ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
УХВАЛА
про роз'яснення судового рішення
12 грудня 2013 рокуСправа № 827/466/13-а
Окружний адміністративний суд міста Севастополя у складі:
головуючого судді - Мінько О.В.
при секретарі судового засідання - Матвєєвої М.С.
за участю: представника відповідача, Головного управління Держземагенства у м. Севастополі, Карпухіна Олексія Леонтійовича, довіреність № 8-1-6/4408 від 10.09.2013 року;
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в місті Севастополі заяву приватного підприємства "ВБП Севастопольський загін підводно-техничних робот" про роз'яснення судового рішення по адміністративній справі за позовом приватного підприємства "ВБП Севастопольський загін підводно-техничних робот" до Головного управління Держземагентства у м. Севастополі про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство "Виробниче Будівельне підприємство Севастопольський загін підводно-технічних робот" звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління Держземагентства у м. Севастополі про визнання дій, що виразилися у застосуванні у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 08.02.2013 р. № 142-3.1/5 коефіцієнту функціональне використання земельної ділянки 2,5, протиправними;
- зобов'язання видати витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки із застосуванням коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки 0,5 для земель, зайнятих поточним та відведених під майбутнє будівництво.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 21.03.2013 р. адміністративний позов приватного підприємства "ВБП Севастопольський загін підводно-технічних робот" задоволено.
Визнані дії Головного управління Держземагенства у місті Севастополі по застосуванню в витягу з технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки № 142-3.1/5 від 08.02.2013 р. до земельної ділянки площею 0,2400 га, розташованої в районі парку Победи в м. Севастополі, яка знаходиться у користуванні приватного підприємства "Виробниче Будівельне підприємство Севастопольський загін підводно-технічних робот" на підставі договору оренди земельної ділянки, наданої для будівництва та обслуговування бази відпочинку "Підводник" коефіцієнту функціонального використання - 2,5 - протиправними.
Зобов'язано Головне управління Држземагенства в місті Севастополі видати приватному підприємству "Виробниче Будівельне підприємство Севастопольський загін підводно-технічних робот" новий витяг з технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки площею 0,2400 га, яка розташована в районі парку Победи в м. Севастополі, наданої для будівництва та обслуговування бази відпочинку "Підводник" з застосуванням коефіцієнту функціонального використання - 0,5 з віднесенням земельної ділянки, до земель зайнятих поточним та відведених під майбутнє будівництво.
Постанова Окружного адміністративного суду міста Севастополя у справі № 827/466/13-а відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України набрала законної сили.
02.12.2013 року приватне підприємство "ВБП Севастопольський загін підводно-техничних робот" звернулось до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з заявою про роз'яснення судового рішення, в якій просить роз'яснити постанову від 21.03.2013 р. в частині зазначення у пункті третьому резолютивної частини постанови, що земельна ділянка площею 0,2400 га, яка розташована в районі парку Победи в м. Севастополі відноситься також до земель рекреацйного призначення із застосуванням коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки величиною 0,5.
Суд, заслухавши представника відповідача, дослідивши заяву, перевіривши матеріали справи вважає, що заява підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до частини першої статті 170 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення є незрозумілим, суд, який його ухвалив, за заявою осіб, які беруть участь у справі, або державного виконавця ухвалою роз'яснює своє рішення, не змінюючи при цьому його змісту.
Роз'яснення судового рішення є за своєю суттю одним із способів усунення його недоліків, але без виправлення і постановлення додаткового рішення цим же судом.
Зрозумілість рішення полягає в тому, що його резолютивна частина не припускає кілька варіантів тлумачення.
Необхідність роз'яснення судового рішення зумовлюється його нечіткістю за змістом, коли воно є неясним та незрозумілим для осіб, стосовно яких воно ухвалене, та для тих, що будуть здійснювати його виконання. Тобто, це стосується випадків, коли судом недотримані вимоги ясності, визначеності рішення. Невизначеність судового рішення означає, що таке рішення містить положення, які викликають суперечки щодо його розуміння та під час виконання.
Підставою для роз'яснення судового рішення як засобу усунення недоліків ухваленого судового акта є його неясність, невизначеність. Фактично роз'ясненням рішення є зміна форми його викладення таким чином, щоб ті частини судового акта, які викликають труднощі для розуміння, були висвітлені ясніше та зрозуміліше. При цьому суд, роз'яснюючи рішення, не вправі вносити будь-які зміни в існуюче рішення. Тобто процесуальна процедура роз'яснення судового акта виключає можливість будь-яким чином змінювати зміст цього судового рішення, навіть у разі подальшого виявлення судом правових помилок, допущених під час його ухвалення (Постанова ВАС України від 06.05.2010 р.).
Зі змісту заяви про роз'яснення судового рішення вбачається, що заявнику є незрозумілим до якої саме категорії земель відноситься земельна ділянка ділянки в м. Севастополі в районі парку Победи, у зв'язку з чим позивач позбавлений можливості отримати новий витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки із застосуванням саме коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки 0,5.
Відповідно до частини першої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Судове рішення у справі, яким задоволено позовні вимоги, має бути виконано для досягнення завдань адміністративного судочинства України.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. При виконанні завдань і функцій держави, органи державної влади мають керуватися законодавством України та належне виконання цих завдань функцій додатково не потребує судових рішень.
Відповідно до Порядку грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27.01.2006 року № 18/15/21/11, до категорії інших земель відносяться землі зелених насаджень (землі зелених насаджень загального та спеціального користування), землі кладовищ та крематоріїв, землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, землі оздоровчого та рекреаційного призначення, землі історико-культурного призначення, землі лісового господарства і пов'язані з ним послуги, землі під водою, у тому числі: з площею акваторії, землі запасу та резервного фонду, землі, зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво, інші відкриті (незабудовані) землі в межах населеного пункту.
Відповідно до додатку № 1 до пункту 3.5 Порядку, до земель, рекреаційного призначення та земель зайнятих поточним та відведених під майбутнє будівництво застосовується коефіцієнт функціонального використання 0,5.
З урахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку, що до категорії інших земель також входять земельні ділянки рекреаційного призначення та земельні ділянки зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво, відповідно до яких застосовується коефіцієнт функціонального використання 0,5. За таких обставин, для повного захисту прав та інтересів позивача, заява підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 165, 170 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
УХВАЛИВ:
Роз'яснити постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 21.03.2013 року, та зазначити, що земельна ділянка площею 0,2400 га, яка розташована в м. Севастополі в районі парку Победи відноситься також до земель рекреаційного призначення із застосуванням коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки величиною 0,5.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції у порядку та строки передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства.
Суддя О.В. Мінько
< З оригіналом згідно >
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2013 |
Оприлюднено | 25.12.2013 |
Номер документу | 36268654 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Мінько О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні