012 вих. 5037/10/20-0212 за результатами розгляду заяви позивача Джанкойська ОДПІ АР Крим повідомила його про те, що питання відшкодування податку на додану вартість, заявленої у податковій декларації за липень 2010 року у розмірі 967656 грн. буде вирішено за результатами розгляду Вищим адміністративним судом України клопотання про зупинення виконання Постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 31.07.2012 залишеної у силі Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 12.11.2012р у справі № 2а-13857/10/13/0170.

На час набрання законної сили постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 31.07.2012 у справі № 2а-13857/10/13/0170 та звернення позивача до Джанкойської ОДПІ в АР Крим ДПС із заявою про вирішення питання щодо відшкодування, рішення за результатами розгляду касаційної скарги відповідача Вищим адміністративним судом України не прийнято.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 29.03.2013 р. у справі №К/9991/81166/12 у задоволенні заяви (клопотання) Джанкойської ОДПІ АР Крим про зупинення виконання постанови Окружного адміністративного суду АР Крим та ухвали Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 12.11.2012 р. у справі №2а-13857/10/13/0170 відмовлено.

Згідно з п. 1.8. ст. 1 Закону України "Про податок на додану вартість" бюджетне відшкодування - сума, що підлягає поверненню платнику податку з бюджету у зв'язку з надмірною сплатою податку у випадках, визначених цим Законом.

Пожежнями п. 7.7. ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" встановлено Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків.

Відповідно до п.п. 7.7.1. п. 7.7. ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.

При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для відповідного податкового періоду.

При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з цього податку, що виник за попередні податкові періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності - зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.

Згідно з п.п. 7.7.2. п. 7.7. ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" якщо у наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, має від'ємне значення, то:

а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів (послуг);

б) залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту кожного наступного податкового періоду лише в частині суми податку фактично сплаченої отримувачем постачальникам товарів (послуг) та при імпорті і включається до розрахунку бюджетного відшкодування наступного звітного періоду;

залишок від'ємного значення, за яким не проведено розрахунків з постачальниками відображається в податковій декларації з податку на додану вартість окремим рядком для визначення суми податку, яка може підлягати відшкодуванню в частині сплачених сум податку в наступних звітних періодах;

залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування відображається у декларації з податку на додану вартість окремим рядком та включається до складу податкового кредиту починаючи з першого звітного періоду 2011 року.

Підпунктами 7.7.3. та 7.7.4. п. 7.7. ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" передбачено, що платник податку може прийняти самостійне рішення про зарахування належної йому повної суми бюджетного відшкодування у зменшення податкових зобов'язань з цього податку наступних податкових періодів. Зазначене рішення відображається платником податку у податковій декларації, яку він подає за наслідками звітного періоду, в якому виникає право на подання заяви про отримання бюджетного відшкодування згідно з нормами цієї статті. При прийнятті такого рішення зазначена сума не враховується при розрахунку сум бюджетного відшкодування наступних податкових періодів. Платник податку, який має право на одержання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення повної суми бюджетного відшкодування, подає відповідному податковому органу податкову декларацію та заяву про повернення такої повної суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації. При цьому платник податку в п'ятиденний термін після подання декларації податковому органу подає органу Державного казначейства України копію декларації, з відміткою податкового органу про її прийняття, для ведення реєстру податкових декларацій у розрізі платників.

До декларації додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування, копії погашених податкових векселів (податкових розписок), у разі їх наявності, та оригіналів п'ятих основних аркушів (примірників декларанта) вантажних митних декларацій, у разі наявності експортних операцій.

Форма заяви про відшкодування та форма розрахунку суми бюджетного відшкодування визначаються за процедурою, встановленою центральним податковим органом.

На підставі отриманого висновку відповідного податкового органу орган державного казначейства надає платнику податку зазначену у ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунку на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку податкового органу (п.п. 7.7.2. п. 7.7. ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість").

Підпунктом 14.1.18. п. 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України встановлено, що бюджетне відшкодування - відшкодування від'ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника, у тому числі автоматичне бюджетне відшкодування у порядку та за критеріями, визначеними у розділі V цього Кодексу.

Відповідно до п. 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Право на віднесення сум податку до податкового кредиту згідно п. 198.1 ст. 198 ПК України виникає у разі здійснення операцій в т.ч. з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Відповідно до пунктів 200.2, 200.3, 200.4 статті 200 Податкового кодексу України при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.

При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то:

а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг;

б) залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.

Відповідно до пункту 200.5 статті 200 Податкового кодексу України не мають права на отримання бюджетного відшкодування особи, які:

були зареєстровані як платники цього податку менш ніж за 12 календарних місяців до місяця, за наслідками якого подається заява на бюджетне відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів);

мали обсяги оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців менші, ніж заявлена сума бюджетного відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів).

Згідно до пунктів 200.6, 200.7 статті 200 Податкового кодексу України платник податку може прийняти самостійно рішення про зарахування в повному обсязі належної йому суми бюджетного відшкодування або її частини у зменшення податкових зобов'язань з цього податку, що виникли протягом наступних звітних (податкових) періодів, за наявності умов, передбачених пунктом 200.4 цієї статті. Зазначене рішення відображається платником податку у податковій декларації, яку він подає за результатами звітного (податкового) періоду, в якому виникає право на подання заяви про отримання бюджетного відшкодування згідно з нормами цієї статті. У разі прийняття такого рішення зазначена сума не враховується при розрахунку сум бюджетного відшкодування наступних звітних (податкових) періодів.

Платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному органу державної податкової служби податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.

Судом першої інстанції встановлено, що 30.08.2010 позивач подав до Джнакойської ОДПІ в АР Крим податкову декларацію з ПДВ за липень 2010 року разом з розрахунком суми бюджетного відшкодування, в якому сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню складає 967656,00 грн. та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування на розрахунковий рахунок у банку платника.

Матеріали справ свідчать, що висновки Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим, що викладені в акті №4702/23- 1/35041014 від 19.10.2010, щодо завищення ТОВ "Кримський акумуляторний завод "Укрпромінвест" суми бюджетного відшкодування за липень 2010 року на суму 967656,00 грн. та, відповідно, заниження суми ПДВ ТОВ "Кримський акумуляторний завод "Укрпромінвест" за жовтень 2009 року - 74480,00 грн., за грудень 2009 року - 3484,00 грн., за січень 2010 року - 193864,00 грн., за лютий 2010 року - 163187,00 грн., за березень 2010 року - 137851,00 грн., за квітень 2010 року - 167674,00 грн., за травень 2010 року- 227116,00 грн. нормативно та документально не підтверджуються. Згідно з наданими документами сума бюджетного відшкодування ТОВ "Кримський акумуляторний завод "Укрпромінвест" за липень 2010 року у розмірі 967656,00 грн. підтверджується.

Уточнюючим розрахунком суми бюджетного відшкодування, який поданий Джанкойської ОДПІ АР Крим ДПС 27.01.2012 позивачем уточнена сума бюджетного відшкодування за липень 2010 року та складає 567656,00 грн.

Постанова Окружного адміністративного суду АР Крим від 31.07.2012 набрала законної сили згідно Ухвали Севастопольського апеляційного адміністративного суду 12.11.2012р.

Як вказувалось вище, листом від 19.12.2012 вих. 5037/10/20-0212 за результатами розгляду заяви позивача Джанкойська ОДПІ АР Крим ДПС повідомила його про те, що питання відшкодування податку на додану вартість, заявленої у податковій декларації за липень 2010 року у розмірі 967656 грн. буде вирішено за результатами розгляду Вищим адміністративним судом України клопотання про зупинення виконання Постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 31.07.2012р. залишеної у силі Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 12.11.2012р у справі № 2а-13857/10/13/0170.

Але, відмова що оформлена Листом від 19.12.2012 вих. 5037/10/20-0212 є протиправною, оскільки рішення суду набрало законної сили, більш того, в матеріалах справи міститься Ухвала Вищого адміністративного суду України від 29.03.2013 К/9991/81166/12 якою відмовлено в задоволенні заяви (клопотання) Джанкойської ОДПІ АР Крим ДПС про зупинення виконання постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 31.07.2012 та ухвали Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 12.11.2012 у справі № 2а-13857/10/13/0170.

При таких обставинах справи судова колегія не знаходить правових підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення суду першої інстанції.

Судова колегія вважає за необхідним змінити постанову суду першої інстанції в частині розподілу судових витрат у відповідності із положеннями статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України.

Так відповідно до частини 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалено на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Таким чином, понесені позивачем судові витрати суд присуджує на користь позивача з Державного бюджету України.

Керуючись статтями 195, 197, 198, 205, 207, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Головного управління Міндоходів в АР Крим залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 25.09.2013 по справі №801/7438/13-а змінити.

Викласти абз. 5 резолютивної частини постанови в наступній редакції: «Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Кримський акумуляторний завод "Укрпромінвест" (ЄДРПОУ 30389387, 97060, АР Крим, Красногвардійський район, смт. Октябрське, провулок Водопроводний, 9) 2294,00 грн. (Одну тисячу сто сорок сім гривень ) судових витрат зі сплати судового збору».

В іншій частині постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 25.09.2013 по справі №801/7438/13-а залишити без змін.

Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.

Постанову може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя підпис Т.В. Дадінська

Судді підпис В.А.Омельченко

підпис Т.М. Дудкіна

З оригіналом згідно

Головуючий суддя Т.В. Дадінська

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.12.2013
Оприлюднено25.12.2013
Номер документу36258142
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/7438/13-а

Постанова від 12.12.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

Ухвала від 28.10.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

Постанова від 25.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Євдокімова О.О.

Ухвала від 29.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Євдокімова О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні