П О С Т А Н О В А
Іменем України
02 квітня 2009 року справа № 2а-1332/09/2370
Черкаський окружний адмін істративний суд у складі:
головуючого судді Мишенк а В.В.,
при секретарі Чалій А.С.,
за участю представника поз ивача Павленко М.В. - за довіре ністю, розглянувши у відкрит ому судовому засіданні адмін істративну справу за позовом державної податкової інспек ції у м. Черкаси до товариства з обмеженою відповідальніст ю «Маркетинг аналіз ГБР» про стягнення податкового боргу в сумі 746,07 грн.,
В С Т А Н О В И В:
Звернувшись до суду дер жавна податкова інспекція у м. Черкаси (далі-позивач) проси ть стягнути з товариства з об меженою відповідальністю «М аркетинг аналіз ГБР» (далі-ві дповідач) на користь бюджету через державну податкову ін спекцію у м. Черкаси 746,07 грн. под аткового боргу.
Свій позов позивач обґрун товує тим, що станом на 06.02.2009 рок у відповідач має податковий борг перед бюджетом в сумі 746,07 грн.
У судовому засіданні пред ставником позивача підтрима ні позовні вимоги в повному о бсязі, відповідач представни ка відповідача в засідання н е направив, хоча належним був повідомлений про день та час судового розгляду справи.
Судом встановлено, що товар иство з обмеженою відповідал ьністю «Маркетинг аналіз ГБР » зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Ч еркаської міської ради 06.03.2000 р. за № 10261200000000032, ідентифікаційний к од юридичної особи - 30759454 та взя те на облік як платник податк ів у державній податковій ін спекції у м. Черкаси.
Законом України «Про опода ткування прибутку підприємс тв» передбачено, що платника ми податку є: суб' єкти госпо дарської діяльності, бюджетн і, громадські та інші підприє мства, установи та організац ії, які здійснюють діяльніст ь, спрямовану на отримання пр ибутку як на території Украї ни так і за її межами.
Станом на 06.02.2009 року відповід ач має податковий борг перед бюджетом у розмірі 746,07 грн., із н их по податку на прибуток у су мі 66,07 грн. та по податку на дода ну вартість в сумі 680,00 грн.
Податковий борг перед бюдж етом у розмірі 66,07 грн. виник по податку на прибуток підприє мств, внаслідок неподання по даткових декларацій по подат ку на прибуток у строки перед бачені законодавством за 1 пі вріччя 2008 р., що підтверджуєтьс я актом перевірки № 5224/15-177 в ід 16.09.2008 р. «Про результати неви їзної планової перевірки тов ариства з обмеженою відповід альністю «Маркетинг аналіз Г БР» з питань своєчасності по дання податкової звітності з а 1 півріччя 2008 р.».
За наслідками вказаної пе ревірки до відповідача були застосовані штрафні (фінансо ві) санкції на суму 170,00 грн., що п ідтверджується податковим п овідомленням-рішенням № 0017091501/1 від 17.09.2008 року. Вказане пода ткове повідомлення-рішення № 0017091501/1 від 17.09.2008 року н аправлене позивачем на адрес у відповідача та вручене упо вноваженій особі відповідач а.
Відповідно до розрахунку (17 0,00 грн. штрафних (фінансових) са нкцій від 17.09.2008 р. - 103,93 грн. перепла ти за попередні періоди) сума боргу відповідача по податк у на прибуток за 1 півріччя 2008 р . становить 66,07 грн.
Внаслідок чого у відповіда ча виникло податкове зобов' язання, але після закінчення встановленого законодавств ом терміну його сплати, це под аткове зобов' язання не спла чене.
Податковий борг перед бюд жетом у розмірі 680,00 грн. виник п о податку на додану вартість , внаслідок неподання податк ових декларацій по податку н а додану вартість у строки пе редбачені законодавством за період з липня 2008 р. по жовтень 2008 р., що підтверджується:
- актом перевірки № 5389/15-210 від 26.09.2008 року «Про порушення строк ів подачі звітів, розрахункі в та інших податкових докуме нтів за липень-серпень 2008 р.»;
- актом перевірки № 5814/15-210 від 24.1 0.2008 року «Про порушення строкі в подачі звітів, розрахунків та інших податкових докумен тів за вересень 2008 р.»;
- актом перевірки № 7054/15-210 від 02.1 2.2008 року «Про порушення строкі в подачі звітів, розрахунків та інших податкових докумен тів за жовтень 2008 р.».
За наслідками вказаних пе ревірок до відповідача були застосовані штрафні (фінансо ві) санкції на загальну суму 68 0,00 грн., що підтверджується:
- податковим повідомлення м-рішенням № 0009911502/0 від 29.09.2008 року н а суму 340,00 грн.;
- податковим повідомленням -рішенням № 0011781502/0 від 27.10.2008 року на суму 170,00 грн.;
- податковим повідомленням -рішенням № 0014401502/0 від 03.12.2008 року на суму 170,00 грн.
Вищевказані податкові п овідомлення-рішення направл ені позивачем на адресу відп овідача проте були повернуті позивачу та розміщені на дош ці податкових оголошень 07.10.2008 р ., 03.11.2008 р. та 09.12.2008 р., відповідно. Вна слідок чого у відповідача ви никло податкове зобов' язан ня, але після закінчення вста новленого законодавством те рміну його сплати, це податко ве зобов' язання не сплачене .
Відповідно до пп. 5.2.1 та 5.2.2 п. 5.2 с т. 5 Закону № 2181 податкове зобов 'язання платника податків, на раховане контролюючим орган ом відповідно до п. 4.2 та 4.3 ст. 4 ць ого Закону, вважається узгод женим у день отримання платн иком податків податкового по відомлення, за винятком випа дків, визначених пп. 5.2.2 цього п ункту. У разі коли платник под атків вважає, що контролюючи й орган невірно визначив сум у податкового зобов'язання а бо прийняв будь-яке інше ріше ння, що суперечить законодав ству з питань оподаткування або виходить за межі його ком петенції, встановленої закон ом, такий платник податків ма є право звернутися до контро люючого органу із скаргою пр о перегляд цього рішення, яке подається у письмовій формі та може супроводжуватися до кументами, розрахунками та д оказами, які платник податкі в вважає за потрібне надати.
Згідно до пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закон у № 2181 активи платника податкі в можуть бути примусово стяг нені в рахунок погашення йог о податкового боргу виключно за рішенням суду. В інших випа дках платники податків самос тійно визначають черговість та форми задоволення претен зій кредиторів за рахунок ак тивів, вільних від заставних зобов'язань забезпечення бо ргу.
Відповідно до п. 5.4 ст. 5 Закону № 2181 узгоджена сума податково го зобов'язання, не сплачена п латником податків у строки, в изначені цією статтею, визна ється сумою податкового борг у платника податків.
Згідно до пп. 10.1.1 п. 10.1 ст. 10 Закон у № 2181 у разі коли інші, передба чені цим Законом, заходи з пог ашення податкового боргу не дали позитивного результату , податковий орган здійснює з а платника податків та на кор исть держави заходи щодо зал учення додаткових джерел пог ашення суми податкового борг у шляхом стягнення коштів, як і перебувають у його власнос ті, а за їх недостатності - шля хом продажу інших активів та кого платника податків.
Відповідно до положень п. 11 с т. 11 Закону України «Про держа вну податкову службу в Украї ні» фінансові (штрафні) санкц ії, суми недоїмки, пені, наклад ені (застосовані) органами де ржавної податкової служби Ук раїни, сплачуються платникам и податків добровільно або с тягуються у судовому порядку органами державної податков ої служби.
У строк, встановлений пп. 5.3.1 п . 5.3 ст. 5 Закону № 2181 відповідач п одаткове зобов'язання, визна чене рішеннями про застосува ння фінансових санкцій, само стійно не сплатив. В адмініст ративному порядку зазначені вище рішення про застосуван ня фінансових санкцій відпов ідач не оскаржував.
Відповідно до п. 11 ст.10 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні» держа вні податкові інспекції в ра йонах, містах без районного п оділу, районах у містах, міжра йонні та об'єднані державні п одаткові інспекції подають д о судів позови до підприємст в, установ, організацій та гро мадян про визнання угод неді йсними і стягнення в доход де ржави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших в ипадках - коштів, одержаних бе з установлених законом підст ав, а також про стягнення забо ргованості перед бюджетом і державними цільовими фондам и за рахунок їх майна.
Враховуючи, що обставини сп рави, які відповідно до закон одавства повинні бути підтве рджені певними конкретними з асобами доказування, не можу ть підтверджуватись іншими з асобами доказування, суд при йшов до висновку, що в позовні й заяві наведені обставини, я кі підтверджуються достатні ми доказами, які свідчать про обґрунтованість позовних ви мог. Докази, подані позивачем підтверджують обставини, на які позивач посилається та ї х обґрунтування.
Згідно до ст. 67 Конституції У країни кожен зобов'язаний сп лачувати податки і збори в по рядку і розмірах, встановлен их законом.
Згідно ст. 6 Конституції Укр аїни органи законодавчої, ви конавчої та судової влади зд ійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституц ією межах та відповідно до за конів України.
Статтею 19 Конституції Украї ни передбачено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
Положенням ч. 3 ст. 2 Кодексу а дміністративного судочинст ва України передбачено, що у с правах щодо оскарження рішен ь, дій чи бездіяльності суб'єк тів владних повноважень адмі ністративні суди перевіряют ь, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни; 2) з використанням повн оваження з метою, з якою це пов новаження надано; 3) обґрунтов ано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення д ля прийняття рішення (вчинен ня дії); 4) безсторонньо (неупер еджено); 5) добросовісно; 6) розсу дливо; 7) з дотриманням принцип у рівності перед законом, зап обігаючи несправедливій дис кримінації; 8)пропорційно, зок рема з дотриманням необхідно го балансу між будь-якими нес приятливими наслідками для п рав, свобод та інтересів особ и і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на у часть у процесі прийняття рі шення; 10) своєчасно, тобто прот ягом розумного строку.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 11 К одексу адміністративного су дочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністр ативних судах здійснюється н а засадах змагальності сторі н та свободи в наданні ними су ду своїх доказів і у доведенн і перед судом їх переконливо сті, а ч. 1 ст. 71 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни передбачено, що кожна стор она повинна довести ті обста вини, на яких ґрунтуються її в имоги та заперечення.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, си стемного аналізу положень чи нного законодавства України та матеріалів справи, суд дій шов висновку, що викладені в п озовній заяві доводи позивач а є обґрунтованими та такими , що підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодекс у адміністративного судочин ства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних п овноважень, а відповідачем - ф ізична чи юридична особа, суд ові витрати, здійснені позив ачем, з відповідача не стягую ться.
Керуючись ст.ст. 11, 14, 70, 71, 89, 94, 159 - 163 КАС України, суд,
П О С Т А Н О В И В:
Позов державної податко вої інспекції у м. Черкаси до т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Маркетинг аналі з ГБР» задовольнити повніст ю.
Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю «Ма ркетинг аналіз ГБР»: 18002, м. Черк аси, вул. Смілянська, 44 (р/р 260030100127/980 в ЗАТ «Прокредит банк» м. Київ , МФО 320984, код - 30759454) на користь бю джету через державну податко ву інспекцію у м. Черкаси: 18000, м. Черкаси, вул. Хрещатик, 235 (р\р 311160 29700002 для сплати податку на дода ну вартість та р/р 31114009700002 для спл ати податку на прибуток, банк одержувач УДК у м. Черкаси, ко д 22809222, банк одержувач ГУДКУ в Че ркаській області МФО 854018) - 746,07 г рн. (сімсот сорок шість грн. 07 ко п.) податкового боргу.
Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання заяви про апеляц ійне оскарження, яка може бут и подана до Київського апеля ційного адміністративного с уду через Черкаський окружни й адміністративний суд протя гом десяти днів з дня складен ня постанови в повному обсяз і. Апеляційна скарга на поста нову подається протягом двад цяти днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.
Суддя В.В.Мишенко
Повний текст постанови ви готовлений 06 квітня 2009 року.
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.04.2009 |
Оприлюднено | 12.11.2009 |
Номер документу | 3625939 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Мишенко В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні