Рішення
від 17.12.2013 по справі 29/133(10)
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17.12.2013 р. Справа № 29/133(10)

За позовом: Прокурора Золочівського району Львівської області, в інтересах держави в особі: Державного підприємства "Золочівське лісове господарство", с. Підгороднє, до відповідача: Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1, м. Золочів, третя особа на стороні позивача:Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області, м. Львів, про: демонтаж самовільно збудованих будівель. Суддя М.М. Синчук При секретарі Григорчук Н.В. За участю представників: Прокурора:Леонтьєва Н. - прокурор прокуратури міста Львова, позивача:Не з'явився. відповідача:Не з'явився. третя особа:Не з'явився.

Прокурору роз'яснено права та обов'язки передбачені ст.ст. 20, 22 ГПК України. Заяв про відвід судді не подавалось. Клопотань про технічну фіксацію судового процесу не поступало.

На розгляд Господарського суду Львівської області 30.08.2010 р. подано позов Прокурора Золочівського району Львівської області, в інтересах держави в особі: державного підприємства "Золочівське лісове господарство" до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про демонтаж самовільно збудованих будівель на лісовій ділянці для культурно-оздоровчих та рекреаційних цілей кварталу НОМЕР_1 Зозулівського лісництва Державного підприємства «Золочівський лісгосп». Ухвалою від 25.08.2010 р. провадження у справі порушено, позовну заяву прийнято до розгляду, розгляд справи призначено на 21.09.2010 р.

Суд керуючись ст. 27 ГПК України, ухвалою від 21.09.2010 р. залучив до участі у справі як третю особу на стороні позивача - Інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області.

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що відповідачем порушено вимоги ст.ст. 9, 27 Закону України «Про архітектурну діяльність», ст. 29 Закону України «Про планування та забудову територій» проведено будівельні роботи по спорудженню двох будівель без погодженого проекту, без дозволу на їх виконання на лісовій ділянці для культурно-оздоровчих та рекреаційних цілей кварталу НОМЕР_1 Зозульівського лісництва ДП «Золочівське лісове господарство» (територія Єлиховицької сільської ради).

В судовому засіданні 21.09.2010 р. представник відповідача подав клопотання про зупинення провадження у справі до вирішення по суті справи №2а-8038/09/1370 в порядку адміністративного судочинства.

Ухвалою суду від 12.10.2010 р. провадження у справі зупинити до вирішення справи №2а-8038/09/1370.

До господарського суду Львівської області 05.10.2011 р. надійшов лист № 1876 від 30.09.2011 Державного підприємства «Золочівське лісове господарство», яким повідомлено суд, що Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 23.06.2011 р. у справі №2а-8038/09/1370 у позові відмовлено.

Ухвалою суду від 07.10.2011 р. провадження у справі поновлено, розгляд справи призначено на 31.10.2011 р. В судовому засіданні 31.10.2011 р. провадження у справі відкладено на 21.11.2011 р.

В судовому засіданні 21.11.2011 р. представник відповідача з'явився, подав клопотання, яким повідомив що Постанова Львівського окружного адміністративного суду від 23.06.2011 р. у справі №2а-8038/09/1370 законної сили не набула та просить про зупинення провадження по справі №29/133(10) до вирішення по суті в порядку адміністративного судочинства справи №2а-8038/09/1370.

В судовому засіданні 21.11.2011 р. представник третьої особи з'явився, подав заяву, якою повідомляє, що Постанова Львівського окружного адміністративного суду від 23.06.2011 р. у справі №2а-8038/09/1370 законної сили не набрала у зв'язку з тим, що Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області було подано апеляцію по справі №2а-8038/09/1370. Справа до розгляду станом на 21.11.2011р. не призначалась.

Ухвалою суду від 21.11.2011 року провадження у справі №29/133(10) зупинено до вирішення по суті справи №2а-8038/09/1370, зобов'язано сторони повідомити суд про результати розгляду справи №2а-8038/09/1370.

На адресу господарського суду Львівської області надійшов лист б/н від 16.10.2013 Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1, яким повідомлено суд, що ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 09.04.2013р. у справі №63754/11/9104 постанову Львівського окружного адміністративного суду від 23.06.2011 р. у справі №2а-8038/09/1370 залишено без змін.

Ухвалою суду від 23.10.2013 р. провадження у справі поновлено, розгляд справи призначено на 12.11.2013 р.

У зв'язку із неприбуттям представника відповідача в судове засідання 12.11.2013 р. розгляд справи відкладено на 26.11.2013 р., відповідача зобов'язано надати суду пояснення з врахуванням ухвали Львівського апеляційного адміністративного суду від 09.04.2013р. у справі №63754/11/9104 та постанови Львівського окружного адміністративного суду від 23.06.2011 р. у справі №2а-8038/09/1370, рішення Виконавчого комітету Єлиховицької сільської ради Золочівського району Львівської області №45 від 26 серпня 2009 року, рішення Виконавчого комітету Єлиховицької сільської ради Золочівського району Львівської області №22 від 20 квітня 2011 року, висновок судової будівельно-технічної експертизи №1404 від 13 серпня 2010 року, проведеної Львівським науково-дослідним інститутом судових експертиз, технічний висновок, складений за результатами дослідження експлуатаційних властивостей основних несучих конструкцій споруди малої архітектурної форми в селі Єлиховичі Золочівського району Львівської області, проведеного Товариством з обмеженою відповідальністю «ЮВІТ», проект тимчасової споруди малої архітектурної форми для здійснення підприємницької діяльності, виготовлений Приватним підприємством фірмою «Лекало».

В судове засідання 26.11.2013 р. представник відповідача з'явився. На виконання вимог ухвали суду від 12.11.2013р. надав оригінали витребуваних документів. Щодо позову заперечив у повному обсязі.

В судовому засіданні 26.11.2013 р. розгляд справи відкладено на 03.12.2013 р.

В судовому засіданні 26.11.2013 р. представник позивача надав суду письмові заперечення на відзив на позовну заяву про демонтаж самовільно збудованих будівель від 26.11.2013 р., в якому зазначив, що самовільно збудовані дві будівлі на лісовій ділянці надані відповідачу для культурно-оздоровчих та рекреаційних цілей кварталу НОМЕР_1 Зозулівського лісництва ДП «Золочівське лісове господарство» та підлягають демонтажу.

В судовому засіданні 26.11.2013 р. представник відповідача, на виконання вимог ухвали суду від 12.11.2013р. надав суду відзив на позовну заяву, просить суд в задоволенні позову відмовити повністю у зв'язку із безпідставністю. До матеріалів відзиву долучив копії документів: ухвалу ЛАС України від 09.04.2013 р. у справі №63754/11/9104, постанову ЛОАС України від 23.06.2011 р., технічний висновок ТОВ «ЮВІТ», проект МАФ ППФ «Лекало», висновок судової будівельно-технічної експертизи від 13.08.2010 р., рішення Єлиховицької сільської ради від 20.04.2011 р., рішення Єлиховицької сільської ради від 19.03.2010 р., рішення Єлиховицької сільської ради від 26.08.2009 р.

В судовому засіданні 03.12.2013 р. оголошено перерву до 17.12.2013 р.

В судове засідання 17.12.2013 р. прокурор з'явився, позовні вимоги підтримав в повному обсязі.

В судове засідання 17.12.2013 р. представник позивача не з'явився, незважаючи на те, що був належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи судом, причин неприбуття в судове засідання не повідомив.

В судове засідання 17.12.2013 р. представник відповідача не з'явився, незважаючи на те, що був належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи судом, причин неприбуття в судове засідання не повідомив.

В судове засідання 17.12.2013 р. представник третьої особи не з'явився, незважаючи на те, що був належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи судом, причин неприбуття в судове засідання не повідомив.

Суд, керуючись ст. 75 ГПК України, вважає можливим розглянути справу за наявними у справі матеріалами, яких достатньо для встановлення обставин і вирішення спору по суті.

Проаналізувавши матеріали справи, суд встановив наступне.

20.03.2009 р. між Державним підприємством «Золочівський лісгосп» (постійний лісокористувач) та Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 (тимчасовий лісокористувач) укладено Договір №1/345 на право довгострокового тимчасового користування лісами. Згідно п. 1 якого постійний лісокористувач виділив, а тимчасовий лісокористувач прийняв в строкове платне користування лісову ділянку для культурно-оздоровчих та рекреаційних цілей.

Відповідно до п. 20 цього Договору на лісову ділянку, виділену у довгострокове тимчасове користування встановлено обмеження: без права вирубки дерев, капітального будівництва, знищення лісової підстилки будівельними роботами, а також будівництва бетонних доріжок, пошкодження дерев та кущів.

Згідно п. 21 цього Договору, договір розривається: при несвоєчасній платі за довгострокове тимчасове користування, при порушенні санітарних правил, при допущенні самовільних рубок, при способі передачі іншим лісокористувачам, при самовільнім будівництві капітальних споруд, у випадку вилучення для суспільних потреб.

Згідно п. 6 Договору, цей договір укладено на 49 років. (а/с 9-11 )

Станом на час розгляду справи судом, Договір №1/345 на право довгострокового тимчасового користування лісами від 20.03.2009 р. чинний та не визнаний у встановленому законом порядку недійсним.

21.05.2009 р. Державною екологічною інспекцією в Львівській області складено Акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства діяльності в ДП «Золочівський лісгосп» (а/с 14 ), на який позивач посилається як на підставу заявлених позовних вимог.

Як вбачається з вищенаведеного Акту, перевіркою встановлено, що на лісовій ділянці, наданій відповідачеві, для культурно-оздоровчих та рекреаційних цілей кварталу НОМЕР_1 Зозулівського лісництва ДП «Золочівський лісгосп» (територія Єлиховецької сільської ради проводиться будівництво капітальної споруди, а саме, залито бетонний фундамент в землі і споруджується дерев'яна опалубка для наземного фундаменту.

Працівниками Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області 16 липня 2009 року проведено перевірку з питань дотримання відповідачем вимог законодавства у сфері архітектури та будівництва щодо зведення двох будівель на лісовій ділянці для культурно-оздоровчих та рекреаційних цілей кварталу НОМЕР_1 Зозулівського лісництва Державного підприємства «Золочівський лісгосп», за результатами якої складено Акт перевірки №16/3 від 16 липня 2009 року. (а/с 51)

Як вбачається з вищенаведеного Акту, перевіркою встановлено, що на бетонних фундаментах відповідачем зведено стіни з дерев'яного бруса, влаштовано дерев'яні конструкції перекриття і даху без проектної документації, чим порушено ст.ст. 9 , 27 Закону України «Про архітектурну діяльність» та без дозволу на виконання будівельних робіт, чим порушено ст.29 Закону України «Про планування і забудову територій» .

За результатами вищенаведеної перевірки Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області 22 липня 2009 року винесено припис №16/6, яким зобов'язано відповідача в 30-денний термін з дня отримання припису демонтувати самовільно збудовані будівлі . (а/с 52)

16 жовтня 2009 року працівниками Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області проведено візуальне обстеження вищенаведених будівель, за результатами якого складено Акт №16/2, яким встановлено, що вимоги припису №16/6 від 22 липня 2009 року не виконано . (а/с 53)

Згідно ст.26 Закону України «Про основи містобудування» , спори з питань містобудування вирішуються радами у межах їх повноважень, а також судом відповідно до законодавства.

Підставою звернення позивача до суду стало порушення відповідачем вимог ст.ст. 9, 27 Закону України «Про архітектурну діяльність» та ст. ст.29 Закону України «Про планування і забудову територій» .

Відповідно до ст.9 Закону України «Про архітектурну діяльність» , (чинного на виникнення спірних правовідносин) будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" .

Згідно ст.27 Закону України «Про архітектурну діяльність» , (чинного на час виникнення спірних правовідносин) замовники та підрядники під час створення об'єкта архітектури зобов'язані: доручати виконання окремих видів проектних і будівельних робіт особам, які мають відповідну ліцензію (кваліфікаційний сертифікат); обирати виконавців робочої документації для будівництва з додержанням вимог статті 8 цього Закону ; забезпечувати будівництво об'єктів архітектури згідно з робочою документацією, застосовувати будівельні матеріали, вироби і конструкції, які відповідають державним стандартам, нормам і правилам і такі, що пройшли сертифікацію, якщо вона є обов'язковою; не порушувати під час організації і виконання будівельних робіт законні права та інтереси користувачів прилеглих земельних ділянок, власників розташованих на них будинків і споруд, відшкодовувати завдані їм збитки відповідно до закону; поінформувати у триденний строк місцеві органи охорони пам'яток історії та культури про нововиявлені під час будівельних робіт об'єкти, що мають антропологічне, археологічне, естетичне, етнографічне, історичне, мистецьке, наукове чи художнє значення; не включати до завдання на проектування вимог, що суперечать вимогам законодавства України, затвердженій містобудівній документації, державним нормам, стандартам і правилам. Замовники, крім виконання обов'язків, зазначених у частині першій цієї статті, також зобов'язані передавати один комплект проектної документації, за якою збудовано об'єкт архітектури, власникові такого об'єкта для постійного зберігання.

Статтею ст.29 Закону України «Про планування і забудову територій» (чинного на момент зведення споруд) передбачено, що дозвіл на виконання будівельних робіт - документ, що засвідчує право замовника та підрядника на виконання підготовчих (якщо підготовчі роботи не були виконані раніше відповідно до дозволу на виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт, підключення об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд. Дозвіл на виконання будівельних робіт надається інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю. Здійснення будівельних робіт на об'єктах містобудування без дозволу на виконання будівельних робіт або його перереєстрації, а також здійснення не зазначених у дозволі будівельних робіт вважається самовільним будівництвом і тягне за собою відповідальність згідно із законом.

Пунктом 4 Положення про порядок надання дозволу на виконання будівельних робіт, затвердженого наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 05 грудня 2000 року №273 , (чинного на виникнення спірних правовідносин) зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 грудня 2000 року за №945/5166, передбачено в переліку будівельних робіт, на які не вимагається дозвіл - спорудження тимчасових будівель та споруд, зведення яких не потребує виконання робіт з улаштування фундаментів.

В пункті 3 Порядку розміщення малих архітектурних форм для провадження підприємницької діяльності, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 26 серпня 2009 року №982 , (чинного на виникнення спірних правовідносин) передбачено, що розміщення малої архітектурної форми здійснюється на підставі рішення відповідної сільської, селищної, міської ради, а для власників земельних ділянок на підставі рішення виконавчого комітету відповідної місцевої ради.

Відповідно до рішення Виконавчого комітету Єлиховицької сільської ради Золочівського району Львівської області №45 від 26 серпня 2009 року, надано відповідачу дозвіл на встановлення групи стаціонарних тимчасових споруд для культурно-оздоровчих та рекреаційних цілей відповідно до схеми прив'язки на земельній ділянці Зозулівського лісництва на території Єлиховецької сільської ради.

Рішенням Виконавчого комітету Єлиховицької сільської ради Золочівського району Львівської області №22 від 20 квітня 2011 року погоджено розміщення об'єкту торгівлі громадського харчування у тимчасовій споруді в зоні відпочинку «Затишок», що розміщена на території Єлиховецької сільської ради фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1

Станом на день розгляду справи судом, рішення Виконавчого комітету Єлиховицької сільської ради Золочівського району Львівської області №45 від 26 серпня 2009 року та рішення Виконавчого комітету Єлиховицької сільської ради Золочівського району Львівської області №22 від 20 квітня 2011 року чинні та не визнанні в судовому порядку незаконними.

Згідно висновків судової будівельно-технічної експертизи №1404 від 13 серпня 2010 року, проведеної Львівським науково-дослідним інститутом судових експертиз, встановлено наступне: можливо при необхідності повністю демонтувати з подальшою рекультивацією землі стовпчасті фундаменти двох будівель на лісовій ділянці для культурно-оздоровчих та рекреаційних цілей кварталу НОМЕР_1 Зозулівського лісництва ДП «Золочівський лісгосп»; можливо при необхідності провести демонтаж конструкції стін без руйнування окремих елементів двох будівель на лісовій ділянці для культурно-оздоровчих та рекреаційних цілей кварталу НОМЕР_1 Зозулівського лісництва ДП «Золочівський лісгосп»; всі основні несучі конструкції двох будівель на лісовій ділянці для культурно-оздоровчих та рекреаційних цілей кварталу НОМЕР_1 Зозулівського лісництва ДП «Золочівський лісгосп» відповідають вимогам протипожежної, проти вибухової та санітарної безпеки; питання чи є об'єкти будівництва на лісовій ділянці для культурно-оздоровчих та рекреаційних цілей кварталу НОМЕР_1 Зозулівського лісництва ДП «Золочівський лісгосп» капітальними спорудами з фундаментом чи тимчасовими спорудами, визначає замовник за узгодженням із генеральним проектувальником та організацією, яка розробляє проектну документацію.

Відповідачем в судових засіданнях, на підтвердженя його позиції про тимчасовий характер будівель, представлено технічний висновок, складений за результатами дослідження експлуатаційних властивостей основних несучих конструкцій споруди малої архітектурної форми в селі Єлиховичі Золочівського району Львівської області, проведеного Товариством з обмеженою відповідальністю «ЮВІТ» (ліцензія серії АБ №204391 від 02 серпня 2005 року, видана Державним комітетом України з будівництва та архітектури).

З вищенаведеного висновку вбачається, що оскільки заглиблення фундаменту в грунт не перевищує 200 мм, при необхідності він може бути повністю демонтований з подальшою рекультивацією землі; несуча здатність всіх конструктивних елементів будівлі є достатньою для нормальної подальшої експлуатації, а всі основні несучі конструкції задовольняють вимогам Державних будівельних норм по міцності, жорсткості та тріщиностійкості, а також вимогам протипожежної, проти вибухової та санітарної безпеки.

Крім цього, відповідачем представлено проект тимчасової споруди малої архітектурної форми для здійснення підприємницької діяльності, виготовлений на замовлення відповідача Приватним підприємством фірмою «Лекало» (ліцензія АВ №307087 від 21 лютого 2007 року).

Вище зазначене також встановлено постановою Львівського окружного адміністративного суду від 23.06.2011 р. у справі №2а-8038/09/1370, за позовом Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про спонукання до вчинення дій, а саме зобов'язання відповідача демонтувати дві самовільні збудовані будівлі на лісовій ділянці для культурно-оздоровчих та рекреаційних цілей кварталу НОМЕР_1 Зозулівського лісництва ДП «Золочівський лісгосп», що залишена без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 09.04.2013р. у справі №63754/11/9104.

В постанові Львівського окружного адміністративного суду від 23.06.2011 р. у справі №2а-8038/09/1370 встановлено, що відповідачем споруджено тимчасові споруди , які відповідають ознакам малих архітектурних форм і на встановлення яких отримання дозволу та затвердження проектної документації на підставах та в порядку, визначених ст.ст. 9, 27 Закону України «Про архітектурну діяльність» не вимагається.

При винесенні рішення суд виходив з наступного.

Статтею 13 Конституції України визначено, що земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією .

Як встановлено судом, 20.03.2009 р. між Державним підприємством «Золочівський лісгосп» (постійний лісокористувач) та Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 (тимчасовий лісокористувач) укладено Договір №1/345 на право довгострокового тимчасового користування лісами. Згідно п. 1 якого постійний лісокористувач виділив, а тимчасовий лісокористувач прийняв в строкове платне користування лісову ділянку для культурно-оздоровчих та рекреаційних цілей.

Відповідно до ст. 20 Лісового кодексу України тимчасові лісокористувачі на умовах довгострокового користування мають право за погодженням із власниками лісів, постійними лісокористувачами в установленому порядку зводити тимчасові будівлі і споруди, необхідні для ведення господарської діяльності.

Відповідно до рішення Виконавчого комітету Єлиховицької сільської ради Золочівського району Львівської області №45 від 26 серпня 2009 року, надано відповідачу дозвіл на встановлення групи стаціонарних тимчасових споруд для культурно-оздоровчих та рекреаційних цілей відповідно до схеми прив'язки на земельній ділянці Зозулівського лісництва на території Єлиховецької сільської ради.

Рішенням Виконавчого комітету Єлиховицької сільської ради Золочівського району Львівської області №22 від 20 квітня 2011 року погоджено розміщення об'єкту торгівлі громадського харчування у тимчасовій споруді в зоні відпочинку «Затишок», що розміщена на території Єлиховецької сільської ради фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1

Станом на день розгляду справи судом, рішення Виконавчого комітету Єлиховицької сільської ради Золочівського району Львівської області №45 від 26 серпня 2009 року та рішення Виконавчого комітету Єлиховицької сільської ради Золочівського району Львівської області №22 від 20 квітня 2011 року чинні та не визнанні в судовому порядку незаконними.

Відповідно до Державних будівельних норм України. Основ та фундаментів споруд. Основних положень проектування Додатку «Б» ДБН України В.2.1.-10-2009, споруда - рукотворне утворення (об'єкт), споруджене будівельними засобами, призначене для виконання господарських або інших функцій. Фундамент - частина будівлі чи споруди, переважно підземна, яка сприймає навантаження від споруди і передає їх на основу, складену ґрунтами (природну) чи штучну.

Згідно висновків судової будівельно-технічної експертизи №1404 від 13 серпня 2010 року, проведеної Львівським науково-дослідним інститутом судових експертиз, встановлено, що оскільки заглиблення фундаменту в грунт не перевищує 200 мм, при необхідності він може бути повністю демонтований з подальшою рекультивацією землі; несуча здатність всіх конструктивних елементів будівлі є достатньою для нормальної подальшої експлуатації, а всі основні несучі конструкції задовольняють вимогам Державних будівельних норм по міцності, жорсткості та тріщиностійкості, а також вимогам протипожежної, проти вибухової та санітарної безпеки.

Статтею 28 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено, що тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним, регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту. Розміщення малих архітектурних форм здійснюється відповідно до Закону України "Про благоустрій населених пунктів" . Розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Тобто, тимчасова споруда є рухомим майном та відповідно до конструктивних особливостей її розміщення, можливе її вільне переміщення у просторі та такий порядок її розміщення визначений Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 р. № 244 «Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності» , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.11.2011 р. за № 1330/20068.

Згідно Порядку розміщення малих архітектурних форм для провадження підприємницької діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.08.2009 р. №982 (чинної на момент зведення споруди) стаціонарна мала архітектурна форма - тимчасова одноповерхова споруда соціально-культурного, побутового, торговельного та іншого призначення для провадження підприємницької діяльності висотою не вище ніж 4 метри, що має по зовнішньому контуру площу близько 30 кв. метрів, виготовляється з полегшених конструкцій і встановлюється тимчасово без закладення фундаменту.

Вище зазначене також встановлено постановою Львівського окружного адміністративного суду від 23.06.2011 р. у справі №2а-8038/09/1370, за позовом Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про спонукання до вчинення дій, а саме зобов'язання відповідача демонтувати дві самовільні збудовані будівлі на лісовій ділянці для культурно-оздоровчих та рекреаційних цілей кварталу НОМЕР_1 Зозулівського лісництва ДП «Золочівський лісгосп», що залишена без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 09.04.2013р. у справі №63754/11/9104.

В постанові Львівського окружного адміністративного суду від 23.06.2011 р. у справі №2а-8038/09/1370 встановлено, що відповідачем споруджено тимчасові споруди, які відповідають ознакам малих архітектурних форм і на встановлення яких отримання дозволу та затвердження проектної документації на підставах та в порядку, визначених ст.ст. 9, 27 Закону України «Про архітектурну діяльність» не вимагається.

Станом на час розгляду справи судом, Договір №1/345 на право довгострокового тимчасового користування лісами від 20.03.2009 р. чинний та не визнаний у встановленому законом порядку не дійсним.

Статтею 33 ГПК України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Відповідно до ст. 34 ГПК України, господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Відповідно до ст. 43 ГПК України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Таким чином, вимоги позивача про зобов'язання відповідача демонтувати дві самовільні збудовані будівлі на лісовій ділянці для культурно-оздоровчих та рекреаційних цілей кварталу НОМЕР_1 Зозулівського лісництва ДП «Золочівський лісгосп» (територія Єлиховецької сільської ради), є не обґрунтованими та такими, що не підлягають до задоволення.

Враховуючи наведене, керуючись ст. ст. 33, 49, 82, 83, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд

В И Р І Ш И В :

1. В задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 85 Господарського процесуального кодексу України, може бути оскаржене до Львівського апеляційного господарського суду в порядку і строки, передбачені ст. ст. 91- 93 Господарського процесуального кодексу України.

Суддя Синчук М.М.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення17.12.2013
Оприлюднено30.12.2013
Номер документу36274499
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —29/133(10)

Ухвала від 04.02.2014

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Галушко Н.А.

Ухвала від 16.01.2014

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Галушко Н.А.

Рішення від 17.12.2013

Господарське

Господарський суд Львівської області

Синчук М.М.

Ухвала від 23.10.2013

Господарське

Господарський суд Львівської області

Синчук М.М.

Ухвала від 21.11.2011

Господарське

Господарський суд Львівської області

Синчук М.М.

Ухвала від 31.10.2011

Господарське

Господарський суд Львівської області

Синчук М.М.

Ухвала від 07.10.2011

Господарське

Господарський суд Львівської області

Синчук М.М.

Ухвала від 21.09.2010

Господарське

Господарський суд Львівської області

Синчук М.М.

Ухвала від 25.08.2010

Господарське

Господарський суд Львівської області

Синчук М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні