10.1
УХВАЛА
23 грудня 2013 року Справа № 812/9693/13-а
Луганській окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого - судді: Дибової О.А.
при секретарі судового засідання: Саприкіній Т.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Кіровського територіального медичного об'єднання про зміну чи встановлення способу і порядку виконання постанови від 06 грудня 2013 року по справі за позовом управління Пенсійного фонду України в м. Кіровську Луганської області до Кіровського територіального медичного об'єднання про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій у розмірі 68479,91 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
Постановою від 06 грудня 2013 року адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в м. Кіровську Луганської області до Кіровського територіального медичного об'єднання про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій у розмірі 68479,91 грн. задоволено в повністю.
18 грудня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла заява Кіровського територіального медичного об'єднання про зміну чи встановлення способу і порядку виконання постанови від 06 грудня 2013 року.
В обґрунтування заяви заявником зазначено, що постановою від 06 грудня 2013 року Луганського окружного адміністративного суду було винесено рішення про стягнення з Кіровського територіального медичного об'єднання заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за травень 2013 року та за період з вересня по листопад 2013 року в сумі 54611,27 грн.; заборгованість за списком №2 за квітень - серпень 2013 року в сумі 13868,64 грн.
Заборгованість виникла в зв'язку з тим, що Кіровське ТМО є бюджетною установою і повністю (100%) утримується за рахунок коштів місцевого бюджету. Установа є розпорядником коштів третього рівня, тобто спочатку з розрахункового рахунку Фінансового управління Кіровської міської ради грошові кошти надходять до розрахункового рахунку Виконавчого комітету Кіровської міської ради і лише потім надходять до розподільчого рахунку Кіровського територіального медичного об'єднання.
Фактичні витрати на утримання ТМО здійснюється згідно кошторисних призначень, які затверджуються окремо на кожен бюджетний рік, рішенням сесії Кіровської міської Ради. Фінансування, отримується згідно розподілу міськвиконкому за кодами економічної класифікації видатків, касові видатки здійснюються в межах виділених асигнувань. Тільки при надходженні коштів на розподільчий рахунок установи, об'єднання може здійснювати операції з бюджетними коштами.
Таким чином без надходження фінансування, ТМО не має змоги своєчасно, а саме до 20-го числа щомісяця, перераховувати кошти необхідні для доставки та виплати пільгових пенсій пенсіонерам.
Станом на 12.12.2013 установа не має заборгованості лише по заробітній платі. Загальний борг ТМО складає 1144513,03 грн., який буде погашатися у 2014 році при надходженні фінансування з урахуванням норм Бюджетного Кодексу.
Кіровське ТМО прийняло до обліку та реєструвало в Управлінні державної казначейської служби України у місті Кіровську надані рахунки, також своєчасно надало заявки на фінансування зареєстрованих видатків до Кіровського міського фінансового управління: за травень -20.05.2013 (оплачено частково 05.07.2013); за червень -17.07.2013; за липень - 25.07.2013; за серпень - 15.08.2013; за вересень - 17.09.2013; за жовтень -18.10.2013; за листопад - 22.11.2013.
В кошторисі Кіровського територіального медичного об'єднання на 2013 рік видатки на ці виплати передбачено у повному обсязі.
Адміністрація Кіровського ТМО щомісяця надсилає листи до Кіровського міського фінансового управління на виділення Коштів для погашення заборгованості по виплаті та доставці пільгових пенсій. Та в зв'язку з тим, що місто є дотаційним, тому фінансування на оплату пільгових пенсій у 2013 році надавалось лише частково.
Грошові кошти необхідні на оплату боргу не знаходяться на розподільчому рахунку ТМО, тому своєчасність виплат від підприємства не залежить.
Враховуючи важке фінансове становище Кіровського ТМО, а саме відсутність грошових коштів на розподільчому рахунку ТМО та не надходження коштів від Фінансового управління м. Кіровська відповідач просив задовольнити заяву про надання розстрочки виконання судового рішення в повному обсязі.
Представник заявника та представник управління Пенсійного фонду в м. Кіровську Луганської області в судове засідання не з'явились, про час та місце розгляду заяви повідомлені належним чином.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного
Згідно зі статтею 263 Кодексу адміністративного судочинства України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, що видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду. Суд розглядає питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або сторони виконавчого провадження, що звернулися із поданням (заявою), та осіб, які беруть участь у справі, та у виняткових випадках може відстрочити або розстрочити виконання, змінити чи встановити спосіб і порядок виконання рішення.
Згідно ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Як вбачається зі змісту зазначених норм, питання про розстрочення виконання судового рішення може розглядатися лише після набрання ним законної сили та відкриття виконавчого провадження.
Станом на дату подання заяви постанова суду по справі № 812/9693/13-а ще не набрала законної сили.
Заява про розстрочення подана відповідачем передчасно, що унеможливлює її задоволення.
Кіровське територіальне медичне об'єднання на обґрунтування заявленого клопотання не надано жодного документу та не зазначено будь-яких обставин, що свідчать про можливість фактичного виконання рішення у разі надання розстрочки. Само по собі тяжке фінансове становище не є підставою для надання розстрочки судового рішення, яка відповідно до частини 2 статті 263 КАС України надається судом лише у виняткових випадках.
Також відповідачем не зазначено з яких саме джерел буде погашатися борг згідно наданого ним графіку, та чому саме необхідно надати розстрочення на такий період та в такій щомісячній сумі погашення податкового боргу.
Відповідно до пункту 10 постанови Пленуму Верховного Суду України від 26 грудня 2003 року № 14 «Про практику розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність органів і посадових осіб державної виконавчої служби та звернення учасників виконавчого провадження» при вирішенні заяв державного виконавця чи сторони про відстрочку чи розстрочку виконання рішення суду потрібно мати на увазі, що відповідно до статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України - їх задоволення можливе лише у виняткових випадках, які суд визначає виходячи з особливого характеру обставин, що ускладнюють або виключають виконання рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо).
Доказів наявності інших обставин (відсутність надходжень грошових засобів на банківські рахунки, докази сплати боргів в строк по іншим розстроченням, документальне підтвердження поліпшення фінансового стану при наданні розстрочення виконання судового рішення), що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, заявником до суду не надано.
Підставою для розстрочення виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у строк встановлений судом, тому всі ці обставини повинні бути доведені заявником.
Крім того, при вирішенні даної заяви суд вважає за необхідне зазначити, що відповідачем повинно також бути зазначено економічне обґрунтування, яке свідчить про можливість погашення зазначеного боргу внаслідок застосування режиму розстрочення, протягом якого відбудуться зміни політики управління чи збутом такого заявника.
В даному випадку такі обставини у заявника відсутні.
Само по собі тяжке фінансове становище не є підставою для надання розстрочки судового рішення, яка відповідно до частини 2 статті 263 КАС України надається судом лише у виняткових випадках.
Ухилення від виконання постанови суду та невиконання норм діючого законодавства щодо сплати податків, тобто, несплата коштів до Державного бюджету України, спричиняє значну шкоду державним інтересам, оскільки внаслідок цього несвоєчасно виплачуються пенсії найменш забезпеченій верстві населення: людям похилого віку, інвалідам та неповнолітнім, позбавленим батьківського піклування. Вказані громадяни не можуть на рівних умовах конкурувати на ринку праці і, як наслідок, державний бюджет є єдиним засобом до існування.
За таких обставин заява відповідача залишається судом без задоволення.
Керуючись ст.ст. 158, 160, 165, 254, 263 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Відмовити в задоволенні заяви Кіровського територіального медичного об'єднання про зміну чи встановлення способу і порядку виконання постанови від 06 грудня 2013 року по справі за позовом управління Пенсійного фонду України в м. Кіровську Луганської області до Кіровського територіального медичного об'єднання про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій у розмірі 68479,91 грн.
Ухвала може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. Якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. В інших випадках в строк, встановлений ст. 254 КАС України.
СуддяО.А. Дибова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2013 |
Оприлюднено | 25.12.2013 |
Номер документу | 36267819 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.А. Дибова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні