Ухвала
від 10.12.2013 по справі 801/4643/13-а
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Ухвала

Іменем України

Справа № 801/4643/13-а

10.12.13 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Дугаренко О.В.,

суддів Омельченка В. А. ,

Мунтян О.І.

розглянувши в порядку письмового провадження матеріали справи № 801/4643/13-а за апеляційною скаргою Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Кудряшова А.М. ) від 18.06.13

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Кримський акумуляторний завод "Укрпромінвест" (провул. Водопроводний, 9,смт.Октябрське,Красногвардійський район, Автономна Республіка Крим,97060)

до Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим (вул. Дзержинського, буд.30,м.Джанкой, Автономна Республіка Крим,96100)

Управління державної казначейської служби України у Красногвардійському районі АРК (вул. Тельмана,20,смт.Красногвардійське,Красногвардійський район, Автономна Республіка Крим,97000)

про стягнення з Державного бюджету України на користь позивача суми бюджетної заборгованості з податку на додану вартість,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 18.06.13 у справі № 801/4643/13-а позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Кримський акумуляторний завод "Укрпромінвест" до Управління державної казначейської служби України у Красногвардійському районі АРК, Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби про стягнення з Державного бюджету України на користь позивача суми бюджетної заборгованості з податку на додану вартість -задоволено. Стягнуто з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Кримський акумуляторний завод "Укрпромінвест" суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 205599,00 (двісті п'ять тисяч п'ятсот дев'яноста дев'ять) гривень 00 копійок, у тому числі за серпень 2010 року - на суму 104135 (сто чотири тисячі сто тридцять п'ять) гривень 00 копійок та вересень 2010 року на суму 101464 (сто одна тисяча чотириста шістдесят чотири) гривні 00 копійок. Стягнуто з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Кримський акумуляторний завод "Укрпромінвест" судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2090,41(дві тисячі дев'яноста) гривень 41 копійок.

Не погодившись з зазначеною постановою суду, представник Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 18.06.13, ухвалити нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

У судове засідання 10.12.2013 сторони, їх представники не з'явились, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені в встановленому законом порядку. Відповідачі надіслали на адресу суду клопотання про розгляд справи за їх відсутності.

Суд, керуючись положеннями пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнав за можливе перейти до письмового провадження по справі.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем до Джанкойської об'єднаної Державної податкової служби подані податкові декларації з ПДВ за серпень 2010 року та за вересень 2010 року, разом з якими надані заяви про повернення суми бюджетного відшкодування, відповідно до яких Товариство з обмеженою відповідальністю "Кримський акумуляторний завод "Укрпромінвест" просило перерахувати на його поточний рахунок визначені у податкових деклараціях суми бюджетного відшкодування, а саме: за серпень 2010 року - у розмірі 104135,00 гривень та за вересень 2010 року - у розмірі 101464,00 гривень.

10.12.2010 відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення №0000522301/0, згідно з яким ТОВ "Кримський акумуляторний завод "Укрпромінвест" зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за серпень 2010 року на суму 104135,00 гривень та за вересень 2010 року на суму 101464,00 гривень.

Підставою прийняття спірного повідомлення-рішення став акт від 01.12.2010 №6155/23-1/30389387 документальної позапланової виїзної перевірки з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість у розмірі 104135,00 гривень за серпень 2010 року на рахунок платника у банку, яка виникла за рахунок від'ємного значення з ПДВ, що декларувалось в липні 2010 року, та суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість у розмірі 101464,00 гривень за вересень 2010 року на рахунок платника у банку , яка виникла за рахунок від'ємного значення ПДВ

Перевіркою встановлені порушення позивачем: пп.3.1.1 п.3.1 ст.3, пп.4.5.1, пп.4.5.3 п.4.5 ст.4, пп.6.1.1 п.6.1 ст.6, пп.7.2.3, пп.7.2.6 п.7.2, пп.7.4.1 п.7.4 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997 року № 168/97; пп.3.1.1 п.3.1. ст..3 пп.4.5.1 п.4.5 ст.4 пп.6.1.1 п.6.1 ст.6 пп.7.2.3, пп.7.2.6 п.7.2, пп.7.4.1 п.7.4, пп.7.5.1 п.7.5 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997 року № 168/97 .

Матеріали справи свідчать, що не погодившись з зазначеними висновками ТОВ "Кримський акумуляторний завод "Укрпромінвест" звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0000522301/0 від 10.12.2010.

Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 13.09.2012 по справі №2а-172/11/12/0170 адміністративний позов ТОВ "Кримський акумуляторний завод "Укрпромінвест" задоволено, визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення рішення Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції від 10.12.2010 № 0000522301/0, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за серпень 2010 року на суму 104135,00 гривень та за вересень 2010 року на суму 101464,00 гривень.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 22.01.2013 року залишена без змін постанова Окружного адміністративного суду АР Крим №2а-172/11/12/0170 від 13.09.2013.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 18.03.2013 року по справі К/800/13797/13 у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 13.09.2012 року та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 22.01.2013 року у справі №2а-172/11/12/0170 було відмовлено.

Згідно частини п'ятої статті 124 Конституції України, частини першої статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України, частини другої статті 13 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" судові рішення, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання усіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об'єднаннями на всій території України.

Вказаними судовими рішеннями на підставі доказів, що містяться в матеріалах справи встановлена правомірність заявлення ТОВ «Кримський акумуляторний завод «Укрпромінвест» відшкодування суми бюджетного відшкодування на загальну суму 205599,00 грн. (у тому числі серпень 2010 року - на суму 104135,00 грн. та вересень 2010 року на суму 101464,00 грн.) та відповідно встановлено необґрунтованість та неправомірність висновків Джанкойської ОДПІ щодо заниження ТОВ «Кримський акумуляторний завод «Укрпромінвест» податкових зобов'язань та завищення суми бюджетного відшкодування на загальну суму 205599,00 грн. ( у т.ч. серпень 2010 року - на суму 104135,00 грн. та вересень 2010 року на суму 101464,00 грн., оскільки вони не підтверджуються документами бухгалтерського та податкового обліку.

Матеріали справи свідчать, що у порушення п.п. 7.7.8 п. 7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" Джанкойська об'єднана державна податкова інспекція протягом п'яти робочих днів, наступних за днем отримання відповідного рішення, не надала органу державного казначейства висновок із зазначенням суми податку, що підлягає відшкодуванню з бюджету, а саме - 205599,00 гривень за серпень, вересень 2010 року.

Відповідно до п.п. 7.7.10 п. 7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" джерелом сплати бюджетного відшкодування (у тому числі бюджетного боргу) є загальні доходи Державного бюджету України. Забороняється обумовлювати або обмежувати виплату бюджетного відшкодування наявністю або відсутністю доходів, отриманих від цього податку в окремих регіонах України.

Встановлений підпунктами 7.7.4 - 7.7.8 пункту 7.7 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" порядок дій платника податку, податкового органу та органу Державного казначейства України по отриманню /виплаті/ бюджетного відшкодування не означає, що в разі виникнення спору щодо права платника податку на отримання бюджетного відшкодування юридичним засобом захисту порушеного права в суді є інший, ніж позов про стягнення з Державного бюджету України суми бюджетного відшкодування.

П. 4 Порядку виконання рішень про стягнення коштів з рахунків, на яких обліковуються кошти державного та місцевих бюджетів, або бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 609 від 09.07.2008 року, якій діяв на час виникнення права позивача визначав, що юридичні та фізичні особи, на користь яких прийняті судові рішення про стягнення коштів з рахунків, на яких обліковуються кошти бюджету, подають ці рішення органам Державного казначейства, що здійснюють безспірне списання, зокрема, у разі відшкодування за рішенням суду з державного бюджету податку на додану вартість та/або відсотків за бюджетну заборгованість за несвоєчасно відшкодовані суми податку.

Безспірне списання коштів з рахунків, на яких обліковуються бюджетні кошти, здійснюється на користь відповідної юридичної чи фізичної особи на підставі судового рішення, зокрема, за рахунок передбачених законом сум для відшкодування податку на додану вартість (п. 5 вищевказаного Порядку № 609).

Окрім того, порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України та строки проведення розрахунків з бюджетом регламентується статтею 200 Податкового кодексу України.

Згідно з п.п. 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

П. 200.7 ст. 200 ПК України встановлено, що платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному органу державної податкової служби податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.

До декларації додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування, а також оригінали митних декларацій (примірників декларанта), що підтверджують вивезення товарів (супутніх послуг) за межі митної території України (200.8. ст.200 ПК України).

Згідно з п. 200.10. ст. 200 Податкового кодексу України протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації, податковий орган проводить камеральну перевірку заявлених у ній даних.

За наявності достатніх підстав, які свідчать, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право провести документальну позапланову виїзну перевірку платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном проведення камеральної перевірки (п.200.11. ст.200 ПК України).

Відповідно до п. 200.12. ст. 200 Податкового кодексу України орган державної податкової служби зобов'язаний у п'ятиденний строк після закінчення перевірки подати органу Державного казначейства України висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

На підставі отриманого висновку відповідного органу державної податкової служби орган Державного казначейства України видає платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку органу державної податкової служби (п.200.13. ст.200 ПК України).

У разі якщо за результатами перевірки сум податку, заявлених до відшкодування, платник податку або орган державної податкової служби розпочинає процедуру адміністративного або судового оскарження, орган державної податкової служби не пізніше наступного робочого дня після отримання відповідного повідомлення від платника або ухвали суду про порушення провадження у справі зобов'язаний повідомити про це орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів. Орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів припиняє процедуру відшкодування в частині оскаржуваної суми до набрання законної сили судовим рішенням.

Після закінчення процедури адміністративного або судового оскарження орган державної податкової служби протягом п'яти робочих днів, що настали за днем отримання відповідного рішення, зобов'язаний подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів висновок із зазначенням суми податку, що підлягає відшкодуванню з бюджету (п.200.15. ст.200 ПК України).

Відповідно до п.п. 200.17 ст. 200 Податкового кодексу України джерелом сплати бюджетного відшкодування (у тому числі заборгованості бюджету) є доходи Державного бюджету України.

Згідно з п.п. 200.23 ст. 200 Податкового кодексу України суми податку, не відшкодовані платникам протягом визначеного цією статтею строку, вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування податку на додану вартість.

Суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість за серпень 2010 року на 104135,00 гривень та за вересень 2010 року на 101464,00 гривень, які підлягають відшкодуванню підтверджені судовим рішенням, яке набрало законної сили 22.01.2013.

Матеріалами справи підтверджується дотримання позивачем порядку, встановленого діючим законодавством та вчинено передбачені законом дії щодо отримання бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за серпень та вересень 2010 року.

З урахуванням викладеного суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку, що позовні вимоги про стягнення з Державного бюджету України на користь позивача бюджетного відшкодування з ПДВ в розмірі 205599,00 гривень, у тому числі за серпень 2010 року - на суму 104135,00 гривень та вересень 2010 року на суму 101464,00 гривень є обґрунтованими.

Колегія суддів вважає, що суд першої інстанції в повному обсязі встановив обставини справи, що мають значення для її вирішення, відповідно визначив правове регулювання спірних правовідносин, постановив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись статтями 195, 197, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 18.06.13 у справі № 801/4643/13-а залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 18.06.13 у справі № 801/4643/13-а залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.

Ухвалу може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя підпис О.В.Дугаренко

Судді підпис В.А.Омельченко

підпис О.І. Мунтян

З оригіналом згідно

Головуючий суддя О.В.Дугаренко

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.12.2013
Оприлюднено25.12.2013
Номер документу36258146
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/4643/13-а

Ухвала від 10.12.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дугаренко Ольга Володимирівна

Ухвала від 21.10.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дугаренко Ольга Володимирівна

Ухвала від 26.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кудряшова А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні